Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 22 Dec 2013 14:28

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even een snelle update, ik word zo opgenomen in het ziekenhuis.
Word ingeleid vanavond rond 19:00 met een balon katheter.
Zal proberen vanavond uitgebreider te reageren.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 22 Dec 2013 14:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje succes!! Hopelijk heb je jullie kleintje snel in je armen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Dec 2013 14:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Succes Uiltje!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Dec 2013 14:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Succes Uiltje, het reageren komt later wel weer. Klinkt als een drukke avond voor de boeg. Spannend joh!
L2014 & H2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 22 Dec 2013 14:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oei spannend Uiltje, succes !!
<<

Anoniem6

Bericht 22 Dec 2013 16:35

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend Uiltje! Was je bloeddruk weer te hoog dat ze besloten hebben nu al in te leiden? Veel succes!!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Dec 2013 16:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Heel veel succes uiltje!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Dec 2013 16:48

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Succes uiltje!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 22 Dec 2013 18:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@steep: hoe is het nu met je? Rommelen weer gestopt dus. Ben je nog naar ikea geweest?

@Uiltje: nesteldrang zeker weten. Hier ook! Blij dat jij alles klaar had zeg! Heeel veel succes vandaag!

@Tsjip: reageren komt wel weer joh. Je meissie is nu even het belangrijkste. Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat het niet altijd even fijn is dat ze je zo claimt....hopelijk duurt die fase niet te lang

@Kajaka: wat goed zeg dat je je eerste spuit zelf hebt gezet!! Vind ik echt heel knap. Daar moet je toch echt even een drempel voor over...Langzaam spuiten werkt idd het beste. Geen pijn en minder kans op blauwe plekken. Ik zou idd ook niet vertellen wanneer je ingeleid gaat worden. ZO houdt je de nieuwsgierigen een beetje uit de buurt hahaha en het constante gevraag...

@Charlotte: wat vervelend zeg dat gedrag van je moeder! Ik zou der helemaal knettergek van worden. Mijn moeder vroeg mij van de week of ik het zou zeggen als het begonnen was. Dat was voor mij een mooie open deur om even te vertellen dat ik het heel iritant zou vinden als mensen tegen die tijd steeds zouden vragen of ik al wat voelde enz. En dat ik het waarschijnlijk niet zal gaan vertellen als het zover is.

@Penelope: ook al een mama die zo aandringt. Vervelend hoor vooral omdat je het al vaak genoeg duidelijk hetb aangegeven. Wel fijn dat ze zich eindelijk neerlegt bij het feit dat ze er niet bij mag zijn. Ze heeft ook weinig keus natuurlijk. Mijn moeder zou het natuurlijk ook supertof vinden om erbij te zijn, maar wij hebben ook al aangegeven dat als het begint waar ze bij is ze bij mij mag blijven totdat mijn vriend er is en dan toch echt weg moet omdat wij het samen willen doen....Gelukkig accepteerde ze dat. Ze vind het wel jammer, maar zei ook van het is jullie bevalling, jullie kindje en jullie keuze...

Gewoon je eigen gevoel volgen hoor met kerst. Ik denk ook dat ik lekker thuis was gebleven in jou situatie. Fijn dat jullie toch nog uit eten zijn geweest samen! En de katten...tja het zou zomaar kunnen. Het zijn supergevoelige beestjes!!

@All: Gisteravond is het bevalbad bezorgd!! Wordt het toch weer wat echter van zeg! Ben een beetje pissig op mijn vriend. Klossen zijn nog steeds niet klaar en elke keer wordt het weer een dag verder geschoven. Vanmiddag was hij pissig op mij, omdat ik ons oude gasstel nog niet had schoongemaakt. dus ik zeg sorry maar ik heb andere prioriteiten (babykamer en vluchttas bijvoorbeeld). Hij zou vanmiddag bij een kameraad de klossen maken. Dus toen hij vanmiddag om 16:45 opbelde en zij dat hij nog niet was begonnen omdat hij zijn vader even had geholpen (daar moest hij een stellingkast ophalen) heb ik pissig gereageerd mag ik dan nu net zo boos en heftig reageren als jij vanmiddag met dat gasstel? (ik had namelijk toen al gezegd, ik reageer toch ook niet zo boos tegen jou dat die klossen nog steeds niet klaar zijn). Toen zei hij jawel....dus ik zeg dit is wat ik bedoelde met dat het elke keer uitgesteld wordt.

Ik word er zo gefrustreerd van. De hele week heb ik het er al over dat ik er zo onrustig van wordt dat die klossen niet klaar zijn en de kamer nog niet af en spul niet op zijn plaats. En elke keer zegt hij het te begrijpen, maar toch voelt het niet zo door de keuzes die hij maakt.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 22 Dec 2013 18:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Hier ben ik ook nog, ik heb veel pijn in mijn rug en ribben dus ik zit weinig achter de laptop. Inmiddels als alles zo'n beetje wel klaar, er moet nog een kast verplaatst worden in de babykamer en ik moet nog wat spulletjes halen zoals kraamverband en een nieuw aankleedkussen. Ik lees verder wel mee.

Zoon slaapt inmiddels op zijn nieuwe kamer in zijn nieuwe bed en dat ging niet van een leien dakje, we hebben hem eerst maar in zijn ledikant laten slapen een week lang en daarna nog een week lang hem slapend in zijn nieuwe bed gelegd. Wat we ook zeiden, hij wou niet :laughcry: Inmiddels gaat ie er wel in en valt hij snel in slaap.

De babywas is klaar, ik moet alleen nog de geboortekaartjes vinden, heb er al 100 bekeken maar ik vind het lastig.

Even uit mijn hoofd,

Uiltje succes! Hopelijk gaat het vlot.
kajaka, dat is schrikken, hopelijk heb je het spuiten snel onder de knie. ik neem aan dat je fraxiparine of heparine spuit. Die spuit ik ook liever zelf dan dat iemand anders het doet. Ik heb ze gehad na mijn keizersnee.

Penelope en steep, ik hoop dat het bij jullie snel begint.
M:21072011
J :08012014
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Dec 2013 19:18

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Heel veel succes Uiltje!!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 22 Dec 2013 20:49

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dankje wel meiden!

De ballon katheter is inmiddels gezet en ook alweer eruit, had al een cm ontsluiting en na het zetten 1,5 later viel de katheter eruit en is er waarschijnlijk meer ontsluiting...
Erg spannend nu , het word volgens de gynaecoloog morgen geboren. Moet wel zeggen dat we dit totaal niet verwacht hadden toen we vanmorgen hier kwamen :) nu is het dus maar afwachten ..
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 22 Dec 2013 21:09

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Happydobby, heb Fragmin spuiten van 0,6 ml. Ik zag er echt heel erg tegenop, omdat de eerste 2 die ik kreeg enorm zeer deden, maar die verpleegsters deden het ook heel snel inspuiten. Brande echt een flinke poos na. Vrijdagavond kwam er een andere verpleegster rustig bij me zitten en dingen vertellen erover enzo. En zij spoot heel langzaam, vernam er niks van. Als ze dat nou even direct hadden gedaan, had ik er niet zo tegenop hoeven zien.
Hier heeft trouwens van de week m'n moeder alle babywas gedaan, haha. Ze raakte helemaal in de stress toen ik in het ziekenhuis belande. 'Straks komt de baby, en dan heb je dat allemaal niet schoon!' Haha. Morgen komt ze het allemaal netjes gestreken brengen :D .

Stokstaartje, dat is inderdaad ook de reden dat ik niks zeg. Wil niet constant die vragen. Ik ga gewoon ook helemaal niet vertellen dat ik ingeleid word. Ze horen het vanzelf wanneer de baby er is :D . Net ook degene die even meekijkt met het spuiten :'Ik hoop toch dat ie wat eerder komt hoor. Straks komt het pas eind januari.' Dan kijken m'n man en ik elkaar zo aan van.. Ghehe, waarschijnlijk is de baby er over zo'n 2 weken :D, haha.

Echt heel spannend hoor Uiltje, zet hem op!!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 22 Dec 2013 21:31

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@uiltje, dat is snel zeg, hopelijkkan je een beetje slapen vanacht!

@kajaka, die spuiten eindigen vaak op parine. komt op hetzelfde neer. Fraxiparine heb je van 0,3 en 0,4 weet ik van mijn werk dus jij spuit iets meer. Rustig loodrecht inspuiten is het beste in een soepele huidplooi. Fijn dat je moeder de was gedaan hebt, dit zie je natuurlijk niet aankomen.
M:21072011
J :08012014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Dec 2013 21:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje goed bezig! Bizar hoor dat je al weet dat je morgen papa en mama bent! Heel erg veel succes! Leuk om je updates te lezen trouwens.

Kajaka goed geregeld van je moeder! Scheelt je een hoop wassen! Wel ontzettend fijn dat je uit het ziekenhuis bent. Goed ook dat het je zelf lukt om te spuiten, heel knap!

HD fijn dat M in zijn eigen bedje wil slapen! Doe je wel ff rustig aan met je lijf, je moet nog langer mee ;-)

Penelope Ik was jaloers toen ik je foto van het eten zag op fb. Het zag er zo lekker uit! Wat katten zou ik me nog niet teveel zorgen maken, al heb ik alleen verstand van honden haha. Toen we met Ruben thuiskwamen hebben we de maxi cosi op de bank gezet en zijn we er zelf naast gaan zitten. Ap legde zijn kop bij Ruben op schoot (dat was bijna even groot :laughcry:) gaf een lik en draaide zich toen om, om voor hem te gaan zitten. Hij was (is) ook heel beschermend naar Ruben toe.

Stokstaartje Ik snap dat je gefrustreerd raakt als dat soort dingen niet geregeld zijn! Dan mag je best je vent en draai om z'n oren geven als hij jou aanspreekt op het schoonmaken van een gasfornuis.

All gisteren heb ik mijn voorweeen getimed en met die info vandaag de vk gebeld. Ze wilde levert nog niks doen omdat ze nog niet pijnlijk zijn. Ik moest nog terug bellen vandaag hoe het ging en juist nu gebeurd er niks. Er was ff en half uurtje dat ik dacht hey, dit is anders, maar het zette niet door. En terwijl het dagen om 21 uur begint is het nu dood stil.. Grrrrr

Gister idd nog naar de ikea geweest en voor 30 euro kaarsen gehaald haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 22 Dec 2013 21:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, Het begin is er! Hopelijk mogen jullie snel kennis maken met de baby.

Kajaka, Wat fijn dat je moeder de baby was voor jullie doet. Ik zou ook niet vertellen wanneer je ingeleid wordt. Dan heb je en geen last van mensen die gaan bellen/sms'en en het is dan een verrassing.
Lijkt me apart om te weten dat je over 2 weken je kleintje in de armen hebt.

Happydobby, Fijn dat jullie zoon inmiddels aan zijn nieuwe bed is gewend.
Wij vonden geboortekaartjes toen ook lastig ook nog eens omdat we er 2 moesten. Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij het uilennestje.

Stokstaartje, Wat vervelend dat je vriend de klossen nog niet heeft gemaakt ondanks zijn beloftes. Daar zou ik ook heel boos en teleurgesteld over zijn. Waarom haal je anders geen kratjes bij de supermarkt hebben wij ook gedaan onder de boxspring.

Steep, Het eten was ook heerlijk! Ook maar even op Facebook gezet zodat mensen mij hopelijk eens met rust laten en zien dat ik nog niet bevallen ben. Het werkt redelijk moet ik zeggen de enigste van wie ik nu een app kreeg was het meisje dat ik verwijdert had van Facebook maar wat berichten bleef sturen en uiteindelijk maar geblokkeerd. Toen had ze een ander klasgenootje van vroeger gevraagd of ik was bevallen en nu dus een app. Ik vraag me af hoe dik de plank voor haar kop is......
Klinkt lief hoe jullie hond op R reageerde! Zo zo voor 30 euro kaarsen.. Ga je er een romantische avond van maken? :^^:

Wat balen dat juist vandaag stil is. Wat hebben wij toch ondeugende baby's spelen gewoon met ons :thumbdown: Af en toe raak ik echt gefrustreerd van zal je wel herkennen! Het overtijd gaan vind ik al iets minder maar ala dat weet je van te voren dat kan. Maar weken dat voorwerk is gewoon zo vervelend. Of zet door of hou je stil denk ik dan :angel:



We hebben besloten geen kerstafspraken te maken en die dag te kijken waar we behoefte aan hebben kunnen dan altijd ergens aanschuiven. Gelukkig begrijpt iedereen het dat geeft wel een fijn gevoel.
Ik heb sinds gisteren een koortslip erg vervelend nu met de komst van de baby. Net was een vriendin hier en die vertelde dat haar zus dit ook had iedere keer vlak voor de bevalling. Vannacht rommelde het wel weer flink maar helaas stopt het na een paar uurtjes en komt het maar om de 10 min.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 10:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Happy Dobby: wat vervelend zeg dat je zoveel last van je rug en ribben hebt. Komt dit door de ligging van de kleine man? Fijn dat je zo goed als alles klaar hebt. Lastig he het geboortekaartje! Wij vinden het hier ook erg moeilijk! Er zijn maar weinig kaartjes die we echt leuk vinden en het kaartje wat bij ons op nummer 1 staat zijn verschillend haha dus dat schiet niet echt op...Fijn dat je andere zoontje in zijn nieuwe kamer en nieuwe bed slaapt, ondanks dat het niet zo makkelijk ging.

@Uiltje: Jeetje wat is de ballon snel er weer uit gevallen! Ben benieuwd hoe je de nacht bent doorgekomen. Of het spontaan zelf heeft doorgezet of dat je toch nog aan het infuus moet vandaag!

@Kajaka: whahahaha Ondanks dat het niet is hoe je graag wilt hoe het gaat heeft het ook nog wel weer iets dat je weer wanneer je kindje komt en niemand anders het weet hihi...Gisteravond kreeg ik voor het eerst de vraag of het al wat rommelt *zucht* haha...hoop niet dat dit 3 week lang zo gaat. Maar ze vroeg ook hoever ik nu precies was dus denk dat ze dacht dat ik al wat verder was misschien...

@Steep: en het was ook nog ons gasstel uit het oude huis haha. Alleen hij stond op het aanrecht dus in het zicht. Dus ik had zoiets van zet hem dan gewoon even weg dan ziet niemand het (niet dat hij heel erg smerig was ofzo hoor. Gewoon de pitten die na verloop van tijd vettig worden en wat dan weer gaat verbranden enzo). Gelukkig zijn de klossen nu klaar. Ik hoef ze er niet eens per se onder te hebben. Als ze maar klaar staan voor het geval dat haha.

30 euro kaarsen! Dat is wel veel hahaha. AARGHH wat balen zeg dat ze niks wilde doen en juist nu het ineens doodstil is! Wel spannend dat het een half uurtje anders aanvoelde. Maakt het des te meer jammer dat het niet doorzette.

@Penelope: ik wilde geen kratjes omdat het dan nog hoger zou worden om in bed te stappen. Hij is handig genoeg en kan het zo klaar hebben. Toen hij thuis kwam had hij de klossen bij zich! Ben ik daar ook weer rustig over hahaha. Hoop dat het bij jou ook snel doorzet! Als ik in hou situatie zat had ik ook geen vaste afspraken gemaakt over de kerst. Als je dan toch weg wilt kun je altijd ergens een bakkie koffie halen en als er genoeg is spontaan mee eten. Geeft toch wel weer een beetje hoop die koortslip. Alleen lijkt het me wel flink balen omdat tijdens de bevalling te hebben!!! Geeft dan geen problemen? Mag je dan wel gewoon de baby vasthouden na de bevalling?

@All: Nou gesprek is gelukkig niet meer nodig hahaha. Hij kwam thuis en had de klossen klaar!!! Sterker nog hij wilde meteen het bevalbad opzetten terwijl we elk moment ons bezoek konden verwachten. Toen ik dat zei was zijn antwoord: daar moeten ze maar begrip voor hebben. Ik wil wel weten hoe ik dat bad op moet zetten en of alles heel en compleet is. Nou maar goed dat we dat gedaan hebben. Na een minuut of 20 zei hij ineens dat NU de kraan uit moest. Bleek het bad lek te zijn en er allemaal water op onze houten! vloer te liggen. Snel allemaal handoeken gepakt en alles opgedweild (samen met het bezoek hahaha). Dus ik heb al ingesproken op de voicemail van het bedrijf waarvan we het bad gehuurd hebben dus nu maar hopen dat ze snel bellen. Eigenlijk wil ik voor kerst een ander bad! Want tweede kerstdag ben ik officieel 37 weken dus dan wil ik gewoon thuis kunnen bevallen....Baal er wel echt heel erg van...En nu maar hopen dat het goed gaat met de vloer en hij niet bol gaat staan. Je weet nooit hoeveel water er onder de vloer is gelopen..
Afbeelding
<<

Anoniem66

Bericht 23 Dec 2013 12:35

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Meiden, wat spannend hier! Er staan hier echt een paar op het punt om een baby te werpen he :) Ben benieuwd of Uiltje al bevallen is! En Stokstaartje, tof dat je ook in bad gaat bevallen! Ben benieuwd wat je ervan vindt! En herkenbaar hoor van de klossen. Uiteindelijk hebben ze hier er zelfs nooit onder gestaan... Oeps. Gelukkig hebben we een redelijk hoog bed en vond de kraamhulp het niet erg.

Wij hebben zaterdag de kraamweek afgesloten. Door vermoeidheid etc hebben we 2 dagen extra gekregen. En nu moeten we ons huishouden zelf weer bij gaan houden. Meehhh...
Was even weer vergeten hoe verschrikkelijk moe je kan zijn van een bevalling.. Het duurde 11 dagen voordat ik weer een uurtje alleen durfde te zijn met mijn 3 kinderen. Werd gewoon duizelig van al die prikkels. Als ik een tip mag mee geven: doe het in je kraamtijd echt rustig aan, ookal denk je dat het wel weer kan. Na een paar dagen kun je een terugslag krijgen.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 23 Dec 2013 12:59

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Luce: dat is een goeie tip! Zal hem zeker onthouden! Ik ben namelijk ook wel een typje die elke keer maar weer net even over de grens gaat zodra het weer wat beter lijkt te gaan. Fijn dat jullie nog 2 dagen extra hebben gekregen dan! Is ook niet niks natuurlijk pasbevallen en 3 kids in je eentje verzorgen!

@All:Net contact gehad met het bedrijf van het bevalbad. Wordt een nieuw bad opgestuurd. Uiteraard lukt dat niet meer voor de kerst, maar waarschijnlijk heb ik hem vrijdag of zaterdag. We hebben het bad opgezet zonder wegwerphoes dus nu gaan we nog even kijken wat er gebeurd als we die wel gebruiken en we kunnen misschien een stuk plastic krijgen van vrienden van ons. Dus als het wel goed gaat met de hoes er in dan hebben we in elk geval iets totdat het andere bad er is mocht ik toch eerder bevallen.
Afbeelding
<<

CrazyDutchie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 20 Dec 2013 15:12

Bericht 23 Dec 2013 13:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Sorry voor mijn late reactie meiden. Ik heb een erg druk (maar leuk) weekend gehad. Ben nu op het werk en het is zo stil dat ik lekker even kan forummen. Heb besloten om niet naar NL te gaan. Ik zie het gewoon echt niet zitten. Mijn familie begrijpt het wel, alleen vinden ze het jammer dat ze mij niet meer zullen zien voor de bevalling, vind ik ook jammer, maar gelukkig komen ze snel op bezoek als de baby er is. Ik voel nu wel relaxter nu ik een beslissing heb gemaakt. Bedankt voor al jullie reacties.

@uiltje, wat spannend !! Heel veel succes. Je mag nu heel snel je baby vasthouden!

@stokstaartje, wat balen dat het bad lek is. Gelukkig kom je er nu achter. Hoop dat een nieuwe bad op tijd komt en dat je vloer niet te bol gaat staan.

@Penelope/steep; ik hoop dat het voor jullie beiden snel doorzet, kan me voorstellen dat je er moe van word, vooral als het al een paar weken aan het rommelen is.
Penelope, volgens mij vroeg jij naar de verschillen die ik merk. Ik heb het gevoel dat in NL veel meer echo's worden gedaan dan hier, ik heb bijvoorbeel maar twee echo's gehad, met 12 en 20 weken. Meer krijg je ook niet zolang je een voorspoedige zwangerschap heb. In het begin maakte dit mij wel onzeker als ik hier dan last dat sommigen met 7/8 weken al een echo hebben gehad. Al kan dat natuurlijk ook een reden hebben. Toen ik de baby begon te voelen vond ik het niet zo erg meer. Is het normaal in NL dat je ook een groei/liggings echo krijg?
Verder, een groot verschil hier is dat ze hier helemaal niet zo van het thuisbevallen zijn. Nu vind ik het niet erg om naar het ziekenhuis te moeten maar vond het wel opvallend dat thuisbevallen niet gepromoot word. Kan zo niet op andere dingen komen maar er waren nog wat meer.
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 23 Dec 2013 13:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje, Wat balen van je bad! Goed dat jullie hem al hadden uitgeprobeerd. Je moet er niet aan denken om hier pas tijdens de bevalling achter te komen. Wij hadden het bad met 34 weken thuis. Hebben het toen met 35/36 weken eens opgezet zodat vriend wist hoe het werkte en waar we het beste konden neerzetten.
Fijn dat je klossen er zijn! Als ik je een tip mag geven zou ik ze wel al voor de bevalling eronder zetten. Het kan snel gaan en dan moet je vriend het bad klaarzetten en de klussen onder bed doen.

Tja ik ben totaal niet blij met de koortslip. Het vocht in een koortslip is gevaarlijk voor een baby als het daarmee in aanraking komt kan hersenvliesontsteking veroorzaken. Op mijn werk adviseer ik mensen met een koortslip niet langs te laten komen of de baby niet laten vast houden. Nou is dat bij de ouders natuurlijk niet echt een optie maar dan is goede hygiëne wel belangrijk. Ik gebruik er nu compeed pleisters op zodat beschermd is. Gelukkig is het een kleintje en is die niet kapot. Hoop dat weg is voordat de baby er is.

Cd ( afkorting is makkelijker;) ) Ik snap goed dat je de keuze hebt gemaakt om niet langs te gaan. Het is belangrijk dat je nu aan jezelf en aan je kindje denkt.

Volgens mij doet niet iedere verloskundige praktijk aan ligging en groei echo. Maar het grootste gedeelte wel.
Ik heb in begin met 7,9 en 12 weken een echo gehad. Vond in begin wel fijn om die bevestiging te hebben dat alles goed was. Hier is dan standaard nog een met 20 weken en met 34/36 weken. Mijn praktijk maakt met 34 weken en groei echo als dat noodzakelijk is anders niet. Ze maken dan met 35/36 weken wel altijd nog een liggingsecho. Ik heb ook nog met 16 en 30 weken een medische echo gehad. Hier dus veel echo's gehad.

Luce, goed dat je deze tip hier geeft! Ik hamer er bij mijn gezinnen ook altijd op en het is ook wel lekker om je een weekje te laten verwennen en iemand anders je alles uit handen neemt toch? Ik kijk er in ieder geval al naar uit :)
Hoe gaat het nu met slapen? Al meer aan de geluidjes van S gewend?

Hier verder geen nieuwtjes!
<<

Anoniem66

Bericht 23 Dec 2013 13:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope, volgens mij is het zo dat als je in de zwangerschap al koortslippen hebt het niet gevaarlijk is voor je baby omdat hij/zij jouw antistoffen mee heeft gekregen. Zo vertelde de huisarts mij toen ik het zelf had bij de middelste. Vraag het voor de zekerheid nog even na. Het is wel gevaarlijk als je een koortslip krijgt voor het eerst bij een pasgeboren baby. Dan heeft hij jouw antistoffen nl niet.
<<

Anoniem6

Bericht 23 Dec 2013 13:39

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Luce, dit verhaal hoor ik voor het eerst. Zover mij is bekend kan het altijd schadelijk zijn voor een baby. Zo hebben wij het in de opleiding geleerd en dit vertellen mijn collega's en verloskundige ook.
Al hoop ik natuurlijk dat jou huisarts gelijk heeft!! Overigens heb ik al jaren last van koortslippen en ze komen meestal op momenten dat het niet uit komt :thumbdown:
<<

Anoniem66

Bericht 23 Dec 2013 13:45

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Het staat ook op de website van het rivm http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Herpes ... angerschap

Natuurlijk voor de zekerheid altijd maatregelen nemen. En slik je L-lysine? Werkt als een trein tegen koortslippen.
<<

Anoniem6

Bericht 23 Dec 2013 13:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

bedankt voor de link. Ik leer nog steeds bij zo te zien:)

Nee dat gebruik ik niet, nog nooit van gehoord. Waar krijg je dit?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers