Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Anoniem272

Bericht 26 Dec 2013 20:05

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, gefeliciteerd! Wat een mooie naam, en een mooi gewicht al voor de termijn waarbij hij geboren is! Over de borstvoeding: als je dat toch heel graag zou willen zou je eventueel nog een poging kunnen wagen met kolven. Meestal komt de melkproductie pas na 3 a 4 dagen op gang. De eerste dagen is voor moeder en kind meer oefenen dan dat er echt veel melk binnenkomt. Hebben ze dat in het ziekenhuis niet verteld? Ik heb in het ziekenhuis vier dagen lang alleen maar een paar minidruppeltjes gekolft voordat er echt iets gebeurde. En I. deed er vier dagen over voordat ze goed kon happen (ze kreeg in die tijd kunstvoeding via fingerfeeding of cupfeeding. Fles werd niet aangeboden). Zij is dan niet prematuur, maar we hebben een heftige bevalling gehad waarbij ze zuurstofgebrek heeft gehad.
<<

Anoniem66

Bericht 26 Dec 2013 20:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Je kunt inderdaad altijd nog beslissen of je door wilt gaan als je stuwing krijgt. Vrijwel iedere vrouw krijgt dat, of je nou wel of niet aanlegt. Ik heb alleen dag 1 2 keer aangelegd, daarna niet meer. Dag 4 kreeg ik stuwing en toen toch besloten een poging te wagen met bv. En alsnog liep het gewoon goed.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Dec 2013 21:26

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, ik ben inderdaad ook verbaasd dat ze zeggen dat het kolven niet is gelukt. Het is echt heel erg normaal dat er nog niet direct iets uit komt, of hooguit maar een paar druppeltjes. Het kan inderdaad wel zijn dat hij moeite heeft om te drinken omdat ie wat aan de vroege kant geboren is, daarvoor kun je eventueel een lactatiekundige inschakelen als je graag bv wilt geven.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Dec 2013 22:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Annemie schreef:Wow mz charlotte ben jij al 37 weken zwanger, leuk en spannend zeg!


Bizar he, ik ben zo blij!

Leuk om je ervaring te lezen Uiltje! Klinkt op zich wel goed!
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 26 Dec 2013 22:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik zie op FB dat penelope is bevallen!
Penelope, gefeliciteerd!
M:21072011
J :08012014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Dec 2013 22:17

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh wat leuk! Gefeliciteerd Penelope!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Dec 2013 22:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Joepie! Gefeliciteerd Penelope!
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 26 Dec 2013 22:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 05 Jan 2014 17:01, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Dec 2013 22:33

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gefeliciteerd! Wat een prachtige namen hebben jullie haar gegeven!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Dec 2013 22:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Voor vertragingen op de lijn hoef je je echt niet te verontschuldigen Penelope! Volgens mij heb ik al ooit eens gezegd dat de 3D echo voor mij echt een meidengezicht toonde, kan dat? Jammer dat het niet helemaal naar wens is gelopen, maar heb wel het idee dat er goed naar je is geluisterd. Geniet ervan, ondanks de pijn. Je hebt een mooie meid op de wereld gezet! Gefeliciteerd, nogmaals!
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 26 Dec 2013 22:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja klopt je had inderdaad wel eens gezegd dat je een meidengezichtje vond hebben.

Thuis is alles volgens plan gegaan. In ziekenhuis is dat geprobeerd maar gingen sommige dingen niet anders. Ik ben allang blij dat ze eerst die gyn hebben gehaald dan de pomp. Liever ik veel pijn dan de baby. Ze zeiden dat "geluk" had dat hij dienst had want hij was de enigste die het kon.
<<

Anoniem66

Bericht 26 Dec 2013 23:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje, Penelope, dat klinkt heftig! Maar wat fijn dat je meisje er nu is! Gefeliciteerd!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Dec 2013 11:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Al 6 baby's geboren in dit topic. 3 jongens en 3 meisjes :P

Dat gaat gelijk op. Hier alweer bijna 37 weken, bij M begon de bevalling op de uitgerekende datum en hij kwam met 40+1.
Ik begin hem nu wel te knijpen hier. vind het spannend haha. Ik merk wel dat ik vaker harde buiken heb maar ze zijn pijnloos. nog geen gerommel of voorweeën gelukkig. Ik ga ervan uit dat het januari word.

Behalve de kerstkindjes, hoe is het met de rest? Hebben jullie veel gegeten? Ik niet :thumbdown:
M:21072011
J :08012014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Dec 2013 11:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mooie namen Penelope. Hopelijk knap je snel op.

Happydobby, wij hebben uitgebreid gegeten maar ik niet meer dan anders.
Onze ouders en broers waren gister bij ons en we begonnen met een brunch. Ik denk dat ik daar 2 croissants gegeten heb en voor de rest fruitsalade.
'S middags hadden we koffie met gebak voor de verjaardag van m'n vriend.
En 's avonds hadden we een 4-gangen diner gemaakt. Behoorlijk wat werk, maar m'n vriend was veel in de keuken en m'n moeder heeft hem veel geholpen. Ik kon gewoon niet lang aan het aanrecht staan. Dat viel toch best wel tegen.

Ik ben dan ook te koppig om het uit handen te geven en rustig aan te doen. Gelukkig kan m'n vriend af en toe heel streng zijn haha. Ik mocht alleen nog de tafel mooi dekken.

Begin van de middag heb ik nog een echo om te kijken of de placenta voor de uitgang vandaan is. Ondanks dat de vk zei dat dit in de meeste gevallen wel gebeurt, vind ik het toch best een beetje spannend. Als het er nog wel deels voor ligt wordt het een keizersnee. Daar zit ik niet echt op te wachten...
Verder is de baby al een maand ingedaald. Echt een gek idee. Scheelt wel dat m'n buik niet veel hoger komt dan dat het nu zit. Oh, en ze ligt qua groei een dikke week voor op schema.

Vanmorgen heb ik me gewogen en zag ik dat ik precies 7 kg ben aangekomen tov de dag dat ik positief testte. Vorige week was dit ruim 7,8 kg. :confused:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Dec 2013 12:32

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope, ook hier van harte gefeliciteerd met jullie meisje.

Ik heb niet veel gegeten over de kerstdagen.. Ben alleen maar misselijk eigenlijk. En heb veel pijn aan m'n been. Eerste kerstdag dan ook s'avonds nog in het ziekenhuis gezeten, omdat ik alleen maar meer pijn kreeg en m'n voet steeds dikker wordt. Was een normaal verloop van een trombose been, niet gevaarlijker ofzo, dus mocht gelukkig wel gewoon weer naar huis. Het is alleen zeer vervelend.
Moet zometeen naar de gynaecoloog. Ben benieuwd wat die te zeggen heeft. En of we misschien al tot een datum voor het inleiden komen.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2013 12:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Gefeliciteerd Penelope!
Jee, heavy, dat duw-stukje zeg :( Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig en kun je straks echt volop genieten. En hopelijk is je vriend ook snel van de schrik bekomen. Kan me voorstellen dat het voor hem ook niet niks is, je vriendin zo te zien liggen en niks te kunnen doen.
Wat een prachtige namen hebben jullie haar gegeven :heart:

Dikke knuffel van mij en Nina :hug:
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2013 13:00

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Kajaka, ik wil je een dikke knuffel geven. Jij hebt het ook niet gemakkelijk zeg... Hopelijk is het voor jou snel zo ver en ben je van deze ellende af :hug:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Dec 2013 14:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@oh la la, dat placenta probleem had ik ook bij de eerste, die was toen wel omhoog gegroeid bij mij. uiteindelijk heb ik toen toch een keizersnee gehad. Een keizersnee doen ze echt alleen als het nodig is en als het nodig is dan kan je niks anders doen dan je erbij neerleggen. Bij mij kwam het toen ook onverwacht. En een keizersnee is ook een geboorte he!
Het lichamelijke herstel viel mij mee trouwens.

@kajaka, balen van de pijn, heb je daar iets voor? succes bij de gyn.

@exogenesis, ben je al gewend als mama?
M:21072011
J :08012014
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 27 Dec 2013 14:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope: gefeliciteerd met jullie kleine meid!! Rust nu goed uit, laat je lekker verwennen en geniet van jullie meisje. Klinkt echt als een heftig einde van je bevalling. Fijn dat de rest van de bevalling wel ging zoals je wilde.

Kajaka: jij heel veel sterkte. Ik hoop voor je dat ze je snel inleiden zodat je minder pijn hebt. Nu met alle pijn kun je ook vast niet meer lekker genieten van je zwangerschap...

Wel leuk dat er nu 2 meiden bij zijn gekomen in dit topic!! F.em niet meer zo alleen ;) Bij beide had ik het trouwens al verwacht dat ze een meisje zouden krijgen.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2013 14:15

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Happydobby schreef:
@exogenesis, ben je al gewend als mama?


Ja, zo goed als :D Het gaat steeds gemakkelijker allemaal en Nina werkt goed mee: ze is goed troostbaar en 's nachts slaapt ze minimaal 6 uren door :thumbup:
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 27 Dec 2013 14:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope: van harte gefeliciteerd!! Een meisje wat leuk! Dat laatste stuk van de bevalling klinkt idd behoorlijk heftig!! Fijn dat het hele stuk daarvoor is gegaan zoals je graag wilde. Kan me heeel goed voorstellen dat je vriend zich zo voelde. Is niet niks om zo machteloos toe te moeten staan kijken.

Kajaka: Wat vervelend zeg dat je nog steeds zoveel pijn hebt en je been eigenlijk alleen maar dikker wordt. Hopelijk heeft de gyn vandaag een datum voor je en kun je aftellen naar de bevalling.

Kerstdagen: Ik heb heerlijk gegeten. Niet meer of minder dan normaal eigenlijk. Nou ja misschien wel iets meer dan normaal hahaha, maar niet overdreven vol gegeten.

Matrasbeschermer onder matras: Ik heb zo'n ding gekregen bij het gekochte matras, maar er zit aan 1 kant nopjes en nu zou ik niet weten aan welke kant deze moeten. Moeten de nopjes tegen de lattenbodem of tegen het matras?? Iemand een idee of ervaring er mee??
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Dec 2013 15:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dankjewel Exogenesis! Lief van je!

Happydobby, mag alleen paracetamol tegen de pijn. Die neem ik om de 4-5 uur 2 stuks.

Tsjip, dankjewel. Genieten is er inderdaad niet echt meer bij. Had deze weken ingepland om de laatste spulletjes te kopen enz. Gisteren maar een bestelling via internet gedaan want shoppen gaat hem niet meer worden..

Zo.. Bij de gynaecoloog geweest. Met de baby nog steeds alles goed. Ze heeft ook even gevoeld of ik al ontsluiting had, wat helaas niet zo was. Maar... Ik kan toch aftellen. We hebben een datum voor het inleiden. Ik ga hem niet noemen, voor het geval ik meelezers heb, maar als de andere baby's in dit topic niet eerder dan hun uitgerekende datum komen, dan ben ik de eerstvolgende die gaat bevallen.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 27 Dec 2013 16:16

Re: Winter 2013/2014 mama's!

spannend kajaka! Wel fijn dat met de beeb alles goed is! Jammer dat je nog geen ontsluiting had....Echt andere pijnstilling dan PCM mag je natuurlijk niet hebben. Echt balen dat je niks meer kan zoals spulletjes shoppen. "Gelukkig" bestaat er tegenwoordig internet shoppen. Dan kun je in elk geval nog wel zelf de dingen uitzoeken en kopen. Anders had iemand anders dat voor je moeten doen, maar leuk is het niet. Dikke knuffel voor jou!
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Dec 2013 22:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend Kajaka! Ik ben heel benieuwd!

Ooh La La, hoe was de echo?

Onze man doet het nog steeds goed, bloeddruk is ok en geen eiwitten in mijn urine. Hij is nog steeds aan het indalen, maar op schema en heeft nog zat ruimte om te bewegen. Tot nog toe was ik bijna streeploos door de zwangerschap aan het komen, maar ik heb weer een groeispurt (zag ik ook aan de kgs :shock:) en ik zag dus ook strepen verschijnen. :thumbdown: Nog hoogstens 4 weken dan is mijn lichaam weer van mij! Ik begin me langzamerhand niet meer fijn/comfortabel te voelen in mijn lijf aangezien stomme dingen als douchen en schoenen aan, broek uit enzo, gewoon echt een taak zijn waar ik van bij moet komen. Tot zover mijn klaagzang, ik vind het vele malen belangrijker dat het met de baby goed gaat!

Oh ja, sinds vandaag staat ons bed op kratten. Echt hoog en onwennig!
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 28 Dec 2013 09:18

Re: Winter 2013/2014 mama's!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 05 Jan 2014 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]