Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2013/2014 mama's!

<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 10:02

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Steep schreef:Penelope!! Meldplicht ;)



Haha hier ben ik!! Al sinds vannacht wat zeurende buikpijn/krampjes. Maar zal dadelijk wel weer stoppen zoals gewoonlijk. Een meisje van het zwemmen had door haar vader acupunctuur laten voor de bevalling te stimuleren. Als ik wilde kon ik hij dat ook bij mij doen. Ik twijfel of ik een afspraak zou maken. Van een kant wil ik gewoon natuur zijn gang laten gaan maar van de andere kant vind ik dit toch wel onschuldig en denk ik waarom niet....
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2013 11:21

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penélope, waarom wil je zo graag dat het begint?
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 11:26

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Omdat mijn bloeddruk steeds hoger wordt en ik geen ingeleide ziekenhuis bevalling wil. Daarbij slaap ik al weken slecht rommelt het al vanaf 35 weken wat langzaam slopend begint te worden. Daarbij zou ik het voor de baby vervelend vinden om met kerst geboren te worden.
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 11:30

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Daarbij valt dat zo graag ook wel mee hoor. Want ik laat me sowieso niet eerder inleiden dan 42 weken mits alles medisch goed blijft gaan.

Ik begin nu gewoon erg nieuwsgierig naar de baby te worden. Denk dat iedereen dat wel heeft bij de laatste loodjes.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2013 11:43

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Oh, dat begrijp ik helemaal hoor! Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar ik dacht dat er misschien nog iets anders speelde, omdat je naar alternatieven zoekt. De laatste weken zijn absoluut slopend. Wachten is vreselijk vermoeiend. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt :hug:
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 11:46

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Er is nog een reden maar die wilde ik eigenlijk niet neerzetten.
Onderstaande daarom niet quoten!!
**

Ik weet dat je het niet verkeerd bedoeld misschien reageerde ik ook iets te fel.
Laatst gewijzigd door Anoniem6 op 17 Dec 2013 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2013 11:53

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje, ja, dat is nog een heel belangrijke extra reden. Het zou heel mooi zijn dat je je baby voor die tijd in handen hebt. Ondanks de band, zul je het dan misschien toch beter af kunnen sluiten en het een plekje geven straks. Nou, weet je, ik gooi er nog een knuffel tegenaan: :hug: En ik ga mijn duimen voor je draaien!
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 11:55

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ja ik heb het gevoel dat ik dan goed kan afsluiten. Het is een moeilijke kwestie beetje dubbel voelt het. Bedankt voor de knuffel! Hoe gaat met jou en je mooie meisje?
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2013 12:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Pfff.. ja, kan me dat voorstellen. Heftig dat dit zo tegelijk valt. En wat hoor je dat toch vaak he... Dat valt me om me heen wel meer op. Lijkt me vreselijk, zo tussen je gevoel heen en weer geslingerd te worden. Hopelijk heb je verder wel van je zwangerschap kunnen genieten.

Hier gaat het goed. Vannacht heeft ze heel veel geslapen (en wij dus ook): twee keer een blok van 5 uren. Ze meldt zich dan wel zelf, dus dat is een goed teken. Overdag maken we haar om de 3 uren wakker, als ze dat zelf niet is geworden, om zo op minimaal 6 voedingen uit te komen. Ze is verder nog steeds heel rustig en blij. Ze kan natuurlijk nog niet bewust lachen, maar haar mondje stuipt regelmatig in lachstand :heart: Mijn man en ik zijn heel blij met haar. We hadden nooit verwacht dat ze zo gemakkelijk zou zijn, met al die verhalen van huilbaby's en opstartproblemen om ons heen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Dec 2013 12:13

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje, Penelope, ik kan me voorstellen dat je dan hoopt dat de bevalling snel spontaan begint. Van mij ook een knuffel voor jou :hug:

Exo, fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Ik had hetzelfde als jij eigenlijk, was van tevoren een beetje 'bang' dat het veel moeilijker zou zijn door alle verhalen, en ik besef dat we geluk hebben, want E. is ook wel makkelijk :) Met de zwangerschap had ik het net zo, ik had me er op ingesteld dat het best zwaar zou kunnen worden, maar het was juist een heerlijke tijd! Heel weinig kwaaltjes en ik kon tot op het eind alles nog (op aangepaste snelheid :wink: ).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Dec 2013 12:40

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope, van mij ook een knuffel! Lijkt me erg moeilijk! Hopelijk komt jullie kleintje snel. Ik herken verder ook het 'ongeduldige'. Ik had veel voorweeen en dacht steeds dat het begonnen was. Als het dan toch weer afzakt is dat wel een teleurstelling. Ik had ook van tevoren niet verwacht overtijd te gaan, zoon was ook eerder met 38.3.

Exo, wat heeft ze jullie heerlijk laten slapen zeg! Hier was het een onrustige nacht. Ze werd een aantal keer half wakker, ligt dan wat te kreunen en te bewegen en slaapt dan toch door. Maar ik lig dan weer even wakker.
En nu overdag slaapt ze weer lang en moet ik haar zo weer wakker maken voor een voeding.
Maar verder is N. eigenlijk ook heel makkelijk. Ze huilt bijna niet (alleen bij honger of bij je willen zijn) en drinkt ook goed!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 17 Dec 2013 12:47

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Jeetje Penelope. Nu hoop ik al helemaal dat het eens gaat doorzetten! Echt een dikke dikke knuffel!!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 17 Dec 2013 13:04

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dan hebben wij beide echt geluk ja. Mijn zwangerschap was op zich ook normaal en echt zwaar heb ik het niet gehad (wel spanning, met dat harde buiken gedoe steeds, maar achteraf gezien viel dat best mee. Het was ook het gebrek aan ervaring dat meespeelde. En maagzuur, niet te vergeten, en daardoor een minder goede nachtrust). Ik heb denk ik niet zo genoten als dat je wel eens hoort van zwangere vrouwen, maar vervelend vond ik het niet. Ik ben in de aanleg gewoon niet echt een moeder-figuur :P
Ik besef me wel echt dat het zó verschilt tussen vrouwen en baby's. Erg oneerlijk, zo gemakkelijk en vlot het bij de ene gaat en zo moeilijk en met grote drempels bij de ander.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Dec 2013 13:36

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Ohw pfff wat heftig Penélope! Ik snap heel goed dat je je kindje graag nog wil laten zien. (Ik blijf maar een beetje vaag...) Verder lijkt me al dat gerommel ook heel slopend. Ik blijf duimen dat je bevalling deze week begint!

Exo: Jullie ook al zo'n goede nacht gehad! Fijn is dat he? Hier is ze ook maar 1 keer wakker geworden en dat was om half 3. Daarna pas om half 8 weer. Oh en die lachstuipjes zien we hier ook heel vaak. :heart:
Hier ook zo'n makkelijk en tevreden meisje. Zo kan het dus ook de eerste weken! Maar dat hoor en lees je niet zo vaak.
Het is inderdaad oneerlijk dat het bij de een allemaal zo makkelijk gaat en bij de ander totaal niet. Daarom nu extra genieten want misschien is het bij een eventuele 2e wel helemaal anders...

Suus: Hier had ik me ook ingesteld op een pittige zwangerschap en een drukke eerste tijd met de kleine. Maar de zwangerschap ben ik zo goed als fluitend doorgekomen en ook de eerste 2 weekjes met F. gaan heel goed. Het is alleen mijn herstel na de bevalling wat tegen valt. Maar ook dat komt weer goed. Ik huil mijn frustraties er bijna dagelijks even uit. :laughcry:

Dolphinne: Heel herkenbaar dat je even wakker ligt zodra je je meisje hoort. Vervelend is dat! Maar verder heb je ook het geluk van een makkelijk meisje dus! Fijn om te lezen allemaal.

Wij gaan vanmiddag (als het droog blijft) even een rondje lopen. Ik word langzamerhand gek van het binnen zitten. Oh en dan nog iets: Ik pas mijn eigen broeken alweer!! Vanmorgen voor de gein even een broek gepast en hij ging gewoon dicht. Dat had ik toch echt niet verwacht! Al puilt er nog wel een mooi zwembandje over mijn broek maar ach de bevalling is nog geen 2 weken geleden.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem6

Bericht 17 Dec 2013 15:54

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dankjewel lieve meiden! :hug:


Ik reageer straks even op jullie. Ik heb van 12:00 tot 15:30 geslapen en voel me nu zo duf. Zolang slaap ik normaal niet maar blijkbaar had ik het nodig.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Dec 2013 15:57

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Wat vervelend Penelope, maar fijn dat je wat hebt kunnen slapen.
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Dec 2013 16:52

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Dan had je het inderdaad echt even nodig Penélope! Neem het er nog maar van, nu kan het nog.

Hier zijn we jammer genoeg niet meer naar buiten geweest. Het heeft de hele middag zachtjes geregend.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 17 Dec 2013 16:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Penelope heb je tekst niet gelezen maar een dikke knuffel:hug:

Ik ben vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest voor controle, werd overal heen en weer gestuurd en had vannacht slecht geslapen dus kwam lekker gestresst bij de eerste meting deze was ook dus veel te hoog 90/155 en gelukkig na het bloedprikken nog een keer gemeten en toen was het 85/130 daar was ik wel erg blij mee :) bloed en urine waren gelukkig ook nog schoon. Moet nu donderdag weer komen en hopelijk is het dan ook de bloeddruk goed en hoef ik niet om de twee dagen te komen.
Lig nu lekker op de bank want ben wel gaar na een slechte nacht slapen.
Ben nu ook begonnen met de baby kleding te wassen en wil eind van de week mijn `vlucht tas ` ingepakt hebben. Vanmiddag nog even hele charmante onderbroeken gekocht bij de Zeeman :laughcry: voor in de tas mee.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Dec 2013 11:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Steep? Penélope? Melden!! ;)
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Dec 2013 11:58

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Haha :) net naar de vk geweest. Alles goed, bloeddruk iets aan de hoge kant maar dat heeft z'n redenen. Ons huis staat te koop en daar hebben we een bod op gehad (zoals jullie weten geloof ik?). Nou wij weer een tegenbod op gedaan en daarop wilde zij nog een bezichtiging. Prima, zo gezegd zo gedaan. Zij zou 2 dagen later laten weten hoe een wat. Einde van de dag en mail dat ze met haar zoon door de wijk wilde rijden en dan maandag verder praten. Ook prima. Maandags, doodstil.. dinsdag een mail dat er spanningen waren tussen haar en haar zoon en dat ze volgende week laat horen of ze verder wil met ons. Detail alleen, zoon is 20 bijna 21 en wil over niet al te lange tijd op kamers. Moeder wil het huis heeeeel graag (dat schrijft ze in de mail). Maar zoon niet, die vind het te klein (is een huis met een aantal etages gewend en wij wonen in een appartement). Tuurlijk snap ik dat de stem van je zoon mee weegt, maar als hij toch op kamers wil, waarom hem dan zo'n groot aandeel daarin geven? Uiteindelijk woont ze daar alleen!

Ze schat de baby op zo'n 7 pond, misschien iets groter, dat had ik niet verwacht! Ook was ze benieuwd of ik de volgende afspraak zou halen (volgende week vrijdag). Ze heeft verder niet gevoeld of ik ontsluiting had een dat wilde ik ook niet. Ik ben grieperig net als Ruben en dan wil ik niet bevallen!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem6

Bericht 18 Dec 2013 12:51

Re: Winter 2013/2014 mama's!

SteepSpannend, ben benieuwd of de vk gelijk gaat krijgen! Wat balen van de evt koper van het huis.( zacht uitgedrukt) Ik snap ook niet dat die moeder zich zo laat beïnvloeden door haar zoon. Zij moet er gaan wonen en ik neem aan dat ze het ook alleen betaald. Zeker als hij toch binnenkort op kamers gaat is het helemaal erg!
Hopelijk ziet die mevrouw toch nog in dat ze voor haar eigen moet kiezen en koopt ze jullie appartement!!
Bah met een griepje bevallen lijkt mij inderdaad ook niet prettig.Beterschap!

Tsjip Jammer dat jullie gisteren niet meer hebben kunnen wandelen. Vandaag een nieuwe poging?
Kan mij voorstellen dat je het binnen zitten nu wel zat bent. Ik ben ook niet zo type wat veel binnen wil/kan zitten.
Wow, wat pas je weer snel in je eigen broeken!! Dat zie ik hier niet zo snel gebeuren. Mijn benen zijn 2 keer zo dik geworden als voor de zwangerschap dat zal er wel niet zo snel afgaan ben ik bang :(

Uiltje Wat fijn dat je bloeddruk weer wat stabieler is. Hopelijk is de bloeddruk morgen ook weer goed! Blijf je nu onder controle van de gyn?
Haha hier ook van die charmante onderbroeken. Ik vroeg gister aan mijn vriend of hij mij even een hipster uit de la kon pakken. Pakt hij een onderbroek voor na de bevalling. En vraagt wat is dit ? :shock: Haha ze zijn ook erg groot en niet sexy!

Exo Wat schrijf je lief over je dochtertje! Wat laat ze jullie al lekker lang slapen in de nacht. Heerlijk zeg!
Je hoort inderdaad heel veel verhalen maar gelukkig is ieder kindje anders. Geniet er maar lekker van!


Bedankt voor de :hug: lieve meiden!


Hier gaat het eigenlijk hetzelfde zoals iedere dag. Het begint een beetje saai te worden haha.
Mijn vriend zei gisteravond nog ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden omdat het zo voelt alsof we iedere dag zitten te wachten.
Morgen weer controle bij de verloskundige. Erna gaan we lekker even met zijn 2 en wandelen in het bos. Lopen is wel vermoeiend voor mij maar ik heb er al de hele week behoefte aan om in het bos te gaan wandelen.
Gister mijn ereader binnen gekregen deze had ik als kerstcadeau uitgekozen van het werk. Ga ik mij deze week maar eens mee vermaken. Wilde graag nog het boek vrije geboorte lezen maar kan hem nergens vinden. Naja kan hem wel vinden maar dan kost die 15 euro vind ik toch wat veel omdat ik ieder moment kan gaan bevallen.
<<

Mila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 07 Okt 2013 12:43

Bericht 18 Dec 2013 13:01

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Toch nog een poging wagen om mee te schrijven..
Het is begonnen! :D Gisteravond rond 20.30 uur zijn m'n vliezen gebroken.
Ik zat lekker rustig op de bank toen ik opeens *plop* in m'n buik voelde en alles nat werd, haha, een heel vreemd gevoel.
Daarna maar de vk gebeld want er gebeurde verder niets. Ik ben gewoon gaan slapen, werd 's nachts wel een aantal keer wakker door wat pijnlijke steken in m'n buik, maar nog geen weeen.
Vandaag om 09.20 uur had ik nog een afspraak staan bij de vk waar ik, op de fiets met m'n gebroken vliezen :laughcry: , naartoe ben gegaan. Ondertussen had ik sinds vanochtend, na het douchen, wel wat pijnlijke krampen die steeds vaker en feller terug kwamen.
Toucheren wilde de vk niet doen, i.v.m. infectiegevaar.
Als ik voor vanavond 20.30 uur nog geen echte goede weeen heb, word ik overgedragen aan het ziekenhuis, i.v.m. langdurig gebroken vliezen.
Maar ik denk niet dat het zover gaat komen, want inmiddels doen de krampen/weeen toch al aardig pijn, alleen komen ze nog maar om de 10 á 15 minuten. Dus ik ga zo nog maar even een stukje wandelen, denk ik. In ieder geval in beweging blijven, en dan hoop ik dat we ons mannetje vandaag eindelijk gaan ontmoeten. :D

Alle andere zwangere dames; veel succes/sterkte! Het kan zomaar opeens beginnen!
B. 2009
A. 2013


Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Dec 2013 13:03

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Spannend Mila!
Hopelijk is jullie zoontje er snel!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 18 Dec 2013 13:07

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Mila, veel succes en hopelijk heb je straks vlot je baby in je armen :hug:
<<

Anoniem6

Bericht 18 Dec 2013 13:08

Re: Winter 2013/2014 mama's!

Succes Mila!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers