Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Floradix of ijzertabletten?

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Sep 2013 12:01

Floradix of ijzertabletten?

Aangezien mijn hb gehalte veel te laag is door de bevalling heb ik ijzertabletten voorgeschreven gekregen, maar mijn ontlasting is nu steeds keihard, wat ontzettend pijn doet met naar de wc gaan. Nu lees ik wat dingen over Floradix, dat dat ook goed ijzer aanvult en je minder last hebt van verstopping. Iemand daar ervaring mee? En waar kun je dat kopen? Wat is fijner, vloeibaar of tabletten?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 06 Sep 2013 12:18

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ik had vloeibaar, bij de reformwinkel gehaald.
Ik had geen last van verstopping e.d., dus bij mij werkte het iig! :)
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Sep 2013 12:20

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ik had eerst vloeibare floradix de vorige keer, en daarna tabletten omdat ik dat beter kon verdragen met de misselijkheid (ik heb het in de zwangerschap gebruikt een tijdje). Geen last gehad van verstopping, terwijl ik dat ooit bij ijzertabletten wel flink heb gehad.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 06 Sep 2013 12:34

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ik had floradix tabletten, was prima.
<<

Anoniem162

Bericht 06 Sep 2013 12:36

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ik heb floradix tabletten gebruikt (na de bevalling) ik raakte er absoluut niet verstopt van :thumbdown:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Sep 2013 12:45

Re: Floradix of ijzertabletten?

Nou dan ga ik toch maar eens dat proberen, hopen dat het dan beter gaat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Sep 2013 13:25

Re: Floradix of ijzertabletten?

ik zou dan je HA bellen, ferrofumeraat kan verstoppingen geven en dan kan de HA je movicolon geven. Floradix is een alternatief middel, geen geneesmiddel.
M:21072011
J :08012014
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 06 Sep 2013 15:01

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ik kreeg floradix in drank vorm. Heb nooit echt het idee gehad dat het hielp eigenlijk
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 06 Sep 2013 15:41

Re: Floradix of ijzertabletten?

Mijn hb was ook heel laag, ik kreeg ijzertabletten (en een ijzinfuus in het ziekenhuis). Ik heb toen ook nog navraag gedaan over floradix, maar tegen mij werd gezegd dat dat minder snel werkt/helpt dan ijzertabletten.
Ik ben daardoor niet begonnen met floradix...
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 06 Sep 2013 16:52

Re: Floradix of ijzertabletten?

ik had beide; ijzertabletten en floradix tabletten daarna...
moest er veel bij drinken, vezels eten...
Toen had ik geen last van verstopping. Maar dat heb ik sowieso niet zo snel!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 06 Sep 2013 16:59

Re: Floradix of ijzertabletten?

Als je Hb echt zo laag is dat je ijzertabletten voorgeschreven hebt gekregen zou ik ze wel innemen. Je kan ook floradix nemen en op je voeding letten, maar dan duurt het veel langer voordat je Hb weer op niveau is.
Wat je eventueel kan doen is roosvicee laxo erbij drinken, dus de tabletten nemen en later op de dag die roosvicee nemen en hopen dat het elkaar opheft..
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Sep 2013 18:43

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ja, ik drink en eet al goed en drink ook laxo erbij. Anders bel ik maandag de ha wel even.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem24

Bericht 06 Sep 2013 19:08

Re: Floradix of ijzertabletten?

Welke dosering ijzertabletten heb je voorgeschreven gekregen?
In het ziekenhuis geven ze vaak 2 of 3 tabletten per dag maar dat is zwaar achterhaald. Je lijf kan maar een maximale hoeveelheid ijzer opnemen per dag, alles wat je meer inneemt zorgt alleen maar voor obstipatie. Je kunt veel beter 1x per dag 200mg (=1 tablet) innemen en het dan iets langer gebruiken.

Oppassen met melkprosucten omdat die de opname van ijzer tegen gaan. Beter kun je het met een vruchtensap innemen omdat vitamine C juist de opname bevorderd.

Succes ermee, en wat anderen ook al zeggen. Als je hb echt heel laag is dan is Floradix alleen niet voldoende.
<<

Anoniem 82

Bericht 06 Sep 2013 19:12

Re: Floradix of ijzertabletten?

Bij een heel laag HB zou ik ook geen Floradix nemen, ik had het genomen bij een iets verlaagd HB. Na de bevalling had ik ook een erg laag HB en heb toen een ijzerinfuus gehad. Daar was ik enorm blij mee, want van ijzertabletten raak ik enorm verstopt. Maar ik heb dan sowieso wel darmen die erg gevoelig zijn voor zulke dingen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Sep 2013 17:28

Re: Floradix of ijzertabletten?

Fiwen schreef:Welke dosering ijzertabletten heb je voorgeschreven gekregen?
In het ziekenhuis geven ze vaak 2 of 3 tabletten per dag maar dat is zwaar achterhaald. Je lijf kan maar een maximale hoeveelheid ijzer opnemen per dag, alles wat je meer inneemt zorgt alleen maar voor obstipatie. Je kunt veel beter 1x per dag 200mg (=1 tablet) innemen en het dan iets langer gebruiken.

Oppassen met melkprosucten omdat die de opname van ijzer tegen gaan. Beter kun je het met een vruchtensap innemen omdat vitamine C juist de opname bevorderd.

Succes ermee, en wat anderen ook al zeggen. Als je hb echt heel laag is dan is Floradix alleen niet voldoende.


Ik moet 1 tablet per dag slikken, maar daar word mijn ontlasting al keihard van :-(
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 07 Sep 2013 19:50

Re: Floradix of ijzertabletten?

Ik zou ook geen Floradix nemen. Toen ik zwanger was en bij de verloskundige kwam met een laag ijzergehalte moest ik Floradix slikken. Maar ze zei me wel dat ik ijzertabletten zou krijgen als het ijzergehalte nog lager zou worden. Dat is niet gebeurd (ja, aan het eind pas), dus ik heb geen ijzertabletten gekregen. Maar als je gehalte echt laag is, denk ik dat ijzertabletten beter helpen dan Floradix.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Sep 2013 20:56

Re: Floradix of ijzertabletten?

Je kunt zemelen proberen. Ik slik permanent ijzertabletten en dit helpt bij mij echt. Wel zorgen dat je er voldoende bij drinkt. Ik vind dit veel prettig dan de movicolon wat ik van de huisarts kreeg.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Firefly, Sublimo