Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je 1e huisdier verliezen

<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 30 Nov 2013 01:45

Re: Je 1e huisdier verliezen

Hoe oud was je toen? 4 jaar
Om wat voor dier ging het? hond
Hoe oud is het beestje geworden? 3,5 jaar
Weet je nog wat je toen voelde? niet veel alleen dat ik het vreemd vond dat hij daar stil lag te liggen. De volgende hond is helaas maar 5 geworden dat vond ik toen heel erg dat mijn moeder thuis kwam zonder hond maar ik was toen ook wel weer zo van: dan komt er een nieuwe hond! De hond die daarna kwam die overleed toen ik 20 was (zij is 12 geworden) . daar heb ik best wel verdriet om gehad. De laatste keer 27 juli 2013, vond ik ook heel erg, want ik heb het beestje zien lijden en wilde die dag al eerder naar de dierenarts omdat ik het idee dat het het niet goed ging maar ik heb mij "tegen" laten houden door andere die zeiden dat het wel goed kwam. (hij kwam namelijk net terug van de dierenarts maar ik had het idee dat ze het verkeerd in hadden geschat, achteraf klopt dat er was een tumor geknapt en dat heeft hij niet overleefd) Hij is overigens 7 jaar geworden. Daar was ik best even kapot van... maar ook mede omdat het destijds een cadeau voor mijn moeder was die het jaar ervoor al overleden was en ik het heel erg vond om het beestje te moeten zien lijden. De overige dieren zoals cavia, konijn en baardagamen en poes (die overigens ook bijna 20 was) daar heb ik minder moeite mee gehad.
Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Nov 2013 11:16

Re: Je 1e huisdier verliezen

Euh de eerste waren goudvissen die ik zelf heb platgedrukt geloof ik. Je schijnt ze niet te kunnen knuffelen. En we hadden vogeltjes, maar die heb ik vrijgelaten omdat ik 't zielig vond dat ze niet naar buiten mochten.

Het eerste echte overlijden was Mobi, mijn poes. Ik was 18 jaar en zij is 16 geworden. Ze had een tumor in het koppie, waardoor ze blind werd. We hebben haar nog een paar maanden 'geholpen', omdat ze verder nog wel goed ging, ze at nog en was nog even arrogant als altijd.. ;) Ze was heel erg mini, woog maar 2 kilo, altijd al en kon heel klagelijk miauwen als je geen goedemorgen zei, wanneer je je bed uit kwam.

Uiteindelijk hebben we toch de afspraak gemaakt om haar te laten inslapen, omdat ze steeds slechter ging en ze liep steeds overal tegenaan. Het was niet meer waardig en ze verdiende meer. Ik wilde haar niet de stress aandoen van 't reiskoffertje, dus ik heb een vest aangetrokken waar zij altijd tegenaan kroop en ik heb haar in m'n armen gehouden, half in 't vest en heb zo in de auto gezeten.

Mijn lieve kleine Mo is op 26 november, eind van de middag ingeslapen en ik heb dagenlang gehuild. Mijn moeder werkte destijds 50 uur per week, dus Mobi en ik waren altijd samen. Heb er intens veel verdriet van gehad en kan er nog steeds verdrietig van worden als ik er aan denk, al is 't 'maar' een poes.

Na een maand verdrietig zijn, mopperen en huilen, kwam mam met de oplossing in de vorm van een klein, crèmekleurig mormeltje, beter bekend als Fritsie. Alleen ben ik nu al bang voor 't moment dat ik ook afscheid van hem moet nemen, omdat ik me nog meer aan heb gehecht dan aan Mobi... Maar goed, Fritsepits is kerngezond en wordt met regelmaat gecheckt en hij blijft gewoon nog 10 jaar bij ons. Vind ik.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 12:39

Re: Je 1e huisdier verliezen

Mijn eerste huisdier dat overleed was een cavia en ik had het niet eens door. Drie dagen na zijn overlijden vroeg ik aan mijn moeder waar de cavia was. Dus ja. Volgens mij was ik toen een jaar of 5.

Er hebben wel wat andere dieren tussen gezeten (een kat spoorloos verdwenen maar die had ik nog maar een paar maanden, een hond weg moeten doen omdat mijn moeder hem beu was, een katje wat we net een week hadden overreden), maar die hebben niet echt extreem veel indruk gemaakt.

Toen ging mijn kat dood. Hij was bij mij komen wonen toen ik een jaar of 8 was, dat weet ik nog omdat we hem kregen in de week dat mijn tante net was overleden. Volgens mij zelfs op de avond na haar begrafenis. Kleine Knak (ja... Knak, afgeleid van Knakedoe, waarvan niemand weet waar het nu eigenlijk vandaan komt want officieel heette hij Felix) was toen een jaar of 5 volgens de dierenarts. Hij was enorm verwaarloosd en daardoor erg brutaal geworden, hij kwam ook altijd bij mijn andere tante binnen om te slapen, eten en om te schuilen voor de regen. Zij heeft hem toen binnen gehouden en wij zijn hem op komen halen. Hij is overleden toen ik 18 was, dus uiteindelijk zal hij ongeveer 15 jaar oud zijn geworden. Hij heeft altijd een beetje 'gereuteld' en we dachten dat hij gewoon een luchtwegprobleem had. Dierenarts zocht er ook niets achter want hij had er geen last van. In de loop van de jaren werd dit steeds erger en ging hij ook kwijlen. Het blijkt dat hij een gezwel in zijn neus had zitten wat gestaag bleef groeien. Er kwam een wondje op zijn neus en dat ging niet meer dicht. Op het einde was het zo erg dat mijn moeder zijn neus wel eens moest 'uitknijpen' omdat er ook pus uit kwam en dat anders op de bank terecht kon komen. Na verloop van tijd was het zo erg dat iedereen vies van hem was, hij mocht niet meer op de bank, niet meer op de bedden, werd amper aangehaald. Toen hebben we besloten dat we dit zo sneu voor hem vonden dat we hem beter konden laten inslapen. Hij is in mijn armen ingeslapen en ik heb er nog steeds veel moeite mee. Hij was echt mijn maatje, mijn steun. Zelfs nu ik dit typ zit ik weer met tranen in mijn ogen. Knak was voor mij gewoon mijn kindje, hij was net zo gehecht aan mij als ik aan hem. Hij had zelfs een eigen stoel aan tafel waar hij braaf op zat te wachten tot hij een stukje vlees kreeg. Als ik thuis kwam zat hij op de oprit te wachten, als ik het huis binnen kwam en hij zat binnen stond hij gelijk op om op mijn schoot verder te slapen. Als ik huiswerk deed kwam hij standaard op mijn boeken liggen want dan moest hij aandacht opeisen. Als ik met de hond ging wandelen liep hij achter ons aan.

Ik zou graag nog een nieuwe kat willen, maar geen een zal zijn zoals Knak. Bovendien woon ik nog thuis en mijn ouders willen geen huisdieren meer. Daar ben ik heel erg boos om geweest een tijd, want ze zagen dat ik het enorm moeilijk had zonder Knak en ik had het gevoel dat ze me mijn troost ontnamen. Ik snap ook wel dat ze niet wilde dat ik gelijk een nieuwe kat had en teleurgesteld zou worden omdat het Knak niet was, maar ondertussen begrijp ik ook dat ik Knak niet terug krijg en dat geen kat zoals hem zal zijn. En toch wil ik een nieuwe kat en baal ik er van dat dat niet mag.
<<

Anoniem15

Bericht 30 Nov 2013 16:38

Re: Je 1e huisdier verliezen

Vorig jaar mijn vrouwtjes konijntje van bijna 6 jaar zo zielig!
Nu heb ik nog een konijntje die helaas geen vriendje meer heeft.
Hij is al 8 en wil geen nieuwe meer erbij omdat ik geen konijnen meer wil als deze dood gaat.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 30 Dec 2013 19:36

Re: Je 1e huisdier verliezen

Helaas hebben we afgelopen weekend ook afscheid moeten nemen van onze oudste cavia, ze is 5 jaar geworden.
Mijn god, of het nu aan de hormonen ligt of dat ik er gewoon heftig op reageer, ik weet het niet maar ik voel me de hele tijd zo verdrietig.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers