Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvallen maar zonder dieet

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 11 Dec 2013 21:09

Afvallen maar zonder dieet

Ik ben in totaal 8 kilo afgevallen dit jaar. Eerst koolhydraat beperkt gedaan en daarna 2 maanden weight watchers.
Ik merkte dat ik toch te weinig voedingsstoffen binnen kreeg met het koolhydraat beperkt eten. Daarnaast veel gewandeld. Mijn gewicht bleef stabiel maar wilde toch eens proberen of weight watchers iets voor mij zou zijn. Ik heb een proef abonnement genomen maar die is inmiddels afgelopen.
Toen raakte ik zwanger, kreeg een miskraam en sindsdien ben ik weer terug bij af.(niet dat alle kilo's weer terug zijn hoor, 2 maar).
Ik kan de motivatie niet vinden om verder af te vallen terwijl ik het wel wil. Verder vind ik het ook moeilijk wat betreft het eten. Wat kan ik nou het beste eten.
's Morgens eet ik 2 beschuitjes met hagelslag en een beker optimel drink. Eerder al yoghurt met muesli gegeten maar dat kwam een beetje mijn neus uit. Tussendoor een eierkoek, rijsten wafel, ontbijtkoek of snack a jack.
Als lunch is het meestal 3 crackers met slankie smeerkaas of zuivelspread light en drink ik een beker thee. 's Middags eet ik tussendoor meestal hetzelfde als 's morgens en nog een stuk fruit.
's Avonds groente, stuk vlees en heel soms wat aardappelen of een pasta. En als ik aan het werk ben drink ik meestal 2 flesjes water leeg maar thuis drink ik dus nauwelijks water maar wel thee of siroop.

Toen ik zo bezig was met afvallen kon ik alle lekkere dingen laten staan, snaaide ik niks maar nu wel. En ik wil het gewoon niet maar kan de verleiding niet weerstaan.
Ook deed ik veel wandelen maar dat doe ik ook niet meer dagelijks.

Ik weet wel dat ik het zelf moet doen en als ik het wil, dan lukt het ook wel maar sinds de miskraam heb ik er gewoon geen energie voor. (en veel te veel lekkere dingen deze maanden).

Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee wil, misschien een schop onder mijn kont?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Dec 2013 21:25

Re: Afvallen maar zonder dieet

Alsof ik mijn eigen verhaal lees van een paar maanden geleden.
Ik wilde zo graag, maar het lukte gewoon niet.
Bij mij gaf weight watchers wel de doorslag, ik ben hard op weg naar de 4 kilo eraf.

Kom je met dit eetpatroon wel aan het aantal punten dat je volgens WW zou mogen hebben? Want te weinig eten is ook niet goed, daar val je niet van af.

Kun je niet een soort afspraak maken met jezelf, dat je bijvoorbeeld in het weekend iets lekkers mag?
Het is in deze periode sowieso ook gewoon heel lastig hoor.
Sterkte!!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 11 Dec 2013 21:46

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik heb gelukkig van veel producten de punten op geschreven maar niet van alles. Dus dat is wel lastig. Er bestaat toch zo'n puntenboekje?
En ik mocht 29 punten dus zal het eens uit gaan rekenen. Groente en fruit heeft geen punten toch?

Wil je misschien voor me opzoeken hoeveel punten halvarine is (blue band), melk hagelslag(1,5??) en naturel beschuit (heb hier 0,5 staan)?

Jammer, die heb ik net niet staan.

Ik zal eens alle punten van een dag opschrijven en dan kijken of ik eraan kom.
<<

Anoniem57

Bericht 12 Dec 2013 00:06

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik denk dat het niet heel gek is dat je de motivatie nog niet hebt gevonden, je bent net je kindje verloren, je moet alkes nog verwerken en op een rijtje krijgen, en dan komt vanzelf die motivatie weer boven drijven. Je kán het namelijk wel, want je bent al wat kilo's kwijt!

Zelf probeer ik te denken aan waar ik het voor doe, of hoe goed bepaalde kleding me dan zou staan.
<<

Anoniem198

Bericht 12 Dec 2013 09:01

Re: Afvallen maar zonder dieet

Verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan mij goed voorstellen dat het je hierdoor aan motivatie ontbreekt.

Als ik lees wat je zo eet krijg je ongemerkt denk ik toch wel wat suikers binnen.
Denk aan de hagelslag, eierkoek en ontbijtkoek. Ook in crackers zitten vaak meer kcal dan je denkt en kan je net zo goed een boterham eten.

Zelf zou ik kiezen voor rijstewafels en roggebrood. Heb je wel eens havermoutpap geprobeerd? Dit vult ook goed en kan je smaak geven door wat kaneel erbij te doen en fruit.
Qua vlees keuze zou ik kiezen voor mager vlees en veel groente.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Dec 2013 10:42

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik denk dat je nu juist weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Beschuitjes met hagelslag, eierkoeken, optimel, ontbijtkoek en snackajacks zijn typische producten waar vooral suiker in zit en verder niet zoveel. Het is alleen maar vulling wat je je lijf geeft en geen nutriënten. Je hebt eiwit nodig, en vet, en langzame koolhydraten. En dat dan in zulke hoeveelheden en verhoudingen dat jij je er goed bij voelt, lekker eet en variatie in je eetpatroon hebt. Havermout is inderdaad een goede optie, en roggebrood. Goed gevulde salades (met ei, vis of kip bijvoorbeeld) en soepen met lekker veel groenten en kruiden. Eet tussendoor eens een gekookt eitje of een handje noten in plaats van rijstwafels en dergelijke. Je zult merken dat wanneer je je lijf goed voedt, je minder snaaizin hebt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Dec 2013 11:01

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ga om de 2,5 uren eten. Na ongeveer twee uren gaat je lichaam over op vetverbranding, maar je stofwisseling komt niet stil te liggen met die 2,5 uur. Dit zorgt er dan weer voor dat je lichaam niks op gaat slaan als reserve.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Dec 2013 11:47

Re: Afvallen maar zonder dieet

Caulfield schreef:Ik denk dat je nu juist weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Beschuitjes met hagelslag, eierkoeken, optimel, ontbijtkoek en snackajacks zijn typische producten waar vooral suiker in zit en verder niet zoveel. Het is alleen maar vulling wat je je lijf geeft en geen nutriënten. Je hebt eiwit nodig, en vet, en langzame koolhydraten. En dat dan in zulke hoeveelheden en verhoudingen dat jij je er goed bij voelt, lekker eet en variatie in je eetpatroon hebt. Havermout is inderdaad een goede optie, en roggebrood. Goed gevulde salades (met ei, vis of kip bijvoorbeeld) en soepen met lekker veel groenten en kruiden. Eet tussendoor eens een gekookt eitje of een handje noten in plaats van rijstwafels en dergelijke. Je zult merken dat wanneer je je lijf goed voedt, je minder snaaizin hebt.


Nou precies wilde ik dit net schrijven. Je eet veel te weinig, en te 'leeg' en te ongezond. Het voegt niks toe. Maar dat is alleen maar positief nieuws, want dat betekent dat je andere producten kunt gaan eten en niet meer de hele dag met een hongergevoel zit! Ik zou echt kiezen voor volle producten, ik merk echt dat ik dan veel beter gevoed ben. Dus niet constant honger en aan eten denken. Probeer eens (ja kom ik weer aan) zuurdesembrood. 2 boterhammen (ze zijn kleinder dan normaal brood) en je zit lekker vol. Ik eet dat als ontbijt en ben altijd verzadigd tot aan de lunch. En inderdaad lekker een gekookt eitje tussendoor, of een handje nootjes, soms een banaan.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 12 Dec 2013 22:36

Re: Afvallen maar zonder dieet

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben eierkoeken, ontbijtkoek, rijstewafel etc gaan eten toen ik ww deed en daar viel ik wel mee af dus dacht dat dat wel goed zat.

Havermout(pap) lust ik niet. Roggebrood heb ik nog nooit geprobeerd net als zuurdesembrood. Waar haal je dat (zuurdesembrood. Ik ben zowiezo niet zo'n grote fan van brood. Eerder van een cracker en salade's vind ik ook wel eens lekker maar niet elke dag.

Maar wat kan ik dan eens als tussendoortje kunnen nemen wat ook vult?

Ik heb echt wel iets aan jullie reacties hoor, bedankt!!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 12 Dec 2013 22:50

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik zou tussendoortjes beperkt houden tot fruit, gewoon een appel, banaan of sinaasappel ofzo. Of tomaatjes, radijsjes, komkommer, noten, gekookt ei zoiets. Ik zou geen koeken of andere soorten lekkere dingen gaan eten tussendoor maar houden voor het weekend of af en toe maar niet structureel onder het mom van noodzakelijk tussendoortje.
Smile, it's free!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 12 Dec 2013 22:57

Re: Afvallen maar zonder dieet

Zowiezo ben ik al fout bezig want moet zo min mogelijk suikers binnen krijgen omdat ik een te traag werkende schildklier heb. Maar daarom moet ik het fruit eten volgens mij ook beperken.

Voorheen al ik 's morgens yoghurt met walnoten en een half stuk fruit.

Ik zal vanaf morgen eens overgaan op fruit (en dan beperken tot 1 stuk per dag), ga noten kopen en wortels/ andere rauwkost.

Ik ga alles eens op een rijtje zetten en weer hard aan de slag!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 12 Dec 2013 22:58

Re: Afvallen maar zonder dieet

Oh wat ook helpt, boterhammen niet meer enkel beleggen maar dubbel en minder boter erop smeren. Gewoon kleine dingetjes.
Als je iets lekkers neemt in de stad delen met je vriend/man ipv beide een. Ook thuis doe ik dat, als ik iets pak geef ik vaak ongemerkt de helft aan mijn vriend.
Altijd de kleine variant bestellen als je iets buiten de deur haalt.
Wen je aan tijdens de lunch altijd iets van groente te eten en maak je eten klaar op je werk. Waar je anders in 2 minuten je twee meegebrachte boterhammen ophebt en zin krijgt in al het aanbod van de kantine ben je dan je lunchpauze bezig met snijden en klaarmaken en eet je veel langzamer. Ik eet bijvoorbeeld vaak knäckebröd met avocado of hutenkase of humus met plakjes tomaat en komkommer.
En nog een laatste, mocht je er af en toe zin in hebben leng dan je sap, fris aan met water of Spa rood. Wen je heel snel aan en daarna vind je alle echte fris of sap veel te zoet. Scheelt je ongemerkt zoveel calorieën.
Smile, it's free!
<<

Anoniem97

Bericht 13 Dec 2013 11:21

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik ben afgevallen door mijn voedingspatroon aan te passen, gezonder te eten ( suiker zoveel mogelijk te laten staan) en minder brood eten.
De eerste week was moeilijk en echt doorzetten.
Ik wilde geen dieet volgen omdat je vaak daarna weer aankomt als je normaal gaat eten, ik wilde mijn eetgewoonte aanpassen naar iets wat ik voor altijd vol zou houden.
Ik ben 15 kilo kwijt nu ( eerste 12 gingen heel snel )
Daarbij ben ik ook het hardlopen weer gaan oppakken.
Ik voel me nu echt goed, zit lekker in mijn vel, voel me veel fitter en heb meer energie.
Ik wil er nu nog 5 kilo vanaf ( dan weeg ik 60) maar dat gaat nu wat langzamer, wat ook niet erg is natuurlijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Dec 2013 09:16

Re: Afvallen maar zonder dieet

ShallY schreef:Ik heb gelukkig van veel producten de punten op geschreven maar niet van alles. Dus dat is wel lastig. Er bestaat toch zo'n puntenboekje?
En ik mocht 29 punten dus zal het eens uit gaan rekenen. Groente en fruit heeft geen punten toch?

Wil je misschien voor me opzoeken hoeveel punten halvarine is (blue band), melk hagelslag(1,5??) en naturel beschuit (heb hier 0,5 staan)?

Jammer, die heb ik net niet staan.

Ik zal eens alle punten van een dag opschrijven en dan kijken of ik eraan kom.


Groente en fruit is 0 punten inderdaad (behalve bijv mais, erwtjes, maar ook sinaasappelsap)

halvarine: 10 gram = 1 punt
hagelslag: 15 gram = 2 punten
beschuit: per stuk = 1 punt

Er is inderdaad een boodschappenboekje ja, waar precies in staat wat je mag.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 14 Dec 2013 10:55

Re: Afvallen maar zonder dieet

@ Shally ik heb ook een trage schildklier en bij een diëtiste geweest weliswaar niet om af te vallen. Maar ik 'moet' me gewoon houden aan 2 stuks fruit per dag ondanks de fruitsuikers. Je kunt natuurlijk wel kijken naar het soort fruit dat je eet qua hoeveelheid suiker. En ik ben er echt niet van aangekomen ik ben toen 5 kg afvallen juist door meer te eten.
<<

Anoniem7

Bericht 14 Dec 2013 11:12

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik ben nu weer een beetje bezig, ik wil er eigenlijk niet teveel voor doen, ik laat nu alleen de suikers zo veel mogelijk weg en heb de porties drastisch verminderd. Ben er nu zo'n twee weekjes mee bezig en aan de manier hoe m'n kleding zit merk je dat natuurlijk nog niet echt, maar ik voel me wel fitter erdoor. En minder opgeblazen. Vooral tussen de middag, als ik m'n brood op had, voelde ik me net een ballonnetje, nu ben ik van 3-4 naar 2 boterhammen in de middag gegaan en dat helpt al wel. Ik ben trouwens 's morgens wel meer gaan ontbijten. Waar ik voorheen twee crackertjes/beschuitjes nam, eet ik nu echt twee boterhammen en een stuk fruit, en eventueel nog een cracker. Maar omdat ik dan nog de hele dag voor me heb, vind ik dat niet zo erg.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Dec 2013 16:49

Re: Afvallen maar zonder dieet

Op de website van het voedingscentrum kun je heel makkelijk inzicht krijgen in je eetpatroon. Het heet de eetmeter. Daarin vul je alles in wat je eet en drinkt en het programma berekent het aantal calorieen. Jammer genoeg kent het programma niet al het eten, maar het geeft mij heel veel inzicht. Hierdoor laat ik makkelijker dingen staan, als ik bijv weet hoeveel calorieen dat beetje spekjes door mijn eten bevat.
Bij mij werkt dit goed voor de bewustwording en ik ben ik een week of drie al twee kilo kwijt, zonder heel streng te zijn.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 15 Dec 2013 11:31

Re: Afvallen maar zonder dieet

Dankjewel Lejow. En de andere dames ook voor jullie reactie.

Ik denk dat het gewoon het verstandigste is om mijn eetpatroon aan te passen en geen dieet te gaan volgen. Maar daar was ik met ww natuurlijk al mee bezig. Nu alleen nog even uitzoeken wat wel en niet verstandig is om te eten.

@maple, wat eet jij dan zoal op een dag?
<<

Anoniem7

Bericht 15 Dec 2013 12:31

Re: Afvallen maar zonder dieet

Ik reageer zo even, min ouders komen zo binnenvallen :)
<<

Anoniem 48

Bericht 17 Dec 2013 17:29

Re: Afvallen maar zonder dieet

Maple schreef:Ik reageer zo even, min ouders komen zo binnenvallen :)


Die zijn flink blijven plakken ;)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 20 Dec 2013 23:46

Re: Afvallen maar zonder dieet

Haha inderdaad. Geef niet hoor Maple.
<<

Anoniem7

Bericht 21 Dec 2013 16:20

Re: Afvallen maar zonder dieet

Oh, helemaal vergeten!

Maar ik eet gewoon maaltijden en tussendoortjes, meestal hou ik een beetje het ritme van m'n werk aan. Dan ontbijt ik thuis met twee boterhammen en een stuk fruit, soms nog wat erbij. Tussendoor neem ik op m'n werk dN een cracotte met een dun laagje smeerkaas. Bij de lunch 2-2,5 boterham met doorgaans hartig beleg. Tussendoor 2 stuks fruit en daarna vaak nog een tarwebiscuitje. En thuis gewoon avondeten, maar dan niet teveel. Overigens let ik qua avondeten echt totaal niet op wat ik eet, mijn vriend lust niet zo heel veel kan ook slecht tegen sommige etenswaren, dus we kiezen wel steeds dingen wat hij ook gewoon lekker vindt zodat we niet apart hoeven te koken. Natuurlijk eten we zoveel mogelijk groenten, maar dingen als kip en vis komen hier niet zo gauw op tafel.
's Avonds neem ik geen tussendoortje meer. En qua drinken drink ik de hele dag water of thee.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron