Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2012-2013 mama's

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2013 11:41

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hallo dames!

Hier ben ik eindelijk weer. Ik heb uiteraard niet alles bijgelezen, maar ik wil wel even Highway een hele dikke knuffel geven. Wat rot zeg, die onzekerheid. Bij mijn zoontje heeft de fysio heel erg goed geholpen. Inmiddels zit hij heel stevig, rolt hij alle kanten op, gaat hij van zit naar kruip en sluipt hij het hele huis door. Dat had ik echt niet verwacht dat hij dat met een jaar zou kunnen.

YMB, is K. vandaag jarig? Veel plezier iig!

Wij hebben vorige week zondag (01 dec) ons zoontje zijn verjaardag gevierd. Hij is echt rot verwend, maar wat een ontzettend leuke dag hebben wij gehad. Hij heeft er ook zichtbaar van genoten. Eerst had ik schrik dat het allemaal te druk zou zijn voor hem, maar hij genoot van alle aandacht die hij kreeg.
2012 & 2016
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 11 Dec 2013 13:03

Re: Winter 2012-2013 mama's

Snoes! welcome back! hoe is het met de kleine man? Hadden jullie zijn verjaardag groots gevierd?


Highway: al een datum van e MRI bekend?
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 11 Dec 2013 21:38

Re: Winter 2012-2013 mama's

Leuk al die verjaardagen die eraan gaan komen. Hoe gaan jullie het allemaal vieren? Klein, groots? thuis, zaaltje? Wij zitten in dubio vandaar mijn vraag haha

Ben ook naar het cb geweest voor de prikjes, mijn knul weegt nu 10.9, nog steeds een flinke haha. Tandje 5 komt eraan.

Snoes: leuk dat je er weer bent!

Highway: jeetje dat duurt nog even balen zeg.
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:15

Bericht 11 Dec 2013 21:53

Re: Winter 2012-2013 mama's

Snoes!!!! Wat leuk je weer te zien hier. En wat geweldig om te lezen wat R allemaal kan! Dat in zo'n korte tijd.

K was maandag jarig. S ochtens heeft hij het op het kdv gevierd. S middags vanaf half 6 kwam fam eten, waren we met 12 volw en 3 kinderen. Vanochtend kwamen 2 vriendinnen van mij met hun kinderen.
Ook k vond al de aandacht geweldig. Maandag bijna de hele dag niet geslapen maar supervrolijk!
Morgen ga ik uitzoeken wrlk speelgoed voorlopig naar bofen gaat. Ook met sinterklaas heeft hjj nog eea gehad :)
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2013 22:08

Re: Winter 2012-2013 mama's

Travel, het gaat echt supergoed met hem nu! Hij heeft begin november een week in het ziekenhuis gelegen, maar vooralsnog lijkt het nu goed te gaan met hem. Het is echt een heerlijk en vrolijk mannetje, ik geniet volop van hem. Zijn verjaardag hebben we heel groots gevierd haha, maar dat doen we maar 1 keer. We hebben nu ook al onze vrienden etc uitgenodigd omdat hij maar één keer 1 jaar wordt. Volgend jaar zal het alleen familie zijn denk ik (alhoewel dit stiekem best gezellig was!)

Ella, wij hebben het groots gevierd, maar wel thuis. Wij hebben wel een ontzettend grote woonkamer. Zaterdagavond hadden we het voor vrienden georganiseerd en toen was er 35 man. We hadden statafels neergezet en dat ging prima! Zondags kwam de familie (16 man) en toen hebben we gewoon 2 tafels tegen elkaar geschoven zodat iedereen aan tafel kon zitten. Eerst wilden we familie en vrienden tegelijk laten komen, dan hadden we het in onze garage georganiseerd. Die wilden we dan verwarmen en daar iedereen uitnodigen (onze garage is 80 m² dus dat ging best). Maar toen we met de organisatie bezig waren, ging het net niet zo goed met hem en vond ik het geen leuk idee meer. Ben blij dat we het in 2 keer hebben georganiseerd!

YMB, aah ik was al in twijfel omdat je ticker nu 1 jaar aangeeft maar ik dacht al dat je pas had gezegd dat hij van 9/12 was. Hier heeft hij ook ontzettend veel cadeaus gekregen, wij hebben ook de helft naar boven gebracht.


We hadden met zijn verjaardag voor het eerst gel in zijn haar gesmeerd (Zwitsal, blijft amper een halfuur zitten haha), en hij was zoooo vrolijk de hele dag! Welke gel gebruiken jullie?


Echt, wat gaat een jaar ontzettend snel zeg!
Hier was hij net geboren, 44 cm en 2630 gram:
*


En een jaar later, 70 cm en 7500 gram:
*
Laatst gewijzigd door Snoes op 21 Jan 2014 10:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 11 Dec 2013 22:26

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat is het toch een lekker ding Snoes! superschattig op die foto's. Fijn dat het nu zo goed met hem gaat!

Hier is S nu dwars, ze slaapt nog steeds niet :shock: Daar gaat mijn huiswerktijd
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Dec 2013 22:59

Re: Winter 2012-2013 mama's

Oh haha, nog steeds wakker joh? Is ze ook lastig of ligt ze wat te spelen in bed? In het laatste geval zou ik haar lekker laten doen. Maar ik vermoed dat het zo gemakkelijk niet gaat? :)

Ja, lekker ding is het he ;)
2012 & 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Dec 2013 23:08

Re: Winter 2012-2013 mama's

Leuk Snoes dat je er weer bent. En je zoon gewoon al een jaar! De tijd gaat snel.
R. 2013
D. 2016
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 12 Dec 2013 11:56

Re: Winter 2012-2013 mama's

YMB: nog gefeliciteerd! Wat leuk dat hij zo genoten heeft.

Snoes: wat een leuke foto's. Wij zijn ook begonnen met de Zwitsal gel, maar dat is echt helemaal niks. Nu gebruiken we de gel van mijn man gewoon.

Highway: dat is een latertje geworden zeg. Hoe gaat het met de studie? Welke opleiding deed jij nu ook alweer?

Voor de kindjes die naar het kdv gaan, wat laten jullie hij/zij trakteren voor de verjaardag?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 15 Dec 2013 20:15

Re: Winter 2012-2013 mama's

Hier even een trotse mama, mijn knulletje loopt gewoon langs de banken en tafel..... Wat gaat het hard ineens
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Dec 2013 20:20

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat leuk dat je er weer bent Snoes en wat een geweldige update. Wat een kleine beer zeg, onzettend lief koppie!
L2014 & H2017
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 15 Dec 2013 21:08

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ YMB: Gefeliciteerd met je knulletje. En goed verwend ook zo te lezen! Fijn dat hij en jullie zo'n leuke verjaardag gehad hebben!

@ Snoes: Wat leuk dat je terug bent!! En wat fijn dat het zo goed met jullie ventje gaat. Wat heeft hij toch een heerlijk snoetje, echt een leuk mannetje om te zien!

@ All:
Pfff hier bezig met de uitnodigingen voor de verjaardag van L. Had leuke gezien op de site van het Kruidvat, dus ik wat in elkaar geflanst en toen besteld. Tenminste dat was de bedoeling want nergens stond er of het goed gegaan was, kon je de binnenkant niet meer bekijken. Dus ik eind vorige week gebeld met de vraag of er wel tekst in de kaart stond, nou nee dus. OEPS! Gelukkig kon die man wel terugvinden wat de tekst was en heeft het toen voor mij in orde gemaakt. Nu maak ik vanavond het doosje open omdat ik ook de kerstkaarten had geschreven, zit er maar 1 setje kaarten in!! :thumbdown:
Dus morgen kan ik ze weer gaan bellen dat ik nog een setje hoor te krijgen. Gelukkig houden we het klein en spreek ik iedereen regelmatig om de datum en tijd door te geven, maar baal er wel heel erg van.

Nog 9 dagen en dan wordt mijn kleine guppie alweer 1 jaar! Ze is een lekkere pittige meid en sjeest nu achter haar loopwagentje of aan de hand door de kamer. Van het voorjaar kunnen we gezellig samen wandelen! :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 15 Dec 2013 21:20

Re: Winter 2012-2013 mama's

Gaat snel he, pinkel. Veel plezier op de verjaardag.

Ik ben bezig met een cake smash shoot te regelen voor S, daar wil ik uitnodigingen van maken.
@ella: ik doe de MANP ggz. Studie gaat goed, het valt me niet tegen. Jij ging de Poh doen toch? Leuk hoor. De somatisch of de ggz variant?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Dec 2013 22:29

Re: Winter 2012-2013 mama's

Wat lief, Caroow en MzCharlotte!
Het gaat hier echt ontzettend goed. Waar hij eerst qua ontwikkeling bleef steken en maar heel traag vooruit ging, gaat hij nu plots als een speer. We zijn een maand geleden gestart met medicatie voor zijn spierziekte en dat doet hem blijkbaar toch wel heel goed. We blijven wel een paar keer per week met hem naar de fysio gaan, maar dat hopen we tzt af te kunnen bouwen.

Ella, ik had gemaild naar onze verantwoordelijke van het kdv wat gebruikelijk is om te trakteren, en blijkbaar doen ze dat bij ons niet. Dat vond ik ook helemaal niet erg haha, want ik had geen idee! Wat goed dat hij zo langs de bank loopt zeg, wauw!

Pinkel, nog maar ruim een week en dan is jouw meisje ook alweer jarig, gaat zo snel he!


Mijn zoontje kan nog niet lopen, en ik verwacht ook niet dat hij dat binnen dit en pakweg 3 maanden zal doen. Maar ik vind dat niet erg, hij geraakt waar hij wil geraken, is niet gefrustreerd en als hij achter zijn loopwagentje staat, zet hij wel pasjes. Zijn spiertjes willen nog niet helemaal meewerken, maar dat komt wel. Hij kan nu ineens heel goed torentjes bouwen (zoals de die ronde ringen rond zo'n staaf doen). Echt heel gek, ineens kan hij dat. Waar hij tot vorige week nog met zijn vuistjes at (dus alles daarin geplet), eet hij nu plots met de pincetgreep. Ik ben echt apetrots op mijn mannetje, hij heeft het niet gemakkelijk, heeft ook een heel moeilijk eerste jaar achter de rug, maar wat is hij een kanjer.

Tot zover mijn eerbetoon aan hem haha ;)
2012 & 2016
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 16 Dec 2013 10:39

Re: Winter 2012-2013 mama's

@ Snoes:

Ah wat heerlijk om te lezen dat je zo van je kleine mannetje kan genieten! En die eerbetoon heeft hij dubbel en dwars verdient hoor!! Je schrijft ook met onwijs veel liefde over hem, dat vind ik zo mooi!
Hij doet het geweldig als ik het zo lees! Die kleine meid van mij kan dan wel aan de hand waggelen, maar ze bouwt geen torens en eet nog steeds als een klein varkentje! :angel: Bovendien heeft hij natuurlijk ook nog eens een spierziekte waardoor het langer duurt voordat hij zal lopen!

Dit bedoel ik niet verkeerd hoor, maar geniet er nog maar even van! Dat aapje van mij is zo snel dat ik de halve dag achter haar aan het rennen ben! Maar uiteindelijk komt het allemaal goed!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 16 Dec 2013 12:06

Re: Winter 2012-2013 mama's

Haha Pinkel, is goed voor je conditie zullen we maar zeggen :wink:

Nog 3 dagen en dan wordt mijn kleine man alweer 1! Hij gaat als een trein, loopt sinds ie precies 11 maanden was wat losse stapjes. Dat is ie flink aan het oefenen, hij kan al ruim 2 meter los lopen! Verder heeft ie het klimmen ontdekt, hij stond gister al op de klep van de vaatwasser :thumbdown:

Snoes, heb je de foto´s van de meeting nog? Zou je die kunnen PM'en?
19-12-2012
04-07-2015
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Dec 2013 11:18

Re: Winter 2012-2013 mama's

Pinkel: he wat balen van die uitnodiging. Het schiet al lekker op. Wat geven jullie haar voor haar verjaardag?

Highway: Wat leuk een cake smash, ik had er ook voor gekeken maar vond het zo prijzig. Leuk zeg de manp ggz, lijkt me wel pittig, ik ga de poh somatiek doen.

Snoes: oh dat is nog makkelijk niet trakteren, ik zal het hier eens vragen. Het komt wel goed met jouw mannetje hoor. Hij doet het op zijn eigen tempo. En hij wordt daarin door een hele lieve mama gesteund!

Bimbam: Jeetje wat knap al los kunnen lopen, en wat een ondeugd he op de klep van de vaatwasser. Hier kan ik de vaatwasser niet meer leegruimen als hij beneden is, dan gaat hij erbij staan en haalt alles eruit.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Dec 2013 13:39

Re: Winter 2012-2013 mama's

Bimbam, wat loopt hij lekker snel los zeg, leuk! En ook al bijna jarig, alvast gefeliciteerd! Ben nu op mijn werk, zal straks even kijken of ik hem kan pm'en.

Ella, lief dat hij de vaatwasser mee wil helpen leegruimen haha ;)


Mijn zoontje wil denk ik alles in één keer inhalen. Gisteren liep hij voor het eerst hele pasjes aan de hand. Wel nog heel gek hoor, heel waggelend, en met zijn beentjes wijd open, maar het begin is er. Zo grappig om te zien! De medicatie voor zijn spierziekte lijkt toch echt zijn vruchten af te werpen.
2012 & 2016
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Dec 2013 15:09

Re: Winter 2012-2013 mama's

Haha Snoes, ik vind dat niet zo'm succes. Grijpt met zijn handen in de bestekbak haha. Wat super zeg dat hij gaat lopen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Dec 2013 15:30

Re: Winter 2012-2013 mama's

Ella, oh haha dat is niet zo'n succes dan nee, eerder gevaarlijk ;). Ja, lopen kan je het niet echt noemen. Het is eerder waggelen haha, maar hij doet het wel met veel enthousiasme.
2012 & 2016
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Dec 2013 15:41

Re: Winter 2012-2013 mama's

Nee het is ook gevaarlijk, ik doe de vaatwasser ook gelijk weer dicht als mijn zoontje doorheeft wat ik aan het doen ben. Als hij dat ziet is hij heeeeeeeel snel in de keuken haha. Slim kind. Na waggelen komt vanzelf lopen hoor.
<<

Anoniem286

Bericht 20 Jan 2014 20:45

Re: Winter 2012-2013 mama's

Zooo, dit topic was flink gezakt :D

Even een update vanuit hier; St.ella is laatst voor een MRI naar het ziekenhuis geweest, helaas zijn deze mislukt omdat ze wakker werd (slaapmiddel niet afdoende). Vandaag hebben we weer contact gehad met de kinderarts en hij heeft ons verwezen naar een kinderneuroloog van het WKZ. Voor een MRI onder narcose. De kinderarts gaf aan dat hij eigenlijk wel de diagnose al heeft kunnen stellen en het is inderdaad wat ik al dacht, cerebrale parese en dan de variant hemiparese/unilateraal . Gelukkig lijkt het wel in een hele milde vorm te zijn. Waarschijnlijk al misgegaan in de aanleg in de baarmoeder. Hopelijk krijgen we met de MRI tzt meer informatie, maar we staan op de wachtlijst dus dat kan nog een tijd duren.
Ook al weten we nu wat het is, eigenlijk weten we nog niks, want je weet niet hoe ze zich verder gaat ontwikkelen en dat is wel lastig.

Ze doet het overigens nu heel erg goed, mede dankzij de geweldige fysiotherapeute die we hebben. Ze pakt met links speelgoed en ze kan rollen. Ook kan ze zitten (niet uit zichzelf) en helemaal naar voor/zijkant buigen om iets te pakken en weer omhoog komen. Dus dat is echt superknap! Soms lijkt het erop dat ze op haarknietjes wil gaan zitten maar ze zakt dan al snel door haar armpjes heen, maar het begin is er!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 20 Jan 2014 21:45

Re: Winter 2012-2013 mama's

Highway, ik moest vandaag nog aan je denken! Wat lijkt me dat moeilijk zeg, dat die diagnose al enigszins gesteld is. Lijkt me heel lastig om mee om te gaan. Natuurlijk is het fijn dat jullie weten wat er aan de hand is, maar het is zoals je zelf zegt: je weet eigenlijk nog niets. Elk kind is anders en de neurologen zullen wellicht geen voorspelling kunnen maken van hoe ze zich zal ontwikkelen. Maar wat ontzettend goed van haar dat ze zichzelf toch al goed aan het ontwikkelen is. Het begin is er absoluut! Ik had 2 maanden geleden ook niet gedacht dat R. hier de kamer zou doorsluipen (hij kruipt niet, maar sluipt). Hij wil ook vaak zijn knietjes onder zijn beentjes zetten, doet dan 3 "pasjes" vooruit en laat dan zijn knietjes er weer onderuit gaan en gaat in sluiphouding verder. Zelf gaan zitten kan hij ook nog niet, maar hij loopt wel rondjes rond de tafel etc. Dat in combinatie met zijn spierziekte maakt dat hij ook al heel fel geëvolueerd is.

Ik geloof heilig in de goede zorgen van de fysio, zowel bij jouw S. als bij mijn R. Die mensen kunnen geen wonderen verrichten maar ze kunnen onze kindjes wel helpen het zichzelf zo aangenaam mogelijk te maken en op hun eigen manier en hun eigen tempo de weg van hun ontwikkeling te volgen. En al loopt S. pas als ze 2 is (geldt ook voor mijn zoon overigens), dat maakt niet uit. Ze zal er wel komen, daar ben ik heilig van overtuigd. Je bent een goede mama en dat is wat ze ook nodig heeft, ouders die haar steunen. Komt goed meis, ik heb er vertrouwen in. :hug:
2012 & 2016
<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 21:49

Re: Winter 2012-2013 mama's

Highway; wat lastig dat het nu nog een keertje moet. Maar wat fijn dat de fysio zo ontzettend goed werkt. En wat is ze zich knap aan het ontwikkelen zeg!

Mooi gezegd Snoes, jullie kindjes komen er wel. Zeker weten!!!


Hier ook alles zijn gangetje. Dit weekend de verjaardag van N gevierd en ze is goed verwend. Ze vond het zelf allemaal wel erg druk en iedere keer als ik haar neerzette liep ze weer snel terug naar mij.
Het was alleen maar 'mij mama' dus heb haar de hele tijd op schoot gehad maar goed;)

Morgen gaan we op intake bij de juf van R, gewoon mijn collega ;) maar toch spannend.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Jan 2014 09:34

Re: Winter 2012-2013 mama's

Dankjewel Snoes en printje, en wat goed dat R zich ook zo flink ontwikkeld Snoes, het is zo'n leuk mannetje! Nog gefeliciteerd Printje! En succes met de intake vandaag
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, Minx