Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Briefje in brievenbus bij groot feest?

<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 19:24

Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ieder jaar opnieuw geven de achterburen hier een groot over de top herrie feest. Op zich denk ik oke 1 x per jaar herrie tot, als we geluk hebben, 4 uur maar ik irriteer me er ieder jaar weer dood aan dat ze nooit een briefje in de bus stoppen met iets in de trant van; beste buurgenoten we geven een groot feest, alvast sorry voor de overlast oid.

Ik zou zoiets namelijk wel doen en snap het eigenlijk niet dat ze dat niet doen. Overigens is er ieder jaar ook wel weer een andere buurgenoot die klaar is met die herrie en de politie belt. Maar ieder jaar opnieuw is het hetzelfde liedje.

Zou jij, wanneer je een groot feest zou geven, briefjes bij je achterburen en naaste buren in de bus stoppen of ben ik nou zo raar.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 07 Sep 2013 19:30

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Op zich vind ik het wel zo netjes om even een briefje in de bus te doen, zeker bij je naaste buren (zoals hier in een appartementencomplex waar je alles hoort). Maar aan de andere kant, als hier in de buurt een feestje buiten is dan hoor je dat straten verder nog dus dan kun je honderden briefjes maken ;)
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 19:34

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

haha ja das waar maar na ons komt er niets meer zeg maar. Dus als ze alleen al ons blokje zouden doen zou het al anders voelen zeg maar. Ik vind het gewoon niet zo netjes. Ieder jaar opnieuw denk ik rond 2 uur snachts en nu is het klaar en ga ik mopperen maar dat durf ik vervolgens weer niet..
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 07 Sep 2013 19:41

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Maar jij kan gewoon vang een uurtje of 12, officieel al vanaf 10 uur, de politie erheen sturen als het te hard of luid is. Dit is niet om vervelend te doen, maar misschien stoppen ze en later wel een briefje in de nu als ze weer zoiets hebben of je loopt er zelf even heen of ze van 12 uur of half 1 het geluid willen temperen in verband met je kinderen en jezelf, zodat jullie kunnen gaan slapen. Kortom, briefje is niet verplicht, maar wel zo netjes, maar je kan er zelf ook wat aan doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 07 Sep 2013 19:42

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

In de directe omgeving; ja, dan vind ik 't niet meer dan normaal. Ik woon in een flat en mijn 'puberfeestjes' konden ook nogal luidruchtig worden. Van te voren ging ik dan met zelfgebakken cake naar de directe buren, zodat ze mijn verjaardag konden 'meevieren' en alvast een excuus. Never had any trouble!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 07 Sep 2013 19:43

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik zou zelf ook even laten weten als ik een feest zou geven, Doe ik sowieso al, ook al is het niet eens een groot feest. Zelf vind ik het ook prettig om te weten als er een feest is zodat ik mij daar wel kan op instellen.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 07 Sep 2013 19:45

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Hier komen we bij elkaar aan de deur om het even te melden
Wel zo netjes ja om er op voorbereid te zijn!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Sep 2013 19:46

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik ga altijd even bij mijn buren langs als ik een feestje geef. Vind ik wel zo netjes.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem 53

Bericht 07 Sep 2013 20:22

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Als ik weet dat het druk en waarschijnlijk tot in de late uurtjes door gaat dan zou ik zeker even in de omgeving laten weten dat er een feestje is. Ik vind dat persoonlijk een kleine moeite. Heb ik liever dan dat ik dat niet doe, buren de politie bellen en die bij me op de stoep staan.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 07 Sep 2013 20:29

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik vind het wel zo netjes om een briefje in de brievenbus te doen of even aan te bellen en het vermelden. Wij hebben ook een keer een groot feest gegeven en hebben netjes een briefje in de brievenbus gedaan bij de buren. Dan kunnen ze er rekening me houden en is het lang niet zo erg dan dat je er niets vanaf weet
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 20:29

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Precies Auxo. Wanneer ze een briefje in de bus gestopt hadden zou ik het gewoon zo laten. Nu heb ik wel zoiets, met inmiddels twee kinderen die vroeg wakker zijn, als het rond een uur of 2 echt zoals ieder jaar nog zo'n herrie is ga ik toch echt de politie bellen. Langsgaan durf ik zelf echt niet, en man ook niet.
<<

Anoniem 53

Bericht 07 Sep 2013 20:31

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Groot gelijk, zeker als het echt zo lang door gaat. Draaien ze dan ook echt harde muziek en zo?
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 20:32

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

ja en ook echt van die takkemuziek ( bonk bonk bonk) geen gezellige Guus ofzo nee maar die stomme dreunmuziek.
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Sep 2013 21:08

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Als ik vroeger als puber een feestje gaf, viel het eigenlijk altijd erg mee met herrie en dergelijke. Maar voor alle zekerheid ging ik dan even langs alle directe buren, en die vonden het altijd prima.

Toevallig heb ik ook een buurman verderop in het rijtje wonen die eens in de zoveel tijd een feest geeft met bijbehorende rotherrie, maar die denkt volgens mij dat het normaal is. Niks geen briefje in de bus, of even langskomen. Als het af en toe is zal ik me er voor mezelf niet gauw aan ergeren, maar met kinderen weet je nooit of ze er wakker van worden of niet. Dan zou ik het nog wel vervelend vinden als er weer herrie is, maar als iemand het van tevoren even meldt kun je er ook rekening mee houden. Dan kan ik er hier bijvoorbeeld voor kiezen haar een keertje in een andere slaapkamer te leggen aan de andere kant van het huis.

Ik zou het dus niet meer dan normaal vinden als iemand het even vooraf aangeeft, helaas denkt niet iedereen daar zo over. En die muziek hier ook.. Van die volksmuziek en smartlappen, af en toe zou ik bijna naar buiten gaan en de buurman even een ander cd'tje geven ;)
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 21:11

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

hahaha ja ik zal hem eens een goede cd gaan geven, goede tip ;)

Helaas durf ik dat allemaal niet.
<<

Anoniem 53

Bericht 07 Sep 2013 21:12

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Printje schreef:ja en ook echt van die takkemuziek ( bonk bonk bonk) geen gezellige Guus ofzo nee maar die stomme dreunmuziek.

Niks mis mee, met dat soort muziek ;) Nee, ik snap dat dat vervelend is als dat zo tot midden in de nacht is.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Sep 2013 21:45

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Wij krijgen altijd netjes briefjes in de bus dus zou dat zelf ook doen
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 21:46

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Auxo schreef:
Printje schreef:ja en ook echt van die takkemuziek ( bonk bonk bonk) geen gezellige Guus ofzo nee maar die stomme dreunmuziek.

Niks mis mee, met dat soort muziek ;) Nee, ik snap dat dat vervelend is als dat zo tot midden in de nacht is.


Ik probeer me er ook niet aan te storen maar N is al een paar keer wakker geworden en het bonkt maar door en door. Serieus echt erg irritant haha.
<<

Anoniem103

Bericht 07 Sep 2013 22:10

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik zou het wel even melden bij de buren als we echt een groot feest zouden geven. Zelf vind ik het ook prettig als de buren dat even doen. Maar ook al krijg je een briefje, vind ik het nog aso om de 4 uur in de nacht zoveel herrie te maken dat de buren er niet door kunnen slapen. Dat is hier in de buurt ook wel een paar keer gebeurd en dan gaat mijn man er wel heen om te vragen of het wat zachter kan (ik durf zelf niet ;) ).
<<

Anoniem73

Bericht 07 Sep 2013 22:38

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ja ik zou wel ff een briefje in de bussen doen. Nou hebben we een heelmgoed contact met de buurt dus waarschijnlijk zitten die er allemaal al haha
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 07 Sep 2013 22:45

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik laat het altijd aan de buren weten, de achterburen niet..
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 08 Sep 2013 05:58

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Printje schreef:ja en ook echt van die takkemuziek ( bonk bonk bonk) geen gezellige Guus ofzo nee maar die stomme dreunmuziek.

Guus (of vergelijkbare muziek) zou voor mij reden zijn om direct de politie te bellen ;)
<<

Anoniem66

Bericht 08 Sep 2013 06:31

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik zou langsgaan of de politie bellen. Officieel mag je na 11 uur(?) niet meer zulke geluidsoverlast produceren, dus als het om 2u nog aan de hand is, gewoon bellen..

Hadden ze maar een briefje in de bus moeten gooien. Dan nog vind ik 4u gigantisch asociaal maar dan is het al anders. Ik zou dit toch ook wel melden bij die buren hoor, dat jullie er elk jaar veel last van hebben en of de muziek vanaf een uur of 11/12 niet zachter kan. En dat er op z'n minst wel een briefje in de bus kan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Sep 2013 06:36

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Ik begrijp sowieso niet waarom je op een feestje harde muziek moet draaien, je kunt dan toch niet normaal een gezellig gesprek aan? Maar goed, ik zou inderdaad wel mijn buren even waarschuwen met een briefje of hier in het portiek gewoon even persoonlijk. Hoe Bazinga het doet gaat mij net iets te ver, maar het zal wel doeltreffend zijn!

Er zou geen haar op mijn hoofd zijn om na een bepaalde tijd nog harde muziek te draaien, omdat ik daar zelf ook altijd last van heb als andere buren een feestje hebben.
L2014 & H2017
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 06:48

Re: Briefje in brievenbus bij groot feest?

Tot 4 uur geduurd. . Ik ben wel in slaap gevallen man niet. Snap niet dat hij of iemand anders niet gebeld heeft naar de politie.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers