Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Valt het moederschap jou mee of tegen?

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Dec 2013 00:27

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Ik vind dat heel moeilijk om te zeggen. Ik heb heel lang de wens gehad om moeder te worden, maar ik ben toch vrij neutraal en open het avontuur in gestapt. Wat me tegen viel waren vooral de dingen die niet zo liepen als ze hadden moeten lopen. Dus de zorgen om mijn man, de blindedarmontsteking rond 18 weken zwangerschap, de vroeggeboorte van L. en het overlijden van A. Maar ik denk ook niet dat ik daar nou zo'n verkeerd beeld van had, zo hoort het gewoon niet.
Alleenstaande moeder zijn is pittig, maar niet erger dan ik had verwacht. Over het algemeen vind ik het goed te doen.
Het enige wat me tot nu toe wel echt tegen valt is hoe zwaar het is als je kindje bepaald wanneer je slaapt. Of vooral wanneer je niet slaapt...
Verder vind ik het oprecht heerlijk om moeder te zijn, ik geniet er echt van en ben echt stikverliefd op dat kleine wezentje.

Ok maar hij ligt nu te krijsen in bed, het is half 1 en vanmorgen was het 6.30 u en gisteren 6.00 uur dus ik vind hem even niet zo heel lief nu.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Dec 2013 08:04

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Darius schreef:Ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht.

Het enige van het moederschap wat me echt zwaar valt, is het regelen van opvang. Vorige week had ik een cursusmiddag en moesten mijn kinderen een extra middag naar het kdv. De cursus was om 17 uur afgelopen maar het verkeer zat echt muur en muurvast. Uiteindelijk was ik om 17:50 uur op het kdv om ze op te halen. Ze waren de laatste kindjes en ik voelde me echt in en in slecht en heb 's avonds een flink potje lopen huilen.


Maar omdat je kindjes die dag de laatste waren, hoef je je toch niet slecht te voelen?
Mijn dochter is meestal een van de eersten op het kdv en dat vind ik juist prettig, heeft ze even tijd om gezellig met de leidster een boekje te lezen. En zo gaat het vaak ook als ze een van de laatsten is.

Ik heb niet echt het idee dat het tegen of mee valt.
Wel dacht ik dat ik geduld zou hebben bij driftbuien, maar bij veel driftbuien en koppig gedrag, raak ik soms behoorlijk geïrriteerd. Wat ik verder wel moeilijk vind, zijn de bemoeienissen van anderen. Dat gaat om slapen, eten, borstvoeding etc. Ik ben niet zo'n ster in het verdedigen van mijn eigen ideeën en handelwijze en word er onzeker van. Dan kan ik me echt druk maken om wat anderen van mijn kind vinden en hoe ik het aanpak.
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 18 Dec 2013 08:07

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Ik vind het met vlagen best pittig. Vooral als ik moe ben en daar baal ik echt van.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 18 Dec 2013 08:15

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Het moederschap op zich vind ik alleen maar meevallen, maar wij hebben ook enorm "geboft" met L. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Ze drinkt en eet vanaf het eerste moment goed, idem voor slapen. Het is een heel rustig lief meisje, luistert goed (en natuurlijk is het af en toe wel eens nee, of is ze tijd aan het rekken, of het ergens niet mee eens, maar is hierin wel aanspreekbaar). Ik zeg ook steeds- de tweede kan alleen maar tegenvallen wat dat betreft... :silent:

Wat me wel tegen is gevallen het eerste jaar is de uitwerking op je relatie... Die heeft echt wel zwaar weer gehad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 18 Dec 2013 08:34

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Tot rond de 4 maanden vond ik het zwaar, maar vanaf die tijd ging het allemaal een stuk makkelijker. En valt het moederschap mij mee. Maar hij is nog geen 2. Ik zie best op tegen de puberteit al duurt dat nog jaren.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 18 Dec 2013 08:44

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Hier gaat het met periodes. De ene periode vind ik het heel makkelijk en gezellig, andere periodes vind ik het best pittig!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Dec 2013 13:53

Re: Valt het moederschap jou mee of tegen?

Silver schreef:Het viel mij toch wel tegen, met name die hormonen die mij helemaal van streek maken. Zoontje doet het verder uitstekend daar ligt het niet aan. En de relatie krijgt wel een behoorlijke dreun. Tenminste hier wel.


Helemaal herkenbaar!! Ik weet niet of het de hormonen zijn, maar ik ben een gestreste moeder! En ik ben eigenlijk helemaal niet het type om gestrest te zijn! Wel geniet ik enorm van mijn kleine lieve meisje! Maar ik hou er niet van als anderen haar vasthouden :thumbdown: Vind ik irritant van mezelf, maar ik kan het ook niet zo goed ombuigen.

En mijn vriend wordt door mij enorm verwaarloosd. Maar daar hebben we het wel over en hij ervaart het niet zo.

Dus valt het mij mee of tegen.. ik vind Z. heeeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal geweldig
en de rest van me heel erg tegen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat