Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Anoniem66

Bericht 23 Dec 2013 13:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

http://www.optimalegezondheid.com/koortslip-lysine/

Echt topspul is het. Ik haal het bij de gezondheidswinkel. Als je preventief 1 tablet slikt per dag heb je vrijwel nooit meer last van koortslippen. En als je er 1 hebt is hij veel sneller weg.

*zet het meteen zelf weer op het boodschappenlijstje. Leeg potje hier*
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 14:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

CrazyDutchie: Wat goed dat je een beslissing hebt genomen en daarbij vooral aan jezelf en de baby hebt gedacht! Het lijkt mij dat je de goede beslissing hebt genomen aangezien je er nu rustig onder bent. Bij mijn praktijk doen ze een termijn echo rond de 10 weken en daarna krijg je officieel pas weer de 20 weken echo. Hier doen ze rond 30-32 weken een groeiecho. Ik heb zelf meer echo's gehad omdat ik een miskraam heb gehad en erg onzeker was. Daardoor heb ik een extra echo gehad met 7 weken. Omdat ze toen wat geks zagen heb ik met 9 weken weer een echo gehad waar alles er goed uit zag. Daarna met 11 weken weer een echo omdat ik ongerust was. Met 12/13 weken een echo voor nekplooimeting van de combinatietest en ik deed mee aan het onderzoek naar de meerwaarde van een 13 weken echo (20 weken echo maar dan al bij 13 weken). Verder heb ik natuurlijk de 20 weken echo gehad. Daarna nog een extra echo bij mijn verloskundige omdat ik heel raar behandeld ben bij die 20 weken echo. Later ook nog een extra echo ter compensatie bij het bedrijf die de 20 weken echo heeft gedaan. We hebben een 3D pret echo laten doen. En als laatste nog de groeiecho dus bij de verloskundige. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zoveel echo's heb gehad dat ik echt even moest afkicken dat ik de groei echo geen echo's meer ga krijgen hahaha.

@Penelope: ja we zijn ook echt blij dat we het zo snel hebben uitgeprobeerd! Ja misschien is het toch beter om ze er al wel onder te zetten inderdaad. Hij heeft het dan al druk genoeg, mij helpen bij de bevalling, bad opzetten en dan ook nog eens klossen onder het bed is een beetje teveel van het goeie haha. Klinkt wel logisch eigenlijk wat Luce zegt over die koortslip. Hopelijk helpen die tabletten je snel van de koortslip af. Helemaal geen koortslip hebben voelt toch het beste..
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 14:22

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik ben benieuwd hoe het met Uiltje gaat! Ik hoop dat ze nu lekker met kind in de armen ligt. We horen het vanzelf, maar ik denk er veel aan!

Ik las vanmorgen dat een tweede collega is bevallen me 35w. Alles gaat goed!
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 14:38

Re: Winter 2013/2014 mama's!

jaaah ik vraag me ook echt af hoe het met uiltje gaat. Ook met Mila trouwens. Die is nog niet weer hier geweest voor een update. En alweer een te vroeg geboren baby. Fijn dat wel alles goed gaat. Is er een reden voor dat beide baby's eerder geboren zijn?
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 23 Dec 2013 14:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Goede beslissing CD begrijpelijk dat familie het jammer vindt, maar ik had het ook wel gek gevonden als ze boos waren geworden ofzo. Ik had met 9, 11, 20, 35 weken een echo. Daarna 2 keer in 1 week in het ziekenhuis in week 35.

MzCharlotte gelukkig gaat alles goed met je collega! Hoe is het verder met je?

Penelope, niet relaxt van die koortslip! Hopelijk ben je er snel vanaf!

Luce thnx voor de tip. Ik hoop stiekem ook op een kraamhulp die me remt! Fijn dat je die extra dagen heb gekregen! Het is ook zo'n aanslag op je lijf, zwanger zijn en bevallen.

Stokstaartje jammer van het bad! Maar vrijdag is ook vroeg genoeg, of was jij ook van plan voor te kruipen haha! Fijn dat je vriend de klossen toch af had! Ik zou ze er toch ook preventief onder zetten, maar dat komt ook omdat je bij onze boxspring er niet even wat onder zet en weer de buurman hebben moeten vragen om te helpen.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar Mila. En natuurlijk naar Uiltje!

Hier weer de hele dag gerommel en felle steken. Het voelt alsof baby zichzelf naar buiten duwt en dat ik daar die krampen van krijg, dus niet mijn lichaam die het doet. Af en toe wel een herkenbaar gevoel van een wee (dat je wordt overspoeld,maar die houden niet aan. Ik ga maar eens een uurtje timen en dat besluiten of ik toch maar de vk ga bellen. Jammer dat ze Ruben op het kdv hebben laten slapen en ik dus 2uur rust mis. We houden maar een Dora marathon haha.
Ik was trouwens vanochtend nog echt grieperig, maar ik heb zo'n oma's wondermiddel gebruikt. Melk met knoflook.. Echt verschrikkelijk smerig (echt heel heel erg goor), maar eerlijk is eerlijk, ik voel me een stuk beter!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

CrazyDutchie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 20 Dec 2013 15:12

Bericht 23 Dec 2013 15:05

Re: Winter 2013/2014 mama's!

wow wat lijkt me dat heerlijk om de baby zo vaak te mogen zien. Maar ik kan natuurlijk niet klagen want ik heb een hele voorspoedige zwangerschap gehad en dat is de redden waarom ik maar twee echos heb gehad.

Penelope, Leuk dat je als kraamverzorgster werkt. Ik hoop dat je koortslip snel weg is. Het klink idd logish wat Luce zegt maar ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 23 Dec 2013 16:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@crazydutchie. Hier krijg je ook maar 2 echo's termijn en 20 weken. Als er verder geen aanleiding voor is krijg je verder niks aan echo's.
M:21072011
J :08012014
<<

CrazyDutchie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 20 Dec 2013 15:12

Bericht 23 Dec 2013 16:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Woon jij ook in het buitenland happydoppy? Ik vind het nu niet zo erg meer maar in het begin wel omdat ik de baby nog niet kon voelen en je dan zo onzeker bent of alles wel goed is.

Kan iemand mij helpen met mijn ticker? Ik heb er een gemaakt op lilypie maar geen idee welke link ik moet gebruiken.
Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 23 Dec 2013 16:56

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Je moet de BB code gebruiken
<<

CrazyDutchie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 20 Dec 2013 15:12

Bericht 23 Dec 2013 17:01

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Het is gelukt. Dankjewel Luce
Afbeelding
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 17:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@CD: in principe is het in nederland zo dat je maar 2 echo's krijgt, de termijnecho met rond 12 weken en de 20 weken echo. Sommige praktijken hebben dan nog een groei/liggings echo, maar dat is niet standaard. Dit is gewoon bij de verloskundige. ALs je in het ziekenhuis loopt krijg je volgens sneller/vaker een keer een echo...

Voor een ticker moet je de BB code of UBB code gebruiken. Als je op voorbeeld klikt dan zie je of je de juiste code hebt.

@Steep: hahahaha nee ik ben dat niet van plan. Heb nog niet alles klaar en wil nog even genieten van het getrappel in mijn buik, want dat heb ik veel te weinig kunnen doen nog! Fijn dat je je weer wat beter voelt door dat middeltje. Dan is het toch wat minder erg dat het zo vreselijk vies was...Dat is idd vervelend dat ze ruben hebben laten slapen! Hoe staat het nu met het gerommel? Heb je nog getimed??

@All: vandaag weer hele dag met geboortekaartjes in de weer geweest en nog steeds niet echt een kaartje kunnen vinden die er evenveel uit springt voor ons allebei. Toen mijn vriend thuis kwam zei hij ineens ja dat kaartje van mij kun je niet leuk neerzetten en die van jou wel. Dus we doen die van jou. Dus we zouden er uit kunnen zijn, maar toch twijfel ik ergens of het wel echt leuk genoeg is enz. (mijn sterrenbeeld is weegschaal en die doe ik echt eer aan. ben een eeuwige twijfelkont hahaha).

Toen maar eens gekeken naar teksten voor op het kaartje, want ik dacht echt dat wordt net zo'n drama als het uitzoeken van het kaartje. Binnen 5 minuten had ik een tekst waarvan de tranen in mijn ogen sprongen. Mijn vriend zag dat en wilde perse dat ik het voorlas (hij vind mijn hormonen zooo leuk hahaha). Hij vond het ook een hele mooie tekst dus die komt op het kaartje! Nu nog een leuk tekstje uitzoeken over dat men van tevoren moet bellen als ze op bezoek willen komen...
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 17:53

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@ Steep, met mij gaat het prima hoor. Gisteren zijn we naar een markt geweest, was ontzettend leuk! Alleen met een uur of twee op de benen, merk ik dat echt aan mijn rug en heupen en kan ik dat de rest van de dag bekopen. Ik was er wel aan toe om weer eens iets intensiefs te doen, thuis zijn vind ik ook weer zoiets. Ik hoop dat je gerommel zich nou eens doorzet.

@ Stokstaartje, er is niet specifiek een reden waarom deze baby's te vroeg waren maar voor beiden waren de oudsten ook te vroeg, zelfs nog eerder. Zolang het met de gezondheid goed gaat, ben ik wel een klein beetje jaloers hoor. Ik ben ook zo nieuwsgierig. Anderzijds wil ik echt dat hij nog lekker even blijft zitten, ondanks de groeiende ergernis aan het maagzuur.

@ CrazyDutchie, ik heb ook een geschiedenis met miskramen en heb daarom, door onzekerheden van mijn kant, wat extra echo's gehad. Ik ben ook twee keer naar een commercieel bureau geweest en heb meegedaan als 'model' bij een school waar ze echoscopie nog moeten leren. Best wel uniek dus. Je hebt een mooie buik, ook aardig in een punt. Weet je het geslacht al?
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 23 Dec 2013 18:01

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@crazydutchie, nee ik woon in Nederland. Maar hier zijn ook verschillen. Onze VK's maken geen echo's, dus in mijn woonplaats gaan alle zwangere voor alle echo's naar het ziekenhuis.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 18:05

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mijn moeder begint nu overigens om de twee dagen te bellen. Ik had vanmorgen niet opgenomen, omdat ik gewoon niet kon. Nu had ik net een mailtje dat haar moederinstinct haar vertelde dat ik aan het bevallen was of zelfs onze zoon in armen had. Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. Ik begrijp dat het voor haar ook spannend is, maar ik wil gewoon graag nog even op mijn chill-wolk blijven zitten. Ik voel me prima, niet gestresst of gespannen en dat wil ik gewoon even zo houden.
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Dec 2013 18:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hahaha ik moet er wel om lachen hoor MzCharlotte. Misschien moet je haar even gerust stellen en zeggen dat je haar wel belt als het zover is :)
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 18:14

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja dat zeg ik haar continu. Ze wilt het ook graag pas weten als hij er ook echt is. En als eerste. We hebben helemaal geen telefoonlijst en zien wel hoe het komt. Ze legt er onnodig veel druk op. Ze bedoelt het vast goed en ik zal er ook wel om lachen, maar nu werkt het frustrerend. En het maakt niet uit hoeveel ik haar gerust probeer te stellen :(
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 18:38

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Charlotte: aah owkej op die manier. Ja dat gevoel van een soort jaloersheid herken ik wel hahaha. Ik wil ook zo graag onze kleine meid vasthouden en vertellen hoe ze heet enz...Maar ook het gevoel van laat nog maar even lekker zitten, ondanks de maagzuur en de rest van de klachten hahaha. Rare wezens zijn we eigenlijk he.

Wat vervelend zeg dat je moeder zoveel druk erop legt en dat ze niet naar jou luisterd. Maar haar moederinstinct laat haar toch een beetje in de steek haha. Zowel over de bevalling, maar ook dat ze jou signalen niet door heeft hoe het je frustreerd. Dikke knuffel :hug:

@All: Ik heb vandaag de eerste kleertjes in de wasmachine gehad en toen ik ze net ging ophangen maakte mijn hart gewoon echt even een sprongetje van geluk. Binnenkort is ze er gewoon echt!
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 18:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Leuk he, ik ga morgen ook weer strijken als ik een beetje normaal kan staan. Dan is alles in 50/56 gewassen, daarna zie ik wel weer verder.
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 23 Dec 2013 18:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje & Mzcharlotte Ik kan jullie vertellen dat het nieuwsgierige gevoel alleen maar erger gaat worden! Maar eerst braaf even wachten tot ik bevallen ben :razz:

Mzcharlotte Tja zoals je weet is dat herkenbaar het gedrag van moeders. Als je pech hebt gaat het ook alleen maar erger worden hoe verder de zwangerschap vordert. Al hoop ik voor jou dat je moeder het snel gaat snappen:)

steep Is het nog het rommelen? Nog contact met vk gehad?

Luce Nog bedankt voor de tip! Heb de tabletjes vanmiddag gehaald zag dat het op nuchtere maag moest dus ik neem ze vanaf morgen. Ik ga het op de eerst volgende vergadering ook even in de groep gooien bij de collega's want ik vind dat kvz dit wel moeten weten net als vk. Blijkbaar lopen wij limburgers achter...... :laughcry:


Nou uitgebreid boodschappen gedaan zodat we met kerst allemaal lekkere dingen in huis hebben mocht baby nog lekker in de buik zitten. Hebben beide totaal geen kerstgevoel maar met lekker eten moet dat vast wel een beetje komen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 19:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ik vind het ook vervelend voor jou Penelope, dat je dit gewoon herkent. Ik ben blij te horen, in zekere zin, dat jullie baby zich lekker niks van haar commotie aantrekt. Ik was van plan om eerste kerstdag (onafgesproken) langs te gaan, maar daar heb ik nu gewoon even geen zin meer in!

Zou je nu liever wachten tot na de kerst als je er zeggenschap in had natuurlijk, of maakt het je helemaal niet uit?
L2014 & H2017
<<

Anoniem6

Bericht 23 Dec 2013 19:27

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Nee gelukkig trekt mijn baby zich niks aan van stress momenten die ik in de zwangerschap heb gehad.
Kan mij voorstellen dat je er dan geen zin in hebt om langs te gaan.

Hm vind het heel lastig om je vraag te beantwoorden want heb er een dubbel gevoel over. Aan een kant liever na kerst omdat ik voor kindje fijner vind dan met kerst jarig te zijn. Van aan de andere kant wil ik dit kindje zo graag ontmoeten dat ik steeds minder erg zou vinden als met kerst geboren wordt. Vrijdag moet ik ook na de gyn voor een controle is volgens protocol. En ben zo bang dat geen fijn gesprek is en ze misschien toch willen inleiden. Mijn bloeddruk is laatste controles maar net goed. Zal je net zien dat die vrijdag niet goed is omdat ik hen zitten stressen.
Kan zoals je leest niet echt goed antwoord op geven omdat dubbel voelt.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 23 Dec 2013 19:38

Re: Winter 2013/2014 mama's!

mzcharlotte schreef:Leuk he, ik ga morgen ook weer strijken als ik een beetje normaal kan staan. Dan is alles in 50/56 gewassen, daarna zie ik wel weer verder.


Oef ik heb alles gewassen en gestreken tot maat 68 :)
M:21072011
J :08012014
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 19:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

whaha grappig ik wil wel alles wassen, maar strijken denk ik dan totaal niet aan. Ik strijk eigenlijk nooit. Ja de overhemden van mijn vriend als die in de zomer alleen een overhemd aan heeft naar zijn werk hahaha

Hmm steep is wel erg stil....zou het dan toch doorzetten vandaag???
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 19:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Happydobby schreef:
mzcharlotte schreef:Leuk he, ik ga morgen ook weer strijken als ik een beetje normaal kan staan. Dan is alles in 50/56 gewassen, daarna zie ik wel weer verder.


Oef ik heb alles gewassen en gestreken tot maat 68 :)


Hahaha, ja het kan maar gedaan zijn toch. Ik heb echt nergens haast mee, ook nog steeds geen nesteldrang. Ik vind dat zo jammer!
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Dec 2013 19:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Haha Mzcharlotte dat van die nesteldrang is heel herkenbaar!! Hier kwam het pas toen mijn vliezen waren gebroken maar dat was wel een beetje te laat.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers