Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Dec 2013 13:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Veel succes Mila!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Dec 2013 13:20

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend, Mila, succes!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2013 13:34

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeej! Spannend! Succes Milla!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Dec 2013 13:37

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend Mila! Ik ben benieuwd!
L2014 & H2017
<<

Anoniem66

Bericht 18 Dec 2013 14:51

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Succes en zet 'm op, Mila! Leuk man... :)
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Dec 2013 15:06

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zo eindelijk weer een beetje tijd om te reageren haha.

@Steep: Poeh het zit je nog niet echt mee he. Eerst dat stomme gedrag van je schoonzus. Nu weer kopers die ingewikkeld doen. Ik snap idd dat ze de stem van haar zoon mee wil laten tellen, maar nu lijkt het er meer op dat hij de bepalende factor in de beslissing is terwijl zij er waarschijnlijk op korte termijn alleen zal wonen. Ja ben nog steeds erg druk met de naweeën van de verhuizen. Het uitpakken en alles op de plaats zetten enz. Wat vervelend zeg het gedrag van je schoonzus! Ik zou dan idd ook gewoon lekker zelf kruikenzakken kopen.

@Penelope: Ja geeft een heel stuk rust dat we nu over zijn! Maar alles staat eigenlijk nog wel een beetje op zijn kop dus helemaal rust heb ik nog niet. Maar ik ga nu eerst zorgen dat alles klaar staat voor de baby en daarna ga ik rustig aan verder met ons aandeel. Je weet maar nooit wanneer ze zich aan dient. De vakantie was lekker rustig, maar de bedden vielen zo enorm tegen. Je lag gewoon te slapen in de kuil van een ander. Dit hebben we natuurlijk aangegeven en meteen nieuwe matrassen gekregen. Maar deze waren zo hard dat je er ook niet fatsoenlijk op kon slapen. We moesten overdag gewoon bijkomen van de slechte nacht. Dus weinig energie en puf om wat te doen. We zijn dan ook een dag eerder naar huis gegaan. In totaal 2 dagen omdat mijn vriend 's maandags weer moest werken dus zouden we zondag al naar huis gaan. Is nu dus zaterdags geworden.

Nog even over die kruikenzakken. Er zitten toch altijd strikjes aan zodat de kruik er niet uit kan? Ik snap niet helemaal hoe deze dan te dicht bij de baby kunnen komen. Je legt ze toch sowieso tegen de kruik aan of heb ik dat verkeerd gedacht?

Leuk oud klasgenootje heb jij zeg! Jeetje wat een fatsoen. Ik vind het ook vervelend dat mensen mij steeds vragen hoeveel ik ben aangekomen. Ik zit namelijk best wel in over de gewichtstoename. Heb altijd al iets teveel gewogen en nu helemaal. Laatst vroeg iemand op een verjaardag die ik nog nooit eerder had gezien hoeveel ik was aangekomen. Toen dacht ik echt wat een fatsoen zeg. Soms is het net alsof mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen tegen een zwangere vrouw.

Ik heb niet je bericht kunnen lezen over je persoonlijke situatie maar wil je toch graag heel veel sterkte wensen, want uit de reacties van de anderen merk ik dat er niet zulke leuke dingen spelen bij jou. Dikke knuffel!

@Facebook/appjes: ik heb geen facebook dus daar heb ik gelukkig geen last van haha. Maar ben benieuwd of mensen mij ook steeds gaan vragen of ik al aan het bevallen ben. Lijkt me zooooo iritant. Je bent zelf al hartstikke vol van spanning en afwachting en dan gaat iedereen je nog vragen ook!!

@Luce: fijn dat de badbevalling zo goed is bevallen (hihi) doet me goed om te lezen aangezien hier volgende week 'mijn ' bevalbad wordt bezorgd! Klinkt als een heftige bevalling bij jou zeg! Fijn dat alles verder wel goed gaat behalve het slapen dan. Hopelijk vinden jullie daar een goeie oplossing voor. Enneh flesvoeding is toch ook gewoon prima! Je moet doen waar je je het beste bij voelt!!

@Charlotte: ja ik was er best veel en toen ineens een hele tijd niet meer hihi Dus dat viel wel op hahaha. Hier zijn we ook tijdens de vakantie eindelijk uit de naam. Nu nog het geboortekaartje en de tekst. Voel wel stress dat we dat allemaal nog niet hebben. Zo had ik het me ook niet voorgesteld. NEt zoals dat de babykamer nog steeds niet helemaal ingericht is. Maar ik probeer alles maar een beetje los te laten en alles nu zo snel mogelijk klaar te maken en nog even te genieten van de zwangerschap. Dat wat jij zegt over de naam heb ik ook. Wat nou als de naam niet bij de baby past haha. Wij willen hier ook geen stagiaire bij de bevalling terwijl we er wel prima de ruimte voor hebben. Eerst had ik zoiets van prima die moeten het ook leren, maar later dacht ik nee wil eigenlijk zo weinig mogelijk mensen erbij zodat alles zo natuurlijk mogelijk aanvoelt. Mijn vriend wilde het ook liever niet dus dat scheelde voor mij alweer een dilemma hahaha.

@Isabel: tijd gaat snel hoor! Voor je het weet ben je ook bevallen! Wat vervelend zeg dat je zoveel lichemalijke problemen hebt. Wel fijn dat je alles al klaar hebt staan. Dat geeft vast rust! Had ik ook graag gewild rond die termijn, maar helaas liep het hier wat anders door de verbouwing.

@Mila: OOOW wat spannend! Wil je graag thuis bevallen? Dan hoop ik heeeeel hard dat het lekker doorzet en je gewoon lekker thuis kan bevallen!!

@All: ik ben vandaag een beetje begonnen met het inrichten van de babykamer en de spulletjes enzo. Ook wil ik graag gaan wassen en de vluchttas klaarzetten deze week. Mijn vriend is begonnen met het maken van klossen. Wij hebben namelijk een boxspring. Ook moeten we vaart maken met het geboortekaartje. Gelukkig zijn we wel uit de naam...Afgelopen maandag het geboorteplan met de verloskundige besproken...Volgende week wordt mijn bevalbad bezorgd...Komt nu toch allemaal wel heel erg dichtbij hahaha
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 18 Dec 2013 17:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Stokstaartje, Dat heb je dan inderdaad verkeerd begrepen want een kruik mag nooit tegen de baby aan liggen! Een kruik wordt ontzettend warm ook als er een zak omheen zit. Een collega van mij had laats een kindje met een brandwond op beentje omdat kruik er tegen had gelegen. Het gaat er ook niet om dat de kruik eruit kan vallen maar de kruik kan rollen naar het kindje toe. Er moet altijd een handbreedte tussen het kindje en de kruik zitten. Vandaar dat bij ons bureau de kruikenzakken niet meer mogen alleen hydrofiele doeken. Dan ligt de knoop naar het kindje toe. Snap je?

Spannend dat volgende week het bad binnen komt. Welke is het geworden?
Balen dat de bedden zo tegen vielen op vakantie!



We zijn vanmiddag even naar het dorp gelopen. Viel toch wel tegen moet ik zeggen maar een beetje beweging kan geen kwaad. Dit weekend gaan we lekker onder ons 2en uiteten. Afwachten is het ook niet dus we hebben weer wat meer op de planning staan. Ben benieuwd morgen bij de verloskundige.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Dec 2013 19:25

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oeh Mila: heel veel succes!! Ik hoop dat de bevalling lekker thuis doorzet!

Aaaah nu heb ik alles doorgelezen maar ik ben het meeste weer vergeten... :nerd: Dan maar even uit mijn hoofd want met 2 pagina's werken lukt op de iPad niet.

Steep: wat balen van die mevrouw! Ik mag toch hopen dat ze uiteindelijk wel voor zichzelf kiest. Haar zoon heeft er niets meer over te zeggen. Voor jullie ook balen dat er nog niets duidelijk is. Het had zo mooi kunnen zijn...
Ik ben benieuwd of je VK gelijk krijgt! Wat zegt je gevoel?

Penelope: Ik vind het ook bijzonder dat mijn broeken alweer passen. Ik had ze een half jaar geleden in de kast gelegd met het idee dat ze daar nog wel heel lang zouden liggen. Wat goed dat jullie dit weekend nog gezellig uit eten gaan! Maar wie weet kan het wel niet doorgaan! Wij hadden voordat mijn vliezen braken ook net het hele weekend vol gepland dus wie weet.

Stokstaartje: jullie zijn goed bezig zo te lezen. Lekker druk met de laatste regeldingen. Niet gaan stressen hoor! Jullie hebben het vast allemaal op tijd af. Wij waren ook zo laat met alles en dat is uiteindelijk ook goed gekomen.
De kruiken leg je inderdaad niet tegen je kindje aan. Ze worden echt heel warm ook al zit de zak eromheen.

Hmmm ik had meer onthouden dan ik dacht :)
Wij zijn vandaag voor het eerst naar buiten geweest! We hebben een klein rondje gelopen en ik kon alleen maar glimlachen zo trots voelde ik mij! Toch viel het me lichamelijk wel tegen. Binnen voel je je zo goed maar buiten valt dat toch tegen. Daarna meteen maar weer even gaan liggen.
Vandaag is F. ook alweer 2 weken! Het gaat echt snel! Ik kan me al niet meer voorstellen hoe het zonder haar was.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 18 Dec 2013 20:23

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Even ego bericht van mij, lange dag gehad vandaag.
Maar ik lig in het ziekenhuis met een trombose been. Had van het weekend al veel pijn in mijn linkerheup. Gisteren was dit mijn linkerlies en s'avonds had ik een enorm gezwollen been. Gaan slapen met de hoop dat het vandaag wel minder zou zijn. Maar vanochtend was het been nog net zo gezwollen en had ik veel pijn. Verloskundige gebeld, die dacht dat het best het hoofdje van de baby kon zijn die aan 1 kant drukte en vandaar dat maar 1 been dik werd. Als ik het echt niet vertrouwde kon ik nog weer contact opnemen of toch de huisarts bellen. Na even twijfelen toch maar de huisarts gebeld en mocht snel langskomen. Die besloot me gelijk door te sturen naar het ziekenhuis. En uit een echo van t been bleek ik dus inderdaad wat ze al vermoedden een trombose been te hebben. Nu krijg ik spuitjes in m'n been, die ik uiteindelijk zelf moet gaan zetten omdat ik ze een behoorlijke periode moet gebruiken. En er zal een steunkous aangemeten worden.. Even flink schrikken en balen dus.
De baby doet het gelukkig wel goed. Wel zit een thuisbevalling er niet meer in, sta nu onder controle van een gynaecoloog.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2013 21:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Kajaka wat heftig! Beterschap! Je zal je kapot gebruiken zijn!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Dec 2013 22:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@Penelope: bedankt voor de uitleg! Ik snap het nu helemaal.. Is wel een goeie oplossing die knoop dan ja. Ik heb het aqua baby bad gehuurd van de water ooievaar en dan met het comfortpakket. Goed idee om gewoon toch dingetjes te gaan doen! Wij waren op vakantie in limburg en daar is het nogal heuvelachtig. Viel me ook vies tegen hoe snel ik buiten adem was na een bultje op. Ik heb ook nog eens astma haha

@Tsjip: Wat fijn dat je zo genoten hebt van de eerste keer buiten. Ook al was het maar een klein rondje. Dat wordt snel een steeds groter rondje hihi. Fijn om te lezen dat jullie ook laat waren en het bij jullie ook gewoon goed is gekomen! Mijn moeder had het er over dat je minstens 6 weken van tevoren je wensen aan de drukker moet doorgeven van het geboortekaartje. Is dit zo? Heb dit namelijk nog nooit eerder gehoord.

@Kajaka: ow nee kajaka! Dat is schrikken! Dat is flink balen. Gelukkig ben je toch naar de huisarts gegaan en heb je niet langer afgewacht! Nu kon er snel een behandeling gestart worden. Wat jammer dat je nu niet meer thuis kunt bevallen.

@All: vanavond was het even spannend hier. Heb de hele avond licht/redelijk pijnlijke harde buiken gehad die doortrokken naar mijn rug. Ik dacht ik heb toch geen weeën he. Dus ik heb het maar even een uurtje of 2 a 3 bijgekomen en ze kwamen best regelmatig. Ze wisselden een beetje tussen de 5 en 10 minuten, maar werden niet heftiger. Na een uurtje of 3 leek het alsof ze weer wat minder heftig werden en nu is het zo goed als over. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik vanavond voorweeën heb gehad...Klinkt dit bekend voor de meiden die ook voorweeën hebben gehad?? Als het nog langer aan had gehouden en/of heftiger was geworden had ik de verloskundige wel gebeld.
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 18 Dec 2013 22:24

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja hoor die voorweeen zijn bekend! Vanaf 35 weken heb ik er last van. Overigens had ik toen ook flinke last van indalibgsweeen. Is jullie kindje al ingedaald?

Ja Limburg heeft veel heuvels. Waar precies zijn jullie geweest? Ik woon er:)
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Dec 2013 22:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

ik heb al 3 weken regelmatig harde buiken alleen vanavond trok het dus naar mijn rug toe en waren ze pijnlijker. Afgelopen maandag gevraagd of ze al ingedaald was. Ze was al heel stuk ingedaald maar kon nog ietsje dieper aldus de VK. Dus misschien heeft ze dat vanavond wel gedaan dan. We waren op vakantie in reuver (landalpark)
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 18 Dec 2013 22:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Zou goed kunnen dat ze dat vanavond heeft gedaan.
Dat ken ik wel is nog een heel stuk bij mij vandaan. Ik woon helemaal in het zuiden.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 18 Dec 2013 22:53

Re: Winter 2013/2014 mama's!

wij vinden limburg echt leuk om op vakantie te gaan. Ben benieuwd zal het volgende week bij de controle wel horen of ze nu helemaal ingedaald is.
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 19 Dec 2013 10:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Controle bij de verloskundige was weer prima. Bij 1e meting was de bloeddruk weer te hoog maar bij de 2e was die acceptabel. Volgende week vrijdag staat een controle afspraak om te strippen. Afspraak bij de gyn is ook volgende week vrijdag of na het weekend op de maandag. De poli was nog dicht dus ik wordt nog terug gebeld erover. Ze probeert te regelen dat het na het weekend kan. Ik hoop dat niet zover komt dat ik naar de gyn moet of ja dat maakt me nog niks uit. Maar meer dat ik hoop voor 42 weken te bevallen zodat ik niet ingeleid hoef te worden.

Kleine heeft het nog reuze naar zijn zin in de buik. Deze verloskundige verwachtte ook al een kerstbaby de vorige zei het ook al. Ze zei dat alle baby's niet willen en ze wel een drukke kerst verwachtte.
<<

Anoniem6

Bericht 19 Dec 2013 10:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mila, ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk ben je lekker van je zoontje het genieten!
<<

Anoniem315

Bericht 19 Dec 2013 10:33

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Kajaka, wat schrikken! Erg vervelend dat het zo loopt en dat je nu niet thuis mag bevallen. Sterkte :hug:
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 19 Dec 2013 13:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope: fijn dat alles goed was met de beeb en dat je bloeddruk toch nog acceptabel is! Ik hoop heel erg voor je dat je gewoon lekker thuis kan bevallen. Ik wil ook zo graag thuis bevallen dat het voor mij ook echt een domper zou zijn als in ingeleid moet worden.

Mila: ook ik ben erg benieuwd naar hoe het met je gaat! Hopelijk heeft het doorgezet en ben je lekker thuis bevallen en nu aan het genieten van je kleine mannetje
Afbeelding
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 19 Dec 2013 18:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

@stokstaartje, wat handig dat je vriend zelf klossen kan maken! Wij hebben ook een boxspring maar kon gewoon met de klossen van de thuiszorgwinkel. Spannend hoor dat je bevalbad komt :)

@penelope ,wat fijn dat jullie nog even jullie moment met zn tweeen nemen ! Geniet er nog van :)
Hoe is het gegaan bij de verloskundige?

@Tsjip, wat fijn dat je toch naar buiten geweest ! Kan me voorstellen dat een beetje frisse lucht fijn is dan! Doe nu maar rustig aan dan !

@Kajaka, He wat vervelend zeg :hug: gelukkig is het verder met jullie kindje alles goed ! Weet je ook hoe lang je moet blijven in het ziekenhuis? Beterschap iig !


@all, ik moest vanmiddag weer voor controle terug komen voor mijn bloeddruk. Deze was helaas weer te hoog :(
De gynaecoloog heeft nog even naar ons draakje gekeken, en gelukkig was met hem/haar alles goed en vruchtwater en placenta zag er ook goed uit gelukkig. Heb wel medicatie meegekregen voor de bloeddruk en moet zondag weer terug komen. Mocht het zondag nog niet gezakt zijn word ik waarschijnlijk volgende week ingeleid , toen ze dat zei schrok ik wel even en kwam alle spanning er uit was wel blij dat mijn moeder mee was. Het is nu dus afwachten en wie weet hebben we straks wel een kerstkindje.. :P
Iemand hier toevallig ervaringen met inleiden?
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 19 Dec 2013 19:10

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje zeg dat lijkt me wel schrikken! Hopelijk helpt de medicatie gewoon goed en hoef je niet ingeleid te worden. Ik weet niet of die van de thuiszorg passen, maar volgens mij zijn ze 30 cm hoog? En ons bed is al 60 cm hoog dus hebben maar 20 cm extra nodig. Ik ben zelf maar 1.63 en kom nu zelfs soms al met veel pijn en moeite in en uit bed door mijn bekkenklachten. Dus heb het liever niet hoger dan noodzakelijk hahaha.
Afbeelding
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 19 Dec 2013 19:12

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja hoop ook dat het aanslaat ! Duimen maar nu :)
Ja volgens mij zijn ze indd 30cm hoog, wij zitten nu precies op 80cm met het bed maar tjonge wat hoog is dat !
Ben zelf 1,73 ongeveer maar het kan net, gaat niet echt charmant zeg maar ;)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Dec 2013 19:18

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ontzettend spannend Uiltje! Ik hoop dat het gewoon opgelost is met medicatie.

Ik heb vanavond gewoon controle gehad; bloeddruk prima, geen eiwitten/suikers in mijn urine, hb zelfs omhoog (schijnt in deze fase best bijzonder te zijn). De kleine is wel aan het indalen, maar zit nog niet vast. Statistisch gezien, verwachten ze dat ik overtijd zal lopen. De baby heeft het wel prima in mijn buik.
L2014 & H2017
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 19 Dec 2013 21:41

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja ik hoop het ook :)

Wat fijn dat alles goed is zeg !
Heb je zelf al een idee wanneer je gaat bevallen of niet?
<<

Anoniem272

Bericht 19 Dec 2013 22:50

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Uiltje, ik ben ook ingeleid ivm een hoge bloeddruk. Vond het helemaal niet vervelend! Voor vragen mag je me ook wel pm-en.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron