Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 23 Dec 2013 17:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wauw Luce, super zeg! Bij de andere 2 had je het toch ook geprobeerd? Wat fijn dat het nu lukt! Hoe vind je het? En waarom wil je niet volledig voeden?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem186

Bericht 23 Dec 2013 17:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

Echt joh, luce?! Wat cool!!!! :cheers:
<<

Anoniem166

Bericht 23 Dec 2013 17:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Super, Luce! Wat fijn dat het goed gaat.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Dec 2013 18:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Teddyaapje schreef:Wauw Luce, super zeg! Bij de andere 2 had je het toch ook geprobeerd? Wat fijn dat het nu lukt! Hoe vind je het? En waarom wil je niet volledig voeden?


Ik vind het niet fijn als hij volledig afhankelijk is van mijn voeding. Vooral ' snachts niet. Dus tot nu toe doen we het om en om. Ik had gisteren wel echt een dipdag, maar vandaag lekker de hele middag met het mannetje in bed door gebracht en dat was wel erg fijn en ook de bv ging goed. Hopelijk blijft het goed gaan met mijn productie,maar tot nu toe past het zich feilloos aan. Dacht altijd dat je volledig moest voeden of niet, maar de verloskundige zei dat je het prima kan combineren als je maar gewoon regelmaat houdt. Dus ik doe 3/4 voedingen per dag en ook 3/4 flesvoedingen.

Moet ook wel zeggen dat het een heel makkelijke baby is. Pakt de fles, pakt de borst, slaapt goed (komt snachts maar 1 keer), heel tevreden en rustig jochie. Ik bof er wel mee!
<<

Anoniem112

Bericht 23 Dec 2013 18:51

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat klinkt dat fijn Luce!! Doet het voeden je geen zeer nu? Want dat was toch ook het probleem de vorige keren?
Een kennis van ons heeft t ook zo gedaan zo als jij 50/50 en dit ging prima en ze heeft dit tot een maand of 8 gedaan zo.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Dec 2013 19:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn dat het zo lukt Luce!
En ben ook blij dat het bij jou weer de goede kant op gaat Slakje, al heb ik niet het hele verhaal gevolgd.

Hier gaat het de laatste tijd weer wat beter, hij slaapt weer net iets vaker een nacht wel door dan niet.:) Slaat de ochtendvoeding vaak over, dus ik heb weer een beetje hoop dat hij het zelf op eigen tempo gaat afbouwen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 23 Dec 2013 19:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat fijn dat het goed gaat, Luce! Nog een mooie tijd toegewenst!

Lonely Goatherd: Rustig verder kabbelen dus? Fijn dat jullie af en toe een rustige nacht en ochtend hebben!

De LK is vandaag weer langsgeweest. We stoppen met de domperidon en ik moet nu 3x een soeplepel Gacto*blablabla* oplossen en drinken. Ik kolfde vandaag 2x 15cc :-) En Julie bleef al wat langer aan de borst.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 23 Dec 2013 19:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat een goede berichten slakje en luce :thumbup:
<<

Anoniem272

Bericht 27 Dec 2013 09:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Voor de meiden die ook wel eens kolven: helpen jullie mannen met het schoonmaken van de kolfspullen en flesjes? Ik vind het best een gedoe (afspoelen, sopje/vaatwasser, naspoelen, afdrogen) en mijn man maakt totaal geen aanstalte om te helpen. Terwijl ik zoiets heb van: je kunt geen borstvoeding geven, maar dit is nu juist iets dat jij ook kan... Of stel ik me aan?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Dec 2013 10:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

@filora, ik deed dat juist zelf allemaal, flesjes schoonmaken deed mijn vriend wel na elke voeding als hij de fles gaf. uitkoken deed ik zelf.
M:21072011
J :08012014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Dec 2013 10:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kolf nu nog niet, maar ik gok dat ik dat hier meestal zelf zal doen.
Maar het meeste doe ik momenteel zelf. Het aantal luiers dat mijn vriend verschoont heeft is nog op 1 hand te tellen.
Hij knuffelt wel vaak met haar of neemt haar mee naar beneden als ze niet wil slapen en ik wel.

Als ik het zou vragen doet hij wel meer, dus van die kolf zou ik dan ook gewoon kunnen vragen. Heb jij dat al wel eens gedaan Filoria?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 27 Dec 2013 10:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb daar altijd zo'n pokke hekel aan, flesjes en alles schoonmaken en afdrogen. Ik steriliseer niks, ik was het gewoon af in een sopje. Meestal stapelt het zich flink op, omdat we er allebei een hekel aan hebben. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik alles schoonmaak.

Filoria, hoe gaat het verder met je? En loopt de bv goed?
<<

Anoniem186

Bericht 27 Dec 2013 10:50

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb ook een vraag. Wanneer werden jullie weer ongesteld? Ik ben dus vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. :thumbdown: Ik baal er flink van, zo snel alweer. Terwijl ik nu nog volop nachtvoedingen geef... Bij dochter was het na 11 maanden en dat had eigenlijk al langer mogen duren.
M'n lijf neemt 9 maanden ontzwangeren wel heel letterlijk.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Dec 2013 10:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria, ik kolfde 4 keer per week en kwam dan altijd uit het werk met een hoeveelheid bakjes, vieze flesjes, kolfset. Mijn vriend hielp schoonmaken (afdrogen), maar maakte het vaak ook schoon. Hij misschien wel vaker dan ik, vond het ook altijd een pokkewerk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Dec 2013 10:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik spoel het gewoon uit na een kolfbeurt en het gaat op het einde van de dag in de vaatwasser.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 27 Dec 2013 11:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Ik spoel het gewoon uit na een kolfbeurt en het gaat op het einde van de dag in de vaatwasser.


Hier blijft het altijd nat in de vaatwasser, ik moet het echt afdrogen. En ik heb al veel rood uitgeslagen flesjes, dat vond ik ook niet zo fijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Dec 2013 11:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik was alle kolf spullen en zijn fles zelf af. Maar ik was sowieso altijd alles af.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 27 Dec 2013 11:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Respect hoor dames... Maar ook wel weer een geruststelling om te lezen dat ik niet de enige ben die het een vervelend werkje vindt. En Jans, lief dat je naar me vraagt! De borstvoeding gaat prima en I. is een makkelijke baby. We zijn alleen al weken aan het rommelen met verkoudheden en griepjes en ik ben het nu zat. Begin psychisch ook een beetje moe te worden. Dat uit zich dan in paniekerigheid en hormonale buien, heel fijn. Maar niet vergelijkbaar met hoe jij je voelt denk ik, bij jou is het meer continu aanwezig he? :hug:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Dec 2013 11:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:
Slakje schreef:Ik spoel het gewoon uit na een kolfbeurt en het gaat op het einde van de dag in de vaatwasser.


Hier blijft het altijd nat in de vaatwasser, ik moet het echt afdrogen. En ik heb al veel rood uitgeslagen flesjes, dat vond ik ook niet zo fijn.


Ohja, dat heb ik ook wel. Maar ze zijn wel volledig droog.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 27 Dec 2013 11:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:Ik heb ook een vraag. Wanneer werden jullie weer ongesteld? Ik ben dus vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. :thumbdown: Ik baal er flink van, zo snel alweer. Terwijl ik nu nog volop nachtvoedingen geef... Bij dochter was het na 11 maanden en dat had eigenlijk al langer mogen duren.
M'n lijf neemt 9 maanden ontzwangeren wel heel letterlijk.


Ik werd helaas na vier maanden alweer ongesteld! Ik had getekend voor die negen maanden!! :yes:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Dec 2013 11:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik werd na 8 weken ongesteld. En sinds mijn spiraal heb ik bijna constant bloedverlies. Grmbl.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Dec 2013 12:06

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn man wast de kolfspullen en flesjes ook regelmatig af gelukkig, wat een rotwerk.
Een vriendin van mij werd na 7 weken alweer ongesteld terwijl ze volledig borstvoeding geeft, ik wist helemaal niet dat dat zo snel alweer kon. Het mag van mij nog wel even wegblijven...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 27 Dec 2013 13:08

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dochter is nu 22 mnd en ik ben nog steeds niet ongesteld :thumbdown:
februari 2012
november 2015
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Dec 2013 13:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn man waste de kolf heel vaal af.
Ongesteld ben ik nog niet geworden, maar dat is voor mij redelijk normaal, daarom ben ik inmiddels bijna gestopt met voeden
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem166

Bericht 27 Dec 2013 13:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Choco* schreef:Dochter is nu 22 mnd en ik ben nog steeds niet ongesteld :thumbdown:


21 maanden hier en niet ongesteld.
Las ik nou laatst ergens dat jullie ook wel weer een kinderwens hebben, Choco?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers