Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoonmaken wanneer, hoe?

<<

Anoniem193

Bericht 18 Dec 2013 23:43

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Haha autocorrect ;)
<<

Anoniem23

Bericht 19 Dec 2013 16:29

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Haha ik vind elke dag de wc schoonmaken ook echt enorm veel. Ik doe het 1x per week uitgebreid en soms nog even zo'n AH doekje. Maar goed we zijn allebei de hele dag weg dus het ding wordt misschien 3x per dag pp gebruikt.
Mijn vriend plast ook zittend, misschien scheelt dat? Haha!

Ik zuig 2 a 3x per week, elke dag een doekje over het fornuis, aanrecht en tafel (doet mijn vriend meestal met het opruimen van de vaat), 1x per week afstoffen met of een vochtig doekje of zo'n swiffer afstofding (ideaal!), badkamer een beetje als het nodig is (eigenlijk te weinig dus maar het wordt nooit echt vies dus het boeit me niet zoveel haha) en zo klooi ik een beetje aan.
<<

Anoniem12

Bericht 19 Dec 2013 16:31

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Alibi schreef:
Carool schreef:Ik vind elke dag de wc wel vaak hoor! Hoe vaak per dag gebruik je die nou?

En 1 keer per maand of minder dweilen lijkt me heerlijk, maar is de vloer dan niet best wel ranzig al?


Toen de eerste net begon met kruipen heb ik een poosje elke dag gedweild, dat ging naar 1x per week en nu nog minder dus. Qua viezigheid aan de dweil merkte ik geen verschil. Het water is ook nooit heel vies na die tijd, dus geloof dat het wel mee valt qua viezigheid.

Ik dweilde eerst ook iedere zaterdag, maar het was meer een fijne geur dan dat ik ook echt iets aan m`n vloer zag. Toen vond ik dus ook wel dat ik minder kon dweilen. Ik weet niet wanneer ik voor het laatst gedweild heb. Mogelijk was dat nog in 2012, haha.

Wij dragen geen schoenen in huis, dus ik zou ook niet weten waar het vies van moet worden.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 20 Dec 2013 11:30

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Ik ben stiekem een beetje een smeerpoets, haha.
De wc doe ik wel dagelijks, soms sla ik een dagje over. Wassen doe ik wekelijks, we zijn nog maar samen en hebben niet zoveel was. Stofzuigen ligt aan de verharing van onze dieren, soms moet ik wel 2 keer per dag stofzuigen. Dweilen doe ik veel te weinig, de badkamer doe ik ook veel te weinig en de bovenverdieping mag ook wel wat vaker gedaan worden.
<<

Anoniem 43

Bericht 20 Dec 2013 11:32

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 27 Mrt 2014 15:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 20 Dec 2013 22:57

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Dit doen wij elke week:
- dweilen beneden
- wc's grondig
- badkamer grondig
- boven stofzuigen en stoffen
- bedje S verschonen
- elke woensdag en zaterdag 1-2 wasjes draaien, ophangen. Schone was weer van de lijn afhalen, opvouwen en in de kasten

Dit doen wij 1-2 keer in de maand.
- ons bed verschonen (om de week, bij ziekte en warmte iedere week)
- zolder stofzuigen en echt grondig 1 keer in het half jaar.
- Om de week beneden stoffen met een sopje. De andere week alleen met de stofzuiger :angel:
- gaspitjes schoonmaken
- koelkasten/magnetron schoonmaken: om de 3-4 maanden.

Dit doen we iedere dag:
- huiskamer netjes houden qua rommel
- vaatwasser vullen en legen
- aanrecht schoonhouden

Wat wij echt vaker mogen doen zijn kastjes van binnen. Zowel van de keuken, als onze kledingkasten als andere kasten. Daar ben ik echt een ramp in.
<<

Anoniem30

Bericht 20 Dec 2013 23:31

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Rush, wij hebben een laminaatvloer in de keuken (geen goed idee!) dus die moet ik sowieso vaak dweilen omdat daar gewoon etensresten op komen die ook strepen/vlekken achterlaten. Dat loopt iemand ook nog wel eens de gang door, dus die moet ik ook meepakken. Er wordt gerookt op het balkon, dus dat neemt ook nog wel eens viezigheid mee. Badkamer doe ik de tegels op de vloer sowieso, ivm met haren, hoekjes & randjes en als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed ook even de woonkamer en slaapkamers meepikken natuurlijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Dec 2013 04:19

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Ik maak schoon wanneer ik tijd heb, soms elke week (wat beter is) en soms eens in de 2 weken. Dan doe ik ook meteen alles. Eigenlijk moet ik dat nu doen, maar het is 42 graden en ik smelt bijna elke keer als ik opsta, dus ben bang dat het niet gaat gebeuren vandaag :angel:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 21 Dec 2013 08:32

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Haha Pippa als je het zo bekijkt. De keuken dweil ik ook wekelijks want daar hebben wij ook laminaat. En daar blijft het bij. Obze badkamer is zo klein dat ik m even stofzuig en daarna even met een natte doek door ga. Zonde om voor zo'n klein stukjede dweil te pakken.

Ik vind dweilen ook irritant in zo'n groot huis. Steeds die dweil weer natmaken haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Dec 2013 12:07

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Qua dweilen haat ik echt ons laminaat. Op het werk gooi ik gewoon overal water en dweil lekker nat, werkt veel lekkerder.
R. 2013
D. 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Dec 2013 12:29

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Hier wordt alles elke week wel een keer gedaan. De keuken 's avonds helemaal na het avondeten (overal doekje overheen, stofzuigen en om de dag dweilen).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Dec 2013 13:45

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Eigenlijk doe ik alles 1 x per week helemaal (stofzuigen, hele huis, stoffen en afnemen hele huis, keuken schoonmaken etc., bed verschonen etc.)

De vaatwasser draait natuurlijk wel elke dag, maar ik doe niet dagelijks het keukenblad, al vind ik dat heel slecht van mezelf. Ik draai zo'n drie wassen in de week en probeer dat zoveel mogelijk gewoon doordeweeks na het werk te doen, ook het opvouwen ervan. De keuken en toilet zijn mijn mans taken. Helaas gebeurd dat veel te weinig. Het toilet wil ik wel écht 1 keer in de week gedaan hebben, maar zelfs dat lukt niet altijd :redface:

Ik heb overigens ook echt een hekel aan schoonmaken. Opruimen ben ik een ster in, maar schoonmaken.... We hebben wel eens een schoonmaakster overwogen, maarja ik werk 'maar' vier dagen dus het slaat eigenlijk nergens op en we hebben dan toch het geld er niet voor over.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 22 Dec 2013 12:40

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Applegreen schreef:...en de deuren even een doekje overheen halen.


Dit doe ik dus bijna nooit! :redface: Best ernstig maar zo heel af&toe denk ik 'Ohja de deuren..'
Verder doe ik ongeveer 3/4x in de week de was (wasje draaien,opvouwen,strijken), stof af nemen 2x en de wc toch vaak wel om de dag maar de badkamer weer 1x per week; die zou wel iets vaker mogen maar ik vind de badkamer echt verschrikkelijk om te doen! En wat ik ook verschrikkelijk vind: bed verschonen! Dat doen we om de week en laat ik altijd aan mijn vriend over :P Ik vind dat zo'n gedoe met een dekbedovertrek en het dekbed erin krijgen.. hadden ze dat niet anders kunnen bedenken? En stofzuigen gebeurt bij ons 2x per week en dweilen 1x per week :) Oja de keukenkastjes nemen we 1 á 2x per week af met een doekje en achter het fornuis elke dag..
Wat als het lukt
<<

Anoniem29

Bericht 22 Dec 2013 17:35

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Ik ben zo slecht met schoonmaken.

Tegenwoordig heb ik het aardig onder controle, maar voorheen was het een ramp.

Ik stofzuig 1x per 2 weken, maar alleen omdat ik gek word van de haren die ronddwalen (ik heb absurde haaruitval, echt bossen liggen er in hoekjes hahaha).

De keuken poets ik 1x per 2 weken denk ik.. Dat kan ook echt niet. Ik haal wel 2x per week een doekje erover of als het echt ranzig is. Goed voor de weerstand :D .. Echt de keuken geweldig poetsen doe ik misschien 2x per jaar :P (binnenkant koelkast, kastjes, oven etc.)

De WC 1x per week helemaal en that's it. Ik pleur wel 2x per week wat wc eens in de pot en borstel dan even.

De badkamer als het stof ligt of als het viezig wordt met kalk in de gootsteen of opgedroogd lenzenvloeistof :P Ik haat de badkamer poetsen.


Afstoffen.. hmm 1x per 2 maanden? :D


Ohja en de deuren heb ik afgelopen week met een nat doekje met allesreiniger gedaan joepie! haha.
<<

No. 3

Bericht 22 Dec 2013 19:44

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Ik was vroeger heel schoon(makend), maar tegenwoordig ben ik wat luier. Of, lui... Het is eerder dat het van mezelf zo perfect moet dat ik er tegenop ga zien. Gelukkig vind ik het al snel vies, dus dan ga ik uiteindelijk toch maar weer wat doen.

Ik stofzuig zo'n twee keer per week.
De wc poets ik een keer per week GOED en tussendoor neem ik 'm dan nog af of gooi er chloor in.
Het bed verschoon ik om de week.
Stoffen gebeurt één tot twee keer per maand.
De keuken sop ik elke week wel een paar keer. Dan doe ik het aanrecht, de gootsteen, het gasfornuis en andere oppervlakten. Vaak neem ik dan ook een kastje mee. De vloer daar dweil ik één tot twee keer per week.
Ik draai drie wassen per week en vouw en ruim die dan vaak ook meteen op. (oh, I'm such a saint)
De badkamer is my zwakke punt, die doe ik alleen als het echt niet meer uit te houden is.
O, en de ramen één keer per kwartaal.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Dec 2013 21:11

Re: Schoonmaken wanneer, hoe?

Ik probeer elke woensdag en zaterdag of zondag te stofzuigen de ene dag de bovenverdieping andere dag beneden. Maar ben allang blij als het een beetje aan kant is.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers