Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mee op de fiets twijfels

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2013 17:22

Mee op de fiets twijfels

(Misschien ben ik al de 80e die het vraagt maar ik kan niks met de zoekfunctie van dit forum)

R zit zelf heel goed, als ik hem een zetje geef valt hij niet om. In de wagen gaat hij zelf rechtop zitten door zich aan die beugel voor hem op te trekken, en op de bank trekt hij zich ook aan je op om zelf te zitten. Op de vloer kan hij nog niet zelf gaan zitten, maar hij blijft dus wel zitten.

Er ligt hier een heel mooi Yepp zitje klaarr en ik moet volgende week naar de kinderopvang op een andere locatie en dan door naar het werk waardoor lopen niet heel handig is..

Wat te doen?
R. 2013
D. 2016
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 18 Dec 2013 17:24

Re: Mee op de fiets twijfels

Misschien ben ik te voorzichtig, maar ik zou het niet durven voordat hij echt zelf kan gaan zitten, dus los op de grond, zonder hulp of iets om aan op te trekken.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 18 Dec 2013 17:41

Re: Mee op de fiets twijfels

Maar hij kan wel heel stevig en lang zelf blijven zitten toch? Ik zou het dan een klein stukje proberen voor die tijd en kijken hoe het gaat.
A.K.A Slaatje

]
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2013 17:50

Re: Mee op de fiets twijfels

De opvang is zelf ook maar 5 minuutjes fietsen.. Ik denk dat ik morgen maar een rondje rond ons huis probeer. Ik heb het zitje er in ieder geval net al op gezet.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Dec 2013 17:53

Re: Mee op de fiets twijfels

Lonely Goatherd schreef:Misschien ben ik te voorzichtig, maar ik zou het niet durven voordat hij echt zelf kan gaan zitten, dus los op de grond, zonder hulp of iets om aan op te trekken.


Ja, zo hebben wij het ook gedaan.
B kon in april zelf gaan zitten, uiteindelijk pas in augustus pas gaan fietsen omdat ik eerder geen fiets had.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Dec 2013 18:54

Re: Mee op de fiets twijfels

Ik zou het wel doen. Het zelf kunnen gaan zitten is een indicatie dat het rugje sterk genoeg is, maar het is niet de enige indicatie. Bij mijn dochter duurde het gewoon echt even voordat ze doorhad hoe ze moest gaan zitten, dat had niets met de kracht en sterkte van haar rug te maken, ze snapte het gewoon niet, maar als je haar hielp, kon ze met gemak een half uur zitten en zat ze ook heel stevig. Toen durfde ik het wel aan om te fietsen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Dec 2013 19:16

Re: Mee op de fiets twijfels

Ik zou het ook doen. Hier hetzelfde als bij sanne, luuk snapte gewoon niet goed hoe hij in zithouding kwam. Maar hij kon echt lang en goed stevig zitten. Onze fysiotherapeut heeft zijn rug gecontroleerd en gaf aan dat hij echt stevig genoeg was en hij gewoon mee op de fiets mocht.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Dec 2013 19:19

Re: Mee op de fiets twijfels

Op het cb zeiden ze afgelopen keer dat hij erg stevig en netjes zit, dus dan doe ik het denk ik maar gewoon. Ik heb hem er net al even ingezet en hij zat er netjes in vind ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem20

Bericht 21 Dec 2013 21:53

Re: Mee op de fiets twijfels

Hier hadden wij hetzelfde maandje terug, alleen dan naar het cb. Was 10-15 min fietsen (achteraf meer...vriend was verdwaald) en ging goed. Vriend heeft wel opgelet dat hij niet teveel over hobbels reed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers