Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Denken aan de medemens met de feestdagen

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Dec 2013 19:15

Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik vind het lastig om een goede topictitel te bedenken hiervoor.
Maar geven jullie in deze tijd, waarin we toch vaak meer geld geven aan cadeautjes, eten etc. ook dingen aan mensen die het hard nodig hebben?
Denk bijvoorbeeld aan het (extra) steunen van goede doelen of acties? Een leuk (kerst)pakketje maken voor die buurvrouw die het niet zo breed heeft, etc?
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 19 Dec 2013 19:21

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Niet echt nee, dat doe ik wel als ik later rijk ben. Ik kan nu wel geld doneren, om dat vervolgens weer van DUO te lenen, maar dat lijkt me niet echt the way to go.
<<

Anoniem130

Bericht 19 Dec 2013 19:23

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Nee, niet extra. Maar ik ben sowieso al donateur van unicef en greenpeace (kleine bedragen hoor, denk 6 of 7 euro per maand samen ofzo), geef eigenlijk altijd 1 of 2 euro aan collectes (koop heel sosm de daklozenkrant) en stop sowieso al paar volle dagen per jaar tijd in vrijwilligerswerk voor zieke kinderen (de 27e ook weer).

Ik vind het - zeker voor een student - wel prima. ;)
<<

Anoniem14

Bericht 19 Dec 2013 20:24

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Niet met geld. Ik heb een vakantiebaantje in de thuiszorg en sommige oude mensen stuur ik een kerstkaartje, zodat ze weten dat er aan ze gedacht wordt.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Dec 2013 21:07

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Wij hebben op het werk de voedselbank gesteund dmv een kerstmarkt ...we hebben geld en boodschappenpakketten gedoneerd aan de voedselbank.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Dec 2013 21:12

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik doneer boodschappen aan de voedselbank. We gaan zondag naar een markt waar een voedselbank kraam staat (schijnt) dus nemen we wat dingen mee.
<<

Nyx

Bericht 19 Dec 2013 21:50

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik heb zojuist een kerstpakket op de bus gedaan voor een forummer. Dat heb ik trouwens niet alleen gedaan, maar met hulp van Rapa Nui. Ik had er eigenlijk geen geld voor, maar ik zit straks wel lekker aan de gourmet (wat ik slechts een kwart heb betaald) en vond niet dat een ander zonder iets lekkers zou moeten zitten.

Voedselbank doe ik meestal ook, maar dit afgelopen keer niet gedaan. Ze hadden provinciale aandacht en dan komt er zoveel binnen dat er teveel is en ze misschien te laat, op houdbaarheidsdatum, kunnen geven. Ik weet wel dat je de tht niet altijd moet aanhouden, toch zou ik het minder vinden als het daardoor ongeopend weggegooid wordt. Want niet iedereen is daarvan op de hoogte.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 19 Dec 2013 22:36

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik heb samen met mijn klas (groep 7) twee volle dozen met lekkere dingen gedoneerd aan de voedselbank. Ook kaarten gekocht voor het goede doel afgelopen week.
<<

Anoniem187

Bericht 19 Dec 2013 22:42

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Nee, ik doe dat eigenlijk te weinig. Als ik weer een baan heb en dus meer te besteden heb, moet ik dat echt wat meer gaan doen. Wel geef ik een kleine bijdrage aan Serious Request.
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 19 Dec 2013 22:58

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik werk in de thuiszorg en geef mijn clienten met de kerst altijd een klein cadeautje en een kerstkaart.
Zo fijn om te zien hoe blij ze zijn met een klein gebaar!
<<

Anoniem27

Bericht 19 Dec 2013 23:01

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ja maar zoek het niet zelf op. Vorige week stond er een man van een stichting voor armen in Roemenië in de supermarkt. Voor in zijn kar hebben we bloem en blikgroente gekocht, dot brengt de stichting naar Roemenië voor de kerst.
<<

Anoniem309

Bericht 19 Dec 2013 23:17

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik doneer meestal wat boodschappen aan de voedselbank.
<<

Kannibaal

Bericht 19 Dec 2013 23:22

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik geef een keer per jaar boodschappen aan de voedselbank en ik heb vandaag mijn buurvrouw iets lekkers gegeven voor de kerstdagen. Het zijn lieve mensen en ze hebben het niet breed. Verder steun ik maandelijks mijn ouders financieel (telt dat ook mee?)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 19 Dec 2013 23:41

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik doneer sowieso elk jaar rond deze tijd een heleboel boodschappen aan zoiets als de voedselbank (probeer ongeveer een pakket voor een week voor een gezin te doen). En in deze tijd van het jaar ben ik wel wat makkelijker in het steunen van goede doelen ja.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 19 Dec 2013 23:44

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Wij geven ons kerstpakket altijd aan een familielid die bij de voedselbank zit en voor maar 15 euro rond moet komen in de week. Verder doen we niet veel extra.
Als ze bij de supermarkt staan in te zamelen voor de voedselbank koop ik ook altijd een aantal dingen.
<<

Anoniem 43

Bericht 20 Dec 2013 10:29

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Vaak staan ze bij de supermarkt bij ons in te zamelen en dan kopen we wat lang houdbare dingen waar ze om vragen. Meestal willen ze graag lang houdbare melk/vla hebben, rijst, pasta, broodbeleg en dat soort dingen.
Aanstaande zaterdag staan ze ook weer in te zamelen en gaan we ook weer boodschappen doneren.
Vanavond krijg ik mijn kerstpakket, we hebben er al 2 gehad, daarvan gaan we ook kijken wat we weg kunnen geven en dat verzamelen we dan van 3 pakketten in 1 doos en die gaat naar de voedselbank in mijn woonplaats.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 20 Dec 2013 11:47

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Hier staan ze eigenlijk nooit van de voedselbank, althans ik heb het nog nooit meegemaakt. Jammer, want dat vind ik toch een goede manier om wat bij te dragen.
Verder doe ik niet echt wat extra's met Kerst, ik geef het hele jaar door wel met collectes en dergelijke, en we zijn donateur van wnf en unicef. We willen sowieso van nog twee goede doelen donateur worden maar we zijn nog even aan het kijken welke.
Wel heb ik een plaat aangevraagd voor Serious Request en dus geld gedoneerd. En ik ga maandag meedoen aan een muziekquiz waarvan de opbrengst ook naar Serious Request gaat.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Dec 2013 12:02

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Laat ik voorop stellen; wij hebben het zelf niet super breed. We hebben het gewoon goed. We komen rond. We hebben heel weinig tot geen spaargeld en het extra geld dat we overhouden gaat meestal naar de reparaties/ aanschaf van de brillen van mijn kinderen.

Ik geeft desondanks wel wat extra dingen. Ik koop altijd goedkope pasta met saus voor de voedselbank kratten bij de albert heijn (kost mij 1 euro aan boodschappen meer...) en dit ook voor de voedselbank kratten die op school staan de week voor de kerstvakantie.
Daarnaast maak ik altijd 1 kerstpakket voor een kennis van mij die het echt heel erg arm heeft en zelf ook geen mobiel heeft, internet, niet rookt etc. Zij doet er alles aan om rond te komen en ik geef haar altijd 1 doos met spulletjes in december. Doe ik echt al 10 jaar ofzo.
Ook maak ik altijd 25 euro over naar serious request, en als ik geld 'over' heb nog een beetje meer.
Dat zijn de minimale extraatjes die ik geef in het jaar!
<<

Anoniem237

Bericht 20 Dec 2013 13:03

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik heb een gezin wat onder de armoede grens leeft gratis geknipt, zodat ze allemaal netjes geknipt zijn voor de feestdagen. :)
<<

Anoniem187

Bericht 20 Dec 2013 13:09

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Wat zijn jullie toch lief allemaal!
<<

Anoniem185

Bericht 20 Dec 2013 13:11

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Goede doelen etc doe ik niet echt aan mee, soms als ze komen collecteren geef ik wel wat. Wij doen wel voor bekenden iets extra. Zo hebben we vorig jaar een kennis van ons een soort kerstpakket gegeven met allemaal luxeartikelen. Zij zit altijd zo krap dat ze nooit bijvoorbeeld koekjes in huis heeft omdat ze dit niet kan veroorloven. Dat vind ik dan een veel leuker 'goed doel'. Dan zie ik ook wat er gebeurt.

Verder heb ik tussen kerst en oud en nieuw altijd 'bezinningsdagen' met mijn vrijwilligerswerk. Waar we dus het plan voor het komende jaar eigenlijk opstellen. Dat vind ik ook een goed doel.
<<

Anoniem 63

Bericht 21 Dec 2013 13:04

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Nee, niet per se meer dan in de rest van het jaar. Steunen Serious Request meestal wel.
<<

Zero

Bericht 21 Dec 2013 13:19

Re: Denken aan de medemens met de feestdagen

Ik zet me altijd in voor het Glazen Huis.
Dit jaar heb ik me laten sponsoren door vrienden en familie, ik ben sinds eind augustus/begin september gaan afvallen en ze sponsoren me dan voor een euro per kilo.


Ik kijk eerlijk gezegd niet naar mijn naasten. Ik moet ook rondkomen van héél weinig.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers