Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang hoesten is normaal?

<<

Anoniem 82

Bericht 27 Dec 2013 11:04

Hoe lang hoesten is normaal?

Ik vraag me af hoe lang een peuter mag hoesten. Natuurlijk is het ene kind er bijvoorbeeld met drie dagen al vanaf en het andere pas met drie weken, dus ik weet dat het heel verschillend kan zijn. Maar ik vraag me af of er ook een soort 'maximum' aan zit. Ze hoest hier al ruim 4 weken heel erg, zo erg dat ze met name 's nachts er vaak bijna in lijkt te blijven (vanwege slijm). We zijn al bij de huisarts geweest twee weken terug, niks geks te horen en het zou snel uit zichzelf over moeten gaan. Twee weken verder nu nog steeds geen verbetering. Net maar weer gebeld, en kan dinsdag langskomen (het leek ze namelijk niet heel acuut nu, wat ook wel klopt denk ik omdat ze verder niet ziek is erbij).

En nu vraag ik me dus af wat normaal is, voordat ik dinsdag eventueel weer wordt afgescheept. Ik snap trouwens wel dat ze niet overal direct iets voor geven of kunnen geven, maar ik vind het nu wel lang duren en ze heeft er 's nachts echt veel last van. Dan zijn vier weken toch wel erg lang, wanneer er niks wordt gedaan en er ondertussen geen verbetering in lijkt te zitten. Iemand enig idee, of mag hoesten onbeperkt duren zolang er geen ernstige oorzaak voor is?
<<

Anoniem115

Bericht 27 Dec 2013 11:06

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Mijn zoon is nu al weer een week of 6 aan het hoesten.
Verder ook niet echt ziek, alleen erg verkouden.
Hij is 4,5 jaar nu
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 27 Dec 2013 14:53

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Hier net zo, overdag valt het wel mee maar 's nachts hoest ze behoorlijk. Wat bij mijn dochter wel wat helpt is een bak kokend water met een beetje luuf erin op haar kamer zetten. De lucht is ook minder droog dan
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 27 Dec 2013 14:56

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Hier hoesten ze ook vrijwel de hele winter. Iedere keer een ander virus aldus huisarts.... R geeft er zelfs regelmatig van over zo hoest hij soms. Ik geef vsm en hij heeft een puffer en verder tel ik de dagen af naar de lente;). Ellendige rotwinter.
<<

Anoniem 82

Bericht 27 Dec 2013 20:13

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Hmmm.. Dus zo'n vaart zal het wel niet lopen dan, over het algemeen. Vind het alleen zo ellendig voor haar! Voor de zekerheid dinsdag nog maar wel even naar de huisarts, even longen luisteren, etc kan nooit kwaad. En ik ben inderdaad al met van alles in de weer (of geweest) zoals Luuf, ui, hoofdeinde van het matras iets omhoog.. Ze heeft wel ooit een keer eerder toen ze het echt heel erg had een puffer gehad voor de nacht, misschien toch eens vragen of dat nu ook een optie is.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Dec 2013 20:15

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Puffer werkt hier meestal erg goed. Maar soms heeft hij dan al zo moeten hoesten dat hij dus al overgegeven heeft. R heeft trouwens ventolin en flixotide hiervoor.
<<

Anoniem255

Bericht 29 Dec 2013 17:48

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Onze zoon heeft laatst 3 weken gehoest.
Tussendoor naar de huisarts geweest om te laten luisteren.
Toen ging het een week beter en ineens begon het weer.
We zijn toen naar de hap geweest en bleek hij een longontsteking te hebben.
Als het hier meer dan een week duurt wil de huisarts dat we met de kinderen langs komen zodat ze kan luisteren.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 29 Dec 2013 19:03

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Mijn neefje van 4 jaar oud is ervoor naar de huisarts geweest. Daar kregen ze te horen dat het een hardnekkig virus is wat wel 10 weken kan duren. Verder kreeg hij er ook niks voor.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Dec 2013 19:20

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Pfff serieus tien weken... Ow god... Dan hebben we pas een week gehad.

Iemand hier nog een tip voor een bijna 1 jarige die alleen maar in de nacht eigenlijk enorm hoest. We hebben al ui onder d'r bed, luuf, water drinken en dus geen melk maar wanneer ze eenmaal zo hoestbui heeft. Ze krijgt ook al vsm druppels maar nu zijn mijn ideeën op. Iemand nog een idee?
<<

Anoniem133

Bericht 29 Dec 2013 19:28

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Mijn zoontjes hoesten ook zo ongeveer de hele winter, en vooral 's nachts. Zij hebben twee puffers en dat helpt wel goed. Ook zet ik soms een pannetje met heet water en een dampo inhalatiecapsule in hun kamertje voordat ze gaan slapen, dit helpt ook goed. Die haal ik dan weg voordat ik ze op bed leg.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Dec 2013 19:36

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Ik vind het wel altijd lastig in te schatten wanneer ik er (weer) mee naar de huisarts moet gaan. Ik heb er een abbo in de winter voor de kinderen lijkt het wel. Ik ben altijd ' bang' dat het idd een longontsteking of rs virus wordt maar ja wanneer ga je weer terug?

Als ik nu naar N kijk, die nog steeds hoest dus, ze hoest slijm op ( waarvan ik lees dat dat goed is) ze eet/ drinkt normaal, likt geen koorts te hebben.. Maar ja ze blijft hoesten maar is niet benauwd.

Was ik maar met een huisarts getrouwd hahahaha zou me heel wat ritjes besparen ;)
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 29 Dec 2013 19:42

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Ik heb eens de tip gelezen om luuf niet op de borst te smeren, maar onder de voeten en dan sokken er overheen.
Klinkt raar, maar het helpt echt tegen het hoesten!
2012 2014
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Dec 2013 21:51

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Papillio schreef:Ik heb eens de tip gelezen om luuf niet op de borst te smeren, maar onder de voeten en dan sokken er overheen.
Klinkt raar, maar het helpt echt tegen het hoesten!

Dit doe ik ook, had de tip ook gekregen. Het helpt wel iets heb ik het idee, maar nog niet optimaal. Ik smeer het daarnaast ook nog op de borst en rug.

Ben benieuwd, we gaan dus dinsdag in elk geval even langs de huisarts. Misschien is het ook wel gewoon een hardnekkig virus dat vanzelf over moet gaan, maar voor de zekerheid wel even laten checken of het niks anders is. Zoals Mien zegt bijvoorbeeld longontsteking. Onze huisarts heeft ook weleens gezegd dat als het te lang duurt dat ze dan altijd liever even luisteren. Alleen ben ik laatst afgescheept door de assistente, moest ik het toch nog langer aankijken. Maar nu gaan we wel weer even, zelfs de assistente (was nu ook een andere) leek het verstandig in elk geval even te laten luisteren.

Ik vind het trouwens ook lastig om te bepalen waar ik de huisarts voor moet bellen. Meestal bel ik bij twijfel, in elk geval even voor overleg. Nu heeft ze de laatste tijd sowieso weinig dingen gelukkig, dus ik voel me ook niet snel bezwaard dat ik te vaak zou bellen ofzo.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Dec 2013 21:55

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Roze; ik vind het ook erg lastig, ik wil ook niet zo'n zeur zijn die er iedere week weer zit en dat de huisarts iedere week weer zegt, virus etc etc wel 10 in een winter. Dat geloof ik allemaal wel maar ik ben bang dat wanneer ik een x niet ga ze dan opeens wel een longontsteking ofzo te pakken heeft.
<<

Anoniem28

Bericht 29 Dec 2013 21:58

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Onze jongste heeft vorig jaar echt de hele winter gehoest. De longen worden bij ieder CB bezoek door de arts ook geluisterd en zij gaf ook steeds aan dat het los slijm was. Ik hoest zelf ook al weken. Zolang ze verder niet ziek is, goed eet en drinkt en alert is zou ik me geen zorgen maken. Bij een longontsteking ben je wel ziek hoor;)
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 30 Dec 2013 07:46

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

J had dat 2 winters geleden dat bleek kinkhoest te zijn.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem16

Bericht 30 Dec 2013 20:38

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

Kinkhoest heeft wel een heel apart hoestje vind ik. Dan klinken ze, vind ik, echt zoals een zeehond.
<<

Anoniem 82

Bericht 31 Dec 2013 09:56

Re: Hoe lang hoesten is normaal?

We zijn geweest en het is inderdaad wel lang voor het type hoest dat ze heeft. Dat zou normaal gesproken met een week of 4 wel weg moeten zijn. Al mag het ook wel wat langer duren als er verder niks aan de hand is. Wij hebben nu wel antibiotica meegekregen, omdat ze nog zo erg hoest en omdat de huisarts haar longen niet helemaal zuiver vond klinken. Ik heb maar meteen aangegeven dat ik het wel typisch vind dat als ze een keer hoest (gelukkig niet heel vaak) dat het dan enorm lang duurt en het eigenlijk altijd met AB eindigt omdat ze er uit zichzelf niet af lijkt te komen. Daar hoeven we nu niks mee, maar het is wel iets om in de gaten te houden zei de huisarts, zodat ze misschien in de toekomst luchtwegverwijders kan krijgen om de longen te beschermen. Hopelijk is dat niet nodig, en voor nu hoop ik dat het nu met de AB net zoals vorige keren weer snel beter gaat.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers