Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met roken

<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 05 Sep 2013 09:56

Re: Stoppen met roken

Urban Naked schreef:Lady Starstruck, ik vind het echt knap hoe jij dat destijds gedaan hebt! En ook dat je er in zo'n lastig moment van af gebleven bent. En nu je dat gedaan hebt ben je er nog sterker in!

Ik ben nu een paar maanden echt helemaal van de sigaretten af. Ik was twee jaar geleden gestopt vanwege m'n zwangerschap maar heb na m'n zwangerschap wel af en toe een sigaretje gerookt. Dat werd al snel 1 sigaret per dag en ik merkte dat die ene sigaret me erg veel stress bezorgde (wanneer krijg ik hem, geniet ik er wel genoeg van, etc). Nu echt echt echt gestopt. Gaat goed tot nu toe, ik voel me ook echt geen roker meer en ben er niet meer mee bezig. Zo fijn!!



Dank je wel UN. Het was echt lastig hoor. Mijn vrienden hebben mij eraf getrokken. Daarentegen heb ik wel vijf baco's met meer bacardi dan cola achter over gegooid die nacht dat die vriend overleed. Ik weet dat het je emoties niet wegneemt maar het was wel even lekker. Niet dat ik nu een alcoholist ben geworden hoor.

Zora jij ook bedankt. Ik ben inderdaad ineens gestopt. Ik rookte 20 shaggies per dag. Maar op een gegeven moment stond ik te hijgen als een oude vrouw boven aan een trap. En toen was ik er klaar mee. Ik ben zelf van mening dat afbouwen niet werkt. Met roken is het volgens mij beter dat je er acuut mee stopt.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem12

Bericht 05 Sep 2013 10:03

Re: Stoppen met roken

Lady starstruck schreef:Zora jij ook bedankt. Ik ben inderdaad ineens gestopt. Ik rookte 20 shaggies per dag. Maar op een gegeven moment stond ik te hijgen als een oude vrouw boven aan een trap. En toen was ik er klaar mee. Ik ben zelf van mening dat afbouwen niet werkt. Met roken is het volgens mij beter dat je er acuut mee stopt.

Ik ben het hier echt mee eens.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 05 Sep 2013 12:49

Re: Stoppen met roken

Ik wil even zeggen: Een flinke duim omhoog naar iedereen die gestopt is!
<<

Anoniem131

Bericht 05 Sep 2013 15:56

Re: Stoppen met roken

Ik wil ook meedoen. Ik wil zo graag stoppen en dat lukt altijd wel een paar maanden maar dan begin ik weer :(
<<

Anoniem178

Bericht 05 Sep 2013 16:55

Re: Stoppen met roken

Volgens mij werkt afbouwen alleen maar averechts. Je geniet (of moet van jezelf) alleen maar meer van die sigaretten waardoor je er meer waarde aan gaat hechten. Gewoon in één keer, dan wordt de behoefte zelf minder. Met minderen houd je die behoefte en hunkering alleen maar langer in stand en stel je het moment uit. Geen datum prikken, maar gewoon nu stoppen. Of wanneer je pakje leeg is, want halve pakjes zijn te goed ter verleiding.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Sep 2013 17:17

Re: Stoppen met roken

Zora, ik had dat ook idd, dat ik dacht dat het nooit meer zo leuk zou worden als mét een sigaret. Toch weet ik nu dat ik me uitstekend kan vermaken zonder sigaret! Genoeg avonden dat ik er totaal niet meer aan denk. De laatste tijd rook ik dus wel weer meer (nooit thuis trouwens), dus bovenstaande moet ik me ook weer ff goed gaan realiseren.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Sep 2013 21:13

Re: Stoppen met roken

Dat vind ik fijn om te lezen Bliss. Kan het vooralsnog niet voorstellen haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem178

Bericht 06 Sep 2013 07:30

Re: Stoppen met roken

Dingen worden juist leuker, omdat je niet meer dat verlangen hebt, doordat je je kunt richten op de activiteit zelf.

Tijdje geleden had ik een workshop, die duurde een uur of twee. Toen hielden we rookpauze. Ik was eigenlijk een beetje verbaasd omdat ik er totaal niet over nagedacht had. Anders was ik na een uur waarschijnlijk gaan verlangen naar die sigaret.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Sep 2013 17:00

Re: Stoppen met roken

Dat is relax Rovine! Ik kijk ook echt uit naar het moment dat ik er niet meer zo mee bezig hoef te zijn. Vandaag is de laatste dag dat ik een roker ben! Als het goed is, wordt het lekker regenachtig weer, dus heb ik vast minder moeite met niet naar buiten gaan :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Vita

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 08 Sep 2013 18:26

Bericht 08 Sep 2013 19:28

Re: Stoppen met roken

Ik ben vorig jaar februari gestopt, na een rotrelatie die ik beëindigd had en daardoor weer thuis moest gaan wonen dacht ik dan kan ik net zo goed meteen stoppen met roken want dat helpt me toch niet.
Pakje toen opgerookt en meteen gestopt, de zomer de volgde soms een sigaretje gerookt maar de laatste is nu al meer dan 9 maanden terug, heerlijk om niet meer afhankelijk te zijn van die peuken....

Heel soms nog eens trek maar nee, ik begin er niet meer aan. :-)

Heel veel succes voor degene die willen stoppen, doorzetten en t gaat vast lukken. Geloof in jezelf!
<<

Schism

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:01

Bericht 10 Sep 2013 11:36

Re: Stoppen met roken

Mijn zoveelste poging om te stoppen.

Toen wij zwanger wilden worden gestopt en ook na mij bevalling nog maanden niet gerookt. Ach af en toe een sigaretje denk je dan, maar natuurlijk worden dat er steeds meer.
Ik wilde al een hele tijd stoppen, maar na een nacht in de kroeg zaterdag waar ik veel te veel gedronken en gerookt hebt was ik er zondag opeens klaar mee. Geen sigaret meer aangeraakt en ook nog geen behoefte aan gehad. Gelukkig werkt het weer wel mee anders had het een stuk moeilijk geweest denk ik.
Kijken of ik het deze keer vol ga houden!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem130

Bericht 10 Sep 2013 21:19

Re: Stoppen met roken

Wauw, supergoed inderdaad hoeveel meiden er echt gestopt zijn!

En voor diegenen die nog steeds niet van die rotzooi af kunnen blijven. Zal ik mijn salami-poli verhaal nog een keertje afdraaien? ;)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Sep 2013 14:16

Re: Stoppen met roken

Salami poli???
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nyx

Bericht 04 Okt 2013 18:50

Re: Stoppen met roken

Hoe is het met de stoppers?

Ik wil nu echt zo graag stoppen, maar het lukt me niet. En dat frustreert me. Want wat is er nu toch zo moeilijk met stoppen? Als ik denk aan stoppen dan begin ik spontaan meer te roken. Pakjes vliegen erdoor. Terwijl als ik er niet mee bezig ben, dan kan ik het ook zo vergeten dat ik nog 'moet' roken.

Ik heb nu zoveel goede voors om te stoppen met roken. Ik hoef ze niet eens op te sommen, maar ze hebben niets met geld te maken. Maar ik kom maar niet tot het punt waarop ik echt zeg; En nu nooit meer. Ik heb pakjes kauwgom en smints in huis, want roken en mintjes gaan niet samen, maar in plaats van kauwgom te kauwen steek ik er nog maar één op.

Zal ik ooit nog een helder moment krijgen?
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 04 Okt 2013 20:52

Re: Stoppen met roken

Alweer bijna een half jaar gestopt. Ik heb nog mijn momenten dat ik er zin in heb maar die worden steeds minder. ik vergeet soms zelfs dat ik gestopt ben. En ik denk ook niet zoveel meer aan een sigaret. Zou geen eens meer weten hoe het smaakt.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 26 Feb 2014 20:32

Re: Stoppen met roken

Topic ff weer omhoog, ben gisteren gestopt met roken nadat ik maandag bij de kno arts te horen kreeg dat ik ontsteking bij stembanden en strottehoofd heb, nu aan antibiotica en zoals de dokter zei stoppen met roken denk nou ga het proberen, denk ga eerst af en toe roken denk nee dat werkt ook niet beter om gewoon gelijk te stoppen. Gisteren op werk ging goed maar dat ik thuis kwam vreselijk zeg wist niet waar ik het moest zoeken haha, ja lach nu maar gisteren was echt niet grappig. Moet zeggen vandaag tweede dag gaat al beter Hopelijk gaat het zo door, maar zal vast nog wel zware dagen krijgen
<<

Anoniem50

Bericht 26 Feb 2014 22:25

Re: Stoppen met roken

Goed bezig, Moon72! Op naar dag 3!

De afgelopen weken ben ik elke dag gestopt en weer begonnen. Ik mis gewoon echt doorzettingsvermogen. En kennelijk heeft iemand dat geroken, want vanavond kreeg ik een elektrische sigaret. Ik heb het geprobeerd en ik vond het echt niet slecht. Dus ik stap eerst over van gewoon roken naar elektrisch roken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Feb 2014 19:29

Re: Stoppen met roken

Ik ben gestopt sinds 2 januari en het gaat wel deze keer makkelijk af! Niks geen last.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers