Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Sep 2013 22:08

Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

De meeste hebben mijn topic op het oude forum wel gelezen denk ik. Een vrouw kletterde haar autodeur tegen mijn autodeur open en er was schade. Dit ontkende ze en ze liep weg. Politie gebeld, daarvan moest ik schadeformulier invullen en opsturen naar de verzekering. Aangifte was niet mogelijk.

Nu belde de verzekering afgelopen week, dat de tegenpartij blijft ontkennen. Er is geen schade, en als er al schade is, hebben zij het niet veroorzaakt. Ze gaan nu de getuigenverklaring van mn vriendin inzetten (die al in de auto zat), maar ja.. die is natuurlijk niet geheel onpartijdig, dus ik vrees dat ze dat niet zullen accepteren.
Maw, mevrouw flikt iets, ik zie en hoor het gebeuren, ze ontkent, en komt er nog mee weg ook.

Ik kan daar serieus heel boos om worden, en haal dan ook het liefst het onderste uit de kan om zo'n mens terug te kunnen pakken. Het gaat me niet eens zo zeer meer om die deuk, maar om het hele principe hoe er gereageerd wordt.
Dat mensen gewoon zo onbeschoft zijn.
Als ik dat gevoel eenmaal heb, kom ik er ook maar moeilijk van af. Kan het moeilijk naast me neerleggen.

Hoe reageer jij als jou (of iemand in je omgeving) onrecht wordt aangedaan?
Laat jij het gaan, omdat het zonde is van je energie? Of bijt je je er in vast?
<<

Anoniem166

Bericht 07 Sep 2013 22:14

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar vanuit mijn werk weet ik ook dat gelijk hebben niet altijd hetzelfde is als gelijk krijgen en daarom laat ik het soms vrij snel los.

Wel balen zeg, ik hoop dat het alsnog tot een goed einde komt.
<<

Anoniem 42

Bericht 07 Sep 2013 22:35

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ik herken het helemaal. Laatst had ik een bedrijf langs laten komen om een rolluik te laten plaatsen voor een afgesproken vast bedrag. Ze hadden echter een verkeerde inschatting gemaakt van het werk en die kosten wilden ze op mij gaan verhalen 'omdat er anders geld bij moest'. Nee lekker, kan ik een flink bedrag extra gaan betalen omdat hun expert mijn gevel niet goed beoordeeld heeft. Zoiets kan ik ook niet los laten, desnoods had ik er juridische hulp bij gehaald die me nog meer zou kosten dan de extra kosten die hun me wilden berekenen maar dan wordt het ook een principekwestie voor mij. En inderdaad ook hoe er gereageerd wordt, de nonchalance van gewoon mij opzadelen met flinke extra kosten omdat zo'n bedrijf ze zelf niet wil.

Bij mij is het uiteindelijk goed gekomen, hopelijk bij jou ook.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Sep 2013 22:39

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Als ik weet dat ik gelijk heb ga ik ook door tot het laatste. Gelijk heb je hoor.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 07 Sep 2013 23:51

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ik zou ook zeker doorgaan tot ik mijn gelijk zou hebben!
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Sep 2013 23:58

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

OH, ik kan daar ook absoluut niet tegen! Ik vind altijd van alles oneerlijk en kan daar heel lang mee blijven zitten. Terwijl je daar niks aan hebt, want je hebt alleen jezelf ermee. Dus af en toe probeer ik maar tegen mezelf te zeggen dat het leven nou eenmaal niet eerlijk is, al helpt dat nog lang niet altijd. Kan me dus helemaal voorstellen hoe je je moet voelen!
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:45

Bericht 08 Sep 2013 09:24

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ella schreef:Als ik weet dat ik gelijk heb ga ik ook door tot het laatste. Gelijk heb je hoor.


Mee eens, kan me er dan moeilijk bij neer leggen en blijf er dan heel lang boos over.
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Sep 2013 13:03

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

He bah Lejow... dat ze niet gewoon kan toegeven dat ze fout zat! Wat een rotmens!! Sorry hoor, geen andere woorden voor. Ik heb ook een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar kom beter voor anderen op als voor mezelf. En soms denk ik echt wel... LAAT MAAR!!
Wat een idioten je er soms tussen hebt zitten he!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem157

Bericht 08 Sep 2013 13:40

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Wauw, ik zou echt zo pist zijn als dit mij zou overkomen en de tegenpartij ontkent. Zou alles op alles zetten om de tegenpartij de schade te laten betalen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2013 14:12

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Maddie schreef:He bah Lejow... dat ze niet gewoon kan toegeven dat ze fout zat! Wat een rotmens!! Sorry hoor, geen andere woorden voor. Ik heb ook een groot rechtvaardigheidsgevoel, maar kom beter voor anderen op als voor mezelf. En soms denk ik echt wel... LAAT MAAR!!
Wat een idioten je er soms tussen hebt zitten he!


En het erge is, dat ik geen aangifte kan doen, omdat beide auto's stil stonden..
Had ze rijdend tegen mijn auto gezeten en was ze daarna weg gegaan, was het 'doorrijden na een ongeval' geweest. Dat is het nu niet.
Ik heb haar kenteken, en eigenlijk heb ik HEEL erg zin om die op internet te plaatsen, om te kijken of ik achter haar gegevens kan komen. Dan neem ik zelf wel contact op met ze.

Arghhh en het maakt me gewoon weer boos. We hebben het verdomme zien en horen gebeuren....
Ik kan dus naar iemands auto toegaan, er perongeluk een deuk in trappen en het ontkennen. Eigenaars woord tegen het mijne, en zo lang je kennelijk maar blijft ontkennen kom je een heel eind.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Sep 2013 14:18

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ja zo belachelijk is dat inderdaad!! Het is toch te absurd voor woorden dit! Ja.. ik kan me die neiging op het op internet te zetten goed voorstellen! Maar ja... wat schiet je ermee op he!! En dat je geen aangifte kan doen vindt ik helemaal belachelijk hoor!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 08 Sep 2013 15:56

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Mijn rechtvaardigheidsgevoel is altijd wel sterk. Ik probeer altijd het onderste uit de kan te halen waar mogelijk. Als dat niet lukt, kan ik daar een paar dagen chagrijnig van zijn en dan is het weer over.

Overigens zou ik haar kenteken niet op internet zetten, voor hetzelfde geldt klaagt ze jou dan aan.
<<

Anoniem187

Bericht 08 Sep 2013 16:04

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ik kan in zulke dingen wel heel ver gaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2013 20:05

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Dat doe ik ook niet hoor Girli, maar oooooooooooh het jeukt
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 22:32

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Oooh wat vervelend allemaal zeg.

Ik kan daar ook echt niet tegen. Een paar jaar terug inmiddels alweer ging ik bij de Hema foto's ophalen, dus ik geef haar 50,- en ze vraagt of ik 10 cent bij heb. Dus ik geef dat en zegt zij, ja en de rest... dus ik zeg die heb ik al gegeven. Zij zegt dus van niet.. Nou ik wist echt zo zo zeker dat ik het gegeven had. Dus zij kijken op de kassa, op de grond maar niets. Ik baalde flink want het was geld vd klas en ik wist het zo zeker. Man zei betaal nu gewoon anders maar als ik iets zeker weet wil ik dat dus niet zomaar doen. ondertussen bemoeide de hele rij zich ermee en ik hield voet bij stuk. Opeens bedacht ik me dat ik haar ook mijn ophaalbewijs gegeven had... en ja hoor daar zat het bij.

Ik, emo als altijd, huilen.. Zij huilen... toen was man net ontslagen dus ik vertelde dat ik daarom zo (mede) gereageerd had. Zegt ze even wachten... komt ze terug met een grote taart. Omdat ze het zo zielig vond.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Sep 2013 22:39

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Zo ik weet dat verhaal nog ja. Vreselijk dat ze blijft ontkennen. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel, maar ik zou me zo machteloos hier onder voelen.. dat mijn reactie waarschijnlijk vooral tranen zouden zijn :) Misschien zal ik dan toch bedenken dat ik mijn energie er niet meer in wil steken, en dat dat niets terugwint, enkel een groter verlies is. Nouja, weet niet of je snap wat ik bedoel, maar dat dus. :D
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 08 Sep 2013 23:19

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

fashionlover schreef:Wauw, ik zou echt zo pist zijn als dit mij zou overkomen en de tegenpartij ontkent. Zou alles op alles zetten om de tegenpartij de schade te laten betalen.


Mee eens! Als ik ergens zeker van ben dan ga ik ook tot het einde door.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Sep 2013 23:37

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Wat fijn dat het zo opgelost werd Printje, maar inderdaad, haar woord tegen dat van jou!
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 09 Sep 2013 08:42

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Lejow: Dat mens moet zich schamen! Vind het gewoon schandalig dat ze keihard volhoudt dat dit niet haar schuld is.

Ik zou ook alles op alles zetten om mijn gelijk te halen.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem23

Bericht 09 Sep 2013 08:55

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Het is heel kut een bijdehand maar ik zou me er ook vrij snel overheen kunnen zetten. Maar wel nadat ik alles geprobeerd heb bij de verzekering. Ik heb op mijn werk en studie altijd geleerd dat rechtvaardigheid en recht niet hetzelfde zijn en daar kan ik me ook vrij snel bij neer leggen. Voor de verzekering is het natuurlijk ook heel lastig, als er geen bewijs is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Sep 2013 09:03

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Dat zeg je wel mooi Harrison, over dat rechtvaardigheid en recht niet hetzelfde is. Zeker als rechter of advocaat moet je dat natuurlijk ook heel goed los kunnen zien.

Lejow, ik zou me in jouw situatie ook enorm machteloos voelen. Mijn eerste reactie zou ook zijn kwaadheid en huilen uit onmacht, heel volwassen ;-). Ik zou het dan ook proberen op te lossen. Wanneer dat niet lukt zou ik het z.s.m. weer willen vergeten en mijn energie willen steken in dingen waar ik wel iets aan kan veranderen.

Mijn vriend heeft een nog sterker rechtvaardigheidsgevoel, die kan zich echt zo ontzettend kwaad maken bij onrecht en zich er ook heel erg in vastbijten. Meestal lukt het dan ook nog om zijn gelijk te halen of excuses te laten maken. Wanneer dat niet lukt is hij ook niet echt vergevingsgezind, zo zijn er bijvoorbeeld bepaalde terrassen waar hij echt niet meer komt omdat hij ooit slecht is behandeld :laughcry:. Ik schuif het dan meer af op andere factoren ('die ober had toen vast zijn dag niet') en zou er een volgende keer zo weer gaan zitten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Sep 2013 09:28

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ohh dat zou ik ook kunnen doen Sterre!!
Op het moment zelf barstte ik ook bijna in huilen uit. Ik was ZO boos en verdrietig!!
Achteraf gezien had ik omstanders moeten vragen wat zij van de situatie gezien hadden.. dan had ik wellicht nog wat onpartijdige getuigen gehad.

Kijk en deuken in een auto kunnen gebeuren, maar dat het op zo'n zure manier moet, daar kan ik echt niet tegen.
En zelf via de verzekering laten maken is echt geen optie, want dan gaan we HEEL veel meer betalen per jaar....
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Sep 2013 23:21

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Ow hier kan ik ook ontzettend boos over worden en alles wat in mijn macht ligt proberen om het vergoed te krijgen, niet zozeer om het geld maar omdat dit gewoon niet eerlijk is. Dat ontkennen maakt mij dan ontzettend kwaad. We hebben toch niet voor niets verzekeringen in Nederland? Bah nee ik zou hier in eerste instantie een hele tijd mee kunnen zitten en echt alles blijven proberen. Als het mij dan echt niet lukt dan probeer ik het naast mij neer te leggen en te vergeten. Dan moet niemand er later nog eens over beginnen want dan kan ik mij weer boos maken. Ik laat dat soort dingen gewoon niet zo makkelijk los, al zou ik het wel willen en doe ik nog zo mijn best daarvoor.
Afbeelding
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 10 Sep 2013 00:09

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Als het je rechtsbijstand niet lukt dan toch het waarborgfonds proberen. Ik kreeg na 1,5 jaar geld...het was niet genoeg om mijn bumper van te laten spuiten maar goed... De aanhouder wint (oke helaas niet in alle gevallen(
<<

Anoniem187

Bericht 01 Okt 2013 21:55

Re: Hoe sterk is jouw rechtvaardigheidsgevoel?

Lejow, hoe is dit nog afgelopen???
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder