Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 24 Dec 2013 22:10

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Welkom Kikou n gefeliciteerd!

Wij krijgen 9 januari de nekplooi meting. En de 20e weer naar het ziekenhuis (ben alleen even vergeten waarom :redface:) naar het zwangerschaps spreekuur.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 25 Dec 2013 03:34

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo schreef:Welkom Kikou en gefeliciteerd! Wij lopen precies gelijk op! Ik ben ook vandaag 11 weken. Waar woon jij? Ik woon in belgie, op zich niet heel exotisch, maar toch al anders dan Nederland merk ik.

MissD, wat vervelend dat de echo niet goed was :-( Ik hoop dat jullie volgende week beter nieuws krijgen!

Heb vanochtend de 12-wekenecho gehad en alles zag er goed uit. De nekplooi was prima, uitslag van t bloedonderzoek volgt na de feestdagen.


Hee wat grappig! :D Is dit ook je eerste?

Ik woon in Hong Kong. Ik heb het gevoel dat het hier veel meer routinewerk is en het minder om de persoon draait. Zo maak ik me best wel zorgen over de bevalling, omdat ik gehoord heb dat je partner alleen in de delivery room aanwezig mag zijn en niet in de labour room. Dus tot aan dat je daadwerkelijk gaat bevallen ben je dan blijkbaar alleen (op een paar bezoekuren na). Is dit in Nederland ook het geval? Ook is er volgens mij niet echt hulp bij borstvoeding.
Deze zorgen zijn niet echt fijn dus ik hoop binnenkort meer duidelijkheid te krijgen in het ziekenhuis. Moet het me eerst wel lukken om een telefonische afspraak te maken, want ze zijn tot nu toe niet echt bereikbaar :laughcry:
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 25 Dec 2013 08:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeetje hong kong dat is ver weg haha. Woon je er al lang? Hier mag je partner er gewoon de hele tijd bij zijn als je gaat bevallen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Dec 2013 08:36

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wauw Hong Kong. Misschien rare vraag maar kun je dan niet in Nederland bevallen?
Hier mag je partner bij de bevalling aanwezig zijn.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 25 Dec 2013 08:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik woon hier nu zo'n 1,5 jaar.
Ik hoop maar dat de verhalen die ik lees niet kloppen en het ziekenhuis mij binnenkort gerust kan stellen. Ik heb namelijk verhalen gelezen van vrouwen die uren in hun eentje hebben gelegen of vaders die niet eens bij de geboorte aanwezig waren omdat ze te laat gebeld werden. Hopelijk waren dit gewoon uitzonderingen haha.

Fijne Kerst allemaal!
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 25 Dec 2013 08:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fearie, ik zou op zich wel in Nederland willen bevallen, maar dat gaat lastig met verzekering enz. Ik ben uitgeschreven uit Nederland en heb mijn verzekering nu hier lopen. Dan zou ik ook voor langere tijd daar moeten blijven en is er een kans dat mijn vriend de bevalling (vanwege werk) mist. Bovendien wil ik niet 3 maanden op mijn moeders zolder verblijven, haha. Ach, het komt vast goed, genoeg (expat) vrouwen zijn mij hier voor gegaan!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Dec 2013 09:12

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oohja dat is ook zo.
Dan hoop ik dat alles gewoon gaat zoals jullie willen en dat je vriend bij de bevalling aanwezig is. Als je dat denk ik vroeg e vaak genoeg aangeeft zou dat toch geen probleem moeten zijn. Spannend hoor.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Dec 2013 10:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jeetje je woont inderdaad een eind weg. Ik neem idd toch wel aan dat als je aangeeft hem erbij wil hebben ze het toch wel doen?

Vandaag alweer 10 weken, gaat best wel snel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Dec 2013 10:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ amber: klopt het dat jij net op Facebook aangekondigd hebt dat er een 2e op komst is, of is dat iemand anders met dezelfde naam als jouw zoontje :P.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 25 Dec 2013 10:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kikou, misschien is een thuisbevalling dan iets wat beter voor jullie is als echt blijkt dat je vriend er niet bij mag zijn? Moet je alleen wel iemand hebben, een vk, die je bij wilt staan natuurlijk.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 25 Dec 2013 11:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie schreef:@ amber: klopt het dat jij net op Facebook aangekondigd hebt dat er een 2e op komst is, of is dat iemand anders met dezelfde naam als jouw zoontje :P.


Dat ben ik inderdaad :)
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 25 Dec 2013 12:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Clapperdie schreef:Kikou, misschien is een thuisbevalling dan iets wat beter voor jullie is als echt blijkt dat je vriend er niet bij mag zijn? Moet je alleen wel iemand hebben, een vk, die je bij wilt staan natuurlijk.


Hier heb ik ook naar gekeken en lijkt me ook wel prettiger, maar dit is iets wat zelden gebeurt hier en maar een paar verloskundigen mogen dit doen. Het kost ook wel een paar duizend euro. Kraamzorg is hier ook zeldzaam, tenzij je een dikke portemonnee tevoorschijn haalt. Bovendien wonen we zo klein (zoals iedereen hier haha) dat ons bed tussen drie muren klem staat. Niet echt handig lijkt me. Oh, en we wonen ook nog eens op een autovrij eiland wat het ook allemaal wat lastiger maakt als we dan plotseling naar het ziekenhuis zouden moeten gaan. Maar het komt vast allemaal goed! We gaan gewoon binnenkort eens goed praten met de nieuwe gyneacoloog :)

Bedankt allemaal voor het meedenken!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 26 Dec 2013 14:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

We gaan het vandaag toch vertellen als eerste aan mijn ouders en broertje. We hebben de echo in de boom gezet. Valt niet te missen haha. En as zaterdag vertellen we het mijn man zn ouders, en daarna mag de rest van de wereld het weten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Dec 2013 14:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat leuk Linnie! Veel plezier!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Dec 2013 19:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie schreef:We gaan het vandaag toch vertellen als eerste aan mijn ouders en broertje. We hebben de echo in de boom gezet. Valt niet te missen haha. En as zaterdag vertellen we het mijn man zn ouders, en daarna mag de rest van de wereld het weten!




En hoe vinden/vonden ze het?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 26 Dec 2013 19:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mn ma sprong haast een gat in de lucht (mn man had de foto een beetje verstopt en gaven ze wat hints) en toen zei ik dat ze ff op moest staan, en liep wat rond de boom en toen zag ze de foto!

Ze vinden het hartstikke leuk dat ze opa en oma worden. En ze dachten al dat ik zwanger was omdat ik een beetje raar deed aan de telefoon. We hadden gezegd dat de 3e inseminatie mislukt was. Maar mn ma had het er al met mijn stiefvader over dat ze het idee had dat ik zwanger ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 26 Dec 2013 20:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie schreef:Mn ma sprong haast een gat in de lucht (mn man had de foto een beetje verstopt en gaven ze wat hints) en toen zei ik dat ze ff op moest staan, en liep wat rond de boom en toen zag ze de foto!

Ze vinden het hartstikke leuk dat ze opa en oma worden. En ze dachten al dat ik zwanger was omdat ik een beetje raar deed aan de telefoon. We hadden gezegd dat de 3e inseminatie mislukt was. Maar mn ma had het er al met mijn stiefvader over dat ze het idee had dat ik zwanger ben.


Wat leuk Linnie :)
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Dec 2013 20:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat een leuke reactie linie. Mijn ouders schoon ouders en zus en zwager weten het al.
Verder nog niet dat willen we rond de 12 weken vertellen. Ben vandaag 9 week.
2014 2016
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Dec 2013 11:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb nog bijna niet meegeschreven hier. Ben vreselijk moe en regelmatig ook behoorlijk misselijk. Herken ik beide niet zo van de vorige 2.

Ik heb de 19e de eerste echo gehad, maar daar konden ze de termijn nog niet precies bepalen (was iig 9+), dus krijg 6 januari nog een echo. Volgens eigen berekening ben ik dan precies 12 weken.

Eergisteren hebben we het aan mijn schoonfamilie verteld en gisteren aan mijn eigen familie. De vrienden doen we met oud-en-nieuw. Na 6 januari mag de rest van de wereld het horen.

Linnie: Wat leuk dat jullie het toch al verteld hebben. Leuk ook om de foto in de boom te zetten.

Kikou: Welkom! Jeetje HongKong, dat is niet naast de deur. Werkt je man/vriend daar? Lijkt me spannend om in een "vreemd" land alles te moeten regelen, maar ook heel bijzonder. Ik zou inderdaad alles heel goed bespreken met de gyn. Zijn jullie van plan om daar te blijven of komen jullie op termijn weer terug naar Nederland?

MIssD: He bah, wat een onzekerheid. Sterkte met wachten en hopelijk krijgen jullie dinsdag toch goed nieuws

Romie: :hug: Hoe gaat het nu met je?

Bosjesvrouw: fijn dat je een goede echo had.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 04:43

Bericht 27 Dec 2013 12:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd nog Luna!
Vervelend die misselijkheid en vermoeidheid! Bij mij wordt het nu gelukkig wat minder. Ben nu bijna 12 weken. Hopelijk gaat het bij jou ook snel de goede kant op.

Mijn vriend is hier heen verhuisd vanwege zijn werk en ik werk hier nu ook als leerkracht. Hong Kong is een erg leuke stad, al denk ik wel dat het voor een kind beter is om ergens anders op te groeien. De druk is hier erg hoog. Ik geef bijvoorbeeld les (hun 3e taal) aan kinderen van nog geen jaar oud. Met 3 jaar kunnen ze al schrijven in meerdere talen en ik heb regelmatig vermoeide kinderen in de klas om dat ze tot middernacht nog huiswerk hebben moeten maken. Dus ik ga het met mijn kind allemaal anders aanpakken haha. Waarschijnlijk zitten we hier nog wel een paar jaar. Op dit moment is Nederland denk ik te klein voor ons, maar wie weet gaan we ooit nog wel terug als we wat ouder zijn.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Dec 2013 14:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wow Kikou, dacht ik dat kinderen hier jong al van alles moeten! Hoe vind je dat zelf dan om te doen? Terwijl je er eigenlijk zelf niet helemaal achter staat?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem111

Bericht 27 Dec 2013 15:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Kikou schreef:
Hee wat grappig! :D Is dit ook je eerste?

Ik woon in Hong Kong. Ik heb het gevoel dat het hier veel meer routinewerk is en het minder om de persoon draait. Zo maak ik me best wel zorgen over de bevalling, omdat ik gehoord heb dat je partner alleen in de delivery room aanwezig mag zijn en niet in de labour room. Dus tot aan dat je daadwerkelijk gaat bevallen ben je dan blijkbaar alleen (op een paar bezoekuren na). Is dit in Nederland ook het geval? Ook is er volgens mij niet echt hulp bij borstvoeding.
Deze zorgen zijn niet echt fijn dus ik hoop binnenkort meer duidelijkheid te krijgen in het ziekenhuis. Moet het me eerst wel lukken om een telefonische afspraak te maken, want ze zijn tot nu toe niet echt bereikbaar :laughcry:

Yep, hier ook de eerste!

Hongkong, wow! Da's wel andere koek dan België :-P Spreek je ook goed Japans dan, dat je zelfs lesgeeft? Lijkt me heel gaaf, zo'n periode in het buitenland, maar qua zwanger zijn zou ik dat best eng vinden denk ik... Hopelijk kan de gyn jullie wat meer info geven.

Linnie, fijn dat je het eindelijk ook hebt kunnen vertellen. Wat een leuke reactie ook meteen!

Luna, vervelend he die misselijkheid en moeheid. Ik hoop dat je je snel beter voelt!
<<

Anoniem29

Bericht 27 Dec 2013 15:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Haha Pitufo, ik denk niet dat ze Japans spreekt. Hong Kong ligt in China :P

@ Kikou, gefeliciteerd! Hoop dat je je draai kunt vinden m.b.t. bevallen en je zwangerschap daar!
<<

Anoniem113

Bericht 27 Dec 2013 15:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Chinees lijkt mij praktischer :laughcry:
<<

Anoniem111

Bericht 27 Dec 2013 15:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuckfuck.

*kruipt weg in een hoekje*
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers