Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 01 Dec 2013 16:20

Re: Het studeer topic!

Wauw lampenkapje, goed bezig! Fijn gevoel geeft dat dan he!
Ik zit momenteel in de ik kijk ernaar fase... zo werken dus me nog 10 minuten schuldig voelen dat ik er vandaag wéér niet mee bezig ben geweest..
Ik hoef nu alleen nog maar alles op papier te zetten. Het "veldwerk" is eigenlijk zo goed als af. Maar dat op papier zetten vind ik het moeilijkst om te doen, omdat je dan geconcentreerd bezig moet zijn. :/ En ik zit nog te twijfelen of ik me inschrijf voor januari of maart om het uiteindelijke verslag in te leveren. (De vorige keer ben ik ruim een maand bezig geweest met het typwerk, dus januari zet er direct veel druk achter, maar maart betekent dat ik als het in ieder geval in een keer voldoende is, ik op z'n vroegst pas in april ben afgestudeerd...) Zo vermoeiend dat gepieker!
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 01 Dec 2013 17:07

Re: Het studeer topic!

Slakje schreef:Ik ben toegelaten voor de hbo opleiding van Verpleegkunde! Ik ben zo blij! Ik ga het doen via de vdab dus alles wordt terugbetaald (de studie, ik krijg 3j lang een uitkering, de kinderopvang, schoolmateriaal, reisvergoeding, ...). Ik ben bij de mevrouw van het selectiegesprek in tranen uitgebarsten van geluk. Ik kon haar wel zoenen!



Gefeliciteerd Slakje! :cheering:
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem185

Bericht 03 Dec 2013 18:19

Re: Het studeer topic!

Jaaaaa mijn stage is bekend en ik ben blij! Orthopedie it is! 15 weken, het schijnt van het ziekenhuis hier de meest gezellige afdeling te zijn.

Enige minpuntje is dat ik al twee heup/knie stages heb gehad (revalidatie en low cure), maar in principe kan ik dat ook als voordeel zien. Ben de patiëntengroep dus al een beetje gewend en de lichamelijke zorg is niet al te zwaar... En een iets lichtere stage als afstudeer stage vind ik wel prima eigenlijk na dit turbulente jaar. Ben wel blij met dat ik eindelijk een échte ziekenhuisstage heb!
<<

Anoniem173

Bericht 03 Dec 2013 18:20

Re: Het studeer topic!

Orthopedie is zo leuk :heart:
<<

Anoniem185

Bericht 03 Dec 2013 18:23

Re: Het studeer topic!

Ja ik heb er wel echt zin in hoor! Het lijkt me echt een uitdaging om nu eens een ziekenhuis van de binnenkant te kunnen zien. Hoewel mijn vorige stage (low cure) ook als 'ziekenhuisstage' werd geclassificeerd, maar het voelde zó verpleeghuis revalidatie aan.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Dec 2013 19:29

Re: Het studeer topic!

In welk ziekenhuis ga je stage lopen?
<<

Anoniem32

Bericht 04 Dec 2013 21:17

Re: Het studeer topic!

Wat leuk lampenkapje! Dat lijkt mij ook een leuke afdeling.

Ik ga van juni t/m nov naar de dagverpleging! Oftewel een half jaar rustig aan doen Wbt diensten.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Dec 2013 21:18

Re: Het studeer topic!

De dagverpleging, wat is dat? Dagbehandeling ofzo?
<<

Anoniem32

Bericht 04 Dec 2013 21:20

Re: Het studeer topic!

Uhm ja opname, ok, verzorging en naar huis.
Dat word hier de dagverpleging genoemd maar vast het zelfde als de dagbehandeling.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Dec 2013 21:30

Re: Het studeer topic!

Atelier Madame schreef:In welk ziekenhuis ga je stage lopen?
De H.onte in T.er.neuzen.


Heb net heel de dag die-hard aan mijn literatuuronderzoek voor mijn scriptie zitten werken. Nu heb ik het er wel even mee gehad...
<<

Anoniem173

Bericht 04 Dec 2013 21:40

Re: Het studeer topic!

Stuiterbal schreef:Uhm ja opname, ok, verzorging en naar huis.
Dat word hier de dagverpleging genoemd maar vast het zelfde als de dagbehandeling.

Klinkt eigenlijk wel dikke prima! Lekker regelmatig en ik denk dat je daarin de kortdurende zorg goed kunt leren!
<<

Anoniem32

Bericht 04 Dec 2013 21:46

Re: Het studeer topic!

Ja absoluut AM het is toch weer heel anders dan een verpleegafdeling.
En wat voor mij wel even fijn is, dat ik idd wat vastigheid heb een half jaartje. Zeker gezien ik nu niet heel lekker in mijn vel zit. Even geen diensten, en weekenden. Niet verkeerd :thumbup:
<<

Anoniem185

Bericht 09 Dec 2013 20:16

Re: Het studeer topic!

Yes, ik heb mijn fase 1B (onderzoeksvoorstel, theoretisch kader, onderzoeksopzet en enquête) ingeleverd. En het was maar 1% plagiaat! :D

Happy.
<<

Anoniem4

Bericht 10 Dec 2013 16:51

Re: Het studeer topic!

Wat goed, Lampenkapje!

Ik heb me ingeschreven voor m'n eerste toets en hij is ook al af, yay! (M'n POP is de eerste toets, pas als die is goedgekeurd kan ik de rest van de toetsen inleveren).
In de vakantie ga ik even kijken hoe ik alle documenten in 1 krijg en dan in PDF krijg. Hopelijk is het een kwestie van het even doorhebben. En daarna ga ik beginnen aan m'n onderzoeksvoorstel!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Dec 2013 07:07

Re: Het studeer topic!

Goed bezig allemaal,
Ik schrijf niet echt veel mee, maar ik moet toch even iets delen. Ik heb mijn laatste toets met een 6,1 gehaald. Geen hoog cijfer en ik moet het echt goed herhalen voor het Centraal Schriftelijk examen, maar een 6 toont wel aan dat ik de basis snap. Plus ik weet precies welke vragen ik fout heb en daar kon ik 10 van de 45 punten bij halen. Dat onderdeel moet ik nog even goed gaan oefenen. Gelukkig heb ik straks een normaal huisje en heb ik ook de ruimte om normaal te studeren. Plus deze periode ook de mogelijkheid om alles goed bij te gaan houden en dat ga ik ook doen.
Nu geen nieuw werk wat om de hoek komt kijken, geen verhuizing die er ineens tussendoor komt, gewoon werk en studie. Dus dat geeft ook meer rust.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 18 Dec 2013 15:20

Re: Het studeer topic!

Hoe gaat het met jullie en jullie studie?

Met mij en mijn studie gaat het super. Heb gister een aantal afrondende gesprekken gehad en ze zijn super tevreden over mij. Mijn eerste periode heb ik dan ook met een dikke voldoende afgelopen. Verder heb ik de eerste anatomie toetsen gehaald en vorige week ook geslaagd voor mijn reanimatie examen :-) Morgen alleen nog een Nederlands en reken tenatamen. Hopelijk haal ik die ook gelijk in 1 keer, dat zal indd wel heel veel fijn zijn!

Ik moet nu nog 2 dagen naar school en dan heb ik 8 dagen vrij! Daarna begint mijn echt leerling periode echt en mag ik al een hele hoop zelfstandig doen! Daar heb ik wel zin in!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem152

Bericht 20 Dec 2013 06:28

Re: Het studeer topic!

Super, applestar! Geniet van je vrije dagen.

Met mijn studie gaat het ook lekker: gisteren kreeg ik het cijfer voor mijn onlangs gemaakte tentamen terug: een 8,3.
Beter dan ik verwacht had.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Dec 2013 22:27

Re: Het studeer topic!

Hier alles ook goed, alles nog steeds>8 gehaald. Over 2 weken eindgesprek op deze afdeling, ben benieuwd zal hopelijk Eem mooi cijfer worden. Begin januari naar m'n nieuwe afdeling em half januari lekker pas weer naar school!
<<

Anoniem185

Bericht 22 Dec 2013 22:26

Re: Het studeer topic!

Mijn fase 1B is helemaal afgekeurd dus ik kan weer ongeveer opnieuw beginnen. Gelukkig snap ik de feedback wel dus ik kan er wel mee vooruit, maar het is een beetje jammer van mijn kerstvakantie!
<<

Anoniem32

Bericht 29 Dec 2013 04:58

Re: Het studeer topic!

@Lampenkapje: Dat is zwaar balen! Hopelijk heb je niet al te veel werk eraan.

Hier gaat het wat minder. Ik heb het welbekende dipje halverwege de opleiding. Nu moet ik zeggen dat het me in de prive sfeer ook niet altijd even makkelijk wordt gemaakt.
De diensten braken me echt even op. Ik heb een weekje vrij mogen pakken om bij te tanken. Ze waren erg begripvol dat was heel prettig.
Na het weekje voelde ik me ook weer beter en meer opgeladen. Maar heb echt even een dikke schop onder mijn bips nodig.

De afdeling valt me tegen. Ik had er veel meer van verwacht maar ik merk dat het niet mijn ding is. Best gek want ik was helemaal voor de kraam en kinder afdeling. Maar nu ik het ervaar heb ik denk ik toch meer met de ouderen onder ons en ik mis ook echt sensatie zeg maar.
Ik ben hier alleen maar bezig met begeleiden en als je pech hebt word je door de patienten echt afgezeikt.
Nee geef mij de ouderen maar die erg ziek zijn en ik ze weer zie op krabbelen! Dat is meer mijn ding.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2013 08:33

Re: Het studeer topic!

Grappig om te lezen stuiterbal dat je eerste keuze nu weg valt. Ik had dat ook toen ik nog op de pabo zat. Het geeft wel weer aan dat je het meeste leert over je beroep en over jezelf in het werkveld.
Slim dat je ook een stapje terug doet om bij te komen. Je hebt een zware periode achter de rug en doorgaan werkt wel, maar op een gegeven moment houdt het op.

Lampenkapje. Een beetje aan vakantie toe gekomen? Of te druk bezig geweest met het verwerken van je feedback?

Ik moet weer de boeken open gaan doen. Even herhalen en zorgen dat ik bijkom met de stof. De periode voor kerst weinig gedaan doordat ik extra taken op mijn werk erbij gepakt heb. Ook belangrijk, maar ik zou wel in de vakantie mijn studie gaan oppakken. Dus dat moet ik weer even gaan doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem134

Bericht 29 Dec 2013 21:29

Re: Het studeer topic!

Wat veel meiden die iets aan het studeren zijn in de zorg, leuk!

Ik werk als teamleider op een pg afdeling in een verpleeghuis. En zoals het er nu uitziet start ik begin februari met de opleiding management in zorg associate degree.
Zal wel weer even moeten gaan wennen aan het naar school gaan (gelukkig valt het onder werktijd) en het studeren thuis zal ook wel wennen zijn met een peuter en in de zomer met een baby erbij.

Iemand van jullie die een opleiding heeft gevolgd in deze richting?
<<

Anoniem185

Bericht 30 Dec 2013 00:48

Re: Het studeer topic!

Ik biecht op dat ik nog helemaal niets heb gedaan er aan!

Heb lekker genoten van kerst en besloten pas volgend jaar te beginnen. Toch jammer dat het morgen al bijna 1 januari is...
<<

Anoniem32

Bericht 30 Dec 2013 23:15

Re: Het studeer topic!

Lampenkapje je vertoont studie ontwijkend gedrag :yes:

Silly -one klopt idd de energie komt wel weer. Ja gek he dat je eerste keuze toch zo anders kan uitpakken. Ik mis echt enorme uitdaging. Ach nog maar 5 maanden...... :angel:
<<

Anoniem185

Bericht 31 Dec 2013 00:31

Re: Het studeer topic!

Ik weet het Stuiterbal... Verschrikkelijk!

Misschien dat ik morgen er nog wel wat aan doe. Vandaag namelijk weer al 'niets' gedaan (behalve heel de badkamer uitgesopt en opnieuw ingericht en dus heel veel in de stad gelopen om de juiste perfecte spulletjes voor de badkamer te vinden...)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers