Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 14 Dec 2013 19:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@weegschaal: goed om te lezen dat je weer helemaal bent opgeladen! Welke medicatie ging je nu ook weer precies gebruiken? Ga zoooo hard voor jou duimen :-D!
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Dec 2013 19:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@Weegschaal: Fijn dat je bent bijgetankt!!Ik ga voor je duimen dat het met alle medicatie goed blijft gaan! Als ik het iemand gun (iedereen hoor) ben jij het wel!

Wat je zegt over die steekjes, zo denk ik ook wel. Er is in ieder geval iets gaande bij mijn eierstokken. Afgelopen dagen steeds wat meer steken dus heb wel goede hoop dat er iets gegroeid is. Het is toch weer spannend maandag. Hopelijk kan ik komende week de pregnyl zetten want anders zit ik met aangepaste tijden tijdens kerst en oud& nieuw. Maar goed, moet maar niet te ver vooruit kijken.

@ degene die spuiten of hebben gespoten.. hebben jullie ook moeite gehad met de juiste hoeveel te krijgen in je spuit?
Ik moet nu 1 ampul water oplossen in 3 ampullen poeder waarvan ik dan de helft (0,5) moet bewaren voor de volgende dag.
Het probleem is gewoon dat ik niet precies weet bij welk streepje moet stoppen. Maar ik kan het ook zien. Wat ik de ene dag iets minder spuit, spuit ik de andere dag iets meer. Zo komt het allemaal wel goed!
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 14 Dec 2013 20:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@shally: als je alle vloeistof op het hebt gezogen zie je wel op je spuit hoeveel in totaal toch, waarschijnlijk 1 ml? Helft terug spuiten in een poederampul en de rest injecteren?
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 14 Dec 2013 21:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Klopt lcn. Maar op de spuit zitten 3 van die zwarte streepjes. Ik weet dus niet goed of de vloeistof tot de 1e, middelste of 3e streep moet.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 15 Dec 2013 10:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Staat er op jouw spuitjes niet aantal ml? Ik had altijd spuiten van 1 en 2 ml. Misschien kun je andere spuitjes halen? Ik vond zelf die van 2 ml het handigst, ivm opzuigen.
Afbeelding
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Dec 2013 15:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Le Chat Noir schreef:*Breekt even in*
@Bisq: bij een echo bij de start van een cyclus, doen ze een antrale follikelmetin; er liggen normaliter altijd meerdere eitjes klaar, waarvan er dan 1 of soms 2 uiteindelijk door gaan groeien, de rest verdwijnt dan.
Als je minder eitjes klaar hebt liggen zou dit kunnen duiden op een vroegere overgang. Maar dat zien ze bijvoorbeeld ook aan je fsh waarde. Weet niet hoe deze bij jou is?


Aha, zo wordt het al iets duidelijker. Toen ik begon met de spoedivf had ik dus maar 7 eitjes klaarliggen, toen gaven ze al aan dat het geen goed teken was. De FSH waarde was toen ook dermate hoog dat ik er biologisch gezien uitzag als een vrouw van 40. Na de chemo werd de FSH waarde alleen maar slechter. Afgelopen augustus was de FSH ergens tussen de 45 en de 50. In november was hij 11,4. De gynaecoloog snapt nog niet hoe deze grote verandering heeft kunnen plaatsvinden. Volgende week moet ik weer opnieuw bloedprikken om te kijken hoe hoog de waardes zijn.

De follikel is goed gegroeid, woensdag was hij 9 mm en vrijdag 13 mm, volgens de gynaecoloog perfect. Gisteren had ik een positieve ovulatietest en volgens de berekeningen van de gynaecoloog is de eisprong maandag of dinsdag. Ziet er dus goed uit.

Weegschaal, wat heftig zeg die miskramen. Fijn dat je even bij hebt kunnen komen op vakantie. Ik hoop heel hard dat het snel gaat lukken bij jullie.

Shally, oke dan snap ik waar je mee bezig bent. Hoe gaat het nu?
Insta: je_ei_kwijt
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Dec 2013 19:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@LCN: ik heb spuitjes van 1ml. Ik moet morgen toch weer voor een echo dus zal het gelijk eens vragen aan de assistente.

@ Bisq: wat fijn dat de follikel goed gegroeid is!! Voorlopig dus geen hulp met de eisprong toch? Succes de komende week :wink:

Met mij gaat het mwah. Heb vandaag weer een dip dag maar dat gaat wel weer over.
Ik had gisteren en vandaag ook af en toe wat bloed bij het afvegen. Echt maar een klein beetje maar ik heb dus wel eens gelezen dat als je zoiets hebt tijdens het spuiten het kan betekenen dat de dosis niet aanslaat en dat de cyclus af gebroken kan worden. En daar maak ik me dus weer druk om. Het kan ook niks betekenen maar ik zal ik niet zijn als ik weer van het ergste uit ga. Ik zal het morgen wel horen.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 15 Dec 2013 22:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@bisq: zo dat is dan echt ontzettend verbeterd zeg!! Je zou ook kunnen vragen of je AMH waarde geprikt kan worden. Kun je meer uit af leiden dan alleen FSH. In Dusseldorf wordt daar standaard op geprikt, in Nld ook steeds meer.

@shally: succes morgen, hoop dat t er goed uitziet. Zou inderdaad even vragen met die spuitjes..
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 16 Dec 2013 12:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Bisq wat fijn dat je eitje zo netjes groeit! Weet je in ieder geval wat je te doen staat deze dagen :cheering:

Shally heb je je meting al gehad? Hopelijk heeft de groeit doorgezet!

Als m'n gyn gelijk had over m'n eisprong, dan had ik vandaag ongesteld moeten worden. Is nog niet gebeurd, en ik ben nooit te laat ongesteld, dus ik ga ervan uit dat ze het inderdaad niet goed had en dat mijn gevoel klopt dat ik pas woensdags m'n eisprong heb gehad. Dus nog even afwachten. Gezien m'n buikpijn en precies dezelfde klachten als elke maand weet ik eigenlijk al wel dat ik ongesteld ga worden. Dus van mij mag het ook snel doorzetten nu, dan ben ik tenminste weer van die onzekerheid af.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 16 Dec 2013 12:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weegschaal: welkom terug. Blij weer iets van je te horen! Heb dat inderdaad gehad.

Vandaag bloeduitslagen gehad van onze chromosomen en mijn bloedwaardes. Alles was goed alleen prolactine was te hoog maar dit was al bekend. De gynaecoloog snapt niet goed dat we steeds zwanger worden terwijl mijn man zijn mannelijk hormoon maar 1,5 is ipv een gezonde 35 en ik met mijn te hoge prolactine. Nu hopen op weer een zwangerschap, de kans dat het goed gaat is nu berekent op 80%. We gaan vol goede moed op naar hopelijk een beter jaar. Nu precies een jaar geleden dat ik de eerste keer positief testte.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Dec 2013 12:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@olijfje: nee ben nog niet geweest moet vanmiddag pas.

Dus je denkt dat je toch later je eisprong hebt gehad? Maar het kan natuurlijk ook betekenen dat je zwanger bent!
Dat hoop ik zo voor je. En wat als je wel ongesteld wordt? Is dan de volgende ronde IUI?
<<

Anoniem328

Bericht 16 Dec 2013 13:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY schreef:@olijfje: nee ben nog niet geweest moet vanmiddag pas.

Dus je denkt dat je toch later je eisprong hebt gehad? Maar het kan natuurlijk ook betekenen dat je zwanger bent!
Dat hoop ik zo voor je. En wat als je wel ongesteld wordt? Is dan de volgende ronde IUI?


Ja dat zou kunnen maar gezien m'n klachten weet ik eigenlijk wel zeker dat het niet raak is. Zou wel erg toevallig zijn als m'n menstruatieklachten echt precies hetzelfde zijn als zwangerschapsklachten.
Mocht ik ongesteld worden dan volgende ronde inderdaad IUI. Heb voor woensdag al een afspraak staan voor een gesprek bij de gyn samen met m'n vriend en daarna instructies van de verpleegkundige.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Dec 2013 17:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nou ik heb er even geen vertrouwen meer in.. Heb gewoon 12 dagen voor niks gespoten, er is nog steeds niets te zien.
Nu moet ik ophogen naar 150IE en vrijdag terug. Het zal mij benieuwen.

Ik ben nu heel negatief en laat echt m'n hoofd hangen :cry:
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Dec 2013 17:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

:hug: Shally, wat kut zeg! Kan me voorstellen dat je even heel negatief bent en de moed laat zakken. Ik ga heel hard voor je duimen dat je vrijdag beter nieuws krijgt.


LCN, volgens mij hebben ze mijn AMH de afgelopen keer ook geprikt, heb de waardes wel ergens opgeschreven maar kan het briefje niet meer vinden. In augustus was de conclusie 'vergevorderd stadium van de overgang' dus daar vertrouw ik de artsen wel in. Naar aanleiding van die bloeduitslag hebben drie artsen afzonderlijk tegen mij gezegd dat het dramatisch slecht gesteld was voor mijn leeftijd en dat ik niet hoefde te hopen dat het ooit nog goed zou komen. Maar de waardes van nu schijnen bijna goed te zijn.
Insta: je_ei_kwijt
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Dec 2013 17:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Dankjewel bisq!

@olijfje: heb jij dat ook wel eens gehad dat het eerst niet aansloeg het spuiten en na ophoging wel?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 16 Dec 2013 21:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally ik heb het gehad dat de eerste dosering niet aansloeg. Ik moest toen ook gaan ophogen en toen groeide er binnen een week een goede eicel. Het kan dus alsnog erg snel gaan, hoe demotiverend dit ook is! Ik had er toen ook geen vertrouwen meer in... :hug:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Dec 2013 21:38

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Thnx knillis! Doet me goed om positieve verhalen te lezen.
<<

Anoniem328

Bericht 17 Dec 2013 09:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally dat heb ik inderdaad ook gehad. De laagste dosis sloeg niet aan, toen mocht ik meteen ophogen, toen gebeurde er nog niks, toen mocht ik nog een keer ophogen, en toen ging het heel hard. Te hard in mijn geval. Maar goed, het kan dus nog makkelijk dat in jouw geval met een hogere dosis er wel een mooi eitje groeit!! Kop op meid, misschien ziet het er vrijdag wel heel anders uit!

Ik ben vannacht ongesteld geworden helaas. Op naar onze eerste IUI poging. Helaas zal dat waarschijnlijk net rond oud en nieuw en het einde van mijn vakantie in Limburg vallen dus ik hoop dat IUI dan nog mogelijk is en niet te laat. De kliniek zit namelijk ook dicht met de feestdagen dus eerder terugkomen heeft ook geen zin. Maar goed dat zijn zorgen voor later. Nu maar eens de dag doorkomen want ik voel me slecht. Buikpijn, hoofdpijn en daarnaast even een flinke dip.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Dec 2013 09:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Begrijpelijk olijfje, dat je in een dip zit. Hopelijk heb je met IUI snel succes. Ik ken er nu een paar die dmv IUI snel zwanger zijn geraakt en dat gaat bij jou ook lukken!

Lastig hè dat ze dicht zijn ivm kerst. Bij mij is dat ook. Dus ben benieuwd of ik er volgende week terecht kan mocht dat nodig zijn.
<<

Anoniem328

Bericht 17 Dec 2013 10:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja niet handig. Bij mij zitten ze echt 1,5 week dicht dus als je dan met een echo zit of ivf/iui dan heb je gewoon pech.
Bij ons is het nog niet zo'n grote ramp als het niet zou lukken komende ronde met iui. Ik doe sowieso ovulatietesten en mocht ik dus rond oud en nieuw m'n eisprong hebben dan doen we gewoon zelf nog een poging.
Maar hopelijk lukt het net wel met iui, want ik ben echt toe aan een nieuwe stap. Het vertrouwen dat het zelf lukt is nu wel echt weg namelijk.

Hopelijk heb jij vrijdag een mooi eitje en heb je de kliniek de komende weken dus helemaal niet nodig!
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 17 Dec 2013 16:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally: wat rot voor je zeg. Al die ellende voor niks.

Olijfje: hè bah ook bij jou rot nieuws.

Het wordt toch wel weer tijd dat er wat nieuwe zwangeren uit dit topic komen waarbij het dan natuurlijk ook helemaal goed moet gaan..

Hier inmiddels op het wachtbankje, raar gevoel in de buik, net alsof ik spierpijn heb terwijl ik niks bijzonders heb gedaan.

Vanaf deze kant wil ik jullie in ieder geval vast prettige kerstdagen :hoho: en een gezond, gelukkig en prachtig 2014 wensen. :fire:
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Dec 2013 20:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Jullie ook allemaal fijne feestdagen en hopelijk wordt 2014 ons jaar!!

Sinds vanmiddag regelmatig ontzettende buikpijn. Ik ben nu erg de symptomen in de gaten aan het houden want het moet geen overstimulatie worden. Aan de andere kant, lijkt het me niet dat als er maandag nog niks te zien was, nu 2 dagen later ineens veel follikels aan het groeien zijn.
Hopelijk betekent die buikpijn gewoon de groei van 1 of 2 follikels. 3 mag ook nog wel maar meer niet want dan wordt de behandeling gestaakt.
We zullen het vrijdag zien en als ik nu meer buikpijn ga krijgen en het wordt ondragelijk, trek ik al eerder aan de bel.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 18 Dec 2013 21:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ LCN; Bijna 30 weken alweer, wat ga jij hard! Gaat alles nog goed met jou en de meisjes? Jij geeft me altijd weer een beetje hoop, het kan toch echt wel lukken! Ik ga vanaf een positieve test 20 mg prednison, clexane en utrogestan gebruiken. Als er een kloppend hartje te zien is moet ik daarnaast gelijk starten met ascal. Dat het allemaal maar mag werken voor mij...

@ Vlinder; Apart dan he, dat snelle zwanger worden. Wij hebben niets wat dat in de weg staat, maar ik ben ook altijd gelijk zwanger. Toch denkt mijn gyn dat het er niks mee te maken heeft, maar opvallend is het wel. En ik hoop ook echt dat 2014 wel jullie jaar mag worden!

@ Bisq; Jij zit dus op het wachtbankje. Moet je in de komende twee weken nog een keer langs de gyn voor evt bloedprikken of is het nu wachten tot de testdatum?

@ Olijfje; Wat ontzettend balen weer! Hoop dat de iui poging gelijk kan deze maand, dat je niet nog langer hoeft te wachten. En dan hoop ik dat het net zo snel raak is als bij Linnie!

@ ShallY; Ik duim voor de groei van 1 of 2 mooie follikels!

Ik word weer tante! Mijn zusje is weer zwanger. En ook al vraagt iedereen heel lief en bezorgd hoe dit nieuws voor me is, ik kan oprecht zeggen dat ik er alleen maar heel erg blij en gelukkig mee ben. Heerlijk weer zo'n klein baby'tje in de familie. En heel, heel misschien zijn we dan deze keer wel samen (blijvend) zwanger.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Dec 2013 20:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Weegschaal, gefeliciteerd met je aankomend tante schap. Wat knap dat je blij voor je zus kan zijn. Ik vind jou zo enorm sterk en dapper. Heb diepe respect voor jou. Na alles wat je tot nu toe al hebt mee moeten maken. Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen.
Ik hoop dat jullie wens eindelijk mag uitkomen in 2014!!!

Morgen is het weer zover. Vind het zo spannend.
Ik heb nu 2 weken vakantie en ben er echt even aan toe.
<<

Anoniem219

Bericht 20 Dec 2013 08:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Vanmorgen getest, en nu ben ik helemaal van slag .... Er staat namelijk wel een tweede streep, maar ik kan niet goed zien of hij grijs of roze is. En misschien verbeeld ik het me allemaal wel. Durf in ieder geval niet te hopen.... Zondag nod.
Streepje stond er tussen er binnen 10 min

Zien jullie ook wat? Of moet ik een nieuwe bril?


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem219 op 20 Dec 2013 08:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat