Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Canon objectieven

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 27 Dec 2013 23:41

Canon objectieven

Ik heb met de kerst en vast voor mijn verjaardag de Canon EOS 1100D Gehad Deze dus:

Afbeelding

En ben een beetje aan het snuffelen waar je een beetje goedkope objectieven kan kopen. Iemand een goeie tip voor mij?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Dec 2013 23:50

Re: Canon objectieven

Als je echt goedkoop wil dan kun je voor Tamron objectieven gaan, ook goed geprijsd maar wel iets duurder (en volgens mij ook beter) zijn de sigma objectieven.
Het hangt er ook gewoon wel een beetje vanaf wat je er mee wil doen, als je gewoon als hobbyist aan de slag gaat kun je om te proberen een goedkope kopen, maar ik ben daar zelf een beetje vanaf gestapt, het leverde vaak teleurstellingen op, dan bleken de dure objectieven toch een betere aankoop. Ik heb niet veel lenzen, maar de lenzen die ik heb zijn uit het wat duurdere segment (niet overdreven duur hoor) en ik heb er veel meer plezier van, al kan het ook door de combi nieuwe camera komen trouwens.
<<

Zero

Bericht 30 Dec 2013 17:02

Re: Canon objectieven

Mijn eerste tip is om niet te besparen op je objectieven. Wat Pompoen al aan geeft, dit gebruik je een korte tijd en daarna ga je het verschil merken. Ik zou dan aanraden om in 1 x goed geld uit te geven aan een lens die je lange tijd kan gebruiken dan steeds maar een klein beetje voor iets wat je na 1,5 a 2 jaar al weer zat bent.

Afhankelijk van wat je wilt fotograferen, zou je de EF-S 50 MM f/1.8 kunnen proberen. Een lens van nog geen € 100, met een vast brandpuntsafstand (dus geen zoom) wat heel geschikt is voor portret en/of film.
Ik weet niet of je het pakket heb gehad waar die 75-300 bij zit - zo ja, dan zou ik eerst eens gaan kijken wat je uberhaupt er bij zou willen hebben.
Ik kan je tientallen lenzen aanraden maar ik heb geen flauw idee van wat je er mee wil doen :)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 30 Dec 2013 17:06

Re: Canon objectieven

Zero schreef:Mijn eerste tip is om niet te besparen op je objectieven. Wat Pompoen al aan geeft, dit gebruik je een korte tijd en daarna ga je het verschil merken. Ik zou dan aanraden om in 1 x goed geld uit te geven aan een lens die je lange tijd kan gebruiken dan steeds maar een klein beetje voor iets wat je na 1,5 a 2 jaar al weer zat bent.

Afhankelijk van wat je wilt fotograferen, zou je de EF-S 50 MM f/1.8 kunnen proberen. Een lens van nog geen € 100, met een vast brandpuntsafstand (dus geen zoom) wat heel geschikt is voor portret en/of film.
Ik weet niet of je het pakket heb gehad waar die 75-300 bij zit - zo ja, dan zou ik eerst eens gaan kijken wat je uberhaupt er bij zou willen hebben.
Ik kan je tientallen lenzen aanraden maar ik heb geen flauw idee van wat je er mee wil doen :)


Bij ons achter zit vaak een roofvogel en een zilverreiger, en zou dus graag een lens willen die ver in kan zoemen.
Maar ik mag eigenlijk niet te hart van stapel lopen, eerst moet er een babykamer komen voor ik dat kan kopen. Maar vond het toch wel handig om alvast wat info in te winnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Dec 2013 17:21

Re: Canon objectieven

Als je een lens wil waarmee je verder weg kunt zoomen dan hangt het ook van de afstand van het object (de vogel in dit geval) af hoe grote zoom je nodig hebt. Ik denk dat je met 300 mm een aardig eind komt. Ik zou dan wel adviseren om een lens met oh god ik ben dement, hoe heet dat ook alweer, een lens met antischudmotortje...dus als je beweegt dat hij dat een beetje corrigeert. Verder kun je dan sowieso ook beter met een statief fotograferen.

Ik zelf heb bijna standaard de 18-135 mm lens 1:3.5-5.6 IS met Image stabilizer (daar heb je 'm al, het antischudmotortje) van Canon op mijn camera zitten (650D). Ik heb ook de portretlens die Zero noemt en die vind ik echt heel fijn om foto's van L. mee te maken.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers