Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fles 19 uur weer geven of niet...

<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:35

Fles 19 uur weer geven of niet...

N is, voor de verandering, weer eens enorm verkouden/ hoesten etc. Nu hebben we haar al bijna geen week geen fles meer gegeven omdat ze zo'n slijm op hoest en door die melk er alleen maar meer slijmvorming is.
Ze krijgt nu dus thee/ water/ sap over de dag heen en dus ook voor het slapen gaan nog een van deze drie dingen.
Ze kan dus prima zonder die fles en ze is bijna een jaar dus dan krijgt ze sowieso geen fv meer. Zou ik maar gewoon doorgaan met die sap/thee of toch nog melk geven voor het slapen? Ze moet haar zuivel natuurlijk wel binnen krijgen.
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Dec 2013 21:40

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Ik snap het niet helemaal. Eerst zeg je dat ze sowieso geen melk meer krijgt en dan de vraag of ze toch nog een fles melk zou kunnen krijgen?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Dec 2013 21:41

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Ik zou het niet doen. Als ik dan zuivel wil geven zou ik dat overdag doen wanneer ze rechtop zitten/lopen.
Net wat je zegt, niet voor het slapen ivm slijmvorming.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:43

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Ik geef normaal een fles rond 19 uur maar nu ze dus allemaal zo hoest etc heeft ze hem al een ruime week niet meer gehad.
Ze kan dus prima zonder die fles maar ik vraag me af of ze, normaal gesproken, dan dus genoeg zuivel zou binnen krijgen wanneer ik die fles voorgoed weg laat.

Ze krijgt dan in de ochtend pap, middag een beker melk en in de avond een toetje.
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Dec 2013 21:46

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Oh zo pfoe, eigenlijk geen idee hoeveel zuivel een kind van die leeftijd precies nodig heeft. Misschien even het consultatiebureau bellen voor de richtlijn :angel: ?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Dec 2013 21:46

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Ze hebben vanaf een jaar ongeveer 300cc zuivel nodig. Met die drie momenten die je geeft komt ze daar toch aan. Dus zou aks het niet nodig is die fles van 19.00 niet weer geven.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:52

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

hahaha ja Twellie idd zeg, mijn helden daar ;)

Amber; ow in dat geval laat ik hem mooi zitten, krijgt ze wat thee oid en dan lekker slapen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Dec 2013 21:53

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Veel makkelijker om fv te geven toch? :P
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:54

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Tsss Carool. Ga mij eens helpen in Hayday :)
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Dec 2013 21:56

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Oh ja, je kunt natuurlijk ook de stap nemen naar de borstvoedingsbank voor de fles van 19.00. Dat zou ik doen, net iets voor jou.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 21:57

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

hahha ja das een goede tip. Ga ik daar met mijn draagdoek naartoe.


Maar goed, is ze weer een stapje groter.. geen fles meer om 19 uur.
<<

Anoniem112

Bericht 28 Dec 2013 22:01

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Van borstvoeding hoeft ze in ieder geval niet te hoesten !
<<

Anoniem166

Bericht 28 Dec 2013 22:02

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Ah, Printje, ik miste ze al, die flesvoedingstopics van jou. Mijn tip: lactatiekundige inschakelen en alsnog proberen borstvoeding te geven :wink:

Ik zou haar gewoon een fles geven, als ze ziek is, lijkt me het prettig voor haar om gewoon even een lekkere warme fles melk te krijgen.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 22:05

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

hahahha ik dacht al Sanne ik gooi er even eentje in ;) Alleen: schrik niet........ ze is bijna 1 en dan nemen we hier voorgoed afscheid van flesjes/ flesvoedingen/ schepjes voeding/ soorten voeding etc. Als je wilt kunnen we ook hier best een praatgroep voor oprichten mocht je daar behoefte aan hebben.

Gaat me ook niet om die fles op zich maar meer op de hoeveelheid zuivel die ze 'moeten' hebben op een dag.
<<

Anoniem28

Bericht 28 Dec 2013 22:08

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

En melkproducten zorgen niet voor meer slijmvorming. De slijm wordt door zoete (!) melkproducten wat stugger. Die reactie kun je opheffen door zure (melk)producten te geven zoals een slokje water met een druppeltje citroen, karnemelk of yoghurt.

Verder zou ik die fles niet meer geven. Mijn kinderen drinken nooit melk. Calcium kunnen ze ook uit andere producten halen.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Dec 2013 22:09

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Printje schreef:hahahha ik dacht al Sanne ik gooi er even eentje in ;) Alleen: schrik niet........ ze is bijna 1 en dan nemen we hier voorgoed afscheid van flesjes/ flesvoedingen/ schepjes voeding/ soorten voeding etc. Als je wilt kunnen we ook hier best een praatgroep voor oprichten mocht je daar behoefte aan hebben.

Gaat me ook niet om die fles op zich maar meer op de hoeveelheid zuivel die ze 'moeten' hebben op een dag.



Gooi die ook maar overboord joh! Ik kijk daar echt niet naar. De ene dag nemen ze dat meer dan een andere dag. Zoon is gek op zuivel, dochter minder, en werkelijk.. ik kan me er niet druk om maken. Ze zijn gezond, eten en drinken goed, gezond en genoeg. Dus ik ben van al het 'meten' wel afgestapt!
<<

Anoniem16

Bericht 28 Dec 2013 22:13

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

Dank je wel Rejoy; dat wist ik niet.

Tangerine; haha ik meet het ook niet echt af hoor, R redt het denk ik ook niet per dag maar omdat N nog wat kleiner is kijk ik bij haar nog wel wat 'strakker'.
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 29 Dec 2013 10:23

Re: Fles 19 uur weer geven of niet...

L krijgt om 19.00 uur nog 90+3 dreumesmelk, maar ik geef haar alleen s ochtends en s avonds een fles. Tussen de middag krijg ze thee bij haar broodje.
Afbeelding


Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers