Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe wist jij wat je wilde worden?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 10 Dec 2013 19:08

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Van kleins af aan heb ik altijd geroepen dat ik kapster wilde worden. Ik schreef het op in vriendenboekjes en eigenlijk is er nooit iets anders bij me opgekomen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Dec 2013 19:09

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Nooit geweten. Nog steeds niet.
<<

Anoniem 52

Bericht 10 Dec 2013 22:49

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Euh ik wilde vader worden en actrice. Ik ben nu 25 en heb geen flauw idee wat ik zou willen..

Ja, natuurlijk, ik heb dromen ;) Schrijfster of cabaretière... Maar ja. Is ook niet geheel realistisch.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Dec 2013 17:22

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Bij mij is het eigenlijk gegroeid. Ik heb altijd gedacht dat ik een 'glamour' achtige baan wilde. PR (Samantha Jones haha), mode, interieur.. En dan gelijk op de grote plaatsen (Elle, VT wonen etc.).

Maar tijdens mij studie (I nterieurvormgeving) kwam ik er eigenlijk achter dat het voor mij echt een hobby is en dat de omgeving helemaal niet bij mij past. Mega oppervlakkig en veel 'gebakken lucht'. Ik vind dat oppervlakkige best prima als het om mijn hobbies gaat. (Mode en interieur).

Toen dus op zoek gegaan naar iets waar ik echt gebruik kan maken van mijn positieve karaktereigenschappen. Iets waar ik mijn gevoel in kan stoppen. Waar ik echt iets voor een ander kan betekenen. Ik ben er de afgelopen jaren achter gekomen dat dat zo belangrijk is voor mij.

Vandaar dat ik nu dus aan het solliciteren ben naar een opleidingsplaats in de zorg :)
<<

Anoniem36

Bericht 17 Dec 2013 00:46

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Als klein meisje wou ik danseres worden, toen ik wat ouder was werd het juf. In de puberteit kwam ik erachter dat mijn hart bij de zorg ligt voor zowel ouderen als kleintjes :heart: Maar ik ben lichamelijk gehandicapt (niet heel erg, je ziet het bijna niet)en dat brak me op. Nu wil ik medisch receptioniste worden zodat ik indirect nog wel iets met de zorg heb.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 18 Dec 2013 16:25

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Ik heb als klein meisje altijd geroepen dat ik iets met kinderen wilde gaan doen, OF iets in het ziekenhuis.

Heb uiteindelijk de PW opleiding gedaan, gericht op de kinderopvang. Toen ik die had afgerond wist ik niet zo goed wat ik nou wilde. Werken of verder leren. Ik heb toen gekozen om te gaan werken in de kinderopvang en dat heb ik bijna 3 jaar lang gedaan. Alleen toen kwam ik er toch wel achter dat ik het wel leuk vond, maar niet voor altijd. Door de crisis raakte ik mijn baan in de kinderopvang kwijt en dat was voor mij wel het zetje in de juiste richting. Ik wilde een ander beroep leren. De keuze hiervan was voor mij vrij snel duidelijk, Verpleegkundige.

Na een aantal sollicitaties aangenomen in een ziekenhuis en sinds september volg ik een BBL opleiding tot verpleegkundige en ik heb er nog geen seconde spijt van. Het is zwaar, pittig, heel erg leuk en vooral erg dankbaar werk. Ik weet nu dat ik op mijn plek zit!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem 43

Bericht 19 Dec 2013 21:12

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 27 Mrt 2014 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 20 Dec 2013 22:43

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Op mijn middelbare school had ik het idee iets in de bedrijfseconomie te gaan doen. Wat ik dan werkelijk zou willen, geen idee, maar wel iets met cijfers, maar dan niet te wiskundig, daar vond ik mezelf geen type voor.
Gedurende mijn studie heb ik wel een aantal fases gehad met wat voor werk ik dan wilde gaan doen (van marketing tot consultant). Toen ik uiteindelijk een baan moest gaan zoeken kon ik in het vakgebied waar ik op dat moment graag wilde werken geen baan vinden.
Via een recruter ben ik in de verzekeringswereld beland. Bij een bedrijf dat opleidingen heel belangrijk vindt. Dus door die opleidingen heb ik uiteindelijk mijn passie gevonden. Toen ik aan een actuariële opleiding begon, viel alles op zn plek. Toch juist wel dat wiskundige, maar niet puur om het wiskunde, juist de toepassing, vind ik leuk.
Sinds twee jaar heb ik een baan in de actuariële wereld. Vanaf het eerste moment heb ik het idee dat dit echt wel iets voor mij is.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Dec 2013 23:02

Re: Hoe wist jij wat je wilde worden?

Dat wist ik niet en heb ik nooit geweten. Na mijn ge-wel-dige studie kwam ik niet aan de bak en toen was het tijd voor plan b en ben ik omgeschoold. Nu heb ik het ook prima naar mijn zin eigenlijk.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers