Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help...

<<

Anoniem166

Bericht 26 Dec 2013 22:53

Re: Help...

*
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 04 Apr 2014 15:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Dec 2013 23:00

Re: Help...

Ik herken me ook in de verhalen hier. Ik vind het, net als Rejoy geloof ik, ook makkelijker sinds ze zich beter verstaanbaar kan maken. Daar zat echt de meeste frustratie. Inmiddels is ze 3,5 en ze is en blijft
Een dramaqueen, eerlijk is eerlijk. Tegenwoordig komt ze wel makkelijker uit die buien, omdat we er nu samen over kunnen praten en het onderhandelt daardoor wat makkelijker.
Ik ben woensdag ook altijd vrij, dus als je eens stoom wilt afblazen... :hug:

@studiebol waar in Z. ga jij naar peuterdans? Ik twijfel een beetje en ben benieuwd naar jouw ervaring. Zou je me een pm kunnen sturen?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Dec 2013 23:05

Re: Help...

Wij zijn trouwens wel met D. naar de ha geweest zoals je misschien wel weet. Het is alleen al fijn dat je je gevoelens kan benoemen, zonder dat er meteen bevooroordeeld wordt (deed het cb wel namelijk). We mochten gewoon rustig afwachten, maar ze wilden ons ook echt verder helpen, al was het alleen maar om de rust bij ons een beetje terug te krijgen. Er werd echt met ons meegedacht en alleen dat voelde al fijn.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Dec 2013 00:21

Re: Help...

Hier gaat het met de jongste altijd zo, elke dag is weer een strijd. Ik heb er vorig jaar 5 weken door thuis gezeten. Ik was volledig kapot, zat er knetter doorheen. Mijn huisarts heeft echt geweldig mee gedacht. En ik heb echt moeten leren het los te laten. Je moet een knop om gaan zetten, dat gaat echt niet 123, dat weet ik. Sterkte hoor!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Dec 2013 07:56

Re: Help...

Ik heb weinig tips, vind het alleen erg sneu om dit te lezen. :( Zowel voor jou als je dochter. Ik heb vaker gelezen dat ze een pittig meisje is, maar als je zelf als moeder radeloos bent... phff :( Heel veel succes en ik hoop dat dit echt een fase is.
<<

Anoniem66

Bericht 27 Dec 2013 08:33

Re: Help...

Ik herken het ook. Ik heb het met L nu vaak nog wel eens hoor. En B komt er ook in. Die begint nu echt met dreinen en oh man, daar heb ik zo'n pokkehekel aan..

Ik denk dat het ergens wel normaal is hoor. Kinderen zijn nou eenmaal niet altijd leuk. En je hebt fases dat je ze helemaal niet leuk vindt. Als je maar voor ogen houdt dat het over gaat en dat zij het er net zo moeilijk mee hebben, al dan niet moeilijker. Het is gewoon een beetje overleven, die tijd. Het gaat echt over.

Ik heb echt periodes gehad dat ik van binnen agressief werd zeg maar. Gelukkig voelen mijn man en ik dat van elkaar vrij goed aan (hij had hetzelfde) en dan zei de ander gewoon even 'ga jij maar even wat anders doen' en nam de zorg over. Kun je even afkoelen en daarna weer normaal op de situatie reageren. Ik hoor dat vaker, dus wij (en jij) zijn echt niet de enige ouders die dat hebben, die wanhoop. ;)
<<

Anoniem115

Bericht 27 Dec 2013 09:33

Re: Help...

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 25 Jul 2015 23:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 82

Bericht 27 Dec 2013 10:15

Re: Help...

Ook hier een groot deel herkenning. Vooral wat Rejoy omschrijft herken ik heel goed. En ook zo'n beetje dezelfde periode, van 1,5 tot 2,5 jaar was het hier denk ik wel het ergst. Waarschijnlijk gaat het dus echt vanzelf weer over deze lange en moeilijke fase, alleen heb je daar zo weinig aan wanneer je er midden in zit. Ook echt rot om te lezen hoe je je voelt :hug:

Misschien nog iets waar je wat aan kunt hebben, ik heb laatst een boek gelezen en dat vond ik echt heel interessant. Gaat over gedrag van jonge kinderen (vooral 'wangedrag'), een stukje achtergrond en verklaring daarvan en praktische tips om het te voorkomen of op te lossen. Bij de tips is het vooral kijken welke tips wel of niet bij je passen en welke wel of niet bij je kind werken. Ik vond het boek vooral heel interessant om te lezen over het gedrag en de verklaring ervan, qua tips heb ik er overigens toch ook nog wel dingen uit kunnen halen. Het boek heet ' the no-cry discipline solution' van Elizabeth Pantley.
<<

Anoniem 42

Bericht 27 Dec 2013 12:47

Re: Help...

Ik herken je wanhopige gevoel Sanne. Had ik twee jaar geleden ook bij mijn oudste, ook dat ik niet meer wist hoe ik met haar om moest gaan met vlagen. Heb tijden gehad dat ik niet met haar meer naar de winkel durfde vanwege haar gedrag.

Het enige dat ik je kan meegeven is dat het echt weer over gaat. Laatst lag ik ziek op de bank en kwam ze een dekentje over me heen leggen en me broodjes en water brengen. En af en toe maakte ze me wakker om te vragen hoe het ging. Toen moest ik nog even terug denken aan twee jaar daarvoor en hoe ongelooflijk ze veranderd was.

Het hoeft ook echt niet aan de opvoeding te liggen want mijn tweede dochter heeft geeneens een noemenswaardige peuterpubertijd en is altijd al makkelijk.

Dus wat de anderen ook zeggen: probeer wat afleiding voor jezelf te vinden totdat deze fase overgaat. En hij gaat echt over, vanzelf komen er wat betere dagen, dan wat betere weken en dan een keer heb je ineens een ander kind dan nu :).
<<

Anoniem16

Bericht 27 Dec 2013 15:33

Re: Help...

Wat vervelend Sanne, hoe is ze bij anderen? Misschien idd wat Jans zegt deels een soort cirkel waar jullie in zitten. Maakt het voor jou niet minder lastig natuurlijk. Wat misschien ook nog een idee is als je er nog geen overige hulp bij wilt hebben, haar gedrag eens filmen en jouw reactie op haar. Je ziet dan zoveel meer dan je ziet op het moment zelf zeg maar.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Dec 2013 16:02

Re: Help...

Weg, verkeerde topic
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 27 Dec 2013 19:48

Re: Help...

Ah, wat moet jij je rot voelen, zeg. :hug: Ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen. A. heeft ook een periode gehad dat niks goed was en je verhaal is wel herkenbaar. Het lijkt me wel zwaar als ze ook niks wil eten en drinken, dat je je daar ook zorgen om moet maken. Ik denk dat het ook een goed idee is als je even uit de situatie kunt stappen en wat leuks kan gaan doen. Het is begrijpelijk dat deze situatie je erg onzeker maakt en je doet twijfelen aan jouw kwaliteiten als moeder, maar dat is echt niet nodig. Je hebt een best pittig dametje en dat is gewoon erg zwaar. Hier gaat het op het moment een stuk beter. Ik heb niet echt tips, behalve te proberen je er doorheen te slaan en je te realiseren dat het een fase is en het beter wordt. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte in ieder geval!
Maart 2012 September 2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip