Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 30 Dec 2013 12:05

Re: Biechttopic

Ik moet bekennen dat ik als een berg tegen oud & nieuw op zie. Iedereen om mij heen gaat naar of organiseert een oud&nieuw feest, maar mijn vriend en ik zitten saai samen op de bank. Het liefst ga ik morgenavond vroeg naar bed en laat 2014 dan maar snel beginnen.

Ik realiseer me nu dat ik het vooral moeilijk heb met het feit dat mijn vriend en ik zo weinig vrienden hebben. De vrienden die we hebben, hadden allemaal al heel vroeg plannen gemaakt waar wij niet in voorkwamen.

Bah! Moest dit even van me af schrijven. Ik zal het overigens wel overleven :wink:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Dec 2013 12:10

Re: Biechttopic

Ik herken het wel hoor Biechtje. We moesten andere jaren echt moeite doen om buiten elkaar een beetje gezelschap te hebben, vooral ook omdat ik van huis uit gewend was aan een O&N met familie die nu uit elkaar gevallen is. Mijn man heeft ook een complexe familiesituatie. Nu is de situatie wat anders en zitten we waarschijnlijk samen op de bank, maar het kan me eigenlijk niet veel schelen. Misschien lopen we even naar de buurvrouw, die zit ook thuis. Ik weet dat een vriendin en haar vriend ook thuis blijven, maar dat is mij een te grote onderneming om daarheen te gaan.

Soms is het trouwens ook een kwestie van jezelf een soort van uitnodigen. Klinkt misschien stom, maar ik doe er nooit geheimzinnig over dat we nog niets hebben en zal niet snel zeggen 'oh dat zien we nog wel'. Anderen gaan er vaak van uit dat je al iets hebt of dat je nog wel ergens anders uitgenodigd zal worden, dus ik neem de regie graag in handen. Als het onderwerp ter sprake komt, zal ik ook rustig zeggen dat ik net die persoon wilde uitnodigen of vragen of ze al iets te doen hadden (als dat ook echt zo is natuurlijk). Soms komt er dan spontaan alsnog een uitnodiging uit, zo niet dan is het ook prima. Ik ben gewoon graag duidelijk over wat ik graag wil :)
Laatst gewijzigd door Fiederilsje op 30 Dec 2013 12:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
L2014 & H2017
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 30 Dec 2013 12:12

Re: Biechttopic

Misschien is het een idee om volgend jaar wat vroeger iets te organiseren. Zelf initiatief nemen bij jullie vrienden.
Nodig ze anders uit om bij jullie te komen, maak je even wat lekkere hapjes e.d.

Ik ga overigens naar een collega, zij is (ook) alleen omdat haar man vaart en ze kan niet weg omdat ze een zoontje van 2 hebben. Dus we maken er samen wat gezelligs van.
(Dit laatste is trouwens een bericht naar alle lieve meiden die laatst met me meeleefden omdat ik zo op zag tegen oud&nieuw)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 30 Dec 2013 13:49

Re: Biechttopic

.
Laatst gewijzigd door Biechtje op 31 Dec 2013 11:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 63

Bericht 30 Dec 2013 14:09

Re: Biechttopic

Oud&Nieuw biechtje: heel herkenbaar dit. Ik wordt elk jaar weer even met mijn neus op het feit gedrukt dat we geen grote sociale kring hebben. Vorig jaar was het makkelijk want toen zijn we naar familie gegaan. Dit jaar had ik eigenlijk gehoopt gewoon met z'n tweetjes weg te gaan naar een leuk huisje of hotel, maar helaas moet mijn man gewoon werken morgen. Dus nu zitten we voor de zoveelste keer thuis. Wel met een bevriend stel gelukkig, maar het lijkt me veel leuker om echt met een groep te vieren. Wij hebben ook wel eens geprobeerd zelf wat mensen uit te nodigen, maarja, al iedereen dan op het laatste moment afzegt.... Dat doen we dus ook niet meer. Het blijft gewoon een raar ding dat oud&nieuw. Het is jammer dat het zo druk is op mijn man zijn werk in deze periode anders zouden we gewoon op vakantie zijn. Is dat voor jullie geen optie een volgende keer?
<<

Anoniem7

Bericht 30 Dec 2013 14:17

Re: Biechttopic

Ik heb ook geen grote sociale krijg maar ik vind dat met oud en nieuw juist heerlijk. Geen getrek en lekker kunnen doen wat we willen. Vroeger vierde ik het om en om bij m'n eigen ouders en bij m'n ex-schoonouders, nu vieren we het gewoon bij m'n ouders. Misschien dat we volgend jaar eens een keertje thuis blijven, lekker samen op de bank met wat hapjes en eventueel een spelletje. Anders gaan jullie volgend jaar met oud en nieuw toch lekker citytrippen? Lekker samen, in een andere stad, eventuele buitenland.
<<

Anoniem 63

Bericht 30 Dec 2013 14:19

Re: Biechttopic

Dat laatste zou ik inderdaad graag willen Maple. En ach, het is uiteindelijk elk jaar ook best weer gezellig, maar toch. Het is zo'n gedoe altijd. Kan me het gevoel van Biechtje wel voorstellen.
<<

Anoniem17

Bericht 30 Dec 2013 14:32

Re: Biechttopic

Ik vind oud en nieuw altijd een beetje een stomme feestdag. Eerst zit je met z'n allen te wachten tot het eindelijk 12 uur is, en daarna weet ik ook nooit zo goed wat ik nou eigenlijk nog moet doen. Haha! Ik vind 't een beetje overrated allemaal. Wij vierden het altijd met R. + vriendin, dit jaar alleen met vriendin. Misschien wil ik volgend jaar wel een midweekje weg boeken in de week van oud en nieuw, gewoon naar Center Parcs ofzoiets. Lijkt me wel leuk!
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Dec 2013 14:59

Re: Biechttopic

Hahah, dat gevoel heb ik dus ook van O&N. Ik wil volgend jaar de feestdagen in het buitenland vieren. Lijkt me er leuk om in een blokhutje in Zwitserland te zitten :D.
<<

Anoniem17

Bericht 30 Dec 2013 15:09

Re: Biechttopic

Misschien moeten we volgend jaar samen naar het buitenland ontsnappen Joan! Nemen we Rush (die durft dat best voor één of twee nachtjes), Bazzie en Exo ook gezellig mee! En een zakje chocoflikken! :D Aanhang en kinderen zijn ook welkom :wink:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Dec 2013 16:08

Re: Biechttopic

Ik zeg ook élk jaar dat ik volgend jaar in het buitenland wil zitten met kerst en/of oud & nieuw en in the end zit ik elk jaar weer bij m'n vader en moeder met kerst en met oud & nieuw is het altijd weer een dilemma :laughcry: Vakanties zijn ook veel te duur met deze dagen, heb ik geen geld voor :thumbdown:
❤ 7 juni 2018
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 31 Dec 2013 11:40

Re: Biechttopic

Ik wil even biechten dat het de laatste tijd helemaal niet zo goed met me gaat. Ik heb het heel erg druk (gehad) op m'n werk en er is me daar een naaistreek geleverd waar ik dagen van van de rel ben geweest (en nog steeds eigenlijk), ook thuis is het druk (huis te koop en bezig met een nieuw huis) en binnenkort moet ik ook nog afrijden.
Ik heb sinds een maandje ofzo allemaal klachten, ben heel snel duizelig als ik in ruimtes ben met veel mensen of in grote ruimtes, in winkels.. Ik kan er gewoon niet tegen en krijg dan een heel erg beklemmend gevoel, ga ook wazig zien en duizelig dus. Super vervelend en het beperkt me heel erg!
Ik ben ook heel vaak chagrijnig, down en verdrietig (heb echt veel gehuild de afgelopen weken, dat doe ik anders amper).
Ik heb daarom voor morgen ook een afspraak gemaakt met de huisarts, maar ik ben bang dat dit allemaal psychisch is. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dit tegen anderen moet zeggen, kan nu gewoon niet mee gaan lunchen met collega's bijvoorbeeld, dan word ik helemaal gek.
Hebben jullie misschien wat tips? Ik ben bang dat ik weinig begrip krijg.. Ik voel me echt een geschifte idioot nu, had nooit gedacht dat ik zoiets zou krijgen :(
<<

Artemis

Bericht 31 Dec 2013 12:12

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik moet bekennen dat ik als een berg tegen oud & nieuw op zie. Iedereen om mij heen gaat naar of organiseert een oud&nieuw feest, maar mijn vriend en ik zitten saai samen op de bank. Het liefst ga ik morgenavond vroeg naar bed en laat 2014 dan maar snel beginnen.

Ik realiseer me nu dat ik het vooral moeilijk heb met het feit dat mijn vriend en ik zo weinig vrienden hebben. De vrienden die we hebben, hadden allemaal al heel vroeg plannen gemaakt waar wij niet in voorkwamen.

Bah! Moest dit even van me af schrijven. Ik zal het overigens wel overleven :wink:

Oh joh, dat is toch niet zo erg? Wij vielen buiten de boot sinds we als enige kinderen hadden, toen werden we niet meer betrokken bij alle plannen. Inmiddels vieren we bijna elk jaar oud en nieuw gewoon samen, soms bij mijn ouders, soms thuis, maar feestjes en toestanden doen we al jaren niet meer. En ik vind het wel prima, het is ook een beetje een overschat feest en zoals vanavond komt er een vriendin langs waarvan haar plannen niet doorgingen dus we zijn nog tweede keus ook :thumbup: en gaan we gewoon een spelletje doen, wat drinken en een fijne avond hebben.

Al dat gedoe voor één zo'n avond...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2013 14:42

Re: Biechttopic

Wat een verfrissend antwoord Artemis :) Ik ben het er helemaal mee eens, vind er geen fluit aan, O&N vind ik maar overrated, en doe sinds een paar jaar heel graag lekker niets, maar ik word TOCH elk jaar weer heen en weer geslingerd tussen dat gevoel, en de soort maatschappelijke verplichting toch vooral iets heel leuks en heel gezelligs en heel sociaals te doen. Paar jaar geleden hebben wij voor het eerst eens niets gedaan, en met zn tweetjes lekker op de bank gehangen, en dat was heel relax, maar rond 12u voelde het toch wel wat gek! Vanavond gaan we het weer een avondje zo doen :)

Biechtje, lijkt het jou ook echt helemaal niet leuk met zn tweetjes op de bank, en doe je echt graag wat anders, of is het meer ook een beetje wat ik hierboven beschrijf?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem321

Bericht 31 Dec 2013 17:57

Re: Biechttopic

Ik was het oud en nieuw biechtje, bedankt voor de reacties, en Artemis in het bijzonder, jij zet het allemaal wel in perspectief.
Vanavond komen mijn vader en broertje bij ons, dus wordt toch best nog wel gezellig.
En het is zeker een idee om volgend jaar op citytrip te gaan. We hebben dit jaar al gekeken, maar aangezien we volgend jaar juni een verre reis gaan maken zat het er nu niet in, maar wie weet volgend jaar. :)

Iedereen fijne oud en nieuw gewenst!

@Zora, ik denk dat het wel zo'n beetje is wat jij beschrijft. Ik vind het niet erg om samen te vieren, juist niet, maar omdat het, als het éénmaal 12 uur 's nacht is, zo'n 'beladen' moment is, heb ik liever ook vrienden om me heen. Anders is het, althans voor mij, zo'n anticlimax-moment.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2013 22:03

Re: Biechttopic

Ja O&N is echt het feest vind ik wat heel veel extra lading heeft gekregen en wat je vooral toch maar zo leuk mogelijk moet vieren. Had ik vroeger ook! Als je het ook gewoon gezellig vindt met zn tweetjes moet dat ook gewoon kunnen zonder je schuldig te voelen iig (niet dat mij dat al helemaal lukt hoor :)) Leuk dat je er toch wat meer zin in hebt gekregen vanavond!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burgemeester Bo

Bericht 01 Jan 2014 17:01

Re: Biechttopic

De laatste biecht heb ik verplaatst naar het Biechttopic in de pijler Liefde, seks & relaties, want daar hoort de biecht thuis.
<<

Anoniem287

Bericht 01 Jan 2014 17:21

Re: Biechttopic

Mijn vriendin en ik hebben dit jaar ook O&N samen met z'n tweetjes gevierd en we vonden het heerlijk! Vorig jaar vierden we het ook met twee vriendinnen maar eigenlijk was dat maar heel suf toen omdat die vriendinnen niet zo heel gezellig deden. Met z'n tweetjes is het altijd gezellig dus dit beviel ons super!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 03 Jan 2014 22:21

Re: Biechttopic

Ik moet even iets kwijt wat ik liever niet onder mijn eigen naam wil vertellen. Gister werd ik gebeld door een vriendin, 1 januari is er iets naars gebeurd met een vriend van mijn ex. Hij is gevonden langs de weg, zwaar gewond en ligt in het ziekenhuis met zwaar hersenletsel waaraan hij de komende dagen gaat overlijden. Politie was bezig met onderzoek, of hem iets aangedaan is of dat hij een ongeluk had gehad, het was een vaag verhaal, zijn fiets was weg net als zijn portemonnee en telefoon. Net precies kreeg ik bericht dat hij zichzelf heeft geprobeerd op te hangen aan de brug maar dat het mislukt is, de kabel is geknapt en hij is op het asfalt geklapt. Ik vind het zo bizar! Vraag me af of ik iets aan mijn ex moet laten horen, ik heb nooit meer contact met hem, maar ik weet zeker dat hij er kapot van is.
<<

Anoniem12

Bericht 03 Jan 2014 22:22

Re: Biechttopic

Elliot schreef:Misschien moeten we volgend jaar samen naar het buitenland ontsnappen Joan! Nemen we Rush (die durft dat best voor één of twee nachtjes), Bazzie en Exo ook gezellig mee! En een zakje chocoflikken! :D Aanhang en kinderen zijn ook welkom :wink:

Haha, Rush weet wel zeker dat dat niet gaat gebeuren ;)
<<

Anoniem122

Bericht 03 Jan 2014 22:34

Re: Biechttopic

Heftig zeg! Ik denk dat een berichtje of belletje nooit kwaad kan. Maar ligt er ook een beetje aan hoe jij en je ex uit elkaar gegaan zijn. Hebben jullie geen contact meer vanwege ruzie of gewoon omdat het zo gelopen is? In het laatste geval zou ik sowieso een berichtje naar hem sturen, al is het maar om hem sterkte te wensen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jan 2014 22:40

Re: Biechttopic

Ik denk dat ik in die situatie wel even wat zou laten horen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Jan 2014 22:52

Re: Biechttopic

Rush schreef:
Elliot schreef:Misschien moeten we volgend jaar samen naar het buitenland ontsnappen Joan! Nemen we Rush (die durft dat best voor één of twee nachtjes), Bazzie en Exo ook gezellig mee! En een zakje chocoflikken! :D Aanhang en kinderen zijn ook welkom :wink:

Haha, Rush weet wel zeker dat dat niet gaat gebeuren ;)


Bazzie vindt 't best ;) En VriendBazzie vindt alles goed wat ik wil (Nu al zo goed getraind.. ) dus wat gaat 't worden, Joanie? :D
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jan 2014 23:40

Re: Biechttopic

Heftig, ik zou een berichtje naar hem sturen. Wel afhankelijk van hoe jullie uit elkaar zijn gegaan en het laatste contact was.
<<

Anoniem166

Bericht 03 Jan 2014 23:48

Re: Biechttopic

Wat een heftige situatie. Ik zou wel even wat van me laten horen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers