Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 29 Dec 2013 12:05

Re: Draagdoekentopic

Mooie doek, Jans! Vond jet het wat, dat rugdragen?

Leuke jas, Pompoen, is hij handig met aantrekken?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 12:09

Re: Draagdoekentopic

Ik zwaai de jas over mijn hoofd en over L.'s hoofd en dan doe ik daarna mijn armen in de mouwen. Het gaat best soepel, al moet ik soms een aantal keer proberen en het gaat vooral heel soepel als ik niet alles op zijn strakst heb zitten.

Wat zit E. heerlijk vrolijk in je doek!

Ik heb het rugdragen in doek eigenlijk opgegeven, ik krijg het gewoon niet echt goed voor elkaar en L. die hangt ondertussen in mijn haren of gaat naar opzij hangen waardoor ik hem bijna niet kan houden. Best zonde eigenlijk want ik heb zo'n prachtige doek!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 29 Dec 2013 12:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2013 12:10

Re: Draagdoekentopic

Thanx!
Ja, echt heerlijk! Zoon zat helemaal te hupsen van plezier, echt fantastisch! Ik moet er wel even aan wennen, andere spieren die nu gekweekt moeten worden tov buikdragen.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 12:27

Re: Draagdoekentopic

Jammer gemist Jans!
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2013 12:31

Re: Draagdoekentopic

Annemijn schreef:Jammer gemist Jans!


Hij staat er weer. Ik wil m'n hoofd niet zo lang online hebben, haha.
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 12:41

Re: Draagdoekentopic

Jans schreef:
Annemijn schreef:Jammer gemist Jans!


Hij staat er weer. Ik wil m'n hoofd niet zo lang online hebben, haha.


Leuke foto!! Mooie doek! (je ziet er prima uit hoor, haha!!)

Dit is de rucksack toch? Das de enige rugknoop die ik goed onder de knie kreeg, vond m alleen snel te zwaar worden zo.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2013 12:42

Re: Draagdoekentopic

Haha, dank je, ik voel me wel brak. :)

Ja de rucksack inderdaad. Dat is volgens mij de meest makkelijke knoop. Mijn lijf moet er ook echt even aan wennen.
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 13:28

Re: Draagdoekentopic

Ahh gemist Jans!

De Ruck is wel het makkelijkst maar niet een hele fijne knoop om mee te dragen, dus als je wat langer wilt rugdragen dan raad ik wel een andere knoop aan.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2013 13:32

Re: Draagdoekentopic

Welke knoop dan?

Ik heb hem ook op draagdoek fb gezet. :)
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 13:37

Re: Draagdoekentopic

Begint jou naam met een L?

Bijvoorbeeld de double hammock of bwcc, dat zijn fijne knopen om langer te dragen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 13:42

Re: Draagdoekentopic

@Gaia,

ik vond de double hammock en dan tibetaans afgeknoopt (zo heet dat toch?) het fijnst. Maar ik krijgt het gewoon nauwelijks voor elkaar. Ik weet wel dat het oefenen oefenen oefenen is, maar na 20 minuten zwoegen heb ik het bloedheet, zit L. er lang niet strak genoeg in en doet mijn rug zeer van het voorover hangen om zo te zorgen dat L. op mijn rug blijft zitten.
Heb jij soms tips hoe ik dat het beste kan aanpakken? Ik zou gewoon eigenlijk best graag weer met de doek willen dragen, gewoon omdat ik hem heb, omdat ik het mooi vind en lekker vind zitten.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Dec 2013 13:42

Re: Draagdoekentopic

Ja, klopt!

Ik zal het eens opzoeken. Ik wil ze allemaal leren!
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 13:48

Re: Draagdoekentopic

Oefenen oefenen en oefenen vooral, maar ik weet niet hoe je knoopt dus ik kan je zo geen tips geven :)
Je kan eventueel ook een consult nog doen bij iemand? Of had je dat al gedaan?

@ Jans, leuk! Mooie doek! Ik heb dezelfde naam haha :)
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 13:52

Re: Draagdoekentopic

@ Jans ik heb even gereageerd op je daar :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 13:52

Re: Draagdoekentopic

Nee niet gehad, hier in de buurt ook nog niet echt eentje gevonden (A'foort). Op mijn buik knopen ging echt prima, ik kon alle knopen die ik zag zo doen en daarna ook gewoon uit mijn hoofd blijven doen. Op mijn rug is het gewoon echt heel lastig omdat ik dan een wiebelend kind op mijn rug heb die aan mijn haren trekt en gaat hangen en omdat ik het veel minder goed kan zien ook en zo.
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 13:56

Re: Draagdoekentopic

Ja dat is ook lastiger idd, mijn dochter weet het inmiddels en gaat gewoon liggen. Je kan ook voor de tv gaan staan zodat hij stil blijft liggen ;)

Als je nog even wacht kan ik je een consult geven ( 10/11 jan heb ik cursus) en ik woon relatief dichtbij ( a'doorn) Kan ik naar je toe komen, heb toch familie daar wonen dus zou dat kunnen combineren bijv.
Dus als je dat graag wilt dan laat maar weten :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 13:58

Re: Draagdoekentopic

Hoeveel kost zo'n consult eigenlijk? Ik heb misschien wel interesse, ik vind het gewoon zonde dat ik nu de doek niet gebruik. Maar als het 'duur' is (dat is natuurlijk altijd een relatief begrip) dan weet ik niet zeker of ik dat echt wil omdat ik verder prima draag met de Manduca, daar heb ik hem zo in en dat vind ik onderweg ook wel wat handiger dan een doek met lange slierten over de grond en zo.
<<

Anoniem97

Bericht 29 Dec 2013 14:14

Re: Draagdoekentopic

De meeste vragen er tussen de 50 en 100 euro voor, maar jij mag mijn proefpersoon dan wel zijn :) ( mijn eerste echte, maar dan gratis)
<<

Anoniem66

Bericht 29 Dec 2013 15:52

Re: Draagdoekentopic

Ik krijg het rugdragen ook nog steeds niet echt voor elkaar! Moet zeggen dat ik het ook niet echt fijn vind, krijg snel last van mijn rug als ik iets op mijn rug moet tillen. En vind het vervelend dat ik dan niet bij mijn kinderen kan zeg maar.

Hier tot een jaar B op mijn buik gedragen, dat ging het allerbeste. Daarna ben ik met dragen gestopt. Hoop het nu ook weer een jaar vol te houden!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 16:02

Re: Draagdoekentopic

Gaia schreef:De meeste vragen er tussen de 50 en 100 euro voor, maar jij mag mijn proefpersoon dan wel zijn :) ( mijn eerste echte, maar dan gratis)


Nou dan houdt ik me zeker aanbevolen!!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 16:03

Re: Draagdoekentopic

Luce schreef:Ik krijg het rugdragen ook nog steeds niet echt voor elkaar! Moet zeggen dat ik het ook niet echt fijn vind, krijg snel last van mijn rug als ik iets op mijn rug moet tillen. En vind het vervelend dat ik dan niet bij mijn kinderen kan zeg maar.

Hier tot een jaar B op mijn buik gedragen, dat ging het allerbeste. Daarna ben ik met dragen gestopt. Hoop het nu ook weer een jaar vol te houden!


Ik kan juist absoluut niet op mijn buik dragen, ik draag L. al vanaf een maand of 4/5 op mijn rug. Ik vind het ook wel lastig hoor dat ik er dan niet bij kan, maar anders kan ik helemaal niet dragen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Dec 2013 22:30

Re: Draagdoekentopic

Haha, zo grappig. Ik ben vandaag eens gaan kijken op het dragen&voeden-forum en mijn man en ik zijn allebei al een keer gespot met E. op onze buik :thumbup:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem186

Bericht 30 Dec 2013 22:34

Re: Draagdoekentopic

Suus schreef:Haha, zo grappig. Ik ben vandaag eens gaan kijken op het dragen&voeden-forum en mijn man en ik zijn allebei al een keer gespot met E. op onze buik :thumbup:


Vind ik leuk! :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Dec 2013 22:43

Re: Draagdoekentopic

Jans schreef:
Suus schreef:Haha, zo grappig. Ik ben vandaag eens gaan kijken op het dragen&voeden-forum en mijn man en ik zijn allebei al een keer gespot met E. op onze buik :thumbup:


Vind ik leuk! :)

Ik ook! Alleen jammer dat ik nog niet kan reageren, mijn account moet nog geactiveerd worden door de beheerders.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Jan 2014 18:26

Re: Draagdoekentopic

Volgens mij zitten haar knieën nog niet hoog genoeg, of wel? Als ik in de doek voel dan zittn ze wel hoger dan haar billen. Hoe doe ik dat bij zo'n kleintje?
Afbeelding
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers