Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem122

Bericht 20 Dec 2013 14:24

Re: Verre reis topic

Fijn dat alles kwa vaccinatie etc geregeld is Marin! Bedankt voor de tip trouwens. Maar heb begin dec mn vaccinaties gehaald en ze hadden hem gelukkig op voorraad bij de huisarts! Ik hoefde ook alleen tyfus idd.

En gaaf dat jullie juist ook in van die lokale bussen gaan. Wij hebben 14 uur in de bus in Laos gezeten met in de bus eten, levende dieren en een vrachtwagen band tussen de stoelen. Maar was juist leuk om mee te maken!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Dec 2013 17:21

Re: Verre reis topic

Ja het lijkt mij ook wel echt gaaf! Oncomfortabel maar gaaf hahaha. Vind her zo grappig hoe 1 zo'n klein zinnetje in de beschrijving een halve dag in beslag kan nemen. En ik stress dan direct van maar wat als dat busje helemaal niet komt. Of al vol zit? Hoe weet zo'n kippenbus nou dat wij mee willen? Dat vind ik wel raar van zo'n georganiseerde reis. Kijk, dat van die airco bussen geregeld zijn, ok, daar vertrouw ik prima op, maar zoiets? Als je t op de bonnefooi doet lukt het ook wel dus daar vertrouw ik dan maar op. Als je t zo leest zijn er toch best vaak dingen die we zelf moeten regelen qua vervoer. Maar dat lukt ook wel. In het Bulgaars was m'n eerste zinnetje ook 'hoe veel kost de taxi rit naar....'
<<

Anoniem285

Bericht 20 Dec 2013 19:34

Re: Verre reis topic

Bij mij blijkt dat soort transport vaak een van de hoogtepunten van de reis te zijn :D Ik had het eerder dit jaar ook in de Filippijnen; ik wilde vanuit A naar B, en de enige manier om er te komen was om eerst een uur met de boot ergens naartoe te varen, en daar zou dan een bus komen die naar B gaat. Er ging maar een bus per dag, om 9 uur 's ochtends. Ze keken me een beetje vreemd aan toen ik vroeg hoe we dan zeker konden weten dat er nog plaats was in de bus? Het bleek zo te zijn dat iedereen die naar B moet gewoon mee gaat, ofwel in, ofwel op de bus. We werden dus op het dak van de bus gezet, ik zat op een zak gedroogde vis die een uur in de wind stonk, het was goed vasthouden terwijl we urenlang door de jungle reden ("Jongens! Tak! Bukken!!!") en ik vond het zeer oncomfortabel maar super vermakelijk.

Ook in Zuid-Amerika, Afrika en de rest van Azie heb ik van die 'leuke' busritten meegemaakt, maar ja, je moet ervan houden :P
<<

Anoniem285

Bericht 20 Dec 2013 19:35

Re: Verre reis topic

Trouwens, wanneer ik mijn reis naar Amerika ga voorbereiden ga ik jou ook even om advies vragen als je het niet erg vindt; super handig hoeveel jij ervan af weet!
<<

Anoniem119

Bericht 20 Dec 2013 20:19

Re: Verre reis topic

Hahaa natuurlijk mag dat! Leuk juist!
En ja die randomness van zo'n rit lijkt me ook super leuk. Wanneer zit je nou op een rijstzak?
We gaan ook met zo'n gammelende trein over (hopelijk) stevig viaduct. Whaaaa.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Dec 2013 21:28

Re: Verre reis topic

Haha supergaaf Polly. Maar idd Marin, dat is mijn ervaring ook… ik heb het idee dat 'ze' gewoon weten dat er nog mensen zijn die meemoeten, want elke keer als wij zo'n chicken bus wilden pakken, dan was er nog net 1 braaf aan het wachten op ons, of werden we door de locale bevolking heel lief geholpen naar de juiste. Was dan wel in Centraal-Amerika, maar toch :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem122

Bericht 21 Dec 2013 17:24

Re: Verre reis topic

Marin, grappig trouwens dat we op dezelfde dag vertrekken. Jullie hadden een rechtstreekse vlucht toch he?
<<

Anoniem119

Bericht 21 Dec 2013 18:51

Re: Verre reis topic

Nee rechtstreeks naar Yangon kan niet, maar we vliegen met malaysia naar Kuala Lumpur en dan door.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers