Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuurwerkverbod voor particulieren..

<<

Anoniem59

Bericht 28 Dec 2013 22:56

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Susan schreef:Ik ben voor, puur omdat een aantal mensen er gewoon niet op een normale en verantwoorde manier mee om kan gaan. Leuk of niet leuk is voor mij niet relevant, het gaat mij om de veiligheid.


Ja, mee eens. De veiligheid van mens en dier is in het geding, sommige vuurwerkbommen zijn gewoon explosieven.. Bovendien kost het zoveel aan vervuiling opruimen, toezicht, behandelen van verwondingen etc. en dan alleen om wat gare pijltjes van de buurman te mogen zien? Dan betaal ik liever een tientje meer gemeentelijke belastingen om een mooi georganiseerd en vooral veilig vuurwerk te kunnen zien met nieuwjaar :)
<<

Anoniem 53

Bericht 28 Dec 2013 23:50

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Hier is toch al een soort van discussie over? Hoe dan ook, ik ben voor. Ten eerste vind ik het onnodig om nu al af te gaan steken, ten tweede weet het meerendeel van de vuurwerkgebruikers er niet mee om te gaan waardoor ze zichzelf en vooral ook anderen in (levens)gevaar brengen.
<<

Anoniem14

Bericht 28 Dec 2013 23:55

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

SoGood schreef:Ik vind vuurwerk om 00:00 leuk maar het weegt niet op tegen de nadelen: Ik heb het altijd zo te doen met alle dieren die er last van hebben, het is slecht voor het milieu, het is gevaarlijk en je hebt er een hoop idioten bij zitten die er niet normaal mee om kunnen gaan.

Wat mij betreft mogen ze die hele handel afschaffen. Ik ook hoop voor Sterremaan dat dit ook echt gaat gebeuren.


Voor Sterremaan?

Ik ben overigens voor.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 00:21

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Zo'n topic was er toch al? Of ben ik nou gek?
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 29 Dec 2013 00:48

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Als het afgeschaft word wat gebeurd er dan? Gaan Belgie en Duitsland dat dan ook doen? Want als zij dat niet doen gaan alle 'kwajongens' toch daar hun vuurwerk halen.
Zodra iets afgeschaft wordt ontstaat er direct een illegale markt, waar nog minder controle over is dan nu het is met legaal vuurwerk. Illegale vuurwerk verkopers gaan waarschijnlijk grote hoeveelheden in huizen opslaan met alle gevolgen van dien.
Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2013 08:36

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik vind niet dat je het ineens kan afschaffen. Wat ik wel goed vind is dat er gemeenten zijn die nu vuuwerk vrije zones hebben aangewezen. Vooral voor bescherming van openbare gebouwen. Want de meeste zijn rondom scholen.

Verder zou ik het wel een idee vinden dat er minder verkoop punten komen. Dus bedrijven bundelen hun krachten. Bij een verkooppunt wordt een tent opgebouwd waar een veiligheidsfilm wordt vertoont van ongeveer 5-7 minuten. Met de gevaren van vuurwerk en welke schade het kan aanrichten, maar ook met een instructie hoe ze het moeten aansteken. Op die manier worden mensen nogmaals geinformeerd. Na het beantwoorden van wat vragen uit het filmpje krijgen ze pas hun vuurwerk mee. Kan je de vragen onvoldoende beantwoorden, nog een keer het filmpje kijken. Op deze manier verplicht je de mensen om er na te kijken en worden ze nog maals met hun neus op de feiten gedrukt dat het gevaarlijk is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 29 Dec 2013 13:19

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Nyx schreef:Ik ben tegen.

Vuurwerk hoort bij oud & nieuw zoals zwarte piet bij Sinterklaas hoort. Om 00.00u wil ik belabberd vuurwerk zien en mezelf gelukkig maken met de gedachte dat ik ook dit jaar geen geld heb verspild aan nutteloos vuurwerk, maar dat het leuk blijft om te zien van een ander.


Het gaat niet om een algeheel verbod, maar slechts een verbod voor particulieren, dat is de crux. Al het bovenstaande kun je toch ook met gemeentevuurwerk?
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Dec 2013 13:47

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben hier zo dubbel in. Ik hou helemaal niet van betutteling en dingen verbieden. Maar ik ben zo panisch voor vuurwerk. Vooral voor het knal vuurwerk. Het sier vuurwerk kan ik wel van genieten. Die angst heb ik al vanaf kind af aan. Dat geknal zorgt er iedere keer voor dat ik met mijn haren recht over eind tegen het plafond zit. Niet echt natuurlijk maar bij wijze van. Ik ga ook echt de straat niet op, op 31 december. Maar ik wil er niet over vallen. Omdat ik principieel tegen betutteling ben.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 29 Dec 2013 15:07

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Hier is inderdaad al een topic over. Voorzichtigheid is leuk gezegd, maar een aanzienlijk deel van de gewonden die er vallen door vuurwerk zijn omstanders, niet de mensen die het vuurwerk afsteken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Dec 2013 15:30

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik vind het vooral erg dat mensen vuurwerk naar anderen gooien, van mij mag dat echt heel zwaar bestraft worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 29 Dec 2013 15:40

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Zwilling schreef:Als het afgeschaft word wat gebeurd er dan? Gaan Belgie en Duitsland dat dan ook doen? Want als zij dat niet doen gaan alle 'kwajongens' toch daar hun vuurwerk halen.
Zodra iets afgeschaft wordt ontstaat er direct een illegale markt, waar nog minder controle over is dan nu het is met legaal vuurwerk. Illegale vuurwerk verkopers gaan waarschijnlijk grote hoeveelheden in huizen opslaan met alle gevolgen van dien.


+1
Ik ben in principe niet tegen particulier vuurwerk, maar omdat er een "paar rotte appels" tussen zitten die illegaal vuurwerk afsteken en er niet fatsoenlijk mee omgaan, vind ik het overdreven om maar gelijk een verbod in te stellen. Er gebeurd iets en wordt weer een verbod ingesteld. Dan zullen er nog veel verboden komen, omdat er steeds een club mensen is die het verziekt voor anderen.
Ik steek zelf geen vuurwerk af, vind het mooi om te zien (siervuurwerk). Ik denk ook dat er meer controle moet komen op illegaal vuurwerk.
<<

Nyx

Bericht 29 Dec 2013 16:05

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Caulfield schreef:
Nyx schreef:Ik ben tegen.

Vuurwerk hoort bij oud & nieuw zoals zwarte piet bij Sinterklaas hoort. Om 00.00u wil ik belabberd vuurwerk zien en mezelf gelukkig maken met de gedachte dat ik ook dit jaar geen geld heb verspild aan nutteloos vuurwerk, maar dat het leuk blijft om te zien van een ander.


Het gaat niet om een algeheel verbod, maar slechts een verbod voor particulieren, dat is de crux. Al het bovenstaande kun je toch ook met gemeentevuurwerk?


Ik merk steeds vaker dat ik erg vasthoud aan oude bekende gebruiken. Ik hou niet van verandering. :laughcry:

Houd een vuurwerkshow van de gemeente niet in dat ik mijn huis uit moet om iets voor 00.00u om het te kunnen zien? Ik vind het juist leuk om, nadat je elkaar de beste wensen hebt gewenst, de deur uit te stappen en vuurwerk van een ander te zien.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Dec 2013 17:11

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Van mij mag het gewoon verkocht worden. Alleen zou er een leeftijdsgrens vanaf 21 jaar niet verkeerd zijn. Als ik hier in de wijk zie hoe sommige 11-12 jarige en pubers met van die harde knallers omgaan echt niet normaal. En onder de 21 jaar een boete geven als ze betrapt worden al is het maar een van 20 euro. En sowieso een boete (iedere leeftijd) geven als ze het voor 31 december 22.00 uur afsteken
<<

Anoniem22

Bericht 29 Dec 2013 17:46

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik ben groot voorstander van de aanpak van de gemeente Antwerpen. Zie: http://www.dna.be/artikel/we-willen-elk ... achtoffers
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 31 Dec 2013 00:29

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Zou het wel werken als het alleen voor particulieren is? Dat betekent toch dat bedrijven het wel mogen kopen? Dan ben je alleen een kvk nummer nodig om het te bestellen? Ik denk niet dat het dan zou werken eigenlijk...

Maar sowieso vind ik het niet echt nodig ofzo. De overheid bemoeit zich al te veel met bepaalde zaken en dit is ook weer zoiets. (Ik ben ook tegen het rookverbod, het drankverbod onder de 18 en voor het gedoog beleid qua softdrugs). Ik vind het idee van silly-one trouwens wel een hele goede.
<<

Zero

Bericht 31 Dec 2013 13:46

Re: Vuurwerkverbod voor particulieren..

Ik sluit me aan bij Nyx.

Dat er blijkbaar te weinig controle is vind ik geen aanleiding om het dan helemaal maar af te schaffen. Dan pak je pleziertjes af van mensen om op een makkelijke manier van het probleem af te zijn.
Gemeentevuurwerk lijkt me helemaal niks. Ik vrees dat niet elke gemeente zo los zou gaan als Rotterdam (daar is toch die brug helemaal vuurwerk-zone?)
Durf te wedden dat als ze dat hier gaan doen, ik daar geen klap van zie.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers