Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Jan 2014 13:54

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zal straks even kijken als ik thuis ben. De foto is inderdaad van mijn telefoon, ik heb eigenlijk niets omgedraaid of zo tijdens het haken en gewoon het patroon gevolgd.. Zou wel een beetje jammer zijn dan moet ik weer opnieuw beginnen..

Nu ik je uitleg goed lees vrees ik dat ik het inderdaad verkeerd doe..
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 14:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nee joh, je hoeft niet overnieuw. Er zijn genoeg mensen dit de 'verkeerde' kant de mooiste kant vinden en het zo laten. Nadat ik eindelijk uitgevonden had hoe ik goed moest haken vond ik het 'goede' ook mooier. Jij steekt de naald van binnen naar buiten dan of niet?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 02 Jan 2014 14:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij het haakwinkeltje waar ik altijd mijn bolletjes koop kennen ze stylecraft niet!

Ik heb besloten om niet met Crochet a long mee te doen. Ik ben bang dat ik dan alleen maar aan de deken aan het haken ben en verder niet aan andere leuke projecten toe kom. Wel heel lang zitten twijfelen omdat ik het wel erg leuk vind om verschillende steken erbij te leren. Wie weet maak ik wel een mini deken!
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 14:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

dodo schreef:Bij het haakwinkeltje waar ik altijd mijn bolletjes koop kennen ze stylecraft niet!

Ik heb besloten om niet met Crochet a long mee te doen. Ik ben bang dat ik dan alleen maar aan de deken aan het haken ben en verder niet aan andere leuke projecten toe kom. Wel heel lang zitten twijfelen omdat ik het wel erg leuk vind om verschillende steken erbij te leren. Wie weet maak ik wel een mini deken!

Het zijn 'maar' 2-3 toeren per week en je kan 'm uiteraard zo groot maken als je wilt. Zou wel leuk zijn als je toch mee doet haha.

Ik zag ook op de FB pagina dat Slakje mee gaat doen. Slakje waar ben je? :cheering:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Jan 2014 14:19

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja klopt ik ga van binnen naar buiten. Karel laat ik dan inderdaad maar zo, maar dan ga ik de stapelslak wel anders haken daar begin ik komende week aan. Dus dan moet ik het werk als het ware keren als ik het goed begrijp en haak je dan van buiten naar binnen?

Ik zit nog te twijfelen over de deken maar ik heb het de komende maanden heel druk vandaar dat ik nu karel en de stapelslak al maak en ik wil gewoon heel graag een mooie babydeken maken en die 'moet' in mei af zijn en eigenlijk wilde ik ook nog de ooievaar maken...
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 14:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, als je je naald van buiten naar binnen steekt, dan zit je goed.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 02 Jan 2014 15:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij deze, het is toch een hamer geworden

Afbeelding

Je brengt mij wel weer aan het twijfelen Rush....
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 15:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Sorry dodo, ik ben heel enthousiast! Je kan ook 'niet leuke' steken overslaan bijvoorbeeld. Dan wordtie automatisch al niet zo lang.

Wat een super leuke hamer trouwens! Geeft me direct zin om ook 1 voor m`n neefje te haken!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Jan 2014 15:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik twijfel nog of ik mee ga doen met de deken, ik denk het wel, het lijkt me leuk en motiverend maar ben bang dat ik het nooit af ga maken... Heb me net wel aangemeld bij de Facebook, ik ga gewoon eens even kijken en meedoen met de wol die ik al heb liggen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Jan 2014 16:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wie doen er hier allemaal mee? Ik vind het wel leuk om elkaar hier op de hoogte te houden. Ik heb geen zin in die facebookgroep met veel te veel mensen!
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 16:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Me me!

Ik heb me wel afgemeld van alle 'shit' in die FB groep. Ga ook niet m`n wol laten zien ofzo. Vond het eerst nog wel okee, maar die dames op leeftijd kunnen zeiken zeg, jemig!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 02 Jan 2014 16:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heey maar het is natuurlijk ook wel vreselijk flauw dat niet heel de groep een weekje later wil beginnen omdat 1 mevrouw niet op tijd klaar is met haar gang te schilderen..... En ja ook Hart van Nederland is ervan op de hoogte... Dus wie weet komt het nog op televisie :razz:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Jan 2014 16:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Ja, als je je naald van buiten naar binnen steekt, dan zit je goed.


Dank je dan ga ik dat komende week proberen met de stapelslak en dan kijken wat het verschil is!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Jan 2014 17:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Serena schreef:Mooi Siem, en wat ben je snel zeg! Haak je dan de hele dag aan 1stuk door?


Ik haak voornamelijk 's avonds tijdens het tv kijken. Maar ik had nu een paar dagen vrij dus ipv een paar avonden niet haken heb ik nu een paar avonden achter elkaar gehaakt dan blijf ik ook wat meer in het ritme.

Bij welke engelse webshops bestellen jullie het wol? Degene die ik tot nu toe heb gevonden hanteren wel erg hoge verzendkosten en dan scheelt het niets of bijna niets
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Jan 2014 17:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

dodo schreef:Heey maar het is natuurlijk ook wel vreselijk flauw dat niet heel de groep een weekje later wil beginnen omdat 1 mevrouw niet op tijd klaar is met haar gang te schilderen..... En ja ook Hart van Nederland is ervan op de hoogte... Dus wie weet komt het nog op televisie :razz:


Zeikwijven! Dodo doe je ook mee?
Rush, hoe groot ga jij jouw deken maken? Met welke wol en welke kleurtjes? Wil je het hier wel laten zien? ;-)
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 02 Jan 2014 17:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik doe ook mee!!! Ik haak nog niet zo lang, maar dit project lijkt me echt heel erg leuk. Er werd op facebook een link gedeeld naar een Duitse site die dit ook al gedaan hebben en daar staan echt hele mooie tussen.

http://schoenstricken.de/2013/12/bildergalerie-aller-ferigen-cal-decken/

Ik vind deze twee echt heel mooi geworden:

Afbeelding

Afbeelding

En áls je je aanmeld voor de facebookgroep, zet inderdaad al je meldingen uit, want je wordt echt knetter. Je kunt dan wel een bericht liken, zodat men weet dat je meedoet. Ze zitten al op 1729 likes op dit moment.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 02 Jan 2014 18:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die zien er ook mooi uit!

Ik doe nu niet mee, misschien dat ik ooit nog zoiets ga maken. Kan ik eerst afkijken bij jullie en mijn schoonmoeder, die heeft ook al het hele patroon dus dat maakt het dan wat makkelijker.
Maar nu zou zoiets echt nooit afkomen. Ik kan niet langer dan een half uur achter elkaar haken of breien ivm werk en terugkerende rsi klachten, maar elke dag een half uurtje dan komen dingen uiteindelijk ook wel af :)

En leuke hamer dodo!
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 18:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:
Serena schreef:Mooi Siem, en wat ben je snel zeg! Haak je dan de hele dag aan 1stuk door?


Ik haak voornamelijk 's avonds tijdens het tv kijken. Maar ik had nu een paar dagen vrij dus ipv een paar avonden niet haken heb ik nu een paar avonden achter elkaar gehaakt dan blijf ik ook wat meer in het ritme.

Bij welke engelse webshops bestellen jullie het wol? Degene die ik tot nu toe heb gevonden hanteren wel erg hoge verzendkosten en dan scheelt het niets of bijna niets

Ik heb Stylecraft besteld bij woolwarehouse (even googlen). Zij hadden het voor £1,70 per bol en vanaf 7 bollen was het dan incl. verzendkosten al goedkoper dan hier. Het scheelt me nu iets van 7 euro. Maar als het in NL allemaal op voorraad was geweest had ik hier besteld hoor. Lang wachten is niet mijn ding.

Succes met de stapelslak en het goede kant om haken.

@Pompoen ik kom hier wel showen hoor zodra ik het binnen heb! Ik heb gekozen voor 6 kleuren. 4 tinten groen/blauw, zilver en wit. Ik hou het rustig haha.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 02 Jan 2014 19:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben deze week ook begonnen met haken en ga ook meedoen met de deken. Wellicht een beetje hoog gegrepen, maar hou wel van een uitdaging ;)!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem12

Bericht 03 Jan 2014 15:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haakpakket bobble flower deken anyone?

viewtopic.php?f=16&t=5555
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 03 Jan 2014 17:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De knoop is doorgehakt, 170 kilometer gereden voor een paar bolletjes wol....

Ik haak mee met de Crocket a long.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Jan 2014 17:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat voor wol dan Dodo? Ik ben benieuwd naar jouw kleuren!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Jan 2014 17:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik twijfel zo hoe groot ik de deken zal maken. Hmmm... Ik wilde eigenlijk een deken voor over mijn bed, maar mijn bed is 1.80 pfff, veel te groot! Misschien moet ik maar gewoon voor 1.50 breed en 1.95 lang gaan of iets dergelijks. Vind ik ook al behoorlijk veel. Nou ja, ik ga het eens proberen, kijken hoe groot ik het ook vind.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Jan 2014 18:55

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ga 1 deken maken op het standaard formaat en ik ga misschien nog een tweede maken met paarstinten voor moeder. Ik zou voor haar een bobble flower maken, maar zaterdag heb ik na 3736677623646463x proberen van 1 bobbel de spullen aan de kant gegooid en vanmiddag heb ik die hele doos met het pakket ervoor verkocht. Niet mijn ding. Dus nu krijg ze een stripey!

Dodo heb je stylecraft opgehaald?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 03 Jan 2014 19:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, ik heb Stylecraft gehaald. Het stond al heel lang op de planning om een keer bij Echtstudio te gaan kijken. Nu had ik een goede reden om te gaan. En omdat ik het toch rustig aan moet doen vanwege mijn rug had ik er ook alle tijd voor.
Ik ga trouwens voor een deken met paars tinten. Verder weet ik ook nog niet hoe breed ik de deken wil gaan maken.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron