Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem97

Bericht 27 Dec 2013 13:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik werd beide keren meteen weer ongesteld ondanks volledig bv.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Dec 2013 14:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat een verschillen qua ongesteld worden zeg!!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Dec 2013 15:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Maddie schreef:Wat een verschillen qua ongesteld worden zeg!!


Inderdaad, ik na 9 maanden weer, toen was ik gestopt met bv geven.
M:21072011
J :08012014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2013 16:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben nog niet ongesteld geworden gelukkig. Nu R begint door te slapen heb ik wel altijd vpor de zekerheid tampons bii me.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Dec 2013 17:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik werd keurig een maand na het volledig stoppen met de borstvoeding weer ongesteld.
Ik lees hier af en toe nog mee en ik vind het gewoon nog steeds zó jammer dat het niet gelukt is. Borstvoeding geven was echt een van mijn grootste wensen. Maar goed het is niet anders en over het algemeen heb ik daar wel vrede mee hoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2013 17:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je hebt er alles aan gedaan Pompoen, ik denk dat veel mensen het in jouw situatie al veel eerder hadden opgegeven. Ik snap dat het niet leuk is dat het niet is gelukt, maar je moet je er niet schuldig over voelen hoor.

En een kleine troost, jouw borsten worden niet mishandeld tijdens het drinken, dat is ook fijn :D
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2013 18:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een vraag, het topic is zo groot, dus geen idee of deze vraag al gesteld is, maar goed:

over een paar weken wil ik voedingsbeurten gaan vervangen door kolven, zodat N. aan de fles kan wennen en zodat mijn man ook eens kan voeden. Over 7 weken moet ik weer aan het werk en dan moet er ook gekolfde melk mee. Op welke manier kan ik een basisvoorraadje aanleggen zonder dat mijn productie ontregeld raakt?
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Dec 2013 18:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pompoen, ik snap je verdriet, maar je hebt het zo geweldig goed geprobeerd, daar heb ik echt respect voor!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Dec 2013 18:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo: Elke keer een beetje na een voeding kolven en dat opsparen.

Pompoen: Ik begrijp dat je het mist en dat je ervan baalt. Je had een bepaald beeld in je hoofd en het lukte niet. Soms heb je die dingen nu eenmaal niet zelf in de hand. Maar je hebt er wel alles aan gedaan om aan dat beeld te voldoen. Dikke knuffel! Ik begrijp hoe je je voelt, het is echt een kutgevoel.

De LK is vandaag weer geweest. Ze heeft gezegd dat ik Julie zo vaak mogelijk moet aanleggen en dat ze best 's nachts bij me slaapt (zoals in het begin) om zo de melk optimaal te stimuleren. Ik weet alleen nog niet hoe ik dat straks tegen mijn vriend ga zeggen... Hij is er zo op tegen, samen slapen... En het aanleggen, tja, dat lukt eigenlijk 3/4de van de tijd niet/niet goed. De melk komt niet snel genoeg. Ik probeer haar te laten proeven van de melk door er wat uit te drukken, maar vlak voor een voeding lukt het niet. Dus nu geef ik eerst een klein flesje en dan de borst en dat lukt af en toe. Net lukte het niet en dan wind ik me er zo in op dat het niet lukt.

We hebben nog een lange weg te gaan... Ik hoop dat het gaat lukken haar weer volledig aan de borst te krijgen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 27 Dec 2013 19:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje, heb je al wel eens geprobeerd om eerst het toeschietreflex op te wekken voordat je J. aanlegt?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2013 19:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, om met flesjes te oefenen kolfde ik een uurtje na de ochtendvoeding. Dit liet ik R dan uit een flesje drinken zodra hij dorst kreeg. Als hij na het flesje nog wilde, wist ik dat hij om een voeding te vervangen een groter flesje wilde.

Elke keer als R wat minder ging drinken (minder vaak, zijn flesjes zijn nog even groot) kolfde ik nog een tijdje die voeding voor de vriezer. Nu pak ik het begin van de week daar de voedingen voor de eerste werkdag uit, wat ik overdag kolf krijgt hij dag 2 enz.. Eind van de week gaat de gekolfde melk in de vriezer en voor de eerste werkdag pak ik een oudere voeding weer uit de vriezer. Zo blijf ik niet ontdooien en ligt de melk ook niet maandenlang in de vriezer.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2013 19:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

(Het is trouwens heel verschillend wat een kind drinkt in een flesje. Sommige baby's drinken 80cc en andere 180cc, dus dat is wel even uitvogelen).

Maar Exo, blijf je bv geven als je weer gaat werken?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 27 Dec 2013 20:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de antwoorden, Slakje en Carool!

Dat is wel de bedoeling Carool. We gaan het in elk geval proberen. Ik wil dan voor het werk, om 7 uur, nog live voeden en dan om 12 uur (in de pauze) kolven. Om 16 uur weer kolven en de voedingen er na weer live.
Als ze op het kdv is en ze is er om 12 uur of 16 uur aan toe, kan ze eventueel ook aan de borst.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 27 Dec 2013 20:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exogenisis, ik kolfde 's morgens één borst en gaf de andere.
Verder heb ik een tijdje 's avonds gekolfd voordat ik naar bed ging, maar momenteel kan het zo zijn dat Niels opeens om 23 of 24 uur komt, dus nu durf ik dat niet meer.
Ik probeer trouwens op het werk 3 keer (kort) te kolven, dan haal ik nog geen 2 hele voedingen, maar wel meer dan met twee keer (lang).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem166

Bericht 27 Dec 2013 20:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, ik zou 's ochtends na de eerste voeding kolven. Meestal heb je dan meer dan genoeg melk.
Een grote voorraad aanleggen is meestal niet nodig. Ik deed het net als Carool. Wat ik op maandag kolfde, kreeg ze dinsdag. Dat van dinsdag kreeg ze donderdag, dat van donderdag kreeg ze vrijdag en dat van vrijdag ging in de vriezer en dan pakte ik het oudste er weer uit voor de maandag.

Als ik meer kolfde dan ze dronk, bouwde ik langzaam aan een voorraadje op. Ik zat uiteindelijk op maximaal een liter in de vriezer.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Dec 2013 20:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

En wat Mrs.Math zegt, is even uitproberen.
Ik kolfde twee keer op een dag en had dan drie voedingen bij elkaar. Toen dochter wat meer in de fles wilde, kolfde ik 's ochtends voor het werk ook even en dan had ik in drie keer 3 voedingen. Later ging ik weer terug naar 2 keer en tenslotte 1 keer kolven. Dat moet je gewoon even uitproberen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Dec 2013 20:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Rejoy schreef:Slakje, heb je al wel eens geprobeerd om eerst het toeschietreflex op te wekken voordat je J. aanlegt?

Hoe doe ik dat?

EDIT: Even opgezocht. Ja, dat doe ik bij elke voeding en tussen het kolven door ook. Zo kolf ik iig het meeste.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 27 Dec 2013 21:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik bedoel vooral door even te kolven tot je het tsr voelt (of ziet, doordat de melk echt begint te lopen) en dan J. aanleggen, zodat ze direct een goede melkstroom heeft als ze begint met drinken. Uit een flesje komt de melkstroom natuurlijk direct, dan kan ze aan de borst even verward zijn als de melk niet direct komt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Dec 2013 21:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb geen heuse melkstroom. Gewoon druppeltjes en heel af en toe een klein straaltje. Maar ik moet er véél moeite voor doen (met de hand, met de kolf komt er bijna niets uit).

Ik zal straks eens proberen eerst wat af te kolven en dan te voeden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 28 Dec 2013 10:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Respect hoor slakje, ik ga duimen voor je dat het je lukt!
<<

Anoniem97

Bericht 28 Dec 2013 10:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exogenesis schreef:Ik heb een vraag, het topic is zo groot, dus geen idee of deze vraag al gesteld is, maar goed:

over een paar weken wil ik voedingsbeurten gaan vervangen door kolven, zodat N. aan de fles kan wennen en zodat mijn man ook eens kan voeden. Over 7 weken moet ik weer aan het werk en dan moet er ook gekolfde melk mee. Op welke manier kan ik een basisvoorraadje aanleggen zonder dat mijn productie ontregeld raakt?


Wat de andere zeiden en wat je ook kan doen is de ochtend de borst leegkolven die ze niet drinkt. Meestal heb je wel 2 volle borsten smorgens, en dan kan je de andere kolven.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2013 10:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mogen de kleine beetjes die je kolft bij elkaar in een bakje/flesje? Dus bv. wanneer ik maandagochtend 30 ml kolf en maandagavond nog eens 40, mag dat dan gemixt worden tot een 70 ml flesje?

En hoe lang mag de melk 'staan' voor je het in de vriezer doet? I.v.m. met het mengen..
<<

Anoniem97

Bericht 28 Dec 2013 10:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Alle melk van 1 dag kan je bij elkaar doen.

Ik deed het dan die zelfde dag in de vriezer.
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2013 10:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Thanks Gaia! :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Dec 2013 10:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik gooi ook alles van 1 dag bij elkaar.
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers