Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

<<

Anoniem30

Bericht 21 Dec 2013 23:21

Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Stel: Je gaat je gehele huis laten verbouwen, en wil ook gelijk (bijna) alle meubels laten vervangen. Zou je er dan voor kiezen om wel kort een weekje op vakantie te gaan in dat jaar om er even tussenuit te zijn, of zou je dat geld bewaren voor extra mooie meubels en dan na de verbouwing te kijken voor je vakantie? Wij twijfelen en ik kom er niet helemaal uit.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 21 Dec 2013 23:28

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Lastig. Ik kan mijn vakanties niet zo goed missen en zou denk ik op zoek gaan naar een goedkope aanbieding/toch even een paar daagjes er tussen uit. Als je goed zoekt kun je best wel iets leuks vinden voor erg weinig als je echt buiten het seizoen om gaat. Als ik echter mijn droommeubels heb gezien en ik zou die daarom niet kunnen betalen dan zou ik er toch wel voor kiezen om dan maar geen weekend weg te gaan in plaats van om goedkopere meubels te kopen die het net niet zijn. Ik kijk tenminste jaren tegen mijn meubels aan dus zou niet iets kiezen wat ik eigenlijk minder mooi vind als het om een relatief laag verschil gaat.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem30

Bericht 21 Dec 2013 23:32

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Opzich kan het wel én én, maar we willen gewoon graag nog een buffer houden, dus willen het niet tegelijk doen. Dus het is of eerst de hele verbouwing afronden, met alle meubels nieuw, of de verbouwing afronden, en de meubels stap voor stap nieuw kopen en dan in mei 2 weken naar Turkije. Beide heeft voor- en nadelen natuurlijk! Ook wel lekker om gewoon hele huis af te hebben en tevreden te zijn, maar ik denk dat we er na een jaar geen vakantie ook wel aan toe zullen zijn om even weg te gaan. Maar dan nemen we sowieso wel wat dagen vrij en gaan we in NL leuke dingen doen.
<<

Anoniem 48

Bericht 21 Dec 2013 23:38

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Dagjes weg kosten natuurlijk ook geld, ik ben afgelopen jaar ook niet op vakantie geweest maar wel dagjes weg geweest. Denk dat ik uiteindelijk daarvan ook goedkoop op vakantie had gekund.
<<

Anoniem30

Bericht 21 Dec 2013 23:43

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ligt er natuurlijk aan wat je gaat doen. Ik bedoelde meer dagjes naar plaatsen toe en daar leuke dingen bekijken. Dan heb je wel een museum of lunch, maar dat kan ik via vakantieveilingen wel leuk regelen dan :yes: Maar ik heb eigenlijk wel zin om op vakantie te gaan :thumbup: Maar wil ook graag het huis af hebben zodat we over de verdere toekomst kunnen gaan denken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Dec 2013 23:45

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou dan een jaar niet op vakantie gaan en zorgen dat mijn huis af is. Voor een jaar kan ik ook wel thuis een vakantiegevoel hebben. Plus dat ik dan een vrijwel nieuw huis zou hebben. Helemaal gaaf.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 21 Dec 2013 23:51

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Zijn er dingen die je moet doen tijdens de verbouwing die bijvoorbeeld moeten drogen of sterk ruiken? Waardoor het aangeraden wordt om tijdelijk niet thuis te zijn? Dan zou ik dan namelijk een korte vakantie inplannen. Vang je twee vliegen in één klap. Als je er verder geen baat bij hebt, zou ik t geld misschien voor meubels bewaren.
<<

Anoniem30

Bericht 21 Dec 2013 23:55

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Alles gaat gedaan worden als we eruit komen met de aannemer Marin, dus we moeten sowieso ons huis uit in die periode. Er wordt een muur verplaatst, alles wordt gestuct, geverfd, nieuwe keuken/badkamer/vensterbanken/vloeren, kozijnen & deuren kaal en opnieuw etc.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Dec 2013 00:04

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Nou dan kan je misschien zodra alles weer geverfd etc is even lekker op vakantie zodat al die verbouwings geur er uit kan en daarna lekker met frisse meubels en frisse koppies weer er in.
<<

Anoniem5

Bericht 22 Dec 2013 08:54

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou voor de vakantie gaan. Wij zitten nu in de verbouwing (doe het meeste zelf) maar ben nu al wel toe aan vakantie. Ik vind een vakantie echt belangrijker dan nieuwe meubels, mits de meubels niet van ellende uit elkaar vallen. Waar verblijven jullie tijdens de verbouwing? Moet je er echt uit tijdelijk?
<<

Anoniem9

Bericht 22 Dec 2013 09:01

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou kijken na de verbouwing. Desnoods ga je een weekendje weg. Ben je er toch even tussenuit! Zo hebben wij het ook gedaan na de verhuizing. Toen zijn we toch nog een weekje wezen kamperen.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Dec 2013 16:43

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou dan niet op vakantie gaan.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 22 Dec 2013 20:04

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Niet op vakantie gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Dec 2013 20:16

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou zeker op vakantie gaan. Ik vind vakantie erg belangrijk en ik zou ook niet zonder kunnen en willen. Dan liever goedkopere meubels, of niet alles in een keer vervangen.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Dec 2013 22:22

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou dan niet 2 weken naar Turkije gaan maar kamperen oid.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Dec 2013 22:23

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Als de buffer niet groot genoeg is voor én én, dan zou ik eerst voor het huis gaan.
Dat is voor mij toch wel het belangrijkste.

Je zou trouwens ook in september bijvoorbeeld op vakantie kunnen gaan? En dan een week?
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 22 Dec 2013 22:36

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou ook voor het huis gaan!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem87

Bericht 22 Dec 2013 23:07

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou niet op vakantie gaan, een huis geniet je veel langer van.
<<

Anoniem17

Bericht 23 Dec 2013 09:11

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik zou de vakantie ook een jaartje overslaan. Wij slaan al jaren de vakantie over omdat we andere dingen moeten betalen. Meestal gaan we dan heel goedkoop via groupon een weekendje weg. Afgelopen jaar hadden we zelfs een weekje centerparcs geboekt voor 100 euro :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Dec 2013 09:30

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Ik hou echt van vakantie, dus ik zou toch een goedkope vakantie boeken, en bijvoorbeeld eerst de verbouwing doen en dan nieuwe meubels kopen.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Dec 2013 11:02

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Dit moet je toch echt zelf beslissen, iedereen hier heeft andere prioriteiten, dus de antwoorden zullen ook zo divers zijn.

Wij gaan al jaren niet op vakantie, omdat we het geld er niet voor (over) hebben. Ik zou sowieso eerst mijn huis doen, ik laad thuis ook gewoon op als ik gewoon vakantie heb.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 26 Dec 2013 18:42

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Toen wij ons huis aan het verbouwen waren, hadden we ook gezegd niet op vakantie te gaan. We konden ook wel én én doen, maar ik wilde net zoals jij ook graag een buffer. Toch zat ik altijd wat rond te kijken op hotelspecials en uiteindelijk hebben we toch een vakantie geboekt: een kort weekje naar Duitsland (Bielefeld) omdat ik een aanbieding vond voor 6d/5n inclusief ontbijt voor maar 105 euro voor ons samen. Nou, dat kon ik niet laten liggen. Het was niet het allermooiste hotel, maar het was er proper en het ontbijt goed verzorgd. En het belangrijkste: Wij hadden echt een vakantiegevoel en kwamen weer helemaal opgeladen terug thuis!

Edit: Ohja, mijn punt is dus dat ik ook wel op vakantie zou gaan, maar gewoon een goedkoop weekje weg naar Duitsland/Belgie oid ipv een dure vliegvakantie naar een weetikhoeveelsterren resort.
2012 & 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 27 Dec 2013 03:38

Re: Huis verbouwen en nieuwe meubels - vakantie

Vakantie! Ik kam echt niet zonder de vakantiemomenten om mezelf op te laden. Thuis blijven is dan ook geen optie. Een verbouwing wacht dan maar een jaartje langer. We pakken nu kleine dingen aan.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers