Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Dec 2013 10:15

Re: Sollicitatietopic

Een hele dikke knuffel Nijntje! Snap helemaal hoe je je voelt.
<<

Nyx

Bericht 19 Dec 2013 11:52

Re: Sollicitatietopic

:hug: Nijntje!

Ik ken het gevoel. De laatste tijd weet ik hoe ik overkom, maar ik heb ook weleens gehoord dat ik op een bepaalde manier overkwam, terwijl ik juist dacht een geweldig gesprek te hebben gehad. Ik denk tegenwoordig dat het ook een stukje gunfactor is wat je moet hebben en dat ze bij de overige 'iets' moeten verzinnen. Ik heb namelijk ook weleens gehoord dat ze een heel fijn gesprek met me hadden, maar net op zoek waren naar een ander type. Ik vond dat gesprek ronduit onprettig. Dus toen heb ik maar bedacht dat ze een bepaalde klik met iemand moeten hebben en ze de kwaliteiten van een ander gewoon vergeten. Iets beter voor mijn ego. Die op sollicitatievlak toch al minimaal is.

Zet hem op! Die baan komt heus wel! Het kost alleen wat meer tijd.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 19 Dec 2013 12:30

Re: Sollicitatietopic

Aww dank jullie voor de lieve reacties. Ik denk ook zeker dat dat klopt van die gunfactor. Alleen baal ik dat het mij dan al zoveel gesprekken niet gegund wordt en ik steeds hetzelfde hoor. En dit gesprek was ik echt het meest ontspannen van alle gesprekken! Ik heb hulp voor mijn angsten en onzekerheid maar een (sollicitatie)cursus is niet te betalen. Ik zit vast in een kringetje. Straks is het 2014 en dan ben ik in jaartallen al zolang werkloos, daar kijken werkgevers ook weer naar, terwijl ik geen andere reden heb dan dat ik niet aangenomen word. Ik zit volgens mij nu langer thuis dan dat ik bij mijn eerste baan werkte :(.

Jans ik PM je even.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Dec 2013 14:06

Re: Sollicitatietopic

Sterkte nijntje4! Echter kun je niet een beetje schuiven (oneerlijk zijn) met je werkverleden? Volgens mij doen dat best veel mensen. Zo zet ik op mijn CV geen maanden neer en werkgevers die niet de moeite zijn om te vermelden zet ik er niet in (maak ik dan een langere periode van bij een andere werkgever). Dan hoef ik ten minste op een sollicitatiegesprek niet telkens uit te leggen, waarom ik bij die werkgever weg ben gegaan. Dat vind ik namelijk altijd moeilijk om te vertellen. Zeker als je bijv. bij een werkgever niet lekker weg bent gegaan.
Laatst gewijzigd door Fred op 19 Dec 2013 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Dec 2013 14:07

Re: Sollicitatietopic

Oneerlijk zijn, lijkt mij ook niet echt als iemand die ik zou willen in mijn bedrijf..
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Dec 2013 14:16

Re: Sollicitatietopic

@ Tabbie, je moest eens weten hoe oneerlijk potentiële werkgevers zijn in een sollicitatiegesprek. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze dingen beloven die achteraf niet worden nagekomen als je er werkt (bijv. is er werk genoeg? ja, dat is er! werk je daar en merk je na een tijdje dat je planning niet klopt en dat er niet voldoende werk ik.. Nog een voorbeeld je merkt niets meer van de overname die een aantal jaren geleden heeft plaats gevonden, begin ik daar en het eerste wat mij opvalt is dat er met verschillende systemen wordt gewerkt. Dus is er kei hard gelogen bij het gesprek tegen mij om mij binnen te krijgen). Dan zou ik nog eerlijk moeten zijn op een sollicitatiegesprek. Ik ben eerlijk genoeg geweest en helaas ben ik niet veel eerlijke werkgevers tegen gekomen. Zo ik ben frustraties ook weer kwijt.
<<

Anoniem170

Bericht 19 Dec 2013 18:25

Re: Sollicitatietopic

Vervelend Nyntje :( Volgens mij heb je wel eens iets eerder gepost dat werkgevers je heel timide inschatten?

Ik heb een nieuwe baan!!!! Ik ga werken bij Dow Chemical als client service associate. Ik ben zo blij, het past ook helemaal in wat ik zoek :) Internationaal bedrijf, klanten ook over de hele wereld en het team zelf is trouwens ook multicultureel :) Zal in het begin even wennen zijn, voertaal is Engels, met klanten en leveranciers enz zullen er verschillende talen gesproken moeten worden. Het biedt me echt een geweldige kans om werkervaring op te doen!

Ik vind wel erg jammer dat ik nu afscheid moet nemen bij mn huidige baan, ik werkte op debiteurenadministratie van een energiemaatschappij. We hadden echt zo'n leuk team, zoveel gelachen ook.. Maar ik miste de uitdaging en wilde iets in de richting van mijn diploma.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 20 Dec 2013 12:32

Re: Sollicitatietopic

Fred schreef:@ Tabbie, je moest eens weten hoe oneerlijk potentiële werkgevers zijn in een sollicitatiegesprek. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ze dingen beloven die achteraf niet worden nagekomen als je er werkt (bijv. is er werk genoeg? ja, dat is er! werk je daar en merk je na een tijdje dat je planning niet klopt en dat er niet voldoende werk ik.. Nog een voorbeeld je merkt niets meer van de overname die een aantal jaren geleden heeft plaats gevonden, begin ik daar en het eerste wat mij opvalt is dat er met verschillende systemen wordt gewerkt. Dus is er kei hard gelogen bij het gesprek tegen mij om mij binnen te krijgen). Dan zou ik nog eerlijk moeten zijn op een sollicitatiegesprek. Ik ben eerlijk genoeg geweest en helaas ben ik niet veel eerlijke werkgevers tegen gekomen. Zo ik ben frustraties ook weer kwijt.


Dat wil niet zeggen dat ik mij dan ook maar ga verlagen tot het niveau van die werkgevers...
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 22 Dec 2013 22:40

Re: Sollicitatietopic

Ik meld me hier, ik ben al een tijdje werkloos, door zwangerschap geen contractverlenging gehad, en eerst zeiden ze je mag na je bevalling etc terug komen, maar helaas de CAO van de zorg is veranderd en 0-uren contracten mogen niet meer. Dus nu maar op zoek naar vacatures, nu kwam ik wel 1 tegen, en probeer ik een goeie pakkende brief te schrijven dat gaat nog wel, maar moet ik nou in mijn CV vermelden dat ik een zoontje heb? Of komt zoiets dan wel ter sprake in een eventueel gesprek? En als het wel in de CV moet waar zet ik dat dan neer?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 23 Dec 2013 08:16

Re: Sollicitatietopic

Silver schreef:Ik meld me hier, ik ben al een tijdje werkloos, door zwangerschap geen contractverlenging gehad, en eerst zeiden ze je mag na je bevalling etc terug komen, maar helaas de CAO van de zorg is veranderd en 0-uren contracten mogen niet meer. Dus nu maar op zoek naar vacatures, nu kwam ik wel 1 tegen, en probeer ik een goeie pakkende brief te schrijven dat gaat nog wel, maar moet ik nou in mijn CV vermelden dat ik een zoontje heb? Of komt zoiets dan wel ter sprake in een eventueel gesprek? En als het wel in de CV moet waar zet ik dat dan neer?


Nergens? Dat heeft toch niks te maken met je competenties voor een baan? Het kan alleen maar afschrikken dus ik zou het alleen vermelden in het gesprek als er gevraagd wordt naar je thuissituatie.
Smile, it's free!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Dec 2013 08:21

Re: Sollicitatietopic

Nee joh, kinderen hebben is puur iets van je persoonlijke situatie en horen niet op je CV thuis. Ze moeten je CV beoordelen op je professionele competenties.
L2014 & H2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Jan 2014 10:07

Re: Sollicitatietopic

Ik kom hier ook weer meeschrijven, maandag heb ik te horen gekregen dat het bedrijf failliet is en dus iedereen ontslagen is. Doorstart is mogelijk, maar die kan is zo klein dat ik de gok maar niet neem. En stel dat het er komt, dan is het nog geen stabiel bedrijf. Via het uitzendbureau ben ik al voorgesteld bij een bedrijf en ik heb zojuist mijn eerste brief verstuurd. Spannend weer, ik had gehoopt nog een poosje te kunnen blijven zitten waar ik zat.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Jan 2014 09:31

Re: Sollicitatietopic

:hug: Taeda en veel succes met solliciteren.
L2014 & H2017
<<

Anoniem57

Bericht 04 Jan 2014 09:38

Re: Sollicitatietopic

Taeda, echt zó vervelend!
Ik heb gisteravond ook weer een brief verstuurd, die perfect aansluit bij mijn cv en mijn competenties. Het is een functie op de binnendienst die te maken heeft met allebei mijn recente werkervaringen. Ook nog eens voor 20/24 uur, dus dat zou zó ideaal zijn!!!

Verder heb ik ook nog iets lopen via een uitzendbureau, dit is ook voor 16/24 uur en ook s´avonds en in het weekend (zaterdag) werk mogelijk, dit is op de administratieve afdeling, lijkt me ook erg leuk. Had in eerste instantie gereageerd op een functie daar op de commerciële afdeling, maar ik ben niet zo'n salesjager, dus de vrouw van het uitzendbureau wilde me heel graag nog even vasthouden voor de administratieve tak daar. Ze dacht zelf dat er in januari weer een aantal functies kwamen, en deze werkgever wil echt loyale mensen voor langere tijd, dus ik ben benieuwd!
<<

Anoniem260

Bericht 05 Jan 2014 12:27

Re: Sollicitatietopic

2014 wordt voor mij het jaar dat ik (hopelijk) een andere baan ga vinden!
Ik werk al 5 jaar als waarnemer op een plek waar ik geen vaste uren zou willen. Ik stel solliciteren al een paar jaar ( :redface: ) uit, maar nu moet het er van komen.
Ik zit nu aan m'n sollicitatiebrief voor een flex-functie ergens anders ,maar vindt brieven schrijven zó lastig! Ik merk ook dat ik in m'n hoofd al helemaal ga bedenken hoe ik zo'n gesprek in zou gaan en hoe het zou zijn om daar te werken, terwijl ik nog niet eens ben uitgenodigd voor een gesprek..!
<<

Anoniem9

Bericht 05 Jan 2014 20:14

Re: Sollicitatietopic

Opzich is dat best goed dat je je dat inbeeldt Jerry. In een gesprek zullen ze dit toch gaan vragen :) Een brief schrijven is gewoon een kwestie van jezelf voorstellen. Niet te veel informatie, maar ook niet te weinig. Maak het aantrekkelijk (en vermijdt clichés..)

Ik ben via LinkedIn al een aantal keer benaderd door een flexbedrijf. Een vriendin van mij werkt ook via dat bedrijf bij een gemeente. Nu werd ik weer benaderd voor een functie vanaf april (mijn contract nu loopt tot halverwege mei) en ze willen mij gaan voorstellen aan een gemeente. Het is verder rijden dan nu, maar zo mooi als ik het nu heb blijft het toch niet ;) Ik zal dan (als het doorgaat) €100,00 bruto meer verdienen en krijg een leaseauto. Ben benieuwd wanneer ik er wat van hoor!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jan 2014 18:54

Re: Sollicitatietopic

Morgen heb ik twee gesprekken en dinsdag hoor ik of een eventuele doorstart mogelijk is (lijkt er wel op, eigenlijk zou afgelopen woensdag al de knoop worden doorgehakt). Stel dat in het beste geval alledrie de opties positief aflopen, wordt het nog een moeilijke keus! Bij het ene bedrijf ben ik de enige kandidaat voor nu (vacature via uitzendbureau, afgelopen vrijdag binnengekomen) en ik verwacht dat ik bij die ander ook de enige ben die op gesprek komt. Allebei zijn per direct, dus ik zou snel moeten kiezen (mocht er iets te kiezen zijn). Spannend dus, nu al heel wat afwegen en stressen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Jan 2014 19:38

Re: Sollicitatietopic

Ah, wel fijn dat je zo snel al gesprekken hebt Taeda!
Ik duim met je mee dat het allemaal goed gaat verlopen :) Welke van de 3 heeft je voorkeur?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jan 2014 22:02

Re: Sollicitatietopic

Dat weet ik niet, het heeft allemaal voor- en nadelen...
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem57

Bericht 19 Jan 2014 23:01

Re: Sollicitatietopic

Ik ben echt helemaal down, ik weet niet wat ik kan en wat ik wil, en dat er een andere baan moet komen is heel duidelijk. Er zijn alleen echt geen leuke, parttime vacatures. Stom!

Ik ga daar vd week maar eens voor zitten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Jan 2014 07:29

Re: Sollicitatietopic

Heb je je al ingeschreven bij een uitzendbureau Parel? Één van mijn gesprekken morgen is via TempoTeam D., het is ook bij een stichting in D. Nu heb ik wel het geluk dat mijn broer daar werkt en ik dus een streepje voor heb :wink:
Als dat het wordt, kan ik echt niet meer onder een kopje koffie bij jou uit :banaan:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Jan 2014 12:57

Re: Sollicitatietopic

Over vijf minuten ga ik richting het eerste gesprek. De zenuwen gieren nu aardig door mijn lijf!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 20 Jan 2014 13:15

Re: Sollicitatietopic

Succes Taeda! Zet hem op!
<<

Anoniem260

Bericht 20 Jan 2014 13:46

Re: Sollicitatietopic

Succes!!!
<<

Anoniem 49

Bericht 20 Jan 2014 17:24

Re: Sollicitatietopic

Hoe zijn je gesprekken gegaan Taeda?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers