Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe was jij tijdens je bevalling?

<<

Anoniem123

Bericht 22 Dec 2013 07:32

Re: Hoe was jij tijdens je bevalling?

Ik ben rustig gebleven, zag het als een uitdaging en ik was erg benieuwd naar S. Wat ik vervelend vond was dat ik bij iedere wee moest spugen. Maar ik heb niet geklaagd oid.
Ik raakte 1 keer in paniek en dat was toen het de vliezen gebroken werd. Ik vond dat moment heel eng op de een of andere manier. Ik mocht vlak daarna ook gaan persen dus ik was er toen bijna.
Ik heb ook niet geschreeuwd of gevloekt, wel af en toe iets gezegd op een boze toon.

Ik zou bij een tweede er weer voor willen tekenen. Vanaf de eerste echte wee en dat S werd geboren zit 7 uurtjes. Kan sneller, maar voor een eerste vind ik het een goede bevalling.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 22 Dec 2013 07:51

Re: Hoe was jij tijdens je bevalling?

Wat waren jullie allemaal rustig dan :shock:

Ik ben mijn hele bevalling in blinde paniek doorgekomen. Lag tijdens weeën als een stoomtreintje te puffen en tussen de weeën door veeeeelll gehuild. Ik had wel een weeënstorm, het was echt vreselijk... Ik hoop deze keer iets meer bij mezelf te kunnen blijven.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 22 Dec 2013 10:16

Re: Hoe was jij tijdens je bevalling?

Ik was heel rustig. Bij mij begon het met het breken van de vliezen spontaan. Toen naar het ziekenhuis had al 3 cm. Maar nog niet veel aan de hand. De arts zei dat ik het allemaal maar over me heen moest laten komen en of ik er tegen op zag. Nee helemaal niet, was veels te nieuwsgierig haha. Op een gegeven moment werd het wel pittiger, maar toen keerde ik steeds meer in mezelf. Heb nog een uur lang persweeen op moeten vangen, en na dat uur zei ik dat het niet meer ging en dat mijn man maar op de bel moest drukken. Ben verder heel rustig gebleven
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Dec 2013 17:02

Re: Hoe was jij tijdens je bevalling?

Ik was best rustig en in mezelf gekeerd. Alleen op het allerlaatst tijdens de persweeën heb ik even gehuild (ik moest ze ophouden en dat was echt niet te doen) en tijdens het persen heb ik een paar keer flink geschreeuwd. Ben normaal helemaal niet zo van het schreeuwen, maar nu ging het als vanzelf. Alsof ik daarmee extra kracht wilde zetten ofzo, geen idee, het ging dus echt helemaal vanzelf. Ben verder wel vriendelijk gebleven tegen iedereen. Alleen de vk een paar keer een bijdehand antwoord gegeven, maar niet onbeschoft ofzo. Bijvoorbeeld als ze weer eens zei: ze is er zo.. Op een gegeven moment zei ik dan: ja, dat zei je een halfuur geleden ook en ze is er nog niet :laughcry:
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 22 Dec 2013 21:59

Re: Hoe was jij tijdens je bevalling?

De eerste keer in het begin redelijk in paniek. Ik lag aan de CTG maar had rugweeën die daar niet op te zien zijn, maar dat had niemand mijn verteld. En de weeën waren erg heftig waardoor ik in paniek raakte want als ik dit al niet aan kon, hoe moest dat dan als de echte weeën zouden komen. Toen bleek ik bij toucheren al 5 cm te hebben, mocht ik over naar de verloskamer en daar heeft een verpleegkundige eindelijk gezegd dat rugweeën niet te zien zijn op de CTG. De verpleegkundige en mijn vriend hielpen me de weeën goed weg te puffen en vanaf die tijd was ik eigenlijk heel erg in mezelf gekeerd. Ik heb mijn ogen de hele tijd dicht gehouden, en dus ook de verloskundige die geholpen heeft N. geboren te laten worden helemaal niet gezien. Dat vind ik nog steeds wel een gek idee.

De tweede keer was ik ook erg in mezelf gekeerd. Deze keer raakte ik niet zo erg in paniek als de eerste keer, al heb ik wel een aantal keer geroepen dat ik het niet kon en heel veel au :wink: Maar goed, toen ben ik in een uur en 40 minuten van 2 cm naar geboren gegaan dus dat was ook heftig.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 22 Dec 2013 23:14

Re: Hoe was jij tijdens je bevalling?

Volgens mij was ik rustig, in mijzelf gekeerd en eigenlijk wel vriendelijk. Als mijn vriend iets deed wat ik niet wilde hebben zei ik op een vriendelijke toon doe maar niet en verder heb ik niet gevloekt of geschreeuwd. Ik was voornamelijk alleen met mijzelf bezig om de weeën goed door te komen. 1 keer heb ik gehuild, de gynaecoloog bood pijnstilling aan en ik wees het af omdat ik "sterk" wilde zijn. Toen zij weg was heb ik gehuild en zei mijn vriend dat ik gewoon die pijnstilling moest nemen. Toen voelde ik mij even een klein meisje die vroeg of mijn vriend dat dan alsjeblieft wilde vragen.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny