Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 31 Dec 2013 12:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@steep: spannend zeg! Ons huis staat nu ook al meer dan een jaar te koop. Hopelijk in 2014 eindelijk eens verkopen.

@ mzcharlotte: herkenbaar! Kan ieder moment gebeuren maar kan ook zo nog 3 weken duren. Hier ook nog geen enkele actie. Vorige zwangerschap al vantevoren voorweeen en uiteindelijk bevallen met 39 plus 6.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2013 12:22

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik zag inderdaad dat jij in een ander topic ook had aangegeven er wel een beetje klaar mee bent chipa, ik kan me dat zo goed voorstellen!

De enveloppen voor de geboortekaartjes liggen trouwens klaar. Mijn man sprak met zijn moeder, die wilde dat we haar belden als het zou beginnen zodat ze foto's (!!) kon maken :laughcry: Maar in plaats dat hij gelijk duidelijk maakt dat het zo niet gaat werken, zegt ie dat we t.z.t. wel bellen zonder duidelijk te zijn over het tijdstip. Ik denk dat mijn schoonmoeder nu dus denkt dat ze er gewoon bij is. No flipping way!

Oh ja, en ik ben echt heel heel heul erg klaar met het maagzuur. Ik heb er continu last van! :(
L2014 & H2017
<<

Anoniem66

Bericht 31 Dec 2013 12:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mila, van harte gefeliciteerd met je mannetje! Mooi man :)

Kajaka, zie dat jij ook onder narcose zou moeten als je een ruggenprik krijgt. Ik had dat ook gemoeten ivm verminderde stolling. Hopelijk is dat niet nodig meid! Maar een ruggenprik zou ik inderdaad niet zo snel doen dan, want er zitten behoorlijk wat risico's aan als je stolling niet helemaal goed is.

Steep, wat fijn dat de borstvoeding zo goed op gang is! En wat een mooi meisje :)

Penelope, fijn om te lezen dat het al minder gevoelig wordt allemaal.. Zo herkenbaar dat gevoel. Ik vond het altijd voelen alsof er prikkeldraad om mijn tepels zat. Doe het rustig aan hoor en neem echt je tijd, want straks is de kraam weg en dan moet je het zelf doen. Kun je beter dat verschonen enzovoort over laten aan anderen!

Tsjip, ook jij rustig aan doen hoor! Ze zeggen niet voor niks dat het 9 maanden op, 9 maanden af is. Bij allebei de kinderen heb ik die maanden ook wel nodig gehad om echt mezelf weer te worden en te voelen dat ik weer genoeg energie had. Het komt echt wel weer!

Haha, mzcharlotte, jouw schoonmoeder is wel heel enthousiast ;). Pff dat zou ik ook niet willen hoor.

Mijn mannetje is ook alweer bijna 3 weken. Heb 'm lekker veel in de draagdoek. Met de borstvoeding was ik begonnen, maar toch gestopt omdat ik lichamelijk zo moe ben.. wist echt niet hoe ik het moest combineren met nog 2 kinderen. Plus aanlegproblemen en waarschijnlijk een te kort tongriempje na overleg met een lactatiekundige.. was er helemaal klaar mee. Ach, hij heeft 2 weken gehad. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen ;). Gelukkig doet hij het goed op de fles en zo kan mijn man het wat meer overnemen zodat ik wat meer uit kan rusten. 's Nachts slaapt hij wel oke, komt om de 3 uur ongeveer, maar mijn middelste zoon spookt nogal behoorlijk 's nachts dus gemiddeld genomen komen we uit op zo'n 4 uur slaap per nacht. Begint me nu toch wel aardig op te breken. *gaap*

Als er toch meiden zijn hier die ondanks alles in de toekomst toch willen stoppen met de borstvoeding, dan is saliethee drinken een goede. Dat remt je productie en ik heb vrijwel geen stuwing gehad. Wist het bestaan/functie er niet van, maar las het ergens op een forum en later op borstvoeding.com en het doet inderdaad goed zijn werk. De kans op een borstonsteking is zo toch een heel stuk minder.

Ook even een fotootje van mijn schatje. Laat 'm niet heel lang staan, hoor. Maar eventjes showen he :)

-weg-
Laatst gewijzigd door Anoniem66 op 31 Dec 2013 18:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Dec 2013 13:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ow niet handig van je man MzCharlotte! Bij dit sorry dingen kun je beter gewoon gelijk duidelijk zijn. Het is jouw/jullie bevalling en jullie bepalen wie/hoe/wat en waarom (verantwoord natuurlijk haha). Ik weet niet wat het is met die schoonmoeders maar die van mij heeft dat soort dingen ook terwijl ook verkondigt dat het vroeger zo anders ging en dat ik dat vooral niet moet doen en mijn eigen plan moet trekken.. Zolang het maar in haar voordeel is ja..

Onze financieel adviseur is op vakantie! Echt ongelooflijk haha. Nu zijn we akkoord gegaan onder voorbehoud dat onze bank (de adviseur in dit geval) het goedkeurt. We moeten natuurlijk wel nog een hypotheek kunnen krijgen. Maar weer hebben nog niks van de tegenpartij gehoord. Maar als ze moeilijk gaat doen teken weer de stekker eruit. Zij wil het namelijk vandaag geregeld hebben. Dat gaat gewoon niet en dan had ze maar voor kerst moeten aangeven dat ze wilde kopen (wat eigenlijk ook de bedoeling was) en niet op 30 december om 16 uur.. Ik kan erg slecht tegen dat pusherige gedrag, het is graag of niet.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Dec 2013 13:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ooh Luce wat heerlijk! Zodra de kraamhulp de deur uit is pak ik mijn doek er ook weer bij. Ik wil haar ook veel gaan dragen, daarbij lijkt het me ook gewoon handiger met Ruben, kan ik gewoon met de trein spelen enzo. Ik heb vandaag voor 2 dagen en nieuw Hulp. God wat onhandig zeg, ik doe bijna alles zelf behalve brood smeren en koffie zetten. Mijn kraamhulp van afgelopen week heb ik op fb, dat klikte zo onwijs goed. Er zijn ook van dezelfde leeftijd en ze woont niet heel ver van mij (logidch haha). Ze heeft ook echt hele persoonlijke dingen verteld over haar leven, net als ik (terwijl ik dat echt moeilijk vind). Dus ik hoop wel dat weer contact kunnen blijven houden!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2013 14:27

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Geweldig Luce! Mooie foto!

Wat balen van de vakantie van de fin. Adviseur Steep! Zit niks anders op dan afwachten.
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Dec 2013 16:07

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Net eindelijk geoefend met de draagdoek! Knopen ging erg makkelijk en binnen een paar minuten sliep ze al!

Hier dezelfde soort foto als Luce:

Afbeelding
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2013 16:16

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Aaaaaaaahhhhwwwww!!!!! Door jullie foto's wil ik zo snel mogelijk mijn kleintje vasthouden!
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Dec 2013 17:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Je hebt een mei tai toch Tsjip? Bevalt het?

Nou de verkoop gaat niet door! Ze had en offerte uit laten gaan voor een ander huis maar heeft op het laatste moment besloten dat ze toch ons appartement wilden. Alleen kon die offerte niet met veranderd worden en als ze m zou annuleren zou ze conform de nieuwe regels van 2014, een zak met geld (spaargeld) meenemen (bij een nieuwe hypotheek). En dat heeft niet.Dus jammer! En ben heel kwaad! Maar zij zit dus net een huis dat ze eigenlijk niet wil een ergens is dat wel een lekker gevoel.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 31 Dec 2013 17:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dat is echt heel zuur voor jullie Steep! Ook wel dom van haar dat ze daar niet beter over heeft nagedacht.

Tsjip & Luce wat een heerlijke foto's! Kan niet wachten tot ik kan gaan dragen. De doek ligt al zolang klaar!


Hier gaat het niet goed! Mijn knip is gaan ontsteken en open gaan staan. Ze wilde ontstekingremmers voorschrijven maar dat wil ik echt niet want dan moet ik stoppen met de borstvoeding of alles afkolven en Elisa fles geven.
Ik lijdt liever zelf pijn dan stoppen met de bv. Het gaat zo super en ze is al bijna op het geboortegewicht. En daarbij haal ik hier mijn kracht uit anders zou ik er echt doorheen zitten.


Fijne jaarwisseling!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Dec 2013 18:05

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje Penelope... Wat erg!! Beterschap!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2013 18:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje, Penelope, wat erg! Wat houd jij je sterk zeg, ik weet niet of ik het je na zou kunnen doen. Denk ook om jezelf he?! Voorzichtig aan. Jij ook een fijne jaarwisseling.

Steep, wat ontzettend baaaalen :(
L2014 & H2017
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 31 Dec 2013 18:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeej Penelope wat vervelend zeg ! :hug:
Denk aan jezelf !
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 31 Dec 2013 18:48

Re: Winter 2013/2014 mama's!

* weg

Meiden ik wens jullie een goede jaarwisseling en dat diegene die nog moeten bevallen in 2014 hun kindje gauw bij hun hebben!
Laatst gewijzigd door Uiltje op 02 Jan 2014 11:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Dec 2013 19:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik heb inderdaad een mei tai. De eerste keer dragen vanmiddag ging best goed. Het knopen moet ik nog even onder de knie krijgen maar dat komt wel. Het duurde alleen niet erg lang want F. kreeg honger.
Wat balen dat jullie huis toch niet verkocht is. Nu weer afwachten...

Oh Penelope ook dat nog! Ik kan me voorstellen dat je graag met de borstvoeding door wil gaan omdat dat toch het momentje met je dochter is. Heel veel sterkte! Helpt paracetamol wel een beetje?

Ik weet trouwens ook waarom ik gisteren weer verging van de pijn. Ik heb een paar dagen harde ontlasting gehad en nu zit er een grote bloeduitstorting. Vandaag valt het gelukkig weer wat mee met de pijn.

Fijne jaarwisseling allemaal!! :fire:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 31 Dec 2013 22:45

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@penelope, wat vervelend, kan je in het soda water gaan zitten?

Iedereen een gezond 2014 en laat de 2014 baby,s maar komen.
M:21072011
J :08012014
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 01 Jan 2014 13:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ mzcharlotte: dat je schoonmoeder zichzelf gewoon uitnodigt voor de bevalling zeg! Ik bel alleen m'n ouders als het begonnen is zodat ze f kunnen ophalen. Tegen maagzuur werkt antagel trouwens erg goed. Verkrijgbaar bij de apotheek voor 5 of 6 euro.

@ Penelope: wat vervelend van je knip. Erg pijnlijk. Bij mij hielp het om de wond zoveel mogelijk aan de lucht te laten drogen. Met andere woorden: ik zat met m'n blote kont op een matje met een deken eroverheen. Was een tip van de kraamverzorgster en werkte erg goed!
<<

Anoniem6

Bericht 01 Jan 2014 13:37

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hoe gaat het met de zwangere dames? Houden jullie het nog een beetje vol?
Ik vond op einde ook wel eens lastig dat je niet weet wanneer het kon gebeuren. Iedere dag was spannend en voelde me doms net een tikkende tijdbom vooral toen ik overtijd ging.

Steep, was gister het bedenken dat toch apart is dat we beide met kerst zijn bevallen zoals we ook al dachten. Alleen zat ik er bij mezelf compleet naast met het geslacht haha..

Mzcharlotte, O ik kan mij zo goed voorstellen dat je haar niet erbij wilt hebben. Je weet hoe het hier is gegaan.. Ik adviseer je dat je man nu al beter duidelijk kan zeggen dat ze er niet bij gaat zijn.
Wij hadden een geboorte fotograaf bij de bevalling en mijn moeder vond dat zij vast ook mooie foto's kon maken.....

Tsjip, klinkt niet fijn die bloeduitstorting! Heb je iets tegen harde ontlasting?

Uiltje, Wat een lief kindje! Hoe gaat het bij jullie met de katten?
Hier iedere dag een stuk beter maar ik merk dat ze niet meer zo fan van mij zijn...
Eentje gaat af en toe wel kijken bij Elisa maar de ander wil er niks van weten! De 1e dag deed ze zelf blazen naar ons beide. Nu komt ze steeds meer in de buurt maar ze wil niks van me weten. Hoop dat binnenkort beter gaat want het is de kat die normaal erg aan mij hangt gelukkig zoekt ze nu wel de aandacht bij mijn vriend op.


Ik wordt met de dag verliefder op ons meisje! Het is zo'n tevreden meisje. Drinkt super aan de borst en gaat dan weer slapen. Met mij lichamelijk natuurlijk nog steeds minder en zal nog lange tijd te gaan zijn.
Ik las enkele tips van jullie. Op dit moment doe ik spoelen met kamillethee en aan de lucht drogen. Merk dat de pijn vandaag weer iets beter te doen is. Maar ik merk dat soms een stap vooruit is en dan weer 3 terug.

Ik ben vooral blij dat Elisa zo goed doet en de bv zo super gaat. Dat wilde ik zo graag en haal ik echt mijn kracht uit.
<<

Anoniem28

Bericht 01 Jan 2014 13:55

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope.. mocht de ontsteking niet vlug beter gaan kun je via borstvoeding.com een naam vinden om een medicijnconsult te doen. Grote kans dat er wel AB's bestaan die in combinatie met borstvoeding kunnen. Sterkte met herstellen

Edit: ik heb het even voor je opgezocht en een medicijnconsult kun je aanvragen bij eurolac (eurolac.net)
<<

Anoniem6

Bericht 01 Jan 2014 13:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Bedankt Rejoy voor de tip! Ik wilde morgen anders een homeopaat bellen voor iets. De ontsteking is nu stabiel maar het is een open wond geworden. Dus wel verhoogd risico dat de ontsteking vordert.
<<

Anoniem28

Bericht 01 Jan 2014 14:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

ai, dat klinkt niet fijn:( Het is te hopen dat de ontsteking de goede kant op gaat. Zo'n consult is vrij laagdrempelig hoor, het kost tien euro en je vult geloof ik online een aanvraagformulier in en over het algemeen krijg je binnen 48u antwoord.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Jan 2014 14:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja dat bedacht ik me ook Penelope! Heel bijzonder dat we het allebei al voorspelt hadden. Fijn dat de bv zo goed loopt en dat je dat je kracht uit kunt halen. Ik probeer me een voorstelling te maken hoe het moet voelen..

Ik doe even een ego bericht verder want ik ben heel verdrietig en overstuur. Mirthe heeft waarschijnlijk een liesbreuk. Vandaag de laatste dag kraamzorg gehad en we deden haar nog even in bad. Tijdens het afdrogen zag ik een harde rode verdikking in haar linker lies. Mijn man zei gelijk dat het een liesbreuk was en de kraam twijfelde. Na wat speurwerk op Google denk ik ook dat het een liesbreuk is. De vk komt sowieso vanmiddag nog ff en dan zullen er de bevestiging krijgen. Man o man.. Als dat zo is moet mijn kleine meisje met 4 a 5 maanden onder het mes! Als ze er last van krijgt misschien nog wel eerder! Ik weet dat deingreep niks voorstelt, maar dat ze onder volledige narcose moet een en nacht moet blijven zint me totaal niet. Hey is Nog zo'n klein hummeltje! Lekker begin van 2014 zo..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 01 Jan 2014 14:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje dat is schrikken Steep! Heeft de vk dat niet eerder kunnen zien? Ben benieuwd wat ze zegt vanmiddag!
Dikke knuffel :hug:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Jan 2014 14:51

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ze is net geweest en ze vermoed geen breukje!! Ze vind m wat hoog zitten en dat hij wat langwerpig is. We moeten het even aankijken en de wijkverpleegkundige is ook op de hoogte. Het zit me alsnog niet helemaal lekker, maar ik ben wel gerustgesteld wat betreft de liesbreuk. Dus waarschijnlijk heb ik mezelf vet overstuur zitten maken voor piet snot :laugcry:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 01 Jan 2014 23:44

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Heeft ze wel gezegd wat ze denkt wat het dan is?
Gelukkig dat geen liesbreuk lijkt te zijn.

Ik vind haar trouwens enorm op Ruben lijken of verbeeld ik mij dat?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers