Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept aanpassen

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 13 Dec 2013 22:49

Recept aanpassen

Ik heb dit recept geprobeerd en het is wel lekker, maar een beetje saai. Hoe zouden jullie het aanpassen?

Ik zat in ieder geval te denken aan basilicum, maar verder heb ik nog geen ideeën. Het is nu een vegetarisch gerecht, maar ik heb geen bezwaar tegen vlees.

1 ui
3 teentjes knoflook
olijfolie om in te bakken
70 g tomatenpuree
800 g gepelde tomaten
1 kg gnocchi
250 g mozzarella
100 g geraspte Parmezaanse kaas

Pel en snipper de ui. Pel en snijd de knoflook fijn. Verhit een scheutje olie in een koekenpan en fruit de ui en de knoflook. Voeg de tomatenpuree toe en bak circa 1 minuut mee. Voeg de gepelde tomaten toe, roer ze stuk met een lepel en laat de saus op middelmatig vuur circa 15 minuten koken. Breng de saus op smaak met een beetje zout en peper. Kook de gnocchi volgens de bereidingswijze op de verpakking. Snijd de mozzarella in blokjes. Schep de gnocchi in een ovenschaal en roer de saus erdoor. Verdeel de mozzarella erover en bestrooi met Parmezaanse kaas. Bak de ovenschotel circa 10 minuten in de oven tot de kaas goudbruin en gesmolten is.

http://www.24kitchen.nl/recepten/gnocch ... sorrentina
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Dec 2013 01:55

Re: Recept aanpassen

Zoiets heb ik afgelopen week gemaakt en ik heb er pompoen door heen gedaan, omdat ik die als groente wilde gebruiken en het zo ook een sausje mee kreeg.
Je kunt er verse basilicum doorheen doen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Dec 2013 11:21

Re: Recept aanpassen

Ik zou kijken wat ik in huis heb. Je kan bijvoorbeeld zongedroogde tomaatjes door de saus doen, plakjes olijven, of een schep pesto. Maar je kan ook groenten toevoegen, champignons, courgette, paprika. En bij voorbeeld salamiblokjes of hamblokjes of zo iets.

Als kruiden kan je bijvoorbeeld gedroogde Italiaanse kruiden toevoegen, of los oregano, thijm, rozemarijn en basilicum inderdaad.

Eigenlijk kan je er nog alle kanten mee op!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 16 Dec 2013 01:03

Re: Recept aanpassen

Ja idd wat minoes zegt, venkel lijkt me er ook lekker bij. En chorizo om het een beetje pit te geven.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 16 Dec 2013 10:47

Re: Recept aanpassen

Italiaanse wokgroenten zou ik erdoor doen! En dan lekker kruiden met oregano, tijm en basilicum.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 17 Dec 2013 00:29

Re: Recept aanpassen

Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee :D

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers