Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ardennerham ed

<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 15 Dec 2013 15:47

Ardennerham ed

Mag je dit nu wel of niet eten tijdens de zwangerschap?
Ik lees tegenstrijdige berichten op internet. Zo zegt de een dat het niet mag en ergens anders staat weer dat deze producten dusdanig zijn bewerkt dat het niet meer rauw is.
Jullie een idee?
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 15 Dec 2013 15:52

Re: Ardennerham ed

Ardennerham ken ik niet, ardennerworst wel is dat hetzelfde? In dat soort boterhamworst achtige vleeswaren zit vaak een beetje lever(worst) waar vitamine a in zit en daar mag je weer niet teveel van hebben. Maar als je geen pakje per dag lijkt het me geen kwaad te kunnen. Ik geloof dat het advies niet meer dan 1 boterham belegd met dit vlees per dag maar dat weet ik niet zeker. Ik houd de site van voedingscentrum aan.

Edit: heb de ardennerham ff gegoogled en kom tegen dat het niet altijd rauw is, dus dan weet ik het ook niet!
<<

Anoniem198

Bericht 15 Dec 2013 16:05

Re: Ardennerham ed

Volgens mij is ardenneham gerookt en mag je dat gewoon eten. Ik heb het zelf ook gegeten en geen problemen gehad.
Maar bij twijfel zou ik het niet doen.

Ik heb ook sushi met rauwe zalm gegeten. Dit was in zo'n luxe restaurant waarvan ik zeker wist dat de zalm vers was.
Dit is ook goed gegaan.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 15 Dec 2013 16:11

Re: Ardennerham ed

Oh, hier had ik nog niks over gehoord. Heb van de week ook een paar plakjes ardenner boterhamworst gegeten maar zolang het met mate gaat zal het toch geen kwaad kunnen :)
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 15 Dec 2013 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 15 Dec 2013 17:35

Re: Ardennerham ed

Goede vraag, dit vroeg ik mij namelijk ook al af en via Google werd ik niet veel wijzer. Ik ben ook gek op 'rauwe' hammen zoals Corburgerham en Ardennerham, maar twijfel ook of ik het (mits gerookt) mag eten. Ik houd dit topic dus in de gaten!
2014 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Dec 2013 19:29

Re: Ardennerham ed

Nee, geen ardennerham en geen salami, dat is niet nog een beetje rauw en kan daardoor onveilig zijn.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Dec 2013 19:32

Re: Ardennerham ed

Ik neem geen risico en eet geen "rauwe" ham zoals coburgerham en ardennerham. Je mag het wel hebben als het gerookt is volgens mij maar in mijn supermarkt staat er bij beiden "rauw" op en ik eet het dus maar niet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 15 Dec 2013 19:34

Re: Ardennerham ed

Victoria schreef:Volgens mij is ardenneham gerookt en mag je dat gewoon eten. Ik heb het zelf ook gegeten en geen problemen gehad.
Maar bij twijfel zou ik het niet doen.

Ik heb ook sushi met rauwe zalm gegeten. Dit was in zo'n luxe restaurant waarvan ik zeker wist dat de zalm vers was.
Dit is ook goed gegaan.


Misschien een rare vraag maar hoe weet je zo zeker dat het goed is gegaan? Je hoeft toch helemaal geen klachten te hebben als je een product hebt gegeten die besmet is met toxoplasmose? Dit is geen verwijt hoor maar ik vraag me af of je hierop kan laten controleren?
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 16 Dec 2013 11:28

Re: Ardennerham ed

Ik had zo'n zin om meloen met ham te maken bij kerst, maar misschien moet ik toch maar even verder kijken.. :nopompom:
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 16 Dec 2013 11:38

Re: Ardennerham ed

Isabel_ schreef:
Victoria schreef:Volgens mij is ardenneham gerookt en mag je dat gewoon eten. Ik heb het zelf ook gegeten en geen problemen gehad.
Maar bij twijfel zou ik het niet doen.

Ik heb ook sushi met rauwe zalm gegeten. Dit was in zo'n luxe restaurant waarvan ik zeker wist dat de zalm vers was.
Dit is ook goed gegaan.


Misschien een rare vraag maar hoe weet je zo zeker dat het goed is gegaan? Je hoeft toch helemaal geen klachten te hebben als je een product hebt gegeten die besmet is met toxoplasmose? Dit is geen verwijt hoor maar ik vraag me af of je hierop kan laten controleren?



Verse sushi mag je gewoon eten. Je mag geen rauw vlees, wel rauwe vis.(niet vacuum verpakt)

En rauwe ham is niet rauw, deze is gedroogd of gepekeld en mag je gewoon eten.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Dec 2013 11:45

Re: Ardennerham ed

Over rauwe vis zijn de meningen ook verdeeld hoor. Ik zou het risico niet nemen. En het zelfde geld voor rauwe ham, dat is gerookt maar niet door en door gegaard en daarom kan het schadelijk zijn. Salami is gedroogd en ook niet door en door gegaard. Ik vind dat je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen als je zwanger bent.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 16 Dec 2013 12:28

Re: Ardennerham ed

Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap pardano ham gegeten in Italie. Kon het niet weerstaan. Meningen waren daar ook over verdeeld. Dacht dat het bewerkt was en gewoon mocht. Alles waar ik over twijfel neem ik liever niet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 16 Dec 2013 12:47

Re: Ardennerham ed

Happydobby schreef:Verse sushi mag je gewoon eten. Je mag geen rauw vlees, wel rauwe vis.(niet vacuum verpakt)

En rauwe ham is niet rauw, deze is gedroogd of gepekeld en mag je gewoon eten.


Rauwe ham is niet helemaal gegaard en mag niet. Althans niet volgens mijn gynaecoloog en verloskundige. Gedroogde vleeswaren mogen ook niet. Deze kunnen namelijk nog wel toxoplasmose bevatten.

Rauwe vis weet ik eigenlijk niet omdat ik dit nooit eet.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 16 Dec 2013 17:48

Re: Ardennerham ed

Fijn, jullie antwoorden. Ik neem sowieso liever geen risico dus die ham laat ik lekker staan ;).
2014 2016
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 17 Dec 2013 08:15

Re: Ardennerham ed

ik mocht het wel tijdens mijn zwangerschap heb het aan mijn verloskundige gevraagd toen, maar je moet je eigen gevoel volgen ik denk alleen dat een plakje met kerst echt geen kwaad kan.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers