Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nepal

<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 13 Dec 2013 16:33

Nepal

Va de week zat ik een beetje rond te kijken op de site van shoestring, zag dat ze een paar leuke, vrij goedkope, reizen naar Nepal aanbieden. Iemand die zijn/haar ervaringen wil en kan delen? In welke periode heb je gereisd, zelf of georganiseerd, wat was je ongeveer kwijt? (En ben je ziek geweest?)
<<

Anoniem38

Bericht 14 Dec 2013 13:41

Re: Nepal

Ik lees mee. Nepal lijkt me zoooo gaaf!
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 14 Dec 2013 17:30

Re: Nepal

Ik ben er vorig maar geweest voor een korte rondreis!
We vertrokken 1 maart en kwamen 17 maart terug. Hebben eerst paar dagen Kathmandu gehad, toen door naar Chitwan (heeeeerlijk en mooi!) en vervolgens naar Pokhara voor de Poonhill trekking (5 dagen de bergen in, ook echt fantastisch!). Dit was georganiseerd via Riksja travel, maar wel individueel dus alleen ik en mijn vriend. Voor de reis waren we, inclusief uitgaven daar (avondeten, bezoekjes aan bezienswaardigheden op een vrije dag en souveniertjes, ontbijt zat overal bij) zo'n €1250 pp kwijt. We zijn beide niet ziek geweest. Gewoon fijn het vlees mijden (en dat mis je eeeecht niet, zooo uitgebreid vegetarisch te eten daar, jum jum. Zelfs vriendlief die dol is op vlees miste het niet.) en tijdens trekking geen alcohol. Flessen water kopen en gewoon kijken waar de Nepalezen eten, want als het druk is met hen, is het eten goed! ;)
Het was echt supergaaf en iedere euro dubbel en dwars waard. Had zelf nog wel langer kunnen blijven maar konden helaas niet langer vrij krijgen. Dat was overigens ook de reden voor de keus georganiseerd, nu wisten we gewoon wat we die dag moesten zeg maar en hebben we zowel cultuur als natuur gezien en geen dag verspild. Als we meer tijd hadden gehad, dan waren we zelf gewoon gegaan, want dat is ook prima te doen.

Dus als je vragen hebt, roep maar!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 14 Dec 2013 18:29

Re: Nepal

Klinkt goed ellusss! Die trekking heb ik volgens mij ook gezien in 1 van de reizen die shoestring aanbiedt en dat sprak me ook wel heel erg aan. Goed om te lezen dat jullie dat zo goed is bevallen. En wat goedkoop ook! Dat zijn ook ongeveer de shoestring prijzen maar dan echt alleen de reis zonder iets erbij en met een groep. Maar ik wil alleen gaan, dus ga sowieso wel georganiseerd denk ik. Hoe waren de temperaturen? Ik heb in m'n hoofd dat ik vrij snel weg wil..en had wat reizen gezien met als vertrekdata half januari, maar weet niet of ik misschien beter net iets later kan gaan.

Jip, zou jij zelf willen reizen of georganiseerd?
<<

Anoniem38

Bericht 14 Dec 2013 23:19

Re: Nepal

Ik zou zelf willen gaan.
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 16 Dec 2013 12:15

Re: Nepal

Jaa erg mooie trekking! Zorg wel dat je op de tweede dag de trappen hebt want anders moet je een hele dag trappen aflopen. Ontzettend zwaar voor je knieen en dat loopt ook vervelender dan trappen oplopen, vooral Nepalese trappen haha.

Qua temperatuur zatten we gemiddeld wel op zo'n 23-27 graden. Alleen die ochtend van Poon Hill als je voor zonsopgang gaat klimmen, toen was het kouder, veel kouder.

Qua reistijd.. Ik ben blij dat wij niet maand eerder zijn geweest. Want nu hadden we, vooral de derde dag, op sommige plekken gewoon nog sneeuw en ijs liggen, of juist heeeel veel drap en modder omdat het net allemaal aan het smelten was (wat het trouwens erg moeilijk maakt om soms naar boven of onder te klimmen of lopen). Onze gids zei dag dat stuk van de trekking ook pas net weer een kleine twee week los was, daarvoor was het afgesloten ivm het weer. Gewoon dicht gesneeuwd etc. Weet niet wanneer het was begonnen, maar dus wel iets om rekening mee te houden.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Dec 2013 16:50

Re: Nepal

Ik ben in Nepal geweest als onderdeel van een grotere groepsreis waarbij we eerst door China en Tibet zijn gereisd. Daarna vanaf het Tibetaanse plateau afdalen en Nepal in.
Ik heb niet echt heel veel gezien, want we zijn direct doorgereisd naar Kathmandu waar we een aantal dagen in de wijk Thamel in een hotel hebben gezeten. We hebben 1 x een uitstapje gemaakt naar Bakhtapur, maar verder niet veel van het land gezien.
Kathmandu was trouwens genoeg voor al mijn zintuigen na de rust en ruimte van Tibet, wat een shock, haha.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers