Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

<<

Anoniem75

Bericht 07 Sep 2013 22:01

Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Volgend jaar als S. naar de basisschool gaat zoek ik eigenlijk opvang voor hem na school voor 1 dag in de week. Hij kan tussen de middag overblijven maar hoe ga ik dat doen als de school uit is? Ik kan hem namelijk pas om 18.30 gaan halen en hier is de naschoolse opvang maar tot 17.00. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Ik heb verder geen familieleden of vrienden in de buurt wonen die hem van school kunnen halen en 1,5 uur op hem zouden willen passen. Zou ik dan een gastouder moeten regelen? En is het gebruikelijk dat een gastouder kindjes van school haalt?

Het schoot me vandaag echt ineens te binnen (ik had eigenlijk wel verwacht dat we tegen die tijd verhuisd waren maar zoals het er nu naar uit ziet gaat het nog lang niet gebeuren) en ik wil het graag wel op tijd geregeld hebben.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 07 Sep 2013 22:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 22:03

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Ik hoop heel erg dat R na school even bij mij in de klas kan blijven totdat mijn moeder om 15.30 uur hem kan ophalen bij mij op school. het gaat dan dus om een kleine drie kwartier dus ik hoop heel erg dat dat geregeld kan worden. Dat zou ook echt zoveel geld schelen.

verder heb ik helaas geen tips voor je. Misschien een gastouder idd.
<<

Anoniem115

Bericht 07 Sep 2013 22:08

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Wij hebben een kdv die ons zoontje uit school haalt en ik haal hem om 16 uur op, of als ik late dienst heb mijn man om 17:30.
Maar bij ons op het kdv kan het tot 18:30 mocht dat nodig zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Sep 2013 22:09

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Er zijn zeker gastouders die kinderen van school halen hoor!
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2013 22:46

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Gashouders doen dat inderdaad. Of een bso, die zijn vaak llanger geopend dan de nso
<<

Anoniem 42

Bericht 07 Sep 2013 22:55

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Wat is die buitenschoolse opvang vroeg dicht zeg! De meeste mensen zijn toch niet voor 17.00 al klaar met werken? Ik heb hier ook gezocht naar een gastouder voor mijn oudste dochter, maar die zijn er hier in de buurt echt niet. Iedereen wil kindjes onder vier, denk dat daar ook meer aan te verdienen valt (meer uren). Maar gelukkig lees ik hierboven dat er op andere plekken genoeg gastouders te vinden zijn daarvoor. Lijkt me persoonlijk ook veel fijner. Mijn dochter komt terecht in een groep van vijftig (!!!!!) kinderen van alle leeftijden en er zijn tien kindjes per leidster :(.
<<

Anoniem9

Bericht 07 Sep 2013 23:16

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Gastouders halen kinderen ook van school. Bij mijn moeder komen ook gewoon kindjes alleen voor school, tussen de middag om een broodje en na school.
Dat van Twellie heb ik nog nooit gehoord trouwens..
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Sep 2013 23:20

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

En een studente die vroeg uit is van school en je kindje van school kan halen en kan entertainen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 08 Sep 2013 08:12

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Gelukkig heeft onze kinderopvang ook een voor- en naschoolse opvang. De tijden zijn net zoals de opvang van 07:00 tm 18:30 uur.

Misschien dat deze vorm van opvang wel in jullie buurt is?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 08 Sep 2013 08:22

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Moa schreef:Gelukkig heeft onze kinderopvang ook een voor- en naschoolse opvang. De tijden zijn net zoals de opvang van 07:00 tm 18:30 uur.

Misschien dat deze vorm van opvang wel in jullie buurt is?


De naschoolse is maar tot 17.00 bij hun.

Ik vind de tijd ook erg vroeg dat ze dicht zijn. Wij zijn open tot 18.30. Razz ik denk idd ook aan een gastouder, of misschien als je een ouder kent van een kindje uit zijn klas die hem wel op wil vangen. Maar ja nu weet je nog niet wie er in zijn klas zit.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2013 08:49

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Is er geen ander KDV met naschoolse opvang die langer open is? Ik zou even rond gaan bellen.
En anders inderdaad op zoek naar een gastouder.
Ze zijn wel heel erg vroeg dicht.
Afbeelding
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 08 Sep 2013 09:03

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Weet je zeker dat ze maar tot 17.00 open zijn. Ik weet dat de bso waar een vriendin werkt tot 18.30 open is. Maar denk dat die uit de richting is voor jou (weet niet waar s naar school gaat).
En volgens mij die door heel onze woonplaats zit (waar ook de psz van zijn) hebben ook bso tot 18.30.
Succes met zoeken!
Ons boefje 24-08-2010
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 08 Sep 2013 09:05

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Maar scholen zijn vaak bij bepaalde bso's aangesloten. Dus je kan niet altijd naar een willekeurige bso als je op een bepaalde school zit. Geen idee hoe het bij Razz is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Sep 2013 10:11

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Als de school hier uitgaat gaan er een aantal kinderen naar de bso in school (open tot 19.00), een aantal worden door de gastouder opgehaald en een aantal naar een andere bso met een busje van die bso. O en er worden natuurlijk ook kinderen door ouders opgehaald :)

Is er bij jou in de buurt geen bso met ophaalservice? Anders idd een gastouder, die staan hier regelmatig aan de poort, niks geks.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 08 Sep 2013 20:43

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Ik ga voor de zekerheid maandag de school waar S. naar toe gaat even bellen over de tijden. Als ik het hier zo lees hoop ik ook dat de bso ook open is tot half 18.30 / 19.00 en dat ik het gewoon verkeerd heb begrepen.

Krijg je trouwens ook wat geld terug van de belasting als je kind naar de bso gaat? Net als bij een kdv en gastouder?

Sabje S. gaat straks naar de Jenaplan school in ons dorp.
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Sep 2013 20:53

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Je krijgt daar inderdaad ook gewoon geld van terug van de belastingdienst (gelukkig)!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 08 Sep 2013 21:09

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

F gaat straks naar de bso. Ik vind het wel erg vroeg 17.00, zou dat wel kloppen?
Je krijgt idd net als voor het kdv geld terug van de belastingdienst.
Sommige gastouders halen wel op, maar kan me voorstellen dat ze het niet doen ivm andere kindjes die moeten slapen.
Daarnaast kunnen ze de rest van de dag geen andere kinderen opvangen op de plek van jouw zoontje.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem75

Bericht 08 Sep 2013 21:10

Re: Naar de basisschool en opvang, hoe te regelen?

Gelukkig haha

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers