Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mailbox ordenen

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Dec 2013 15:59

Mailbox ordenen

Hoe doe jij dat?

Ik heb de laatste tijd bijna nooit een "lege" inbox (oftwel er zijn altijd nog een aantal mailtje ongelezen). Nu zijn dit altijd reclame mailtjes, dus de echte belangrijke dingen lees ik wel meteen. Maar ik wil een schone mailbox! Ik heb nu meer dan 4000 e-mailtjes en wil er vanaf, alleen hoe doe ik dit efficiënt? Ik heb net geprobeerd uit te zoeken welke bedrijven mij reclame mailtjes sturen en de optie afmelden aangevinkt. Maar hoe kom ik door al die persoonlijke mail heen? Lezen kost én heel veel tijd en haalt ook veel herinneringen op, waardoor ik weer ga twijfelen of het wel weg moet. En wat zijn tips voor de toekomst? Wanneer gooien jullie een mailtje weg? Hoe houden jullie je mailbox bij?

Het gaat hier om mijn persoonlijke mailbox, maar ik heb het in werk&studie gezet omdat ik niet wist waar ik het anders moest plaatsen.
<<

Anoniem12

Bericht 17 Dec 2013 16:00

Re: Mailbox ordenen

Ik heb nooit persoonlijke e-mails.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Dec 2013 16:03

Re: Mailbox ordenen

Haha, dat is misschien ook het probleem. Ik heb nogal een e-mail-familie, en omdat er de laatste tijd nog al wat dingen zijn gebeurd staat dat dus ook vermeld in die mails. Ook onder vriendinnen wordt er veel ge-e-maild, ik vind het altijd heel leuk om dit terug te lezen.
<<

Anoniem111

Bericht 17 Dec 2013 16:04

Re: Mailbox ordenen

Ik gooi eigenlijk nooit mailtjes weg. Als ik een mailtje heb gelezen en ik hoef er niets meer mee te doen, dan is het verder oke. Als ik wel nog iets met het mailtje moet doen (beantwoorden, adresgegevens in adresboek zetten, etc.) dan zet ik er een sterretje bij (in GMail, zelfde effect als een vlaggetje in Outlook) als reminder. Zodra ik de mail dan beantwoord heb, klik ik het sterretje weer weg.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 17 Dec 2013 16:23

Re: Mailbox ordenen

Ik heb hem voor je verplaatst naar deze pijler. Aangezien je zelf aangeeft dat het niks met school of werk te maken heeft.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Dec 2013 16:30

Re: Mailbox ordenen

Ik laat ook altijd alles staan
Nieuwsbrieven ed komen bij mijn ongewenste mail en daarbij heb ik ingesteld dat die mailtjes na een week automatisch verwijderd worden. Als ze wel in Postvak IN komen dan verwijder ik ze meteen. Verder vind ik het heel handig om andere mailtjes te bewaren zodat ik nog wat terug kan zoeken.
Ik vrees dat je toch echt alle 4000 mailtjes bij langs moet? Je hoeft ze niet eens allemaal te openen natuurlijk, nieuwsbrieven kun je meteen verwijderen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 17 Dec 2013 16:40

Re: Mailbox ordenen

Ik laat alles staan waar ik iets mee moet. Is het klaar dan gooi ik het weg, wil ik het bewaren dan zet ik het in 1 van de mappen. Heb een stuk of 8 mappen met onderwerpen waar alles in kan.
<<

Anoniem29

Bericht 17 Dec 2013 18:25

Re: Mailbox ordenen

Ik scroll de pagina over, staat er niets belangrijks tussen dan vink ik de hele pagina in een keer aan en verwijder het. Staat er wel wat belangrijks tussen dan vink ik de hele pagina aan, en haal ik het vinkje bij het belangrijke mailtje weer weg.

Zo heb ik laatst opgeruimd. Heerlijk! Had echt iets van 7500 mails. Ik heb trouwens ook een junkmail account. Die gebruik ik voor reclame etc. Scheelt heel erg veel qua rommel in je fatsoenlijke mailbox :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Dec 2013 07:54

Re: Mailbox ordenen

Via Hotmail kun je 'opruimen'. Bij nieuwsbrieven heb ik aangegeven dat ze na tien dagen of bij een nieuwere versie verwijderd mogen worden. Erg handig!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 18 Dec 2013 14:27

Re: Mailbox ordenen

Je kunt ook alle mailtjes van 1 persoon in 1x naar een map verplaatsen met de optie opruimen. Zo kun je bijvoorbeeld een map familie aanmaken en dan heel makkelijk alle mailtjes die daarbij horen daar naar toe verplaatsen.
Als je eenmaal alles opgeruimd hebt, kun je het bijhouden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Dec 2013 22:54

Re: Mailbox ordenen

Ik denk inderdaad dat ik maar per pagina alles ga aanvinken, en dan de dingen die ik echt wil houden weer uitvink. En ja, ik heb mijn inbox ook nooit 'echt' opgeruimd. Zo nu en dan wel eens wat mailtjes, maar ik vind het gewoon fijn om hem leeg te hebben. Een lege inbox, een leeg hoofd;).
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Dec 2013 08:08

Re: Mailbox ordenen

Bij gmail kan je zoeken op afzender en dan in één keer alles van die persoon verwijderen.
Je kan zo wel diverse nieuwsbrieven langs zonder dat je persoonlijke mail verwijderd.
08/2018
05/2021
<<

Nyx

Bericht 19 Dec 2013 12:58

Re: Mailbox ordenen

Toen ik overstapte van providers, met twee weken 'zonder' internet, heb ik alle nieuwsbrieven overgezet op een live.nl account. Vervolgens kreeg ik een emailadres van de provider en daar komen de serieuze zaken binnen. Zo order in het. Voorheen had ik mappen. Maar goed, veel nieuwsbrieven en zooi en dus bleven de mappen leeg.
<<

Anoniem 63

Bericht 29 Dec 2013 15:42

Re: Mailbox ordenen

Voor nieuwsbrieven e.d. die ik niet (meer) lees meld ik me direct af. Andere reclamemailtjes gooi ik weg na ze gelezen te hebben. Voor persoonlijke mail heb ik verschillende mappen. Bijvoorbeeld 'Friends & Family'. Wat ik wil bewaren gooi ik daarin. Ook maak ik soms tijdelijk een map als ik bijvoorbeeld veel mail ontvang omdat ik een mailtje heb uitgestuurd voor een verjaardag. Later kan ik dan de hele map met inhoud weggooien. De mappen met persoonlijke mails kijk ik eens in de zoveel tijd door en gooi dan alsnog weg wat wegkan. Maar ik bewaar vrij veel moet ik zeggen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers