Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Dec 2013 20:49

Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Mijn jongste heeft een hele droge huid en zijn buikje zit ook nog eens onder de rode vlekjes en het jeukt hem ook. Ook zit hij onder de schilfers. Nu wil ik eens kijken of ander wasmiddel helpt. Nu zag ik alleen dat er wel hypo allergeen wasverzachter is, maar geen hypo allergeen wasmiddel, tenminste ik kon het nergens vinden.
Iemand een idee? (Behalve neutral)
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem122

Bericht 14 Dec 2013 20:52

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Robijn Klein & Krachtig, en dan de Puur en Zacht variant is hypoallergeen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Dec 2013 21:00

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

gewoon Neutral wasmiddel?
<<

Anoniem122

Bericht 14 Dec 2013 21:02

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Jade schreef:gewoon Neutral wasmiddel?


"Iemand een idee? (Behalve neutral)" :wink:
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 14 Dec 2013 21:03

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Wij gebruiken Persil Sensitive. Je moet alleen wel heeeeeeeeeel goed zoeken, want helaas zijn er niet veel winkels meer die het verkopen. De Bas van der Heijden heeft het wel standaard in het assortiment, dus meestal als het daar in de aanbieding is (3 flessen voor 10 euro) slaat mijn moeder een partij in voor me :thumbup:

http://www.persil.nl/nl/producten/persil-sensitive.html
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Dec 2013 21:06

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

TukTuk schreef:
Jade schreef:gewoon Neutral wasmiddel?


"Iemand een idee? (Behalve neutral)" :wink:


:redface: :redface:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Dec 2013 21:06

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Mijn man en ik kunnen ook niet alle wasmiddelen hebben, maar kunnen wel tegen vloeibare Ariel wasmiddel.
L2014 & H2017
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Dec 2013 21:08

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

mzcharlotte schreef:Mijn man en ik kunnen ook niet alle wasmiddelen hebben, maar kunnen wel tegen vloeibare Ariel wasmiddel.


Dat heb ik ook! Maar dat is dus niet hypoallergeen. Ariel heeft sinds kort wel een sensitive lijn. Verder gebruik ik als wasverzachter Silan hypoallergeen of gewoon azijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Dec 2013 21:14

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Nee, dat is niet hypo allergeen, maar ik vind het wel fijn dat we op die manier niet hoeven uit te wijken naar speciale wasmiddelen, met vaak een speciaal prijskaartje ;-)
L2014 & H2017
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Dec 2013 21:16

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Wij gebruiken nu ook ariel en formil (lidl).
Ik heb ook een hoop van die ariel tabs gekregen..
In ieder geval al bedankt voor de tips.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Dec 2013 21:17

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

mzcharlotte schreef:Nee, dat is niet hypo allergeen, maar ik vind het wel fijn dat we op die manier niet hoeven uit te wijken naar speciale wasmiddelen, met vaak een speciaal prijskaartje ;-)


klopt hoor! Dat is ook de reden dat ik ariel blijf gebruiken ondanks dat ik de geur niet meer zo lekker vind.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Dec 2013 21:20

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Jade schreef:
mzcharlotte schreef:Nee, dat is niet hypo allergeen, maar ik vind het wel fijn dat we op die manier niet hoeven uit te wijken naar speciale wasmiddelen, met vaak een speciaal prijskaartje ;-)


klopt hoor! Dat is ook de reden dat ik ariel blijf gebruiken ondanks dat ik de geur niet meer zo lekker vind.


Echt? Ik kan niet zeggen dat ik blij word van het geurtje, maar ik heb er niks tegen eigenlijk.
L2014 & H2017
<<

Anoniem79

Bericht 15 Dec 2013 12:28

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Ik heb wasmiddel allergie en kan ook niet tegen neutral wasmiddel. Ik gebruik nu witte reus, volgens mij zit daar niet zoveel rotzooi in, een heeeeel klein beetje (echt een tiende van wat je normaal moet gebruiken) en dan zet ik de wasmachine op extra spoelen. De was wordt er prima schoon mee. Wasverzachter gebruik ik niet, maar je zou eventueel azijn kunnen gebruiken als je zachte was wilt (is ook wel goed om de kalk uit je wasmachine te halen).

Als iemand anders voor mij de was doet krijg ik gelijk jeuk en plekjes, dus het helpt echt.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 15 Dec 2013 14:47

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

mzcharlotte schreef:
Jade schreef:
mzcharlotte schreef:Nee, dat is niet hypo allergeen, maar ik vind het wel fijn dat we op die manier niet hoeven uit te wijken naar speciale wasmiddelen, met vaak een speciaal prijskaartje ;-)


klopt hoor! Dat is ook de reden dat ik ariel blijf gebruiken ondanks dat ik de geur niet meer zo lekker vind.


Echt? Ik kan niet zeggen dat ik blij word van het geurtje, maar ik heb er niks tegen eigenlijk.


Dat is dus precies mijn probleem! Ik gebruik het al jaren.. en vind het een beetje "gewoon". Als ik bij andere mensen kom ruikt de was altijd lekker, ik heb dat niet bij mijn eigen was.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 15 Dec 2013 15:33

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Vooral vroeger kreeg ik vaak uitslag van de was. Mijn moeder waste ook altijd met witte reus, dat was de enige wasmiddel waar ik tegen kon.
Inmiddels kan ik nu redelijk goed tegen het wasmiddel, Ik gebruik van alles en nog wat. Ik wissel af, net wat ik lekker vind ruiken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 15 Dec 2013 19:13

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Waarom geen neurtral? Geen succes of wil je die gewoon niet
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Dec 2013 07:17

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Ik was vroeger allergisch voor parfum.
Het enige wasmiddel waar ik destijds tegen kon, was Sunil. Dit gebruiken we nu nog steeds.
08/2018
05/2021
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 16 Dec 2013 21:35

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Waarom geen Neutral?
Heeft ecover geen wasmiddel?
je kan zelf heel simpel wasmiddel maken, google maar eens.
Zelf gebruik ik de Una (?) van de Lidl, een klein scheutje en de rest vul ik aan met azijn (eetbare variant) dat is beter voor je kleding en wasmachine, maar ook voor je huid!
o,ja de azijngeur ruik je niet
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Dec 2013 15:36

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Herfstblaadjes schreef:Ik heb wasmiddel allergie en kan ook niet tegen neutral wasmiddel. Ik gebruik nu witte reus, volgens mij zit daar niet zoveel rotzooi in, een heeeeel klein beetje (echt een tiende van wat je normaal moet gebruiken) en dan zet ik de wasmachine op extra spoelen. De was wordt er prima schoon mee. Wasverzachter gebruik ik niet, maar je zou eventueel azijn kunnen gebruiken als je zachte was wilt (is ook wel goed om de kalk uit je wasmachine te halen).

Als iemand anders voor mij de was doet krijg ik gelijk jeuk en plekjes, dus het helpt echt.


Dan zou ik jou een eco wasbol aanraden, daar hoeft ook maar een klein beetje wasmiddel in!
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 20 Dec 2013 13:52

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Hara...

Dochtertje van vriendin had steeds plekjes en nu nergens last meer van.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem28

Bericht 20 Dec 2013 20:56

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Zwilling schreef:Waarom geen Neutral?
Heeft ecover geen wasmiddel?
je kan zelf heel simpel wasmiddel maken, google maar eens.
Zelf gebruik ik de Una (?) van de Lidl, een klein scheutje en de rest vul ik aan met azijn (eetbare variant) dat is beter voor je kleding en wasmachine, maar ook voor je huid!
o,ja de azijngeur ruik je niet


ecover heeft wel wasmiddel, maar is wel geparfumeerd, volgens mij kun je dan beter klok nemen
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Dec 2013 11:30

Re: Welk wasmiddel voor gevoelig babyhuidje?

Ik doe sinds kort het wasmiddel in het voorwasbakje. Zo is al het wasmiddel er zeker uit gespoeld.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers