Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 27 Dec 2013 20:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Luna, vervelend dat je zo moe bent en misselijk.

Hier gaat het goed. Nog wel erg moe. Met de misselijkheid gaat het goed. Gebruik nog twee keer daags een zetpil emesafene en dan gaat het goed. Durf het nog niet aan om af te bouwen. Heb vandaag weer een nieuw recept aan gevraagd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 27 Dec 2013 20:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Minder dat je zo misselijk bent.

Hier ook erg moe, ik ga het zeker niet laat maken vanavond! Vanavond hartstikke honger toen ik thuis kwam, na de eerste paar happen ineens misselijk.. Zat op een aardappelschijfje te kauwen en moest ineens kokhalzen (smaakte beetje glazig). Met moeite het aardappelschijfje op gegeten en mijn man kwam uit de keuken en ik zeg tegen hem: ik moet overgeven. Rustig naar de gang gegaan naar de wc en tja dat was de eerste keer blegh. Ik had ergens gelezen dat de 10e week het ergste is...

Vanavond ook mijn pa gebeld. Hij nam op en ik zei: hoi opa :lol:. Ook hij vind het hartstikke leuk dat er een kleine op komst is.
Morgen zijn mijn man zijn ouders aan de beurt. Ze zijn een weekje weg naar een bungalowpark.

Op mijn werk horen ze het pas 3 januari, of als we het op facebook plaatsen natuurlijk eerder haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 27 Dec 2013 21:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

He wat naar Missd! Hopelijk heb je dinsdag een goede echo!
Sterkte met het wachten!
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 27 Dec 2013 22:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor jullie lieve berichten. Ik hoop ook op een goede echo.

Vooralsnog geen slecht nieuws. Niets dat erop wijst dat het fout zit.

Ben inmiddels net zoals bij mijn vorige zwangerschap de hele dag misselijk, in de ochtend aan het overgeven en op mijn werk afgelopen week al een paar keer haast flauwgevallen. Geen garantie op een goede zwangerschap maar het komt in ieder geval overeen met de vorige.
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Dec 2013 22:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MIssD: Zolang je geen tekenen hebt van een mk en wel zwangerschapskwaaltjes zou ik er inderdaad vanuit gaan dat het nu nog goed zit. Nog een paar daagjes en dan weet je meer, succes.

Kikou: Wow ik dacht ook altijd dat ze hier jong al veel moeten, maar dat is wel heel extreem! Ik kan me voorstellen dat jij dat anders wilt voor je kleine, maar kan dat ook daar? Hier is natuurlijk de eis dat ze vanaf 5 leerplichtig zijn, misschien zijn zulke eisen daar ook? Lijkt me lastig als je daar zelf niet zo achter staat.

Amber: Als het nu goed gaat, kan ik me voorstellen dat je nog even wacht met afbouwen.

Linnie: Leuk om het je vader zo te vertellen. Balen dat jij ook zo misselijk bent. Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgegeven. Ben daar ook heel slecht in, als ik echt moet overgeven val ik altijd bijna flauw en wordt ik helemaal raar in mijn lijf.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 29 Dec 2013 04:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Maddie: Mijn werk gaat soms wel tegen mijn gevoel in ja. Ik probeer altijd voor de kinderen om op een wat speelsere manier les te geven, maar soms krijg je dan ouders die expliciet om meer druk vragen en als ik hier dan niet aan voldoe, kan het gevolg zijn dat ze naar een andere school gaan (ik werk op een talenschool) waardoor we een leerling verliezen en ik uiteindelijk minder verdien. Soms wel lastig dus.

Pitufo: Ik spreek geen Japans en ook geen Kantonees nee :wink: Engels is hier de officiele tweede taal, dus daar red ik me prima mee. Ik wil wel ooit eens een begin maken met Kantonees, want ik voel me soms wel schuldig dat ze naar hun tweede taal moeten omschakelen als ze met mij praten.

Toxi: Dankje! :D

Linnie: Gelukkig moest je niet al vanaf het begin overgeven en is het 1e trimester bijna voorbij :) Ben benieuwd hoe je schoonfamilie vandaag reageert. Gaan jullie het weer op een leuke manier vertellen? Veel plezier!

MissD: Ik denk inderdaad ook dat als je alle kwaaltjes hebt, dat het gewoon nog goed moet zitten. Hopelijk kan je dinsdag met een gerust hart weer naar huis.

Luna: We hebben al een beetje gekeken naar vrije scholen (maar die zijn alleen voor de kleuterklassen) en home schooling. Verder kunnen we altijd nog naar een internationale school, die zijn ietsje milder. Gelukkig vergoedt mijn vriends werk dit grotendeels want de inschrijfkosten zijn 1500eu en maandelijks betaal je tussen de 1000 en 1500eu schoolkosten :laughcry: Hopelijk komen er gaandeweg andere mogelijkheden op ons pad of wonen we tegen die tijd in een land waar het onderwijs ons meer bevalt. Ik zie het niet echt zitten om voor mijn kleuter een cv op te moeten bouwen (dat doen ze hier echt) en vervolgens langs de beste basisscholen in de stad moet voor 'sollicitatiegesprekken'. Het is een gekke wereld hoor :P

Sorry, dit was wel een erg lang verhaal over mijzelf. :redface:
Hoe gaat het met de dames hier? Nemen de klachten al af? Hebben jullie trouwens ook last van (bijna) flauwvallen? Ik neem 2x per dag de metro en heb sinds kort last van bijna flauwvalmomenten, steeds weer in die metro. Hopelijk gaat dit snel voorbij.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 29 Dec 2013 11:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik had mn nieuwe camera gisteren meegenomen, en liet mijn schoonmoeder foto's zien die ik gemaakt had ermee. En de laatste foto was dus een foto van de echo. Ze zei wat is dat nou? En toen keek ze nog eens beter en vroeg: ben je zwanger? Ze vinden het hartstikke leuk om weer opa en oma te worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 29 Dec 2013 15:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat een leuk idee Linnie! :) Fijn he om het nieuws langzaamaan te kunnen vertellen, geniet er lekker van!
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 29 Dec 2013 21:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ha dames,

Ik zou graag met jullie willen meeschrijven. Eergisteren heb ik positief getest! Het is nog een beetje onwerkelijk omdat we over 1,5 week naar de gynaecoloog zouden gaan. Maar wel heel super natuurlijk! Ik denk dat ik rond 5/6 september ben uitgerekend. Het is wel spannend omdat ik een paar maanden geleden een vroege miskraam heb gehad. Morgen ga ik even de verloskundigepraktijk bellen. Vanwege de miskraam mag ik rond de 7 weken al voor een echo komen.
Maart 2012 September 2014
<<

Carpe_Diem

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:06

Bericht 30 Dec 2013 03:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hallo meiden,

Ook ik wil graag meeschrijven en lezen.
Ik ben inmiddels ruim 8 weken zwanger van ons eerste kindje.
Helemaal gepland en het enorme geluk gehad om zo snel zwanger te mogen raken. :dance:

Zo blij maar wel erg onwerkelijk nog.

13 januari de eerste echo, kan niet wachten!!!!!

(Op dit moment zit ik in de nachtdienst, vandaar het gekke tijdstip)

De de rest natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap! !!! En sterkte met alle kwaaltjes die erbij horen.
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Dec 2013 07:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Earane en carpe diem gefeliciteerd en welkom hier!!! :)
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 30 Dec 2013 08:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kikou, earane en carpe diem welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Linnie wat fijn dat jullie het eindelijk hebben kunnen vertellen en wat een leuke reacties.

Over de klachten, ik heb weinig tot geen klachten meer sinds het 2de vruchtje niet meer leeft. Kan duidelijk merken dat de hormonen dan halveren! Heb alleen geen zin in bepaald eten.
Vanmiddag heb ik weer een echo bij de gynaecoloog, als alles goed is mag ik weer fijn terug naar de verloskundige. Vind het erg spannend!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Dec 2013 09:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romie succes vandaag met je echo!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Dec 2013 12:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romie succes vandaag!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 30 Dec 2013 14:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Eraan een CarpeDiem welkom en gefeliciteerd!

Kikou jeetje een cv en sollicitatiegesprekken voor de kleuterschool?! Dat is inderdaad een heel andere wereld dan hier.

Linie leuk hoe je het verteld hebt!

Romie succes vanmiddag.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 30 Dec 2013 15:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Succes Romie!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Dec 2013 17:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom meiden.

Hoe ging het Romie?

Ik ben soms misselijk niet meer zo erg als in het begin.
2014 2016
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 30 Dec 2013 18:31

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

We hebben een mooie echo gehad! Gynaecologe nam echt de tijd en heeft alles laten zien, kindje bewoog af en toe flink was super mooi om te zien. Ben helemaal opgelucht en hoop nu echt te kunnen gaan genieten!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Dec 2013 18:50

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Romie wat fijn dat alles goed is!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Dec 2013 18:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Romie!!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 30 Dec 2013 19:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor het welkom!

Carpe_Diem: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Romie: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!

All: Ik heb de verloskundige gebeld voor een afspraak en ik kan ivm mijn miskraam op 13 januari al terecht voor een echo! Ik ben dan 6,5 week. Het zal erom spannen of het hartje dan te zien is. Bij mijn dochter klopte het hartje wel met 6+3 weken.

Ik ga me zo ook even aanmelden bij Moeders voor Moeders. Doen jullie hier ook aan mee?
Maart 2012 September 2014
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Dec 2013 20:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Heel fijn om te lezen romie, een fijne zwangerschap toegewenst!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Dec 2013 20:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Earane fijn dat je zo snel terecht kunt. Ik had deze zwangerschap met precies 6 weken de eerste echo. Er was toen een mooi kloppend hartje te zien.

Ik doe ook mee aan moeders voor moeders.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem111

Bericht 31 Dec 2013 09:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

MissD, vandaag je echo? Spannend! Ik duim voor goed nieuws.
Romie, wat super voor je! Dat zal wel een hele opluchting zijn geweest...
Carpe Diem en Earane, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben vandaag 12 weken :cheering: Ga dus langzaam eens overstappen naar het volgende topic. Ik hoop jullie binnenkort ook allemaal terug te zien in het zomer 2014-topic!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 31 Dec 2013 10:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeej pitufo alweer 12 weken. Ik mag over 6 dagen ook al overstappen. Wat gaat het toch snel!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder