Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Dec 2013 13:29

Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Mijn jongste is al een paar dagen grieperig en heeft daarbij last van rode, dikke ogen. Het doet geen zeer, zegt hij.
Sinds vandaag is hij koortsvrij.
Mijn man en schoonmoeder vinden dat ik de dokterspost moet bellen voor oogzalf, ik denk dat veel neusspray voldoende is.
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 26 Dec 2013 13:32

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Ik denk dat het komt omdat er snot via de traanbuisjes in het oog komt omdat hij zo verkouden is. Mijn kinderen hebben dit ook gehad en toen ik bij de oudste ermee naar de huisarts ging vertelde hij mij dit.
Dus ik zou inderdaad ook neusspray gebruiken, eventueel uitzuigen met een neuspeertje en neus snuiten.
<<

Anoniem166

Bericht 26 Dec 2013 13:40

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Dat ging hier enorm rond op het kdv en daarom ook bij ons thuis. Bij mijn dochter, vriend en mij is het vanzelf weer overgegaan. Bij mij heeft het wel het langst geduurd, ik heb 's nachts nog steeds last van mijn ogen.
Ik zou er de huisartsenpost niet voor bellen.
<<

Anoniem130

Bericht 26 Dec 2013 13:55

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Is het aan beide ogen tegelijk begonnen? Dan kan het heel goed viraal zijn en eigenlijk simpelweg dat zijn ogen meedoen met de verkoudheid (zeker als hij verder geen klachten heeft). Doe je dan ook niet veel aan.

Als het maar 1 oog is of het duidelijk eerst bij 1 oog is begonnen, zou het bacterieel kunnen zijnen kan een zalfje eventueel helpen (maar moet je willenbl behandelen als hij er verder geen last van heeft?)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Dec 2013 14:52

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Ja beide ogen. Ik ben nu maar oogdruppels faken om het vochtig te houden en iets sterkere neusspray.
Aangezien hij er ook geen last van heeft verwacht ik geen ontsteking. Hij krijgt zijn ogen ook gwoon open smorgens dus qua pus valt het ook mee.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Dec 2013 20:54

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

De huisartsenpost is voor dusdanig dringende zaken die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag. Het lijkt me dat je met dit prima kunt wachten tot morgen. Het zou niet eens in me op komen om hiervoor de huisarts te bellen eigenlijk.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Dec 2013 21:58

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Nah, Ik weet niet. Echt ontstoken ogen moet je wel iets aan doen, zeker als hij pijn had aangegeven had ik wel gebeld, al is het alleen maar om te overleggen.
Om daar hij nu geen pijn had maar anderen wel zeiden dat hij zalf nodig had, begon ik te twijfelen.
Hij heeft het al eerder gehad en toen moest hij wel aan de zalf maar toen zaten zijn ogen ook echt smorgens dichtgeplakt van de pus.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Dec 2013 22:19

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Ik zou bij het zien van de foto vooral denken dat het een symptoom van zijn verkoudheid is. Rode ogen zijn toch heel normaal bij een flinke verkoudheid?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 26 Dec 2013 22:23

Re: Wat zouden jullie doen? verkoudheid en rode ogen.

Op zich wel, maar het is ook wat pusserig. Maar ik dacht zelf ook gewoon aan verkoudheid, alleen werd ik dus door anderen aan het twijfelen gebracht. Vandaar dat ik het hier voor de zekerheid even vroeg.
Dat ik niet mijn kind door laat lopen met iets waar wel een arts naar moet kijken. :)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers