Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 31 Dec 2013 13:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz: wat super zeg dat jullie huis verkocht is. Denk inderdaad goed aan je zelf. Kan me voorstellen dat je in een rollercoaster qua emoties zit.
Moonlight. Welkom. Leuk dat je mee gaat schrijven. Wij zitten dicht bij elkaar. Ik ben 29 maart uitgerekend.

Katrien: veel sterkte vandaag. Hopelijk kun je het een beetje van je afzetten. :hug:

All: debabykamer is klaar :cheering: ben er erg blij mee. Nu nog de kleertjes inpakken en kijken wat ik allemaal nog nodig ben. Maar dat gaan we dondefdag doen. Vanavond zijn we bij mijn schoonmoeder en morgen bij mijn ouders. Voor iedereen een hele fijne jaarwisseling en een g.oed 2014
1 april 2014
31 juli 2017
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Dec 2013 14:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

@katrien: sterkte vandaag!

@razz: gefeliciteerd.

Vanochtend weer naar de vk voor controle. Ze vindt t tot nu toe een voorbeeldige zwangerschap. Mooi buikje, past precies bij mijn lichaam. Bloeddruk goed, hartje klopte weer netjes. Met 36 weken de liggingsecho. Hij ligt volgens de vk al met zijn koppie beneden, maar kan natuurlijk nog draaien.
Ik heb al boekjes mee gehad over de bevalling en pijnbestrijding. Hoe kijken jullie er tegen aan?

Fijne jaarwisseling iedereen! Wordt een bijzonder jaar voor ons allen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 31 Dec 2013 14:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemiddag,

Moonlight, gefeliciteerd en welkom.

Katrien, heel veel sterkte vandaag, dit zijn de moeilijke momenten. Ik weet er alles van helaas.

Appeltje, leuk dat de babykamer klaar is. Ga je nog een foto plaatsen of niet?

Iedereen een fijne jaarwisseling.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 31 Dec 2013 15:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemiddag op deze laatste dag van het jaar. Ook ik heb lang niet meegeschreven. Mede door alle drukke dagen.
Een goed voornemen in elk geval voor het nieuwe jaar. Ik ga mijn best doen op iedereen te reageren. Zit op mijn telefoon, te lui om de pc aan te zetten.

@ razz, wat nieuws!! Jullie huis is verkocht!!! Er komt straks voor jullie een drukke periode aan. Ik sluit me aan bij de rest; denk goed om jezelf. Maar eerst proosten op jullie nieuwe start vanavond.

@ katrien, sterkte vandaag. :hug:

@ moonlight, welkom en gefeliciteerd!

@ appeltje, fijn datde babykamer klaar is. Dat kan ik bij ons nog niet zeggen. Laat je ook foto's zien??

@dolfijntje, super dat alles goed gaat met jou en de baby. Ik moet zeggen dat ik hier nog niet over na heb gedacht.

@shy, fijn om te lezen dat je je wat beter voelt.

@snoezel, wat bijzonder dat je de baby zo kuny voelen. Dit herken ik niet, in elk geval niet van de buitenkant. Lijkt me leuk om ook met het kamertje bezig te gaan.

@lindsya, dat van het slechte slapen herken ik maar al te goed. Ik heb al drie slaapdiensten op mijn werk geen oog dicht gedaan. Morgen weer een slaapdienst en daarna ga ik met mijn leidinggevende bespreken dat ik dit zo niet meer vol kan houden. Ik ben nu ook uitgeteld (vanacht ook een slaapdienst gehad)


@mikado ik heb 13 januari de intake met kraamzorg. Ik ben benieuwd. Ik weet mniet zo goed wat ik moet verwachten.

@all, drukke weken achter de rug hier. Gisteren controle bij de vk gehad. Alles gaat goed met de kleine. Het kindje groeit goed en het hartje klopte stevig. 6 januari begint de zwangerschapscursus. We gaan de cursus samen bevallen volgen. Kraamzorg komt de 13e voor de intake en de kinderwagen en maxicosi de 10e. Het werk in het kamertje vordert gestaag. Electra zit erin en inmiddels zit er ook verwarming. Begin januari komt de stucadoor en dan kunnen we afwerken.
Voor mijn verlof willen we het af hebben. Dit moet ook wel lukken. We willen een accentmuur, maar zijn nog niet uit de kleur. Ik heb een mooie turkoois gezien, maar weet niet zo goed of dit wel voor een meisje kan. Geel of mintgroen vinden we ook mooi. Maar ik heb gelezen dat geel kan zorgen voor onrustige kindjes. Gelukkig hebben we nog even.

Ook namens mij een hele fijne jaarwisseling en op naar 2014. Het jaar waarin we allen een kindje op de wereld zetten.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 31 Dec 2013 15:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

k zou ook nog steeds een foto laten zien van de knutsels die ik heb gemaakt van vilt.

Dit is een muziekdoosje. Er komt denk ik noh een gezichtje op.
Afbeelding

Dit wordt een mobiel voor boven het wiegje en ledikant.
Afbeelding

Enhier wil ik een slinger van maken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 31 Dec 2013 17:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, wat een super nieuws! Lijkt me een heerlijk gevoel, hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken. Zal wel even spannend worden met de bevalling, maar het is in ieder geval iets om naar uit te kijken! Een goed begin van 2014 voor jullie in ieder geval.

Eppie, leuke knutsels! Heb je het zelf bedacht of met een patroontje?

Appeltje, fijn dat het kamertje af is. Ben ook benieuwd of je een foto gaat plaatsen. Wij gaan deze week al behangen en binnenkort verf op de muren, ben zo benieuwd hoe het gaat worden.

Katrien, heel dubbel dus, oudejaarsavond voor jou. Vorig jaar ook hier een soortgelijke situatie gehad, mijn opa was er toen nog, en twee dagen later is hij overleden. Ook de laatste dag dat ik hem heb gezien en gesproken. Sterkte maar ook veel plezier vanavond!

Moonlight, leuk dat je mee gaat schrijven! Ik herken je gevoel wb. je werk/verlof wel heel erg hoor, tel ook de weken af, haha. Kan me ook verder niets meer schelen wat er gebeurt terwijl ik normaal erg veel bezig ben met mijn werk. Lekker vooruitzicht in ieder geval dat je nog maar 2 maanden hoeft!

Wij gaan straks naar vrienden om Oud & Nieuw te vinden, wel zin in! Jullie ook alvast allemaal een goede jaarwisseling en een geweldig 2014 toegewenst! Volgend jaar rond deze tijd zal ons kleintje al ruim 8 maanden zijn, zo'n gek idee!
2014 2016 2019
<<

Anoniem25

Bericht 31 Dec 2013 18:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat een leuke dingetjes, Eppie!!
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 31 Dec 2013 19:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik zal donderdag even foto's plaatsen. Dan kan ik weer achter de computer. Met mijn mobiel lukt het niet.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 82

Bericht 31 Dec 2013 22:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: Leuk dat de kinderwagen er is! Hier staat hij er nog van de vorige, maar weet nog goed hoe blij en trots ik was toen ik die kreeg vorige keer.

Razz: Klinkt best heftig waar je last van hebt, goed dat je de stap naar de pop poli genomen hebt en dat je er baat bij hebt. Fijn dat het lichamelijk goed gaat! En leuk, aan het shoppen geslagen! En wat super van jullie appartement, het is jullie enorm gegund! Toch nog zicht op een nieuw huis, met eigen kamertje voor de baby. Hopelijk komen jullie eruit wat betreft verhuizen, en een tijdelijk huis of op tijd een huis naar jullie zin. Spannend hoor!

Mikado: Klinkt inderdaad als drukke, maar gezellige dagen! Hier wel al gebeld door kraamzorg, en zelfs nu met de tweede komen ze voor een huisbezoek. Is dacht ik gepland in de eerste week van februari. Herkenbaar trouwens hoe je je voelt, ik heb er ook dagen tussen dat ik me net een oud wijf voel. Zo raar om mee te maken, een soort voorproefje van de aftakeling over tig jaar ofzo :wink:

Shy: Fijn dat je de laatste dagen een beetje bent doorgekomen, lijkt me ook wel een zware periode. Wel leuk dat je man inmiddels de weg naar het kamertje heeft gevonden, ben benieuwd wat voor moois jullie er van gaan maken.

Snoezel: Klinkt hectisch inderdaad, de afgelopen tijd. Wel fijn om te lezen dat het goed met je gaat, en dat de kleine het zo goed doet. Hier ook een overactieve baby, en dan is het zo te lezen bij jou nog veel duidelijker! A voelde ik ook goed, maar toch minder duidelijk en die was ook rustiger. Dit is echt een stuiterbal! Leuk dat je weer verder bent gegaan in de babykamer, ben benieuwd, zal vast prachtig worden!

Lindsya: fijn dat de baby het goed doet! En je hebt een hoop leuke dingen gedaan zo te lezen. Al zal het ook zwaar geweest zijn de eerste feestdagen zonder je moeder, lijkt me echt ontzettend zwaar.

Dolfijntje: lekker, vakantie, geniet ervan! Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je verlof. Leuk dat je de baby zo goed voelt! En fijn dat het kamertje klaar is, lekker is dat hè? Ik heb trouwens ook regelmatig last van mijn maag of longen, begin nu goed te merken dat de baby aardig wat ruimte inneemt. Mijn vriend gaat trouwens bijna alle controles mee. Maar hij kan niet altijd, en hoeft van mij ook niet altijd mee als het niet lukt. Belangrijke dingen zoals onderzoeken of echo's is hij in elk geval bij, en de meeste gewone controles ook. Fijn dat de controle weer goed was. Qua pijnbestrijding zie ik het wel, ik wil of niets, of een ruggenprik. Vorige keer ook gehad uiteindelijk en dat was erg fijn. Wil absoluut geen injectie in mijn been met pethidine, want dat heb ik ooit eerder ergens bij gehad en ik voelde me er heel beroerd en van de wereld van. Dus dan maar niets, of een ruggenprik als ik het wil en het dan mogelijk is.

Moonlight: welkom! Leuk hoor, een meisje! En handig dat je bijna alles al in huis hebt, geeft toch een soort rust vind ik zelf.

Katrien: jeetje, heftige dag voor jou dus. Hopelijk heb je toch nog een beetje een leuke avond en weet je je er een beetje doorheen te slaan. Lijkt me in elk geval ontzettend dubbel dan, zo'n dag als vandaag.

Eppie: Fijn dat alles goed gaat met de baby. En leuk, een zwangerschapscursus, veel plezier! Je ideeën voor het kamertje klinken leuk, ben benieuwd wat het wordt. Wat een leuke dingen heb je trouwens gemaakt, leuk gedaan!

Appeltje: leuk zeg, kamertje klaar! Ben benieuwd!

All: Zo, hopelijk op het meeste weten te reageren! Ik wil jullie een geweldig nieuwjaar wensen, dat het alle goeds mag brengen voor iedereen! En binnen een paar maanden allemaal een mooi kindje in onze armen!

Wij hebben voor vrijdag een 3/4d afgesproken, ik hoop dat we hem goed kunnen zien! En dan maandag de 30 weken echo en controle bij de gyn. Dus wij mogen weer genoeg naar de kleine kijken komende week :cheering:

Hier nog even snel een sneak-preview van ons kamertje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Jan 2014 00:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Happy new year!! Dat 2014 maar een heel mooi jaar mag worden :cheering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 01 Jan 2014 00:59

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat een mooi kamertje, Roze!
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jan 2014 01:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Sanne schreef:Wat een mooi kamertje, Roze!

Dankje!! Ik ben er ook ontzettend blij mee, vind het nog leuker geworden dan ik had gehoopt dat we het zouden kunnen maken :)
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Jan 2014 10:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Allereerst natuurlijk voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! :cheering: Dat er maar vele mooie gezondje kindjes geboren mogen worden! Hopelijk iedereen een fijne jaarwisseling gehad..?

@dolfijntje: Whahaha, gelachen om je verhaal over je man. Ik vind het wel wat hebben dat hij er zo mee bezig is. Ik moet zeggen dat mijn man nooit mee gaat naar de verloskundige, alleen op momenten dat ik een echo krijg. Om mijn bloeddruk te meten en te zeggen dat het goed gaat hoeft ie van mij ook echt niet mee...
Ik wil, wanneer mogelijk, geen pijnbestrijding. Maar ik ben een zeikerd :^^: Ik neem al geen paracetamol als ik hoofdpijn ben, heb een beetje medicatietic :angel: Zeker nu met mijn zwangerschap en later met mijn bevalling en (hopelijk weer) borstvoeding, je kind krijgt het gewoon ook binnen... Soms miniem, maar toch. Ik neem sowieso ook in het dagelijkse leven liefst niks, behalve als het ECHT niet anders kan. Ik grijp liever naar een potje honing als ik keelpijn heb, zweer bij allerlei natuurmiddeltjes als kokosolie bij kapotte billen van mijn dochtertje ipv kunstmatige zooi... Dus misschien ben ik de verkeerde om deze vraag te beantwoorden :angel:

@moonlight: Welkom!!!! :cheering:

@katrien: Oe, voor jou dus beladen moment vannacht (en komende dagen..) Beetje doorgekomen? Veel sterkte nog voor de komende dagen...

@appeltje: Sow, haha, dat doe je snel, alles al klaar!!! Voelt fijn he, als je dan zo'n babykamer inloopt en gewoon alles al ziet staan voor zo'n klein hummeltje?

@eppie: Jullie zijn ook hard bezig in de kinderkamer zeg! En wat een onwijs leuke dingen heb je gemaakt! Jij dus ook lekker crea? Normaal ook, of..? Geel.. Ja, dat zeggen ze wel, ook al ben ik het met die kleuren theorie vaak niet echt mee eens. Ik vind het vaak dat het zit in de sfeer die je van de rest van de kamer maakt. Als die goed is en goed voelt... Geel voelt (mijns insziens) vaak heel afstandelijk en koud (waar kinderen logischerwijs onrustig van zouden van kunnen worden), maar ik denk dat je dat heel goed op kan vangen en om kan buigen met andere warme materialen, die dat geel dan ook ineens heel warm kunnen laten aanvoelen... Als jij het in je hoofd hebt, zou ik het lekker doen! Dan heb je er vast ook andere leuke ideeën bij...

@roze: Leuk al die echo''s! Hopelijk ligt de kleine man er mooi bij en wil ie zich van zijn beste kant laten zien! Veel plezier in ieder geval!
Oe, jullie kamer is zoooooo leuk :heart: Ik had het ook zo willen hebben als wij een jongetje hadden gekregen...


Nou, hier verder prima. Van de week dan uiteindelijk wel de oude babykleertjes gevonden. Echt op de ALLERLAATSTE plek waar ik keek. Hele zolder al leeggehaald, bleek het in de punt achter ons bed te liggen op 1 hoog (ons dak begint al op de eerste etage). Maar goed, dozen staan dus klaar, gister hele lieve roze kledinghangers meegenomen, dus vandaag kan ik misschien een beginnetje maken met uitpakken en uitsorteren. Ik hang het nu gewoon in de kast en in mn verlof zal ik het eens gaan wassen.
Flink ge-online-shopt afgelopen dagen :thumbup: Ik ben niet van het shoppen, woon in een dorp (dus moet ook echt flink eind rijden als ik echt wil shoppen), dus lang leve het www. Ook veel practische dingen, maar ook wat leuke aankledingsspulletjes voor het kamertje die het net af gaan maken. Het gaat sowieso echt wat worden. Eigenlijk is de kamer zo goed als klaar, alleen de aankleding moet nog. Ook gister de co-sleeper opgehaald :cheering: Ja, het wordt eindelijk wat.

De jaarwisseling was fijn. We hebben eerst om een uurtje of half 9 al wat vuurwerk afgestoken en heb ik met sterretjes staan zwaaien voor mijn dochter, die erna naar bed ging. Dat glimmende blije gezichtje van haar... :heart: Om 12 uur was het wel heftig. Het voelde echt als een afsluiting. Een afsluiting van een enorm heftig jaar. Vorig jaar stonden mijn man en ik nog op het punt uit elkaar te gaan... Het voelde echt heel bijzonder om daar gister dan zo te staan. Het was een vreselijk begin vorig jaar, met veel pijn.. Maar eigenlijk zijn we er zo sterk uitgekomen, hebben we er zoveel van geleerd en zijn we dingen aangegaan die anders nooit waren gebeurd, wat alles nu zo anders maakt... Eigenlijk is het zo goed voor ons geweest, maar op dit soort momenten denk je daar toch weer even extra aan terug... Dus om 12 uur even flink dankbaar elkaar vast staan houden, gezoend en kon de rest van de wereld gewoon even wachten met hun wensen... Haha.. Heel gezellig voor ons bezoek :thumbup:

Ja, en dan nu eerst eens door het huisrausen... Kerstboom eruit, op naar het nieuwe jaar!!!! Ik heb er zin in!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 01 Jan 2014 11:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Welkom Moonlight!

Mooi kamertje Roze! Is dat behang van Lief?
<<

Anoniem75

Bericht 01 Jan 2014 11:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya schreef:Je moet zeker goed op jezelf letten want dat kan allemaal wel teveel worden voor je. Hopelijk vinden jullie voor dat jullie tweede kindje geboren is een leuk huis en kan je lekker genieten van je gezinnetje in je nieuwe huis. Heb je al een beetje zitten kijken naar huizen of niet?


Ja een beetje maar we hebben nog niet echt iets gevonden van ja dat is het. We gaan volgende week woensdag wel naar een huis kijken. Gewoon om alvast even de smaak te proeven :D
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jan 2014 11:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Fijn dat je de kleertjes nog hebt gevonden! En ondanks dat hier genoeg winkels in de buurt zitten, shop ik ook vaak online. Wel zo makkelijk! Klinkt als een fijne jaarwisseling die jullie hebben gehad. Lijkt me inderdaad wel gek om dan terug te kijken naar de vorige, gelukkig zijn jullie er samen en sterker uitgekomen! En moet je inderdaad nu eens kijken, nog samen, gelukkig en nog een kleine op komst! Gelukkig maar! Bedankt voor het compliment over het kamertje, ben er ook zo blij mee! Gelukkig kan ik het hier showen, vriend vind het niet leuk om foto's te delen op FB voordat de baby er is en ook heeft hij liever niet dat te veel mensen die hier komen het kamertje al zien. Beetje jammer omdat ik juist enorm enthousiast ben en het met iedereen wil delen. Maar mijn tijd komt dan straks wel weer :cheering:

Razz: Dankje! Klopt, het behang is van lief!

Hier oud en nieuw gevierd met A erbij. Normaal was ze als de dood voor vuurwerk, maar gisteravond was het ineens enorm interessant. Ze wilde niet slapen, maar uit het raam kijken naar de kleurtjes. Ook goed, dus ze is beneden gekomen bij ons. We vierden het met mijn ouders en jongste broertje bij ons thuis. Alleen toen het na twaalven echt losbarstte vond ze het toch niet meer leuk, ze wilde alleen nog maar met haar oren dicht bij mij op de bank babytv kijken :laughcry: Dus dat hebben we toen gedaan. Om twee uur naar bed gegaan, en om tien uur was ze wakker. Best netjes nog dus! Vond het wel gezellig dat ze er ook bij was de hele avond, en ze heeft nog kinderchampagne gedronken uit een champagneglas en dat was natuurlijk reuze interessant! Mijn moeder grapte nog naar haar: ben je tipsy? Zegt ze: nee, ik ben tinky Winky :lol:
<<

Anoniem75

Bericht 01 Jan 2014 11:30

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dan denk ik dat ik al mooi nieuw behang heb gevonden voor de baby :cheering: Ik vind donkerblauw met witte sterren ook mooi maar ik denk dat dit behang net iets makkelijker is mbt assecoires. Ik heb de kleuren lichtblauw, marine, wit en beige voor zijn kamertje en er komen sterren in terug.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Jan 2014 14:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk Razz! Ik heb dezelfde kleuren voor accessoires, alleen dan grijs ipv beige. En ook een aantal dingen met sterren. Ben dan ook helemaal blij met de keuze voor het behang, toen ik deze eenmaal gezien had vond ik geen andere soort net zo leuk. En toevallig kom ik nu ook steeds allemaal dingen tegen die heel goed bij het behang passen, in mijn zoektocht naar wat accessoires.
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 01 Jan 2014 19:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dank jullie wel voor het leuke welkom :thumbup:

@ Appeltje: Klopt, 2 april mag onze dame komen. Ben heel benieuwd of ze vroeger is. Dat hoop ik zelf wel, ietsjes maar haha Ben ook heel nieuwsgierig hoe ze eruit gaat zien :heart:

@ Mikado: Nou inderdaad. Ik heb een leidinggevende functie maar ik kan me er niet meer toe zetten om een heel team aan te sturen en me daar druk over te gaan maken. Klinkt heel erg, en ik moet me vaak ook verbijten maar eerlijk is eerlijk ik kan geen twee maanden meer wachten tot ik eindelijk met verlof mag. Ben het zat, en leef al helemaal naar het moederschap toe.

@ Roze: Klopt hoor, ik ben heel blij dat we bijna alles al hebben. Moet er niet aan denken dat nu nog allemaal te moeten aanschaffen en inrichten. Straks alle tijd om kleertjes te wassen en lekker even te genieten nog van een beetje rust haha.

Hoe doen jullie dat met kleertjes wassen straks? Ik weet dat ik beter geen wasverzachter kan gebruiken ivm het tere huidje wat zoveel parfum echt nog niet aan kan.

Kraamzorg intake hebben wij 16 december al gehad. Werd ik na aanmelding zelf over gebeld. Is ook lekker allemaal al geregeld. Ik wil een poliklinische bevalling zonder medische indicatie en hoef gelukkig ook daar niets voor bij te betalen. Moest ik ook allemaal nog even snel navragen anders had ik mijn zorgpakket uit moeten breiden bij mijn verzekeraar haha

Vandaag 27 weken, onvoorstelbaar dat deze kleine dame er met 3 maandjes al is! Wat zijn hier veel zwangeren van jongetjes trouwens. Leuk!
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 02 Jan 2014 10:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie, wat een leuke dingen heb je gemaakt! Creatief hoor.

Roze, het kamertje wordt mooi zeg! Grappige reactie van je dochter, leuk ook dat ze het vuurwerk nu heel interessant vond. Ik kan me goed voorstellen dat al het vuurwerk om 0.00 uur een beetje te veel voor haar was.

Snoezel, dat moet een heel apart gevoel voor jullie zijn geweest om dan samen daar te staan met oud en nieuw, met nog een kleintje op komst. Wel heel bijzonder zeg, wat kan er veel gebeuren in een jaar.

Moonlight, ik denk dat ik alles ga wassen met Neutral. Wasverzachter gebruik ik sowieso niet, daar krijg ik eczeem van, vroeger kreeg ik dat ook van veel soorten wasmiddel.

Allemaal een heel gelukkig 2014 gewenst!
Iedereen heel erg bedankt voor de sterkte-wensen, oud en nieuw ben ik goed doorgekomen. Ik ben nu wel heel erg bezig met wat er vorig jaar allemaal gebeurde deze dagen. Ik merk ook echt aan mezelf dat ik niet zo vrolijk ben nu, maar dat komt na deze week vast weer goed.

Over pijnbestrijding, ik wil het eerst op eigen kracht proberen, maar mocht het echt, echt, echt niet lukken dan sta ik er niet negatief tegenover. Maar liever niet natuurlijk. Ik ben alleen niet zo voor een ruggeprik, maar volgens mij is dat wel het meest effectieve.

De 16e komt er bij ons iemand langs van de kraamzorg, ik ben benieuwd wat ze te vertellen heeft.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Jan 2014 10:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Gelukkig nieuwjaar allemaal! :fire:
Het jaar waarin sommige van ons voor de eerste keer moeder worden en andere er een kleine bij krijgen!
Het komt erg dichtbij zo! Nog vier maanden voor onze baby er zal zijn.

Er is veel geschreven! Leuk! (sorry als ik mensen vergeet)

Eppie: wat een gave dingen! Knap gemaakt!
Moonlight: ik was altijd al alleen met neutral, dus hiermee straks ook de kinderkleertjes. Neutral heeft trouwens ook een wasverzachter en eventueel heeft robijn ook een 'puur en zacht' wasverzachter, maar hoe mild deze voor de babyhuid is, dat weet ik niet. Ik kan er met mijn eczeem in elk geval wel tegen.
Snoezel: een bijzonder begin van het nieuwe jaar voor jullie. Als je bedenkt hoeveel sterker je eruit bent gekomen samen!
Roze: veel plezier morgen en leuk kamertje!!
Mikado: raar idee he? dat we idd volgend jaar om deze tijd een kleine van 8 maanden hebben. Ik zei ook nog om 12:00: 'volgend jaar staan we hier met een kleintje op de arm'
Razz: gefeliciteerd met de verkoop! En in de komende tijd wil ik je veel sterkte wensen. Ik zag dat je al een apart topic geopend had, goed om er wel mee bezig te zijn en je bewust te zijn van de eventuele valkuilen.
Dolfijntje: Ik wil eigenlijk geen pijnbestrijding en zie ook niet op tegen de bevalling. Maar ik zal er nog wel iets meer over moeten lezen. Want stel dat puntje bij paaltje komt, dan wil ik wel weten wat de verschillende mogelijkheden zijn met hun beperkingen of voordelen juist.
Maar eigenlijk wil ik zonder.

All: Vanochtend lag mijn vriend met zijn oor op mijn buik te luisteren, toen begon bijna gelijk de baby te schoppen. Hij kan de baby heel duidelijk voelen, dat vind ik erg fijn. Hij heeft trouwens ook een luie stoel voor mij gepakt, zodat ik zonder rugpijn kan zitten. Zo lief!
Ik mag vanaf nu de kraamzorg bellen voor een afspraak, dus dat ga ik maar eens doen.
En dat was het wel zo'n beetje.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Jan 2014 12:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: kan je vriend het hartje al horen kloppen? Mijn vriend probeert het ook, maar dit is wel heel lastig. Lief van hem dat hij een stoel voor je klaar hebt gezet.

Katrien: ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Moonlight: beter dat je verder niets hoeft bij te betalen! Het is best wel duur als je niet goed verzekerd bent. Ik moet geloof ik wel bij betalen. Een vriendin van mij eerst ook, totdat het kindje in het vruchtwater gepoept had en ze moest worden overgedragen aan de gynaecoloog dan wordt het medisch en hoefde ze niets te betalen.

Ik heb het boekje, die ik mee kreeg van de vk, over pijnbestrijding doorgenomen en evt, als het echt heel lang duurt met veel pijn dan kies ik voor een ruggenprik. De rest staat me niet aan wat betreft nadelen.

Vannacht heb ik lopen zweten, mijn lichaam was drijfnat met name mijn rug! Wie herkent dit?
Ik kan niet wachten totdat mijn verlof begint (nog 4 weken). De vakantie bevalt mij prima!
Gisteren een muursticker besteld (3 uiltjes op een tak), houtenletters voor op de deur en alvast geboortekoekjes. Ik zag ze op internet en ik denk dat is nou eens leuk en makkelijk! Vooral als ik straks de kinderen uit mijn groep ga trakteren en dat betekent ook vaak dat je de andere kleutergroepen trakteert. Ideaal dus.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 03 Jan 2014 14:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei, leuk is dat hè, dat de baby nu zo duidelijk te voelen is. Als mijn man zijn hand op mijn buik legt kom er meestal ook snel reactie. Daar wordt het voor hem ook een stuk echter van. Wat lief van je vriend dat hij een stoel voor je neergezet heeft.

Dolfijntje, ik zit er ook over te denken om geboortekoekjes of chocolaatjes te gaan bestellen, ik vind het leuk om iets anders aan de kraamvisite te serveren dan beschuit met muisjes.

Afgelopen maandag heb ik bloed geprikt, er is gekeken naar glucose en ijzer. Net belde mijn verloskundige dat mijn suiker aan de hoge kant was. Volgende week moet ik opnieuw prikken, maar dan nuchter. Ik maak me toch een beetje zorgen, hoewel ik geen tekenen heb van zwangerschapssuiker ben ik er wel bag voor nu. De verloskundige zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik natuurlijk wel een beetje....
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 03 Jan 2014 15:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk, er is weer heel wat bij geschreven!

Katrien, balen van je bloedsuiker, hoop dat het de volgende keer in orde is. En dat je er verder geen tekenen van vertoont is alleen maar positief denk ik!

Appeltje, heerlijk, al bijna verlof! Nog even doorzetten dus. Ik heb nog nooit van geboortekoekjes gehoord, heb je er een plaatje van? Ben wel benieuwd. Ik wil ook op school trakteren, maar om voor alle groepen nu beschuit met muisjes te gaan smeren gaat me een beetje ver.

Solei, leuk he, als je vriend de baby echt kan voelen. Vind het voor mijn man soms wel een beetje sneu op de een of andere manier, ik kan de baby de hele dag door wel voelen en hij moet echt 'geluk' hebben wil hij er wat van mee krijgen.

Roze, wow, wat ziet jullie kamertje en mooi uit! Helemaal af ook zo, snap dat je er heel blij mee bent. Nu alleen nog een baby'tje :heart:

Moonlight, ik heb nog niet nagedacht over het wassen van de kleertjes. Dat ga ik doen als het kamertje er is en de kleertjes ook in de kast kunnen. Denk ook met Neutral. Ben jij daar al mee bezig?

Snoezel, ook al bijna klaar met het kamertje, leuk! Ben ook benieuwd hoe het er bij jou uit komt te zien.


Ik heb nog even vakantie en moet maandag weer aan de slag, nog maar 8 weken werken daarna, plus nog een weekje vakantie dus het einde komt in zicht. Heb zo veel zin in mijn verlof, kan echt niet wachten. Vind het ook heel moeilijk om nu met mijn werk bezig te zijn, ben veel te veel bezig met de baby, haha.

We, of eigenlijk man mijn en ik heb toegekeken, zijn vandaag begonnen met het behangen van een wand op de babykamer. De andere wanden worden geschilderd. Het is heel erg...... roze! Schrok wel even vanmorgen, maar moet het maar inbeelden als alle witte meubeltjes er in staan straks. Het behang is wel super schattig, het is nu echt al een babykamertje in plaats van opslagruimte zoals eerst.

Ik heb inmiddels een afspraak voor de intake met de kraamzorg, 24 februari ging dat pas lukken. Ook kreeg ik een uitnodiging voor de cursus Zwanger en Fit die eind januari gaat beginnen, lijkt me erg leuk!

Oh en nog iets nieuws.... Gisteravond ging ik even naar de wc, was mijn pyjamashirtje rondom mijn tepel helemaal nat. Mijn man was in shock, ik kon alleen maar lachen. :laughcry: Heel charmant in ieder geval, haha. Binnenkort maar van die pads halen voor in de bh, hoop niet dat ik er erg last van ga krijgen.
2014 2016 2019
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Jan 2014 16:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

@mikado: ik heb dat nog helemaal niet gehad! Ik heb wel dat er wittig spul in m'n tepel zit, maar dat is niet vochtig.

@Katrien: maak je maar niet teveel zorgen. Kan ook wisselen natuurlijk net zoals je bloeddruk. Je hebt vast geen suiker.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen