Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Dec 2013 21:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh...ik vind die streepjesdekens leuk! En dan vooral deze: http://2.bp.blogspot.com/-awXS-s36y1I/U ... G_7374.jpg

Ik wil ook zo'n grote!!

Maar tjeempie, op dit moment lukt het me niet eens een dekentje van 100 cm bij 100 cm af te maken dus ik moet er nog maar even niet aan beginnen denk ik. En ik dacht ook...misschien iets haken wat met naald 6 kan of zo, dat schiet tenminste iets meer op :wink:. Iemand ideeën voor mooi garen voor naald 6 wat níet te duur is?
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 28 Dec 2013 22:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke reacties allemaal op mijn kerststal :thumbup:

Rush vind jij de kameel ook zo leuk om te maken? Ik vond die tot nu toe de leukste.
De kerststal zelf heeft mijn man gemaakt. Echt leuk om van niks ineens zo'n kerststal te zien staan!

Nu nog even bedenken wat het volgende project gaat worden...

Wat is eigenlijk de bedoeling van de deken waar jullie het over hebben? Via Facebook?
<<

Anoniem12

Bericht 28 Dec 2013 22:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haha, ik keek erg uit naar de kameel, maar ik vind m een beetje mwoah qua haken. Vind de wijzen denk ik het leukste, met hun felle kleuren enzo. Mijn vriend heeft ook het stalletje voor mij gemaakt, heel gaaf idd. Binnenkort plaats ik ook een foto.

Vanaf Facebook kan ik geen linkje plaatsen, maar hier vind je meer over de deken; http://terraysleven.blogspot.nl. Leuk als je volgende project haha.

Zonneschijn Youtube is heel handig om het te leren en voor meer vragen kan je altijd hier terecht
<<

Anoniem123

Bericht 29 Dec 2013 08:58

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een onwijs gave kerststal dodo!! Echt mooi gemaakt.

Blue Phone: leuke kleurtjes heb je gebruikt. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk word. En wat een lief katje heb je ook een foto van zijn/haar geheel? :P

En ik zag hele leuke slofjes! :thumbup:
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 29 Dec 2013 11:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dodo, wat ziet hij er gaaf uit!

Ik heb de ezel bijna af, vind die tot nu toe de minst leuke om in elkaar te zetten. Wil hem vandaag af hebben, zodat ik verder kan! :D
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Dec 2013 11:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oke, dan ga ik op internet eens wat leuks opzoeken om te maken. Met welke naald en welke maat wol is het dan het makkelijkste om te beginnen of maakt dat niet zoveel uit?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem12

Bericht 29 Dec 2013 11:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Je kan een bol royal van Zeeman of een bol saskia van Wibra kopen en een naald 4 om steken mee te oefenen en proeflapjes te maken. Zo ben ik ook begonnen, met youtube erbij. Uiteindelijk heb ik er een lelijke pannenlap van gemaakt die ik later weggegooid heb, ik vond er niks aan haha. Ben daarna direct knuffels gaan haken!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Dec 2013 11:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dankje! Ga ik daar eens voor kijken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 29 Dec 2013 14:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Kaas schreef:Dodo, wat ziet hij er gaaf uit!

Ik heb de ezel bijna af, vind die tot nu toe de minst leuke om in elkaar te zetten. Wil hem vandaag af hebben, zodat ik verder kan! :D


Komt dat bij jou ook doordat de poten er een beetje vreemd onder zitten? Daardoor vond ik de ezel wat minder geslaagd om in elkaar te zetten, al blijf ik het koppie wel schattig vinden.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 29 Dec 2013 19:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

dodo schreef:
Kaas schreef:Dodo, wat ziet hij er gaaf uit!

Ik heb de ezel bijna af, vind die tot nu toe de minst leuke om in elkaar te zetten. Wil hem vandaag af hebben, zodat ik verder kan! :D


Komt dat bij jou ook doordat de poten er een beetje vreemd onder zitten? Daardoor vond ik de ezel wat minder geslaagd om in elkaar te zetten, al blijf ik het koppie wel schattig vinden.

Klopt! Ik heb er al zoveel mee lopen pielen om hem knap te krijgen. Vandaag heb ik hem helaas niet afgekregen, morgen nog een kans ;-)
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 29 Dec 2013 19:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Succes!!!
<<

Anoniem151

Bericht 29 Dec 2013 21:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Die kerststal is zo leuk! Mooie kleuren blue phone welke wol gebruik je?


Het is Phildar coton 3
<<

Anoniem151

Bericht 29 Dec 2013 21:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:Wat een onwijs gave kerststal dodo!! Echt mooi gemaakt.

Blue Phone: leuke kleurtjes heb je gebruikt. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk word. En wat een lief katje heb je ook een foto van zijn/haar geheel? :P

En ik zag hele leuke slofjes! :thumbup:


Een foto van Guus? Staan hier een aantal: http://zegmaaryes.nl/viewtopic.php?f=15&t=180&start=275
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 29 Dec 2013 21:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Op de Facebookpagine van 'Beads and findings' is de komende dagen nog een actie; 20 bollen Catania voor €34,95 incl. verzenden! :thumbup:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 29 Dec 2013 22:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat vinden jullie... Een rammelhamer leuk voor een meisje? Ik wil graag een kraamkado haken, nu ben ik begonnen aan een rammelhamer waarvan ik het handvat roze met paars wil haken. Maar nu begin ik dus te twijfelen of het wel leuk is voor een meisje.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 30 Dec 2013 01:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Uiteindelijk ezel bijna afgemaakt, alleen nog de staart en manen.

Ik heb ook eens een rammelhamer gemaakt voor een meisj. Had een grijs handvat en roze hamer. Viel toen erg goed in de smaak.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Dec 2013 12:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik vind een rammelhamer ook leuk voor een meisje. Ik heb Karel inmiddels af zal kijken of ik morgen of zo een foto kan plaatsen. Ik ga nu nog een stapelslak maken en dan ga ik kijken wat voor babydeken ik wil maken en over een paar weken weet ik welke kleuren ik kan gaan gebruiken.

Hebben jullie nog tips voor wol voor een babydeken? Het moet natuurlijk niet te zwaar worden..
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 31 Dec 2013 14:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wow dat heb je snel gedaan Siem! Karel staat ook nog op mijn wensenlijst, alleen al vanwege zijn leuke zwemband :heart:

Een rammelhamer kan ook best voor 'n meisje Dodo, zeker als je de kleuren aanpast!

Ik ben dus voor Cotton Time gegaan en heb er geen spijt van, haakt fijn en het resultaat is mooi vind ik. Ben al lekker op weg, heb in mijn vakantie niet veel gedaan behalve haken :angel: heerlijk!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem205

Bericht 31 Dec 2013 16:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

me <3 <3 <3 stylecraft :)
En idd, in engeland is het goedkoper :)

Hier liggen uhm 20 bollen ofzo, ik ook een deken maken. Maar dan een ripple, denk ik..
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Dec 2013 17:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bij deze karel:

Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 12:53

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Siem!

Ga je niet meedoen aan de Crochet a Long Oreo?
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 02 Jan 2014 13:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Siem, en wat ben je snel zeg! Haak je dan de hele dag aan 1stuk door?
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 13:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem, het valt me nu pas op, maar heb jij het haakwerk binnenstebuiten?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Jan 2014 13:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dat hoop ik niet.. Waar precies bedoel je?
<<

Anoniem12

Bericht 02 Jan 2014 13:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Dat hoop ik niet.. Waar precies bedoel je?

Helemaal lijkt het.

Het lijkt alsof bij jou dit de buitenkant is;

Afbeelding

Terwijl het er zo uit moet zien;
Afbeelding

Misschien lijkt het ook wel zo omdat de foto niet super scherp is. Maar ik deed het in het begin ook, vandaar! Je haakwerk neemt automatisch de bolling 'verkeerd' om namelijk. Je moet al vanaf het begin de juiste kan opbollen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers