Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

<<

Anoniem30

Bericht 23 Dec 2013 21:53

Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Elke dag krijgen we meer last van onze bovenburen. Een gezin met 4 kinderen, die eigenlijk altijd thuis zijn. Vader gaat héél soms een keer iets met ze doen, moeder is altijd thuis en is in huis aan het schoonmaken. De kinderen vervelen zich dus de tandjes en rennen en gillen en springen de hele godganse dag door. Dit begint om 7 uur in de ochtend, maar om half 11 in de avond hoor je ze ook nog rustig. Ik weet dat er kinderen boven me wonen, en ik snap dat ik die kan horen, maar het jongste meisje (5 jaar) heeft CONTINU driftbuien. Schreeuwen, schreeuwen en vooral heel hard springen en stampen op de grond. Toegesproken wordt ze sowieso nooit - alleen de buurman hoor je soms keihard schreeuwen, ik hoor niet wat hij zegt, want ik spreek hun taal niet.

Maar, we hebben er nu echt last van, de tv moet harder omdat we het anders niet normaal kunnen verstaan en als ik gewoon even rustig zit te lezen word ik enorm afgeleid. Hij heeft het een keer terloops gevraagd of we er last van hadden, en toen gaf ik wel aan dat ik ze wel eens hoorden, maar verder niet. Hij voelt zich enorm snel aangevallen, en met haar kan ik het niet bespreken, want zij kan geen Nederlands.

Als mijn vriend thuis werkt, wat best vaak gebeurd, kan hij na drie uur niet meer normaal bellen soms, omdat er een kudde olifanten over het plafond heen rent.

Hun huis staat te koop - dus misschien zijn ze binnenkort weg, maar ik verwacht het niet eerlijk gezegd.

Hoe ga ik dit vertellen? Want ik vind het nu vervelend worden. Het is ook niet dat het kleine kinderen van 2 zijn die gewoon niet luisteren en aan het peuterpuberen zijn, de kinderen zijn 5, 6, 11 en 13.
<<

Anoniem187

Bericht 23 Dec 2013 21:59

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Oei, dat lijkt mij heel lastig. Ik zou het niet eens aan durven kaarten als die man zo snel driftig wordt.
Oké, je hebt geen reet aan mijn reactie maar ik wil je wel veel succes wensen! Lijkt me echt super vervelend.
<<

Anoniem30

Bericht 23 Dec 2013 22:00

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Nou op zich hebben we goed contact met hem hoor, maar door het taalgebrek kan hij dingen nog wel eens anders opvatten, waardoor hij gepikeerd reageert. En hij zal het niet leuk vinden als we hem ergens op aanspreken. Maar andersom zegt hij het wel als we 1!!! x boren om 20.30 in de avond om te vertellen dat zijn kinderen bang waren :laughcry:
<<

Anoniem124

Bericht 23 Dec 2013 22:25

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Gewoon een briefje in de bus. Zonder afzender uiteraard :thumbup: .
<<

Anoniem30

Bericht 23 Dec 2013 22:27

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Maar wij zijn de enige buren die het horen... dan kan hij het nog wel raden denk ik? :thumbdown:
<<

Nyx

Bericht 23 Dec 2013 22:34

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Hij spreekt wel Nederlands, maar is geboren/opgegroeid in een ander land?
<<

Anoniem30

Bericht 23 Dec 2013 22:40

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Nyx schreef:Hij spreekt wel Nederlands, maar is geboren/opgegroeid in een ander land?


Ja, het is een Turkse meneer, hij woont nu 25 jaar in Nederland.
<<

Nyx

Bericht 23 Dec 2013 22:48

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Dan moet je inderdaad je woorden heel erg goed afwegen. Ik heb een vriend uit Zuid Afrika en Irak en sommige uitdrukkingen kennen ze gewoon niet. Dan bedoel ik iets heel erg goed, maar komt het kwaad over. Zo lastig. Misschien een paar keer in een gesprek aangeven dat je het echt niet kwaad bedoeld, maar dat de huizen erg gehorig zijn en je ze daardoor hoort. Dus niet dat zij veel herrie maken, maar dat het aan de huizen ligt? Ook al zal dat niet het geval zijn, maar als ze ook maar één wanklank horen dan worden ze boos. Althans, zo komt het bij mij over. Misschien dat dat gewoon hun temperament is van hun eigen taal en dat het bij ons als driftig overkomt? Moeilijk hoor. Even last van de buren hebben is niet erg, maar geen uren en dagen achter elkaar aan.
<<

Anoniem30

Bericht 23 Dec 2013 22:51

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

We hebben problemen in de badkamer door zijn huis, een verbouwing die hij zelf door beunen heeft laten doen, en hij blijft daarbij ook bij hoog en bij laag beweren dat het komt omdat het een oud huis is....
<<

Nyx

Bericht 23 Dec 2013 22:56

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Het wordt tijd voor een mediator. :P

Slechte aansluitingen zorgen voor problemen bij de onderburen, niet een oud huis. Mijn huis is ook 'oud', maar het lag toch echt aan mijn toilet dat ik lekkage bij de onderburen veroorzaakte. Daar is hij voor verzekerd, mag ik voor hem hopen. Soms is 'Ik niet begrijp' ook wel erg makkelijk, merk ik wel.
<<

Anoniem30

Bericht 23 Dec 2013 22:58

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

O we zijn er met de VVE mee bezig, en hebben in januari daar een vergadering over hoor, dat komt wel goed. Maar bedoelde het meer als voorbeeld, dat hij dingen niet echt aanneemt, en ik daarom niet zo goed weet hoe we dit moeten brengen.

Nu zijn ze ook van links naar rechts aan het rondrennen, en het is gewoon 22.00u...
<<

Nyx

Bericht 23 Dec 2013 23:05

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Daar word je toch knettergek van!? Ik zou me niet fijn voelen in mijn eigen huis.

Ik heb problemen gehad met de buurman en eigenlijk nog steeds, maar ik kan steeds beter met hem praten. Hij is geen buitenlandse meneer, maar door zijn alcoholinname is het altijd maar de vraag in welke bui ik hem tref. De vve is ervan op de hoogte en elke vergadering staat hij 'stiekem' als vergaderpunt (Hij krijgt natuurlijk de notulen ook en we willen niet meer problemen). Maar ja, hij is nu alweer even rustig en ik hoop voor mij dat het zo blijft. En ik hoop dat jullie dat ook krijgen. Want niets zo vervelend om in de overlast van een ander te zitten.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 24 Dec 2013 13:47

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Ik zou toch een gesprek aangaan, geen briefje omdat je zelf ook aangeeft wel een goed contact met ze te hebben. Je kunt toch gewoon iets zeggen als: "De laatste tijd hebben we toch wel erg veel last van geluiden die jullie (kinderen) maken. Misschien zijn jullie je er niet van bewust, maar als er gestampt of geschreeuwd wordt, is dat bij ons heel duidelijk hoorbaar en dat is voor ons erg vervelend. Wij begrijpen dat kinderen niet altijd stil zijn, dat is ook helemaal niet erg maar willen jullie toch proberen wat minder lawaai te maken?"
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 24 Dec 2013 15:11

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Wij hebben dit ook gehad in ons vorige huis, vreselijk vond ik het. Het was ook een van de redenen dat ik er echt niet meer wilde wonen, werd soms zo moedeloos van het urenlange gegil. Ook midden in de nacht hoorde ik ouders/kinderen naar elkaar schreeuwen, vreselijk. Wij hebben er toen wel iets van gezegd, oftewel, dat heeft mijn vriend gedaan toen ik in tranen ben uitgebarsten en snikkend heb gezegd dat ik er gek van werd :laughcry: Als het nu geluiden zijn van vrolijk spelende kinderen die af en toe ruzie hebben is het beter te behappen dan schreeuwend, overbodig geluid wat ongezellig klinkt.

Ook al heb ik het zelf toen niet persoonlijk gezegd, toch raad ik je aan om bij ze langs te gaan. Heel vriendelijk blijven en aangeven dat jullie alles heel goed kunnen horen en erg veel last hebben van al het geluid/geschreeuw/gestamp. Mocht de VVE erbij betrokken worden kun je in ieder geval al aangeven persoonlijk een gesprek te zijn aan gegaan.

Bij ons heeft het trouwens niet heel veel geholpen. Maar zodra het te hard werd hoorde ik moeder schreeuwen: 'Pas op hoor, anders komen de buren weer klagen!' :wink:
2014 2016 2019
<<

Anoniem23

Bericht 24 Dec 2013 15:32

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Ohh dat had ik ook in mijn eerste huis. Echt precies hetzelfde. Zo irritant. Ze spraken ook slecht Nederlands dus het was een beetje lastig communiceren, gelukkig hingen ze in de zomer altijd buiten haha.

Ik zou er een keer wat van zeggen als je hem tegen komt. Of een briefje in de bus ofzo. Maar ik zou er wel wat van zeggen.
<<

Kannibaal

Bericht 24 Dec 2013 16:46

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Jeetje wat een verhalen. Ik heb zelf ook heel lang burenoverlast gehad en gelukkig woon ik nu heel rustig. Het is gewoon belachelijk dat je eigenlijk geterroriseerd wordt in je eigen huis.

Pippa, ik zou zeker het gesprek aan gaan. Lastig dat de vader amper Nederlands spreekt, maar ik zou het toch voorzichtig proberen uit te leggen. En ook zeker (weer) aankaarten bij de VVE.
<<

Anoniem152

Bericht 25 Dec 2013 10:59

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Alsof ik mijn eigen verhaal lees:

Mijn bovenburen zorgen ook voor veel overlast. Om 12 uur 's nachts stofzuigen en dan overal tegenaan bonken, schreeuwende bovenbuurman, jankende bovenbuurvrouw, jengelende kinderen. Ben er één keer langs geweest, maar meneer de bovenbuurman is nogal een heethoofd.

Niet alleen bezorgen ze geluidsoverlast, ook zijn ze, en met name de bovenbuurman, van mening dat het huishoudelijk reglement niet voor hen geldt. Als hij daar vervolgens op wordt aangesproken (bovenbuurvrouw spreekt nauwelijks Nederlands) is het discriminatie.

Helaas ziet het er niet naar uit dat ze snel hun appartement gaan verkopen...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Dec 2013 11:02

Re: Geluidsoverlast (boven)buren, hoe vertellen?

Kun je de beste man niet uitnodigen voor een kop koffie ofzo, dan kan hij het zelf horen?
L2014 & H2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers