Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onrustig slapen

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Dec 2013 14:18

Onrustig slapen

De laatste tijd slaapt zoon zo ontzettend onrustig. Hij is wel heel gevoelig, dus moet altijd wel wat verwerken in zijn slaap. Dus soms bonkte hij wel eens en praatte hij wel eens in zijn slaap. Logisch, want er gaat nogal wat in de koppie om, hij ontwikkelt zich zo snel ineens.
Maar de laatste tijd roept hij heel hard, een soort schreeuw en hij bonkt echt keihard tegen de achterkant van zijn bedje aan met zijn hoofd. En dat gaat achter elkaar door.
Ik vind het ergens een beetje sneu voor hem en zou hem het liefst lekker bij me nemen dan, maarja daar schiet ik niets mee op, omdat hij het toch blijkbaar moet verwerken.
Dus ga ik naar hem toe en aai hem over zijn hoofd en praat zachtjes tegen hem. Dan wordt hij voor even rustig. Maar gaat als ik de deur uit ben weer vrolijk door ;).

Is dit herkenbaar voor iemand? Iemand nog tips?
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Dec 2013 20:33

Re: Onrustig slapen

Niemand die hier ervaring mee heeft? Heb ik zo'n bijzonder kind? ;)
Afbeelding
<<

Anoniem133

Bericht 29 Dec 2013 20:37

Re: Onrustig slapen

Mijn oudste droomt wel heel erg veel, om de dag te verwerken. Hele verhalen in zijn slaap, en soms ook heel hard schreeuwen en huilen. Hij wordt er zelden wakker van, maar meestal ga ik wel even naar hem toe en aai ik over zijn hoofd en fluister dat ik er ben. Vaak is hij dan rustiger en blijft hij dan rustig. Even een slokje water drinken kan ook helpen, maar dan moet hij wel wat wakkerder zijn.
<<

Anoniem57

Bericht 29 Dec 2013 22:08

Re: Onrustig slapen

L. heeft het sinds ze haar middagslaapje overslaat, dan wordt ze echt meerdere keren hysterisch wakker. Alsof ze idd de dingen die ze in haar middagslaapje eerst verwerkte, nu nog verwerkt. Sneu hoor! Als ze hysterisch wakker wordt dan moeten we haar echt even optillen en uit de situatie halen, dan slaapt ze daarna wel weer verder.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Dec 2013 22:10

Re: Onrustig slapen

En als je hem weer recht legt in zijn bedje?
L huilt ook wel eens in haar slaap, gisteravond toen ik naar bed ging zat ze zelfs.
Ik leg haar altijd weer recht in het midden van haar bed geef haar een aai en een kus en zeg dat ze weer lekker verder mag slapen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem85

Bericht 29 Dec 2013 22:30

Re: Onrustig slapen

Als mijn zoontje heel onrustig is, alle kanten op bewegen, huilen of gillen in zijn slaap geef ik m een aai en zeg dat ik er ben, als dat niet helpt pak ik m uit zijn bedje, knuffelen we even en leg m weer terug, meestal helpt dat.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Dec 2013 23:03

Re: Onrustig slapen

Hier hielp dat tot voor kort ook wel, maar de laatste tijd schreeuwt hij echt veel. En hij is volgens mij dan wakker.
Het is telkens 1 harde schreeuw.
Verder praat hij ook veel, dan zegt hij achter elkaar, oma 'naam', opa 'naam', papa, mama, naam van zijn zus enz.
Dus hij verwerkt ook heel erg veel.
Oja en als ik dan kom, zegt hij 'hallo', haha. En hij wordt voor heel even weer rustig.

Maar zijn er ook meer mensen bekend met het bonken? Hij zit op zijn knietjes en bonkt telkens met zijn hoofd tegen de achterkant van zijn bed aan. En dat gaat heel lang door.

Parel, slaapt L helemaal niet meer tussen de middag?
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 31 Dec 2013 13:16

Re: Onrustig slapen

Herkenbaar. Onze zoon praat dan ook alsof hij klaarwakker is, terwijl als ik ga kijken hij gewoon ligt te slapen.
Hij heeft ook een periode enorm hard met zijn hoofd tegen het bed gebonkt. Hij is nu 2 en het is denk ik een maand geleden minder geworden en nu hoor ik het eigenlijk niet meer. (moest er n.a.v. je topic weer aan denken)
Ik heb hem nooit wakker gemaakt en hij werd er zelf ook niet wakker van.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 31 Dec 2013 14:22

Re: Onrustig slapen

Mien schreef:Herkenbaar. Onze zoon praat dan ook alsof hij klaarwakker is, terwijl als ik ga kijken hij gewoon ligt te slapen.
Hij heeft ook een periode enorm hard met zijn hoofd tegen het bed gebonkt. Hij is nu 2 en het is denk ik een maand geleden minder geworden en nu hoor ik het eigenlijk niet meer. (moest er n.a.v. je topic weer aan denken)
Ik heb hem nooit wakker gemaakt en hij werd er zelf ook niet wakker van.


'Fijn' dat het herkenbaar is. Het lijkt inderdaad alsof hij de hele nacht wakker is. Als ik ga kijken dan roept hij wel meteen, dus hij slaapt dan heel erg licht denk ik.
Het enige nadeel is wel dat zijn zus ernaast ligt. Al slaapt ze er nu gelukkig weer doorheen. Maar ik ben toch altijd een beetje 'bang' dat ze er wakker van wordt.

Ik dacht ook, misschien heeft hij wel ergens last van, van zijn kiezen ofzo. Maar hij huilt niet, dus dat is dan weer vreemd.
Afbeelding
<<

Saartje

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:46

Bericht 31 Dec 2013 14:32

Re: Onrustig slapen

Mijn zoontje bonkt ook vaak hard met zijn hoofd tegen zijn bedje. Hij heeft er zelf geen last van lijkt het, maar het moet wel pijn doen. We hebben zijn bed al een tijdjes afgedekt met kussens, zodat hij niet meer zo hard bonkt. Hij schudt ook met zijn hoofd voordat hij in slaap valt, al vanaf dat hij baby is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers