Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Technisch inzicht gevraagd! --> internet

<<

Anoniem40

Bericht 07 Sep 2013 21:01

Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Ik ben net verhuisd en had gelijk internet besteld. Vandaag is de router gekomen en daar zitten alleen telefoonkabels in, maar ik kan absoluut geen telefoonaansluiting vinden. Nu stond er dat je ook internet via de tv-aansluiting kan krijgen, maar ik heb geen idee of dat zou kunnen werken. De helpdesk van de aanbieder is pas op maandag weer bereikbaar.

Ik ga even een rondje door het huis lopen op zoek naar een telefoonaansluiting, misschien heeft iemand van jullie intussen een geniale ingeving van of en hoe dit opgelost kan worden? Op internet kan ik er niks over vinden.
<<

Anoniem12

Bericht 07 Sep 2013 21:02

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Die aansluiting zit bij ons in de meter/stoppenkast en in huizen waar ik vroeger woonde ook.

Edit; vraag de buren, niet nu, maar morgen!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 21:09

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Welke aanbieder heb je internet bij besteld?
08/2018
05/2021
<<

Anoniem40

Bericht 07 Sep 2013 21:16

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

In de meterkast zit ie ook niet, daar heb ik gekeken. De tv en radio aansluiting heb ik wel gevonden, die zitten gewoon naast elkaar in de woonkamer. Ik kan het even aan de buren vragen. Ik denk alleen dat ik een speciaal geval ben omdat ik geen tv en vaste telefoon heb en dus alleen internet wil. Ik heb wel een soort kastje die in de tv/radio kan en dan een 'modem' aansluiting heeft. Ik heb alleen geen kabel die daarin past en dat kastje is van de vorige bewoner en een andere aanbieder. Aargh! Het heeft al zo lang geduurd en nu krijg ik t niet in elkaar!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 21:20

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Dit bedoel je qua aansluiting van tv/radio?

Afbeelding

Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Anoniem40

Bericht 07 Sep 2013 21:21

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Ja die ja! Alleen probleem 1 is dat ik die kabel niet heb en probleem 2 dat er geen ingang in de router zit voor zo'n kabel. Op de router zit alleen telefoon/internet ingangen en USB. Ik vrees dat ik toch voor een duurdere aanbieder moet kiezen waarvan ik weet dat t wel gaat lukken...
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 21:22

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Whoop! schreef:In de meterkast zit ie ook niet, daar heb ik gekeken. De tv en radio aansluiting heb ik wel gevonden, die zitten gewoon naast elkaar in de woonkamer. Ik kan het even aan de buren vragen. Ik denk alleen dat ik een speciaal geval ben omdat ik geen tv en vaste telefoon heb en dus alleen internet wil. Ik heb wel een soort kastje die in de tv/radio kan en dan een 'modem' aansluiting heeft. Ik heb alleen geen kabel die daarin past en dat kastje is van de vorige bewoner en een andere aanbieder. Aargh! Het heeft al zo lang geduurd en nu krijg ik t niet in elkaar!


Je bent niet persé een speciaal geval als je alleen internet afneemt hoor!
Er bestaat ADSL dit gaat via de telefoonlijn en kabelinternet via de kabel.
Aanbieders van kabel zijn oa. Ziggo, UPC en CaiWay.
ADSL wordt aangeboden door oa. KPN, Telfort, Tele2

Afhankelijk van je aanbieder maak je gebruik van een andere aansluiting. Ik denk dat je ADSL hebt?
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 21:25

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Whoop! schreef:Ja die ja! Alleen probleem 1 is dat ik die kabel niet heb en probleem 2 dat er geen ingang in de router zit voor zo'n kabel. Op de router zit alleen telefoon/internet ingangen en USB. Ik vrees dat ik toch voor een duurdere aanbieder moet kiezen waarvan ik weet dat t wel gaat lukken...


Je bedoelt dat je alleen deze ingangen hebt:
Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Sep 2013 21:32

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Bij ons thuis is trouwens de telefoon aangesloten door middel van zo'n kabel:
Afbeelding

en niet via zo'n unit met 4 gaatjes:
Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Anoniem193

Bericht 07 Sep 2013 21:42

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Welke aanbieder heb je, dan weten wij naar wat voor aansluiting je moet zoeken.
<<

Anoniem40

Bericht 07 Sep 2013 22:12

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

MissEnergy, ik heb inderdaad zo'n router met die uitgangen. En ik heb VDSL, dus dat zal dan inderdaad via de telefoon gaan en kabel dan via de tv. Dan moet ik dus op zoek naar kabel.

De aanbieder zegt jullie waarschijnlijk niks, ik woon niet in NL.
<<

Nyx

Bericht 07 Sep 2013 22:19

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Je hebt dus niets aan de aop van de televisie. Want vdsl is de snellere variant van adsl. Volgens mij wordt het in Nederland verkocht als zakelijk internet.

Ik ben alweer vergeten hoe ik mijn eigen internet heb aangesloten.
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 07 Sep 2013 22:23

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Ik weet trouwens helemaal niet of je iets met het plaatje kunt.... Heb zelf de makkelijkste er tussenuit gevist... Maar dat zegt niets. :P
<<

Anoniem40

Bericht 07 Sep 2013 22:48

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Ik snap je plaatje, maar die gaat er ook vanuit dat je een telefoonlijn hebt waar je de splitter op aan kunt sluiten. Ik heb dus wel een splitter erbij gekregen, maar daar heb ik alsnog niks aan.

Nu heb ik een aanbieder gevonden (die waarvan het kastje was die ik gevonden heb in huis) die mij internet kan leveren, maar met de voorwaarde dat ik ook digitale tv neem. Dat wil ik alleen niet en aangezien het basispakket voor tv 20 euro per maand is, wordt mijn internet dan wel heel erg duur...

Verder zoeken, maar het is niet makkelijk om iets te vinden.
<<

Nyx

Bericht 08 Sep 2013 00:38

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Wat een rare bedoeling!

Je moet toch gewoon iets kunnen aansluiten zonder splitter, of ik denk nu veel te Nederlands. Mijn handen jeuken echt om het op te lossen. Maar van een afstand lukt mij dat ook niet. Want buitenlandse verbindingen ken ik gewoon echt niet. Had je echt graag geholpen!
<<

Anoniem40

Bericht 08 Sep 2013 15:51

Re: Technisch inzicht gevraagd! --> internet

Ik heb het even nagevraagd en we hebben geen telefoonaansluiting :( Nu kunnen we dus maar voor 2 aanbieders kiezen en bij allebei moet je ook tv nemen. Balen dus, daardoor wordt het een stuk duurder!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers