Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Dec 2013 07:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:
Nu heb ik een lading Catania maar geen phildar. Heeft iemand ervaring met phildar? Is dat hetzelfde als Catania?


Ja dat is precies hetzelfde soort garen, alleen kunnen de kleuren iets variëren. Ik gebruik het allebei en door elkaar en je ziet geen verschil.

Mijn eerste paar slofjes met bontrand is klaar, ik moet alleen nog knoopjes vinden. Foto's volgen!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem12

Bericht 19 Dec 2013 08:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja Phildar en Catania is hetzelfde, alleen glanst Catania wat meer. Ik gebruik het door elkaar, maar vind Phildar fijnee haken en de kleuren van Catania mooier haha.

Er zijn nog meer katoentjes die precies hetzelfde zijn, maar die weet ik zo even niet uit mn hoofd.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Dec 2013 10:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt meiden! Ik heb veel Catania in huis, dus die wil ik er voor gebruiken. Koop ik alleen grijs in phildar.
<<

Anoniem12

Bericht 19 Dec 2013 10:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ziet er echt schattig uit die Muizen haha!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Dec 2013 12:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

girli schreef:Leuk!!

Ik heb een poging gedaan met mijn set en ik heb de draad al in de knoop zitten en ik snap er geen hol van :thumbdown: Volgens de instructies moet ik de draad in 2 stukken uit elkaar halen ofzo.


Als eerst moet je de garen sorteren op kleur. Tegenwoordig is dat vaak gedaan. Dan heb je een streng van 6 draden en vaak moet je met 2 draden de kruissteken doen. Deze haal je rustig uit de streng van 6. Ik begin altijd ergens boven in. Lukt het niet doordat de streng al teveel gedraaid om elkaar heen, dan neem ik 2x 1 draad. Dat wat je niet gebruikt weer terug op het kaartje doen, bij de juiste kleur ( logische, maar ooit is het bij mij mis gegaan).
Misschien dat het nu wel lukt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 20 Dec 2013 16:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mijn kerststal staat! Ik vind het een geweldig project, nu ben ik bezig met de kameel.


Hoe ver zijn jullie Rush en Kaas??
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 20 Dec 2013 18:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk hoor Dodo!

Ik heb nu Maria en Jozef af. Ben bezig met de doek van Jezus.
<<

Anoniem12

Bericht 20 Dec 2013 19:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Foto dodo! Mn vriend heeft een stal gemaakt. Straks komtie in huis en dan kan ik de figuren erin zetten. Ik moet nog 2 kameleen, een ezel, herders, 2 wijzen en wat schapen. Heb al 1 schaap ook. Ga er dit weekend lekker voor zitten en dan hoop ik voor de kerst wel klaar te zijn.

De engelen maak ik niet trouwens. Misschien later of maar 1.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 20 Dec 2013 19:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb eindelijk ook weer tijd om te haken. Ik ben goed op weg met het paardje. De grote onderdelen zijn bijna klaar alleen het lijf nog. En dan moet ik toch echt gaan geloven aan de krullen ben benieuwd of het gaat lukken!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 23 Dec 2013 14:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Waarom maak je de engelen niet Rush?
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem12

Bericht 23 Dec 2013 14:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Haha, ik vind de engelen stom, erg he?
<<

Anoniem151

Bericht 23 Dec 2013 16:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb het haakvirus ook weer te pakken, ben bezig met zo'n granny
Afbeelding

En wil meedoen aan deze crochet along
http://terraysleven.blogspot.nl/2013/11/kun-je-hakenhaak-dan-mee-vanaf-januari.html?showComment=1387805079613#c7715940298653185934
Om een strependeken te maken
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 23 Dec 2013 16:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jij hebt ook zulke leuke dingen op Pinterest Blue Phone!
<<

Anoniem151

Bericht 23 Dec 2013 16:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, op Pinterest staat gewoon teveel leuks!
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 24 Dec 2013 11:26

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt voor de tip Blue phone, van de Crochet along. Ik heb me aangemeld voor de facebook groep. Het lijkt mij hartstikke leuk. Ik wil al een tijdje een deken gaan haken en ik vind deze wel heel erg leuk. En een keer in de week een nieuw stukje is vast goed te doen.

Ik twijfel alleen tussen katoen en acryl. Ik wil hem voor luie avonden op de bank maken, maar dan zitten er ook een stel katten bij. Zou het verschil maken, katoen of acryl, waar de haren moeilijker vanaf gaan? Mijn gevoel zegt dat acryl 'plakkeriger' is.
<<

Anoniem12

Bericht 24 Dec 2013 11:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik twijfel nog een beetje over die deken. Of ik 'm niet te druk vind met al die verschillende steken. Luthien, na het haken kan je 'm wassen toch? Volgens mij blijft kattenhaar overal aan plakken.
<<

Anoniem151

Bericht 24 Dec 2013 12:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Ik twijfel nog een beetje over die deken. Of ik 'm niet te druk vind met al die verschillende steken. Luthien, na het haken kan je 'm wassen toch? Volgens mij blijft kattenhaar overal aan plakken.


Ligt er natuurlijk ook aan welke kleuren je gebruikt. Hij kan ook in 1 kleur?
<<

Anoniem12

Bericht 24 Dec 2013 12:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Blue Phone schreef:
Rush schreef:Ik twijfel nog een beetje over die deken. Of ik 'm niet te druk vind met al die verschillende steken. Luthien, na het haken kan je 'm wassen toch? Volgens mij blijft kattenhaar overal aan plakken.


Ligt er natuurlijk ook aan welke kleuren je gebruikt. Hij kan ook in 1 kleur?

Ja, had ik ook op de Facbook gezien, maar dat vind ik weer saai denk ik. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven waar ik 'bang' voor ben. De drukte kleuren kan ik zelf bepalen natuurlijk, maar ik weet niet of ik al die verschillende steken wel mooi ga vinden. Zoals op het plaatje vind ik 'm niet zo mooi namelijk.

Ga jij 'm zeker maken? Met welk garen?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 24 Dec 2013 12:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Afbeelding

ik was op dreef met de slofjes :P het haakt echt heel snel!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem12

Bericht 24 Dec 2013 12:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Awww, leuke kleurtjes Niekske, mooi!!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 25 Dec 2013 23:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Blue Phone, dat bovenste deken, die granny, is prachtig, mooie kleuren! Ben jij hem in dezelfde kleuren aan het maken?

Dames, waar zijn die foto's van jullie kerststallen? Het is nu tenslotte kerst :hoho: :wink:

Leuke slofjes Niekske!

De teckel is eindelijk klaar!
Nu denk ik dat ik het paardje uit het eerste Zoomigurumi boekje wil gaan maken. Rush, jij hebt dat boekje toch ook? Ik ben aan het twijfelen over welke katoen ik zal gebruiken, het moet iets dikker zijn als de gewone Catania. Catania Grande hebben ze niet in de kleur die ik wil. Voor de slofjes gebruik ik Cotton Time maar ik twijfel of ik dat wel mooi vind voor een knuffel.
Wie heeft er nog tips voor katoen geschikt voor haaknaald 3,5 / 4?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 25 Dec 2013 23:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heey Angela, waar zijn je cijfers gebleven? Haha.

De kerststal is nog niet af, laatste dagen iets teveel in de relax modus gezeten haha. Hopelijk krijg ik m dit jaar nog klaar en dan kan die compleet op zolder voor volgend jaar. Anyway, vind het nog steeds leuk.

Ik heb de Zoomigurumi boekjes ook idd, maar vind de patronen niet echt super leuk. Tis niet echt mijn stijl. Misschien is Drops Paris wat voor je qua garen? Daar heb ik mijn uilen ook mee gehaakt.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 25 Dec 2013 23:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die zijn al sinds dit nieuwe forum verdwenen Rush :wink: Ik was hier de eerste Angela :cheering: haha!

De relax-stand is ook wel eens lekker! En ach, je kunt nog járen naar je kerststal kijken dus wat dat betreft zou ik ook geen haast maken, al is het inderdaad wel lekker als je hem compleet op zolder kunt zetten.

Oh ik vind ze juist wel heel leuk! Althans, de meeste van het eerste boekje. Van het tweede boekje vind ik er voor zover ik heb gezien op internet maar een paar écht leuk.
Hm, Drops Paris heb ik vorig jaar eens gebruikt en vind ik niet zo fijn haken. Stak steeds in de draad, vind dat die erg los is. Of ligt dat aan mij? :angel:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 25 Dec 2013 23:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kom nu Stylecraft tegen, dat schijn je ook voor knuffels te kunnen gebruiken. Iemand daar ervaring mee? Ik weet dat hier iemand was die het voor mutsjes gebruikt, maar weet niet meer wie... :redface:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem12

Bericht 25 Dec 2013 23:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jemig, dan ben ik echt niet bij de tijd.

Stylecraft is een acrylgaren toch? Heeft wel prachtige kleuren!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers