Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

<<

Anoniem7

Bericht 30 Dec 2013 12:01

Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Ik eet vanavond alleen en heb nog een pak volkorenwraps in de kast. M'n vriend lust de volkorenvariant niet (en had in de gauwigheid de verkeerde gepakt) dus ik dacht daar iets mee te maken. Maar wat? Ik wil eens wat anders dan de standaard gehakt- of kipwraps. Quesedila's vind ik ook lekker, maar ook hierin ben ik een beetje inspiratieloos.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Dec 2013 12:06

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Ok, weliswaar wel met gehakt, maar deze vind ik lekker: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/64 ... -spitskool
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 30 Dec 2013 13:20

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Wat ik dus echt super lekker vind is een soort lasagne maken met wraps! De wraps gebruiken als lasagnevellen en dan een mengsel maken van gehakt, tomaten, paprika, ui, knoflook, mais, kidneybonen en passata di pomodori (of gewoon stukjes tomaat uit blik). Ovenschaal opbouwen uit lagen wraps en gehakt mengsel en afsluiten met een wraps, geraspte kaas erover, en nog even in de oven. (Ik braad het mengsel vooraf al aan, het hoeft in de oven niet meer te garen).

Wel teveel voor in je uppie, maar je kan wel 3 porties invriezen :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 30 Dec 2013 14:27

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Een lekker recept en eens wat anders vind ik: gerookte kipfilet in stukjes snijden met avocado, lente-uitjes, wortel en een sausje van yoghurt en mayonaise met wat kruiden, zoals bieslook en peter en zout.
<<

Anoniem119

Bericht 30 Dec 2013 14:48

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Gevuld met zelfgemaakte makreel salade, met makreel, mais, paprika, bleekselderij, Griekse yoghurt en kruiden. Of ditzelfde met kip. Heel lekker fris.
<<

Anoniem23

Bericht 30 Dec 2013 16:02

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Volkorenwraps smaken toch niet zo anders dan gewone?
Ik vind makreelwraps echt zo lekker! Met sambalmayonaise, cherrytomaatjes en rucola. Jammiee!
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 30 Dec 2013 22:08

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Zonnetje schreef:Een lekker recept en eens wat anders vind ik: gerookte kipfilet in stukjes snijden met avocado, lente-uitjes, wortel en een sausje van yoghurt en mayonaise met wat kruiden, zoals bieslook en peter en zout.



Gerookte kip en avocado vind ik ook echt heerlijk. Ik voeg daar limoenmayonaise aan toe (mayonaise met sap van een limoen en een beetje geraspte schil).
<<

Anoniem 48

Bericht 30 Dec 2013 23:21

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Insmeren met tomatenpuree, daar verse groentes op en een plakje kaas en Italiaanse kruiden en dat dan in de oven.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 31 Dec 2013 00:24

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Pippin schreef:
Zonnetje schreef:Een lekker recept en eens wat anders vind ik: gerookte kipfilet in stukjes snijden met avocado, lente-uitjes, wortel en een sausje van yoghurt en mayonaise met wat kruiden, zoals bieslook en peter en zout.



Gerookte kip en avocado vind ik ook echt heerlijk. Ik voeg daar limoenmayonaise aan toe (mayonaise met sap van een limoen en een beetje geraspte schil).


Oh, dat klinkt ook heel lekker, die limoenmayonaise.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Dec 2013 09:50

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Zonnetje schreef:
Pippin schreef:
Zonnetje schreef:Een lekker recept en eens wat anders vind ik: gerookte kipfilet in stukjes snijden met avocado, lente-uitjes, wortel en een sausje van yoghurt en mayonaise met wat kruiden, zoals bieslook en peter en zout.



Gerookte kip en avocado vind ik ook echt heerlijk. Ik voeg daar limoenmayonaise aan toe (mayonaise met sap van een limoen en een beetje geraspte schil).


Oh, dat klinkt ook heel lekker, die limoenmayonaise.


Limoen of citroenmayonaise doe ik vaak bij gamba's, een erg goede combi ook!
Ik doe bij de wraps met gerookte kip, sla, rode ui of lente-ui en reepjes wortel bijvoorbeeld meestal een mengsel van zure room en mayonaise.

Verder vind ik Griekse wraps heerlijk, dat is een recept van de AH, maar wel meer voor in de zomer. Kip gebakken met wat kaneel en afgeblust met citroensap, met komkommer, ijsbergsla en een saus van Griekse yoghurt met komijn (en knoflook, maar dat hoort officieel niet in het recept).

Als ik gewoon wraps maak dan is mijn basis vrijwel hetzelfde kip of gehakt, ui, knoflook, tomatenblokjes, chilivlokken en komijn. Daar voeg ik dan paprika en mais aan toe ( ik hou niet van kidneybonen). Soms zet ik bakjes op tafel met sla, rode ui, tomatensalsa, zure room, guacamole en soms gooi ik de wraps met de vulling in de oven met geraspte kaas en eten we er zure room en chilisaus bij.
De combinatie van het pittige (chilivlokken, of cayennepeper of desnoods sambal) met de tomatenblokjes en het allerbelangrijkst, de komijn, geeft het meteen die "Mexicaanse"smaak.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem7

Bericht 31 Dec 2013 10:09

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

Dank jullie voor de recepten! Ik heb uiteindelijk quesedillas met chorizo gemaakt, maar ik zie hier zeker lekkere recepten tussen staan die ik zo even ga opschrijven :thumbup:
<<

Anoniem 43

Bericht 31 Dec 2013 12:29

Re: Jouw favoriete wrap-/quesedila-gerechten

.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers